Тема: Сімʼя. Родовідне дерево.
Мета: - розширити уявлення учнів про сім'ю, її значення для людини; формувати поняття родина, рідня, рід; - розвивати критичне мислення, вміння одержувати інформацію, аналізувати її, порівнювати, робити висновки, стимулювати прояв інтересу до історії свого роду, сім'ї; - сприяти вихованню шанобливого ставлення до всіх членів родини, гордість за свій рід.
Фрагмент уроку з предмету «Я у світі»
Тема: Сімʼя. Родовідне дерево.
Мета: - розширити уявлення учнів про сім’ю, її значення для людини; формувати поняття родина, рідня, рід; - розвивати критичне мислення, вміння одержувати інформацію, аналізувати її, порівнювати, робити висновки, стимулювати прояв інтересу до історії свого роду, сім’ї; - сприяти вихованню шанобливого ставлення до всіх членів родини, гордість за свій рід.
Обладнання: скриньки із дзеркальцями, роздатковий матеріал.
Хід уроку
- Сьогодні наш урок ми розпочнемо з таємниці, що заховалася у скриньках на ваших партах. ( у скриньках дзеркальця)
- Тихесенько відчиніть її, дізнайтеся, про що піде мова.
- Що ж побачили? Так себе – неповторних, найкращих, творчих.
- То яка ж тема нашого уроку?
Ми будемо говорити про вас, ваші родини, згадаємо, кого відносять до рідні, що таке рід; дізнаємось, які існують родоводи.
3.1.Розгляд родовідного дерева
- Відкривайте підручник на с. 35. Розгляньте родовідне дерево, що на малюнку. На ньому зображено родину, її родовід.
- На найвищій гілочці розміщені ми. Нижче від нас у сторони розміщені наші батьки. Далі розміщені батьки наших батьків, тобто наші дідусі і бабусі, а на нижній лінії наші прабабусі та прадідусі.
- Діти, група близьких родичів, яка складається із чоловіка, дружини дітей та інших родичів, які живуть разом називається сімʼ я (родина).
- Відкривайте свої підручники на с. 36 та прочитайте визначення сімʼя яке виділене чорним шрифтом.
3.2.Робота із словничком
- Походження, послідовність поколінь певного роду називається родовід. - Ряд поколінь, що походять від одного предка; усі родичі; родина, рідня називається рід. - Прочитайте ці визначення у тлумачному словнику.
3.3. Фізкультхвилинка «Ми – одна сім'я».
В цьому класі друзі всі ми, раз-два-три.
Ви і ми, і ти, і я – раз-два-три.
Руку дай тому, хто зліва,
Руку дай тому, хто справа,
Ми одна сім'я.
Посміхнись тому, хто зліва раз-два-три.
Посміхнись тому, хто справа раз-два-три.
Ми – одна сім'я.
3.4. . Творча робота (робота в парах)
- А тепер ви попрацюєте в парах.
- Із поданих букв ви повинні скласти слова на тему : «Сім’я»
Р, О, Д, И, Н, А, І, Я, С, М, Б, Т
( Родина, рід, рідня, сім’я, баба, дід, мама,тато, син, доня.)
3.5.Робота з текстом
- Прочитайте текст на с. 38.
- Про кого розповідається у цьому тексті? ( Про наших дідусів і бабусь).
- Як ми повинні ставитись до них? (Ми повинні їх шанувати, поважати).
3.6.Робота з прислівʼями
- Прочитайте прислів’я на с. 39. Поясніть, як ви їх розумієте.
3.7.Робота з тектом
- Один учень читає текст на с. 39, решта всі слухають уважно.
- Отже, який висновок ми повинні зробити з цього тексту? (Родина повинна жити дружньо, радісно, щасливо, поважати один одного, тоді у домі буде лад)
3.8.Робота з зошитом
- Учні за допомогою вчителя виконують вправи у зошиті.
4.Узагальнення і систематизація знань.
- Вправа «Обери позицію».
Закінчіть речення:
• Бабуся — це мама...
• Дідусь — це тато...
• Прабабуся — це...
•Прадідусь — це...
- Дідусі і бабусі, прадідусі і прабабусі — найстарші члени сім’ї. Вони повинні бути оточені найбільшими пошаною і піклуванням.
5.Підсумок уроку
- Що таке сімʼя?( Група близьких родичів, яка складається із чоловіка, дружини, дітей та інших родичів, які живуть разом називається сімʼ я).
- Що називається родом? (Ряд поколінь, що походять від одного предка; усі родичі; родина, рідня називається рід)
- Що нового ви дізнались на уроці?
6.Домашнє завдання
-Вивчити тему на с. 35 – 39 та скласти оповідання «Моя сім’я» за шаблоном.
Моя сім’я____________ . Вона складається з___________ .
Мою маму звати_________ . Вона працює_____________ .
Братик________ . Йому______ років.
Сестричка_________ . Їй________ років. Вона____________ .
Моя сім’я____________ . Вона складається з___________ .
Мою маму звати_________ . Вона працює_____________ .
Братик________ . Йому______ років.
Сестричка_________ . Їй________ років. Вона____________
Р, О, Д, И, Н, А, І, Я, С, М, Б, Т