Виховна година для 3 класу на тему "Безпека на дорозі - запорука життя"

Про матеріал

: обґрунтувати важливість дотримання безпечної та відповідальної поведінки на дорозі задля збереження життя та здоров'я школярів.

Завдання:

– розкрити сутність поняття «безпека»;

– визначити фактори ризику, що викликають дорожню аварійність;

– сприяти розумінню особистої відповідальності кожного з учасників дорожнього руху за безпеку на дорозі.

Перегляд файлу

Виховна  година для 3 класу

1434961181_-veselyy-svetoforТема: БЕЗПЕКА НА ДОРОЗІ  - запорука життя!

Мета: обґрунтувати важливість дотримання безпечної та відповідальної поведінки на дорозі задля збереження життя та здоров’я школярів.

Завдання:

     розкрити сутність поняття «безпека»;

     визначити фактори ризику, що викликають дорожню аварійність;

     сприяти розумінню особистої відповідальності кожного з учасників дорожнього руху за безпеку на дорозі.

Ключові слова: безпека, безпека на дорозі, людина як учасник дорожнього руху, дорога, транспортний засіб, особиста відповідальність.

Необхідне забезпечення: презентація «Правила дорожнього руху», інтерактивна вікторина «Найрозумніший пішохід».

Хід уроку

Вступне слово вчителя

(5 хв.) 

Проблема безпеки дорожнього руху виникла із появою колеса та створенням транспортних засобів, які перевозили людей та вантажі. Розкопки міста Помпеї показали, що чотири тисячі років тому вже використовувались правила дорожнього руху: збереглися дорожні знаки та дорожня розмітка. Минав час, збільшувалися швидкості, зростала кількість транспортних засобів і, разом з тим, загострювалася проблема безпеки дорожнього руху.

Зараз у світі щорічно майже 1,3 млн людей гине у дорожніх аваріях – більше 3000 людей на день – і більш, ніж половина цих людей не пересуваються автомобілем. Ще 20-50 млн чоловік у разі аварій зазнають травм.

Дорожньо-транспортний травматизм відноситься до числа трьох найпоширеніших причин загибелі осіб у віці від 5 до 44 років. У разі відсутності невідкладних та дієвих кроків дорожньо-транспортний травматизм стане, за прогнозами фахівців, п’ятою з найпоширеніших причин смерті в світі, яка щорічно забиратиме 2,4 млн. людських життів.

Все це дало поштовх до того, що в березні 2010 року в резолюції Генеральної Асамблеї Організації Об’єднаних Націй 2011-2020 рр. було оголошено Десятиліттям дій з безпеки дорожнього руху з метою стабілізації, а потім і скорочення прогнозованого рівня смертності від ДТП в усьому світі.

Життя людини має дуже велику цінність. А безпека на дорозі – це і є, насамперед, безпека життя. Саме це твердження є темою нашого сьогоднішнього уроку.

А зараз ми дізнаємось ,яких саме правил  дорожнього руху повинні дотримуватися всі.

Виступ  7  учнів

1 учень

ДОРОЖНІ ЗНАКИ

Руху правила єдині,

Їх повинні поважати,

Знати їх усі повинні —

І дорослі, і малята.

Добрий друг наш — знак дорожній

Ставиться не так собі,

Як подружиться з ним кожен,

Допоможе він тобі.

Щоб не трапилося всяке,

Шанувати треба знаки.

На дорозі небезпечно,

Тож обачним буть доречно.

Руху правила єдині,

Знати їх усі повинні.

Шануватимуть їх люди —

Скрізь тоді порядок буде!

2 учень

Знають діти всі, напевно,

Перехід бува підземний.

Під землею люди йдуть —

І безпечна їхня путь.

Нагорі біжать машини,

Проїжджають безупину,

А внизу йде пішохід —

Дуже зручний перехід.

Він стрічає всіх привітно,

Навіть вдень горить тут світло.

3 учень

На переході біля світлофору

Правил дотримуйся дуже суворо:

Спочатку ліворуч ти подивись

Немає машин? – То йди, не барись!

Далі йти теж маєш право!

Як машин немає справа!

4 учень

Знає будь-яка дитина:

Йти не можна, де машини.

Тому Коля і Тамара

Йдуть собі по тротуару.

5 учень

Тротуари- це доріжки,

Ми по них ідемо пішки.

Всі, хто тротуаром ходить,

Звуться просто – пішоходи.

6 учень

Світлофор потрібен всім:

І дорослим, і малим.

Друзі, він багато може,—

Пішоходам допоможе

Він дорогу перейти

Без лихих пригод в путі.

7 учень

Блимне лиш червоним оком —

Нас застерігає строго,

Що не можна крокувати,

Необхідно почекати.

А засвітиться зелене:

І для тебе, і для мене

Шлях відкритий, можна йти,

Дуже раді я і ти.

Учні виконують пісню «Кольори світлофора»(на мелодію пісні «Червона рута»)

1. Пішоходи всі ми,

 Бо ще ходим до школи.

 Правила ми свої

 Не порушимо ніколи,

 А коли підростем -

 Іномарки придбаєм,

 Як зупинить ДАІ,

 Пісню цю заспіваєм.

Приспів:

 Червоний колір -

 Він всіх нас зупиняє.

 Ну,а жовтий благає:

 Трішки зачекай.

 Зелений колір

 Усім рух дозволяє.

 Кольори світлофора завжди пам’ятай.

2. Щоб не сталося біди,

 Треба знаки усі знати.

 Ми попросимо в ДАІ

 Штрафи вищі підняти,

 Бо лиш тільки тоді

 Всі замисляться люди

 І у нас ДТП більше ніколи не буде.

Приспів:

Учитель: Усі знають,що в 2013 році відбулися деякі зміни у правилах дорожнього руху, які нові шкільні правила безпеки пропонуємо запровадити у нашому закладі,щоб учителі й учні могли вільно рухатись, ми пропонуємо скористатися знаками дорожнього руху.

1-й учень. Пропонуємо біля входу у школу повісити знак «Розворот заборонено» та додати до нього табличку з 8-00 до 15-00. (Показує знак).

2-й учень. На вході у роздягальню пропонуємо повісити знак «Затори на дорозі», а у вестибюлі - «Рух по колу». (Показує).

3-й учень. Біля лав у вестибюлі, де батьки чекають своїх дітей,можна повісити знак «Зона паркування». (Показує).

4-й учень. Над центральними сходами пропонуємо повісити знак «Головна дорога». (Показує).

5-й учень. А для руху по східцях вниз рекомендуємо знак «Обгін заборонено». Це означає, що більше, ніж через три сходинки перестрибувати не рекомендується. (Показує).

6-й учень. На мозковий центр школи — учительську можна повісити знак «Пункт технічної допомоги». (Показує).

7-й учень. На кабінет завуча, як головного регулювальника навчально-виховного процесу школи, пропонуємо повісити знак «Регулювання світлофором». (Показує).

8-й учень. А на кабінет директора, найбільш небезпечне місце для двієчників і прогульників, можна повісити знак «Падіння каменів». (Показує).

1-й учень. На великих перервах усе населення школи поспішає заправитись у шкільній їдальні. Пропонуємо по ходу повісити знаки «Заправка». (Показує).

2-й учень. Думаємо, що на користь під час уроків у коридорах повісити знак «Подача звукових сигналів заборонена». (Показує).

3-й учень. А під час перерв в шкільних коридорах використовувати знаки «Увага! Двосторонній рух», а також «Обмеження швидкості». (Показує).

4-й учень. Учням, які й досі не вивчили напам'ять свій розклад, допоможе знак «Увага». (Показує).

5-й учень. А учням, що запізнились до школи і мають здати свій щоденник вчителю для відповідного запису, доведеться часто зустрічатись із знаком «SТОР-контроль». (Показує).

6-й учень. Черговому класу радимо виготовити табличку із знаком «Дикі звірі на дорозі» та вивішувати її там, де найбільше бешкетують учні.

7-й учень. Ось ми і ввели нові в школі правила безпеки.

Згадуючи інструктаж,

Застосуйте досвід наш.

8-й учень. Ми бажаємо  щастя й долі,

                    Успіхів у рідній школі.

Усі. Будьте ж нам усі здорові!

Учитель . Вашій увазі пропонується презентація «Правила дорожнього руху».

Учитель. Слово надається нашому гостеві інспектору відділу ПР УДАЇ Обуховському І.О.

Учитель. Дівчата класу підготували танок «Юні регулювальниці»( виконується танок із жезлами під пісню «Співробітник ДАЇ»).

Учитель. Клас об’єднався в дві групи «Водії» та «Пішоходи» для проведення інтерактивної вікторини «Найрозумніший пішохід».(Проведення вікторини з використання мультимедійної презентації).

Учитель. Ось ми і повторили з вами основні правила дорожнього руху, сподіваємось, що всі учні будуть дотримуватися цих правил, бо вони є запорукою нашого подальшого благополуччя. Наприкінці уроку учні виконують пісню «Будьте здорові».

 

Всі будьте здорові,

Живіть ви багато,

І майте машини

У кожній ви хаті ,

Та правила знайте і знаки вивчайте,

І гальмувати не забувайте!

Хай діти ніколи на дорогах не грають,

Хай різні аварії їх обминають!

А пішохід, обережна людина,

Завжди бережися автомобіля!

На варті безпеки ДАІ та ЮІР

Тож  хай на дорогах завжди  буде мир!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Хвостенко Валентина Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шульга Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шульга Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 травня 2018
Переглядів
5635
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку