19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Урок. Шукай радість! (за повістю Е. Портер «Поліанна»)

Про матеріал
Пропоную вашій увазі розробку уроку із зарубіжної літератури з теми "Шукай радість! (за повістю Е. Портер «Поліанна»)".
Перегляд файлу

Зарубіжна література, 5 клас

Тема уроку. Шукай радість! (за повістю Е. Портер «Поліанна»)

Цілі (формування компетентностей): предметних: розкрити своєрідність художнього світу твору; допомогти учням перейнятися ідеями, почуттями головної героїні; ціннісний компонент: розвивати уміння висловлювати власну позицію стосовно прочитаного; ключових компетентностей: комунікативної: розвивати вміння толерантно дискутувати, відстоювати власну думку; математичної: вміння установлювати причинно-наслідкові зв’язки ; перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (асоціативний кущ); уміння вчитися: розвивати позитивне мислення, вміння працювати в групах; удосконалювати навички читання; загальнокультурної: виховувати доброзичливість, оптимізм; дати поштовх до внесення позитивних змін у повсякденне життя.

Тип уроку: урок заглиблення у художній світ літературного твору.

Форма уроку: урок-настрій

Обладнання: портрет письменниці, учнівські ілюстрації, мультимедійна презентація, відеоролик «Ранок».

Запис на дошці: Радість – одна з основних позитивних емоцій людини, внутрішнє відчуття задоволенні і щастя.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент. Підготовка до сприйняття навчальної теми.

Учитель.

Доброго дня хмарам перистим,

Доброго дня пташкам голосистим,

Доброго дня сонечку ясному,

Доброго дня дітям прекрасним!

(Демонструється відеоролик «Ранок» (учнівська робота))

  • Під впливом чого так змінюється світ довкола? Хто ж так приємно лоскоче вам щічки зранку? (Сонечко). Наша героїня – сонячна дівчинка.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. Якось французький письменник і філософ Жан-Жак Руссо сказав: «Природа хоче, щоб діти були дітьми, перш ніж стати дорослими» (Вислів записано на дошці як епіграф).

  • Як ви розумієте цей вислів? (Слухаємо 2-3 учнів).

Учитель. Наша мета – взяти урок гарного настрою у героїні повісті американської письменниці Е. Портер «Поліанна». Ми вже знаємо, що ця книга видається в серіях «Дитячий світовий бестселер», «Кращі книги світу», належить до класики дитячої літератури, класики християнської літератури.

Запишіть у зошитах дату, тему  та епіграф уроку. (Звучить тиха, спокійна музика).

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  • В якому місті відбуваються події?

Слайд 1. Місце дії повісті – невеличке американське містечко Белдінгсвілл.

  • Хто головний герой твору?
  • Де відбувається наше перше знайомство з Поліанною?

Слайд 2. Дівчинка приїздить до тітки.

  • Чому Ненсі, а не тітка Полі зустрічала її?

Слайд 3. Ненсі.

  • Розкажіть про підготовку до приїзду небоги.

Слайд 4. Кімната для дівчинки на горищі.

  • Яку кімнату для дівчинки підготували б ви?

Слайд 5-7. Зустріч Поліанни з жителями містечка. (місіс Сноу, священник Пол Форд, лікар Чилтон)

  • Чим мешканці Белдінгсвілла завдячують Поліанні?
  • Чи справді дитина здатна змінити життя дорослих?

IV. Робота над темою уроку.

1. Учитель. А зараз ми прослідкуємо, як співвідноситься образ головної героїні з основними ідеями повісті.

Всі ми час від часу сумуємо, іноді дуже важко помітити щось позитивне у житті. З книги Е. Портер ми дізнались про чудову гру, якої навчив дівчинку батько. Коли жителі містечка запитували, що це за гра, Поліанна сказала: «Гра в радість – це коли в будь-якій ситуації треба знайти щось таке, з чого можна порадіти.»

Поліанна – дитина і як і всім дітям, їй необхідно з ким-небудь грати.

