Урок з предмету "Я у світі" "Ніхто не має права ображати людину. Про права дитини"

Про матеріал

Формувати в учнів уявлення про Декларацію прав дитини; з'ясувати обов'язки та права дітей; виробляти навички правомірної поведінки, негативне ставлення до правопорушень, вміння протистояти негативним впливам; виховувати повагу до держави, до її органів.

Перегляд файлу

НІХТО НЕ МАЄ ПРАВА ОБРАЖАТИ ЛЮДИНУ. ПРО ПРАВА ДИТИНИ

Мета: формувати в учнів уявлення про Декларацію прав дитини; з’ясувати обов’язки та права дітей; виробляти навички правомірної поведінки, негативне ставлення до правопорушень, вміння протистояти негативним впливам; виховувати повагу до держави, до її органів.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
  3. — Розкажіть про права й обов’язки громадянина України.
  4. — Якими правами й обов’язками громадян У країни користуєтеся ви і ваша родина?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про права дитини, деякі з яких тісно пов’язані з обов’язками. 

  1. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  2. Робота за підручником (с. 132-135)

— Прочитайте текст на с. 132-133 і поділіться своїми думками щодо прочитаного.

— Що із прочитаного було вам знайоме?

— Що нового ви дізналися?

— Україна за Конституцією надає громадянам широкий спектр прав . Хто ж такі громадяни? Ними є переважна більшість людей, як і проживають в Україні, а також їхні діти та нащадки. До розділу Права  людини включені положення  Загальної  декларації прав людини, прийнятої асамблеєю ООН1948 р., Декларації прав дитини, прийнятої 1959 р.

— Розгляньте малюнок на с. 133. Придумайте кінцівку оповідання.

— Що означає слово декларація?

— Прочитайте про це у тлумачному словничку на с. 133. •

— Поясніть, що таке Декларація прав людини.

— Дорослі нерідко забувають, що жодна дитина не повинна бути скривджена і зневажена; вона не має стати жертвою насильства або війни, об’єктом економічної чи будь-якої іншої експлуатації.

— Чи знаєте ви свої права?

— Як ними користуватися?

— Прочитайте текст на с. 134-135 і поділіться своїми думками щодо прочитаного.

— Що із прочитаного було вам знайоме?

— Що нового ви дізналися?

— Чи збігається думка дівчинки з правами, закріпленими в Декларації прав дитини?

— Окрім прав, діти мають і обов’язки. Деякі з цих обов’язків тісно пов’язані з правами. Обов’язком для вас є навчання. Усі діти шестирічного віку мають право відвідувати школу. Добре навчаючись у школі, в майбутньому зможуть отримати професії, бути освіченими, добре підготовленими працівниками. Діти зобов’язані поважати старших, своїх батьків і вчителів,дбати про своє здоров’я та фізичний розвиток. Діти зобов’язані бережливо ставитися до природи, пам’яток культури.

 

— Пам’ятай!

Ти маєш:

Права дитини:

  1. Повага до особистості і гідності.
  2. Право на соціальний захист.
  3. Право на житло.
  4. Право на освіту.
  5. Право на свободу слова.

 

Обов’язки дитини

  1. Добре вчитися.
  2. Дотримувати правил школярів.
  3. Поважати старших, батьків і вчителів.
  4. Дбати про своє здоров’я.
  5. Оберігати природу і пам’ятки культури. 
  1. Фізкультхвилинка 
  1. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 
  1. Бесіда

— Що вам відомо про права дітей-сиріт, дітей-інвалідів, дітей-біженців та дітей, як і перебувають у конфлікті із законом?

— Чи відчуваєте ви необхідний захист і підтримку з боку держави і дорослих в утвердженні своїх прав і свобод? 

Вікторина «Які права порушено серед казкових героїв»(див. додаток )

  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Що вас найбільше вразило? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вікторина «Які права порушено серед казкових героїв»

 

— З ’ясуйте, як і права порушені у таких казках.

  • Колобок.

Порушення права на життя. Лісові звірі хотіли з’їсти Колобка.

(У сучасному житті трапляється безліч випадків, коли злочинці позбавляють життя людей, не маючи на це ніякого права.)

 

  • Рукавичка.

Порушення права на житло. Рукавичка розірвалася від великої кількості мешканців, які забули про те, що житло має бути зручним і безпечним. (Сьогодні,на жаль, багато людей живуть у перенаселених гуртожитках без належних умов, оскільки не мають можливості придбати власне житло.)

 

  • Пан Коцький .

Шахрайство, порушення права на життя. Лисичка задля вигоди залякувала звірів у лісі, мовляв, Пан Коцький їх розірве. (Прислів’я говорить: Не такий страшний звір, як його малюють. Не сприймай все на віру, а май звичку перевіряти.)

 

  • Івасик-Телесик.

Порушення права на життя. Змія хотіла з’їсти Телесика. (Ніхто на має права позбавляти когось життя.)

 

  • Хитрий Півень.

Порушення права на життя. Лисичка хотіла Заїсти Півника. (Хитрість та обман можна перемогти лише розумом, досвідом, кмітливістю.)

 

  • Коза-Дереза.

Порушення права на житло. Коза оселилася в хатці Зайчика і не пускала його до оселі. (І в реальному житті буває так, що хтось хоче нечесним шляхом заволодіти чужим майном.)

 

  • Дідова дочка й бабина дочка.

Порушення права на сім’ю та захист від психологічного та фізичного насильства. Баба не любила дідову дочку, вигнала її з хати. Не поважала вона й самого діда. (Кожен член сім’ї має піклуватися про інших, ставитися до них з повагою і любов’ю. Родина має жити дружно.)

 

  • Гуси-Лебеді.

Порушення права на життя. Баба Яга хотіла з’їсти маленького Іванка.

(Ніхто на має права позбавляти когось життя.)

 

  • Троє поросят .

Порушення права на життя та на житло. Вовк хотів з’їсти поросят і заволодіти їхнім житлом. (У житті часто трапляються випадки, коли через недбалість люди втрачають своє житло.)

 

  • Зимівля звірів .

Порушення права на життя та житло. Звірі погрожували Волу розламати його хатинку та позбавити життя, якщо він не пустить їх перезимувати. (Люди часом потрапляють у такі ситуації, коли через шантаж та погрози втрачают ьсвоє житло.)

 

  • Гидке каченя .

Порушення права на сім’ю. Мама Качка не змогла захистити своє каченя від глузувань і навіть прогнала його з дому. (Мама повинна опікуватись своєю дитиною і розв’язувати проблеми її здоров’я, а не покидати її напризволяще.)

 

  •  Як котові соромно стало .

Порушення права на життя. Котик хотів з’їсти горобчика, але впав у калюжу, через що горобці над ним посміялись. (У житті багато небезпек,

і кожен має поводитись обачно і не наражатися на небезпеку.)

doc
Додано
5 червня 2018
Переглядів
2699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку