Мета: Ознайомити дітей з поняттям «рід», «родина», «сім'я»; пояснити, що сім'я це осередок збереження і зміцнення здоров'я, розширити уявлення учнів про стосунки між членами родини; про обов'язки у сім'ї, про те, що сім'ї бувають різними, що члени родини дбають одне про одного по різному; формувати вміння піклуватися один про одного, навчати звертатися по допомогу членів родини; спонукати дітей допомагати батькам та іншим членам родини; виховувати шанобливе ставлення до всіх членів родини, повагу до старших та почуття гордості за свій рід.
Розробка уроку «Я у світі» у 3 класі за темою «Сім’я. Родовідне дерево».
Тема. СІМ'Я. РОДОВІДНЕ ДЕРЕВО
Мета: Ознайомити дітей з поняттям «рід», «родина», «сім’я»; пояснити, що сім’я це осередок збереження і зміцнення здоров’я, розширити уявлення учнів про стосунки між членами родини; про обов’язки у сім’ї, про те, що сім’ї бувають різними, що члени родини дбають одне про одного по різному; формувати вміння піклуватися один про одного, навчати звертатися по допомогу членів родини; спонукати дітей допомагати батькам та іншим членам родини; виховувати шанобливе ставлення до всіх членів родини, повагу до старших та почуття гордості за свій рід.
Обладнання: Демонстраційні таблиці, ілюстрації до теми, індивідуальні картки, фотографії членів родини, малюнки дітей.
Зміст уроку
І. Організаційний момент
Діти стають у коло. Вчитель читає вірш «Радість» Є. Орлової
Ось і ранок. Промінь у віконце
Зазирнув тихенько. Вийшло сонце
І яскравим світлом золотавим
Всю кімнату приласкало.
Я прокинувся веселий і щасливий.
Навкруги усе сміється і радіє.
Радістю наповнилась оселя.
А чому це я такий веселий?
Бачу дерево, що під вікном зростає.
Наче друг, воно мене вітає.
Радісно кричу я: - Тату,мамо!
Я щасливий, поділюся щастям з вами!
Діти по черзі промовляють: «Я, Марійка, вранці посміхнулася мамі, … , і тепер у мене гарний настрій»
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Тато, мама, брат і я,
Невелика в нас сім’я.
Ще дідусь є і бабуся,
Всіх назву, не помилюся.
Дядько, тітка це сім’я?
Чи родина це моя?
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку
IV. Вивчення нового матеріалу
Мудра Сова. Я Мудра Сова.
Завітала до вас
розкажу вам друзі я
Що таке моя сім'я.
Разом дружно проживаєм
І пісні про це співаєм.
Люба матінко моя,-
Як пишаюсь нею я!
В неї руки золотії,
Серцем кожного зігріє.
Тато сильний і завзятий
Він господар в нашій хаті
Все майструє, все ладнає
Бо до всього хист він має,
Дід і бабця у пошані –
Вони праці ветерани
Всіх онуків міцно люблять
І як пташенят голублять.
Є у мене ще й брати
Кращих в світі не знайти.
Ось і вийшло всіх сім(я)
Знайте це і є сім'я .
Сім'я – це святиня людського духу, а діти схожу на своїх батьків як ззовні так і характером. Звідси і поява в народі приказок і прислів’їв
Мудра Сова. У мене для вас є завдання. Ось вам прислів’я, прочитайте їх і поясніть зміст.
Мудра Сова. Ви дуже добре справилися з завданнями мені було цікаво з вами, бажаю щоб Ви були слухняними, розумними помічниками своїх батьків, а на прощання хочу подарувати вам цю пісню.
( пісня «Родина» ) (Полікультурна компетентність)
З роду в рід життя кладе мости,
Без коріння саду не цвісти,
Без вітрила човен не пливе
Без коріння гине все живе.
Робота з підручником. Читання статті «Твоя сім'я. Родовідне дерево»
(Діти презентують родове дерево своєї сім’ї )
Фізхвилинка.
Ви вже втомилися і саме час зробити фізхвилинку
Всі з-за парти піднялися
Руки в гору й потяглися
вправо, вліво нахилились
У віконце подивились
Пострибали, пострибали
І за парти посідали.
V. Закріплення вивченого
1. Гра «Мікрофон».
Слова вчителя:
Безтурботне в них життя,
Гратись люблять без кінця.
А от вчаться не охоче,
Але це матуся хоче.
2. Бесіда за таблицею про обов’язки в сім’ї (таблиця висить на дошці).
3. Розповідь з елементами бесіди про здоров’я у родині.
(Клас поділяється на три групи, діти повинні обрати роль одного з членів сім’ї і дібрати обов’язки які він повинен виконувати).
Діти презентують свої сім’ї, пояснюють свій вибір обов’язків, за роботу
VI. Підсумок уроку
Гра «Незакінчене речення».
Дочка моєї мами – то ….моя сестра.
Найбільше ласкає свою дитину….мама.
Своїх онуків розуму навчає старенький ….дідусь.
Твою матусю донечкою зве твоя …бабуся.
Син мого дідуся - ….мій тато.
Дочка моєї бабусі – моя ….мама.
Тато мого тата- ….дідусь.
Онук чи онучка моєї бабусі - ….це я.
Слово вчителя.
«Три біди є у людини – смерть, старість і погані діти», – говорить українська мудрість.
Старість неминуча, смерть невблаганна – перед нею неможна зачинити двері свого дому, а від поганих дітей не можна дім зберегти, як від вогню. І це залежить не тільки від батьків, але й від дітей.
То ж завжди намагайтеся бути слухняними і вихованими, турбуйтеся про своїх батьків і не завдавайся їм прикрощів.
VII. Домашнє завдання.
- Підготувати виразне читання вірша про батьків (за вибором учня).
- Малюнок своєї сім`ї.