Пригадаймо, чому радіє дівчинка.

(Милицям, що вони їй не потрібні, кімнаті на горищі, відсутності дзеркала і т.д.)

Вона виявляє чудове вміння – посміхатися життю не тільки завдяки долі, а й всупереч їй.

2. Гра-тренінг «Радість».

Учитель. Давайте разом пограємо у цю дивовижну гру. Я запропоную вам різні ситуації, у яких потрібно відшукати щось радісне.

Діти працюють в групах.

Ситуація 1. Канікули. Весь тиждень іде дощ…

Ситуація 2. Мені не купили на день народження те, чого я найбільше хотів (ла)

Ситуація 3. Не працює інтернет…

Ситуація 4. (для дорослих). Хочу подивитися довгоочікуваний фільм по телевізору, але треба допомогти з уроками дитині…

Висновок. Героїня твору своїм прикладом допомагає повернути радість оточуючим, тому що її гра дає надію і душевне здоров'я. Недарма лікар Чилтон каже: «Як би я хотів замість ліків написати в медичному рецепті «Поліанна».

У грі ховається надзвичайна сила, яка допомагає перемагати.

3. Фізкультхвилинка «Ведмежата»

Ведмежата в лісі жили (учні встають),

Дружно, весело ходили (ноги на ширині плечей):

Ось так, ось так.

Ведмежата мед шукали (руки перед собою),

Дружно дерева хитали (уявно тримаємось за дерево, хитаємо його):

Ось так, ось так.

Ну, а потім танцювали (рухи тулубом вправо-вліво);

Вище лапки піднімали (піднявши руки, плескаємо у долоні):

Ось так, ось так (по черзі ставимо перед собою праву та ліву ноги).

Учитель. Дякую. Бажаю вам бути такими ж веселими, як ці ведмежата й героїня твору Е. Портер.

4. Презентація дитячих малюнків «Я малюю радість».

5. Вправа у зошитах «Асоціативний кущ».

- які асоціації виникають у вас при слові «радість»?

Очікуваний результат

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Підбиття підсумків уроку.

Учитель. Те, що Е. Портер назвала «грою в радість», насправді давня християнська традиція. Таким чином, книга про Поліанну має дуже глибокий християнський зміст, а мораль набрала форму цікавої і веселої гри.

Чи багато сьогодні зустрічається людей, здатних радіти? Радіти людям, світу навколо, великим і маленьким подіям? Який дивак стане радіти дощовому літу, холодній осені, безсніжній зимі? Чи часто ви посміхаєтесь один одному?

Апостол Павло неоднозначно заповів християнам «Завжди радійте».

Поліанна стверджує, що світ все-таки може можна змінити на краще. Тільки при цьомупочинати необхідно з себе, з власної душі. І перш за все навчитися бачити в людях те краще, що в них є.

Мені радісно вам повідомити, що ви всі сьогодні стали членами Клубу Поліанни, тому що навчилися радіти і шукати позитивне навіть у безрадісних ситуаціях. Хочеться, щоб «гра в радість» стала для вас стилем життя.

(Учням вручається зроблена власноруч візитка із зображенням веселої дівчинки і надписом: Член «Клубу Поліанни»)

VІ. Рефлексія.

Прийом «Букет настрою».

Слайд 8. На екрані – шість букетів різних кольорів.

- Який букет ви візьмете сьогодні з уроку?

Жовтий букет – приємний гарний настрій.

Темний букет – сумний настрій.

Зелений букет – душевний, віра у краще завтра.

Синій – спокійний.

Червоний – активний творчий настрій.

Фіолетовий – натхненний настрій.

VІІ. Домашнє завдання.

Створити пам'ятку «Рецепт радості».

Очікуваний результат

  1. Умій відшукати що-небудь, з чого можна порадіти.
  2. Більше посміхайся!
  3. Любіть кожну хвилину життя.
  4. Будьте веселими.
  5. Зупиніться, якщо хочете заплакати і т.д.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Байдич Любов
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
552
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку