Урок. "Синтаксична норма. Усунення помилок в узгодженні і керуванні"

Про матеріал
У конспекті представлено різні типи вправ на усунення помилок в узгодженні та керуванні., передбачено роботу над текстом та тести для закріплення теми.
Перегляд файлу

                                     ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ

Тема. Усунення помилок в узгодженні і керуванні. Синтаксичний аналіз словосполучень. Типи речень.

Мета. Закріпити вміння виконувати синтаксичний аналіз словосполучень, усувати попомилки в узгодженні та керуванні.

                                                               ХІД РОБОТИ

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація знань.

  1. Скласти асоціативний кущ.

1 – в. типи речень  

                                                     2 – в. типи словосполучень

ІІІ. Оголошення теми і завдань заняття. Мотивація навчальної діяльності.

ІV/Виконання практичних завдань.

2.1.Ігрове завдання(замініть подані сполучення слів одним словом. )

    Робити когось винним, відбивати бажання, охоту; зберігати в таємниці; нічого не робити,гаяти час; виводити з терпіння; робити передбачення; бути вдячним; узяти під опіку; стати байдужим; витратити марно; проявити ініціативу; виявляти зловтіху; стати нерухомим; утрачати силу; звучати негармонійно; запобігати небезпеці; робити виразнішим; робити вигляд; робити неможливим; ставати схожим на когось; залишатися одному

2.2.Дослідження – редагування

   Замініть помилково вжити прийменники в поданих словосполученнях. Запишіть виправлені конструкції

    Піти за крейдою, шафа для інструментів, відгук на відеоролик, сміятися над актором, писати за адресою, за бажанням глядачів, почекати за проханням, прийти по справі, за активної підтримки, писати німецькою мовою

2.3. Коректор.

 Утворіть словосполучення знявши дужки. Виконайте розбір трьох словосполучень.

Не вживати (заходи), дякувати (лікар),зазнавати (удари), завідувач (кафедра),додержувати (вимога), не усвідомлювати (провина), запобігати (перевтома), нехтувати( правило), легковажити (довіра), набути (навичка), потребувати (порятунок), сповнений (надія)

3.Робота з текстом.

Прочитайте текст, визначте його тему та основну думку.Випишіть прості речення , вкажіть біля кожного їх типи. Знайдіть допущені орфографічні помилки, виправте їх

В даний час інтернет використовують більше 2,5 млрд осіб і ця кількість постійно зростає. До всесвітньої мережі вже підключено більшість розвинених держав, а можливості супутникового зв’язку показують, що у найближчому майбутньому інтернет буде проведений навіть у важкодоступні регіони. У світі, де глобалізація виходить на перші позиції в економічних, соціальних і політичних відносинах, неможливо уявити собі життя без цього універсального засобу зв’язку.

       Головною можливістю, яку надає інтернет, є спілкування. Всесвітня павутина пов’язує між собою всіх власників мережі. У якому б місці ви не знаходилися, можна зайти на будь-який дозволений ресурс, ознайомитися з інформацією, знайти нових людей зі схожими інтересами. Сайти в інтернеті теж є різні, тому можна вибирати, які вам більше підходить: текстові, сайти з відео, аудіо, малюнками або фотографіями. Такого доступного джерела інформації, яким є інтернет, ще не знало людство. Тепер знання не обмежені стінами бібліотек, не розділені відстанню, навіть мови не стають перешкодою, так як створено безліч перекладачів, що працюють в онлайн-режимі.  Все це надає основні переваги інтернету: у ньому можна знайти практично будь-яку інформацію або людини. А це відкриває можливості для спілкування та навчання без кордонів. Форуми, чати, соціальні мережі, месенджери — все це створено для того, щоб будь-яка людина в світі міг знайти собі друзів, партнерів, вчителів та учнів, співрозмовників. У глобальній мережі багато наукових та освітніх порталів, бібліотек і сховищ різноманітних відомостей про людство, які можуть задовольнити цікавість і спрагу знань будь-якої людини. З подібними ресурсами шкільна й університетська освіта в звичному значенні слова можуть незабаром втратити свою значущість. Не дарма вже сьогодні виникають онлайн-курси, семінари, дистанційна форма навчання в школі та університеті, щоб кожен учень мав доступ до знань у зручному для нього місці.

4.Виконати тестові завдання

2. Потребує редагування словосполучення

а) гідно новому закону;

б) відповідно до цього положення;

в) чекати сестру;

г) чотири учителі;

д) у місті Харкові.

3. НЕ ПОТРЕБУЄ редагування словосполучення

а) знущатися над слабкішим;

б) хворіти грипом;

в) у повній мірі;

г) нового будинка;

д) додержувати чистоти.

4.  Помилково вжито прийменник у варіанті

а) іти за морозивом;

б) писати за зразком;

в) твір за картиною;

г) економіст за фахом;

д) за взаємною згодою.

5. Граматично правильно побудовано словосполучення

а) змагання по настільному тенісу;

б) при сприянні міністерства;

в) звернутися по допомогу;

г) пропустити із-за хвороби;

д) розмовляє на англійській мові

6. Граматично правильно побудовано словосполучення

а) на протязі кварталу;

б) конспект по зоології;

в) згідно до постанови;

г) перекладати чеською;

д) отримати по адресу

 

У. ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ. Рефлексія

 

docx
Додано
12 лютого
Переглядів
62
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку