Урок "Сімʼя. Родовідне дерево. "

Про матеріал

Тема: Сімʼя. Родовідне дерево.

Мета: - розширити уявлення учнів про сім'ю, її значення для людини; формувати поняття родина, рідня, рід; - розвивати критичне мислення, вміння одержувати інформацію, аналізувати її, порівнювати, робити висновки, стимулювати прояв інтересу до історії свого роду, сім'ї; - сприяти вихованню шанобливого ставлення до всіх членів родини, гордість за свій рід.

Перегляд файлу

                          Фрагмент уроку з предмету «Я у світі»

Тема: Сімʼя.  Родовідне дерево.

Мета: - розширити уявлення учнів про сім’ю, її значення для людини;  формувати поняття родина, рідня, рід;                                          -  розвивати критичне мислення, вміння одержувати інформацію, аналізувати її, порівнювати, робити висновки, стимулювати прояв інтересу до історії свого роду, сім’ї;                                                                                                                                          - сприяти вихованню шанобливого ставлення до всіх членів родини, гордість за свій рід.

Обладнання: скриньки із дзеркальцями, роздатковий матеріал.

 

                                         Хід уроку

  1. Організація навчальної діяльності
  2. Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні наш урок ми розпочнемо з таємниці, що заховалася у скриньках на ваших партах. ( у скриньках дзеркальця)

- Тихесенько відчиніть її, дізнайтеся, про що піде мова.

- Що ж побачили? Так себе – неповторних, найкращих, творчих.

 

  1. Повідомлення теми і завдань уроку

 - То яка ж тема нашого уроку?

Ми будемо говорити про вас, ваші родини, згадаємо, кого відносять до рідні, що таке рід; дізнаємось, які існують родоводи.

         3.1.Розгляд родовідного дерева

- Відкривайте підручник на с. 35. Розгляньте родовідне дерево, що на малюнку. На ньому зображено родину, її родовід.

- На найвищій гілочці розміщені ми. Нижче від нас у сторони розміщені наші батьки. Далі розміщені батьки наших батьків, тобто наші дідусі і бабусі, а на нижній лінії наші прабабусі та прадідусі.

- Діти, група близьких родичів, яка складається із чоловіка, дружини дітей та інших родичів, які живуть разом називається сімʼ я (родина).

- Відкривайте свої підручники на с. 36 та прочитайте визначення сімʼя яке виділене чорним шрифтом.

3.2.Робота із словничком

- Походження, послідовність поколінь певного роду називається родовід.                                                                                                                       - Ряд поколінь, що походять від одного предка; усі родичі; родина, рідня називається рід.                                                                                                                            - Прочитайте ці визначення у тлумачному словнику.

          3.3. Фізкультхвилинка «Ми – одна сім'я».

      В цьому класі друзі всі ми, раз-два-три.

      Ви і ми, і ти, і я – раз-два-три.

      Руку дай тому, хто зліва,

      Руку дай тому, хто справа,

      Ми одна сім'я.

      Посміхнись тому, хто зліва раз-два-три.

      Посміхнись тому, хто справа раз-два-три.

      Ми – одна сім'я.

 

 

        3.4. . Творча робота (робота в парах)

- А тепер ви попрацюєте в парах.

- Із поданих букв ви повинні скласти слова на тему : «Сімя»

Р, О, Д, И, Н, А, І, Я, С, М, Б, Т

( Родина, рід, рідня, сімя, баба, дід, мама,тато, син, доня.)

 

      3.5.Робота з текстом

- Прочитайте текст на с. 38.

- Про кого розповідається у цьому тексті? ( Про наших дідусів і бабусь).

- Як ми повинні ставитись до них? (Ми повинні їх шанувати, поважати).

 

     3.6.Робота з прислівʼями

- Прочитайте прислів’я на с. 39. Поясніть, як ви їх розумієте.

 

     3.7.Робота з тектом

- Один учень читає текст на с. 39, решта всі слухають уважно.

- Отже, який висновок ми повинні зробити з цього тексту? (Родина повинна жити дружньо, радісно, щасливо, поважати один одного, тоді у домі буде лад)

 

     3.8.Робота з зошитом

- Учні за допомогою вчителя виконують вправи у зошиті.

 

4.Узагальнення і систематизація знань.

- Вправа «Обери позицію».

Закінчіть речення:

• Бабуся — це мама...

• Дідусь — це тато...

• Прабабуся — це...

•Прадідусь — це...

-  Дідусі і бабусі, прадідусі і прабабусі — найстарші члени сім’ї. Вони повинні бути оточені найбільшими пошаною і піклуванням.

 

    5.Підсумок уроку

- Що таке сімʼя?( Група близьких родичів, яка складається із чоловіка, дружини, дітей та інших родичів, які живуть разом називається сімʼ я).

- Що називається родом? (Ряд поколінь, що походять від одного предка; усі родичі; родина, рідня називається рід)

- Що нового ви дізнались на уроці?

 

6.Домашнє завдання

-Вивчити тему на с. 35 – 39 та скласти оповідання «Моя сім’я» за шаблоном.

Моя сім’я____________ . Вона складається з___________ .

Мою маму звати_________ . Вона працює_____________ .

Братик________ . Йому______ років.

Сестричка_________ . Їй________ років. Вона____________ .

 

 

 

 

 

 

 

Моя сім’я____________ . Вона складається з___________ .

Мою маму звати_________ . Вона працює_____________ .

Братик________ . Йому______ років.

Сестричка_________ . Їй________ років. Вона____________

 

 

Р, О, Д, И, Н, А, І, Я, С, М, Б, Т

 

docx
Додано
21 червня 2018
Переглядів
385
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку