Урок "Сім'я. Родовідне дерево"

Про матеріал

Мета: Ознайомити дітей з поняттям «рід», «родина», «сім'я»; пояснити, що сім'я це осередок збереження і зміцнення здоров'я, розширити уявлення учнів про стосунки між членами родини; про обов'язки у сім'ї, про те, що сім'ї бувають різними, що члени родини дбають одне про одного по різному; формувати вміння піклуватися один про одного, навчати звертатися по допомогу членів родини; спонукати дітей допомагати батькам та іншим членам родини; виховувати шанобливе ставлення до всіх членів родини, повагу до старших та почуття гордості за свій рід.

Перегляд файлу

 

Розробка уроку «Я у світі» у 3 класі за темою «Сім’я. Родовідне дерево».

 

Тема. СІМ'Я. РОДОВІДНЕ ДЕРЕВО

 

Мета: Ознайомити дітей з поняттям «рід», «родина», «сім’я»; пояснити, що сім’я це осередок збереження і зміцнення здоров’я, розширити уявлення учнів про стосунки між членами родини; про обов’язки у сім’ї, про те, що сім’ї бувають різними, що члени родини дбають одне про одного по різному; формувати вміння піклуватися один про одного, навчати звертатися по допомогу членів родини; спонукати дітей допомагати батькам та іншим членам родини; виховувати шанобливе ставлення до всіх членів родини, повагу до старших та почуття гордості за свій рід.

Обладнання: Демонстраційні таблиці, ілюстрації до теми, індивідуальні картки, фотографії членів родини, малюнки дітей.

 

Зміст уроку

І. Організаційний момент

 Діти стають у коло. Вчитель читає вірш «Радість» Є. Орлової

Ось і ранок. Промінь у віконце

Зазирнув тихенько. Вийшло сонце

І яскравим світлом золотавим

Всю кімнату приласкало.

Я прокинувся веселий і щасливий.

Навкруги усе сміється і радіє.

Радістю наповнилась оселя.

А чому це я такий веселий?

Бачу дерево, що під вікном зростає.

Наче друг, воно мене вітає.

Радісно кричу я: ­- Тату,мамо!

Я щасливий, поділюся щастям з вами!

     Діти по черзі промовляють: «Я, Марійка, вранці посміхнулася мамі, … , і тепер у мене гарний настрій»

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Перегляд відеоролика «Моя сім`я».
  2. Відповіді на запитання.
  • Про що йдеться у відеоролику?
  • Що таке сім`я?
  1. Розгляд малюнків, на яких зображено сім’ї.
  2. Читання вірша учителем і розгадування ребусів.

 Тато, мама, брат і я,

Невелика в нас сім’я.

Ще дідусь є і бабуся,

Всіх назву, не помилюся.

Дядько, тітка це сім’я?

Чи родина це моя?

 

 

 

 

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку

  • На сьогоднішньому уроці ми будемо говорити про сім`ю. Урок наш незвичайний, на ньому присутні гості. Будуть цікаві несподіванки. Девіз нашого уроку «Увага. Творчість. Результат». Погляньте на слова, чи знає ви їх значення? (Ключові слова: рід, рідня, родина, сім`я)
  • Я думаю, що в кінці уроку ви зможете доцільно пояснити їх значення.

IV.  Вивчення нового матеріалу

  • До нас завітала Мудра Сова. Вона прийшла розказати, що найдорожчі для нас люди, це наші батьки. Тато й мама дали нам життя, доглядають нас, вчать, що добре, а що погано, привчають до праці, виховують і вчать нас. Вони хвилюються через наші невдачі і радіють нашим успіхам.

Мудра Сова. Я Мудра Сова.

 Завітала до вас

   розкажу вам друзі я

Що таке моя сім'я.

Разом дружно проживаєм

І пісні про це співаєм.

Люба матінко моя,-

Як пишаюсь нею я!

В неї руки золотії,

Серцем кожного зігріє.

Тато сильний і завзятий

Він господар в нашій хаті

Все майструє, все ладнає

Бо до всього хист він має,

Дід і бабця у пошані –

Вони праці ветерани

Всіх онуків міцно люблять

І як пташенят голублять.

Є у мене ще й брати

Кращих в світі не знайти.

Ось і вийшло всіх сім(я)

Знайте це і є сім'я .

 

Сім'я – це святиня людського духу, а діти схожу на своїх батьків як ззовні так і характером. Звідси і поява в народі приказок і прислів’їв

Мудра Сова. У мене для вас є завдання. Ось вам прислів’я, прочитайте їх і поясніть зміст.

 

Мудра Сова. Ви дуже добре справилися з завданнями мені було цікаво з вами, бажаю щоб Ви були слухняними, розумними помічниками своїх батьків, а на прощання хочу подарувати вам цю пісню.

( пісня «Родина» ) (Полікультурна компетентність)

  • Кого уявляли ви, згадували коли слухали цю пісню?
  • Мати і батько, бабуся і дідусь – найрідніші і найближчі кожному з нас люди. Від батьків ми одержуємо життя. Вони вчать нас людських правил, оживляють наш розум, вкладають у наші вуста добрі слова. Так є, так і було в Україні завжди. Слово батьків або старших у родині було законом для молодших. Вони вже з малку мали свої обов’язки, вчилися різної роботи, посильно працювати. Дівчатка переймали науку від матері та бабці – вчилися прясти, вишивати, ткати, розписувати писанки, шити одяг, давати лад у хаті. Хлопчики навчались чоловічого ремесла від батька чи діда. Наприклад, колись було за правило, що дівчинка 7- 10 років могла вже вишити собі сорочку. Дітей брали з собою на сінокіс, на жнива, по гриби, по ягоди, на ярмарок, в гості. Діти у сім’ї завжди були зайняті. Старші бавили менших братиків і сестричок, змалку пасли худобу. Дітей любили, але завжди ставилися до них вимогливо, дозволяли далеко не все, за провини часом карали. Існували певні правила поведінки для дітей. Сьогодні життя інше. Але ніхто не заперечує, що найбільше виховує дитину сім’я.
  • Діти повинні знати імена своїх батьків, дідусів ті бабусь, адже всі вони разом називаються родом. Наші бабусі і дідусі, прабабусі і прадідусі – це коріння великого і могутнього дерева на якому відросли гілочки – це батьки, та листочки – це ви та ваші братики і сестрички.

             З роду в рід життя кладе мости,

         Без коріння саду не цвісти,

         Без вітрила човен не пливе

        Без коріння гине все живе.

  • Кожен член великої родини повинен дбати про красу чесність, порядність свого роду, своєї сімї
  •  

Робота з підручником. Читання статті «Твоя сім'я. Родовідне дерево» 

(Діти презентують родове дерево своєї сімї  )

 

Фізхвилинка.

Ви вже втомилися і саме час зробити фізхвилинку

Всі з-за парти піднялися

Руки в гору й потяглися

вправо, вліво нахилились

У віконце подивились

Пострибали, пострибали

І за парти посідали.

 

V. Закріплення вивченого

1.  Гра «Мікрофон».

Слова вчителя:

Безтурботне в них життя,

Гратись люблять без кінця.

А от вчаться не охоче,

Але це матуся хоче.

  • Про кого так говорять? Звичайно про дітей. Діти – найцінніше що є у батьків. Вони безмежно люблять і шкодують своє чадо. І все що можуть зробити роблять самі, оберігаючи своїх дітей від найлегшої роботи. Але діти також повинні мати свої обов’язки в сім’ї.
  • Які ваші обов’язки в сім’ї? (відповіді дітей).
  • Чи виконуєте ви їх із задоволенням? Чому?
  • Кому ви полегшуєте працю, виконуючи свої обов’язки?

2.  Бесіда за таблицею про обов’язки в сім’ї (таблиця висить на дошці).

3.  Розповідь з елементами бесіди про здоров’я у родині.

  • Що нам додає здоров’я?
  • Так, це молитва, радість, веселий настрій, українська пісня, любов, щирість, доброта, дружні стосунки, праця та відпочинок.
  • Давайте пригадаємо вашу найпершу пісеньку. Про що вона?
  • Який настрій вона викликає?
  • Батьки передають вам усі знання про здоров’я, про те, як потрібно жити, щоб зберегти своє здоров’я та своїх рідних. Важливо, як ми поводимося кожен день, як прокидаємося, чого бажаємо родині та всім добрим людям.
  • Які традиції щодо збереження здоров’я існують у ваших родинах?
  1. Робота в групах. Гра «Моя сімя» 

(Клас поділяється на три групи, діти повинні обрати роль одного з членів сімї і дібрати обов’язки які він повинен виконувати).

Діти презентують свої сім’ї, пояснюють свій вибір обов’язків, за роботу

  1. Робота в групах. Складання сенкану «Сімя »

 

VI. Підсумок уроку

Гра «Незакінчене  речення».

Дочка моєї мами – то ….моя сестра.

Найбільше ласкає свою дитину….мама.

Своїх онуків розуму навчає старенький ….дідусь.

Твою матусю донечкою зве твоя …бабуся.

Син мого дідуся - ….мій тато.

Дочка моєї бабусі – моя ….мама.

Тато мого тата- ….дідусь.

Онук чи онучка моєї бабусі - ….це я.

Слово вчителя.

«Три біди є у людини – смерть, старість і погані діти», – говорить українська мудрість.

Старість неминуча, смерть невблаганна – перед нею неможна зачинити двері свого дому, а від поганих дітей не можна дім зберегти, як від вогню. І це залежить не тільки від батьків, але й від дітей.

То ж завжди намагайтеся бути слухняними і вихованими, турбуйтеся про своїх батьків і не завдавайся їм прикрощів.

VII. Домашнє завдання.

- Підготувати виразне читання вірша про батьків (за вибором учня).

- Малюнок своєї сім`ї.

docx
Додано
24 травня 2018
Переглядів
4154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку