Урок "Склад числа 10. Порівняння чисел у межах 10. Розпізнавання кількості геометричних фігур. Написання цифр."

Про матеріал

Тема. Склад числа 10. Порівняння чисел у межах 10. Розпізнавання кількості геометричних фігур. Написання цифр.

Мета. Ознайомити учнів із складом числа 10; закріпити знання усної нумерації чисел першого десятка, порівнювати числові вирази, розпізнавати геометричні фігури; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу; виховувати старанність, любов до природи.

Обладнання. Казковий герой, числовий потяг, віяло, предметні малюнки,зразки монет, геометричні фігури(квадрати).

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.

Структура уроку

І. Організація класу до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Гра «День-ніч».

2. Хвилинка каліграфії.

3. Називання чисел від 1 до 10 ; від 10 до 1.

4. Гра «Мовчанка».

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда.

2. Робота з підручником.

3. Робота з предметними малюнками.

4. Фізкультхвилинка.

5. Робота з підручником (продовження).

ІV. Закріплення вивченого.

1. Гра « Чарівні фігури».

2. Віршові задачі.

3. Робота з геометричними фігурами.

4. Робота з малюнком.

V. Підсумок уроку .

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

Продзвенів дзвінок,

Починається урок.

(Діти) Працюватимемо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім 1-Г класі

Діти просто молодці!

-Сьогодні до нас на урок завітав Ведмедик і приніс вам багато цікавих завдань, він хоче, щоб ви допомогли їх виконати. Діти, допоможемо Ведмедику?(слайд 5)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Гра «День - ніч ».

- Ви всі любите гратися і ось Ведмедик хоче, щоб ми пограли в гру «День - ніч».

Правила гри: коли вчитель каже : « Ніч», діти закривають очі. Потім каже приклад : «до числа два додати три і від знайденого результату відняти один». Учні рахують самостійно, а далі вчитель каже: «День»(слайд 6) . Вони відкривають очі, піднімають руку і називають знайдений результат. (4) (слайд 6 )

Вчитель: «Ніч. Від числа 8 -4, до знайденого результату додати 1. День.». Відповіді учнів. (5).(слайд 6)

2.Хвилинка каліграфії. (слайд 7)

- Кожна людина починаєсвій новий день із чистої водички. І ми почнемо наш урок із джерельця чистоти – з хвилинки каліграфії. Гарно і акуратно у зошитах напишемо один рядок знайомої нам цифри. А що це за цифра відгадайте.

Одиниця жартувала,

Та нуля розвеселяла,

Коли друзі поруч стали,

Яке число вони склали? (10)

(Учні записують цифру у зошити.)

3.Називання чисел від 1 до 10; від 10 до 1.(слайд 8)

- Ведмедик хочепослухати як ви рахуєте Назвіть числа від 1 до 10. (12345678910) .

-А тепер порахуйте від10 до 1. (10987654321).

(На дошці прикріплений потяг, вагони якого пронумеровано.)

- Назвіть сусідів числа 7. (6і8). (слайд 9)

- Назвіть число, яке є наступним за числом 9 . (10).

- Назвіть усі числа менші 10. (123456789).

- Назвіть усі числа більші 3. (45678910).

4. Гра «Мовчанка». Робота з числовим віялом.(слайд 10)

- Наш Ведмедик пропонує нам пограти в гру «Мовчанка». Для гри він, навіть, приніс приклади.

- На мультимедійній дошці будуть з'являться приклади , а ви за допомогою віяла числового показуватимете відповіді до них.

1+3=(4) 5+5=(10) 7+2= (9) 4-2=(2)

4+1=(5) 6+4=(10) 10-5=(5) 6-3= (3)

- Молодці, Ведмедик задоволений вашими відповідями.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда.(слайд 11)

- Число 10 улюблене число Ведмедика. Йому цікаво знати про це число.

- З яких двох цифр складається число 10? (1і0).

- Як утворилось число 10? (5+5, 1+9, 2+8,3+7,4+6).(слайд 12)

- Назвіть найбільше число натурального ряду.(Найбільшого числа не існує).

- Назвіть найменше число натурального ряду. (1)

2. Робота з підручником.

1). Завдання1.(слайд 13)

- Які числа живуть у цих чарівних будиночках?(Склад числа 10).

- Як ви здогадались? ( Тому що на будинках стоїть номер 10).

- Перевірте , чи правильно заселили квартири першого будинку? (Так).

- Заселіть вільні квартири у другому будинку. ( 4і6, 6і4, 1і9, 2і8, 5і5, 3і7, 7і3, 8і2, 9і1).

- Заселіть вільні квартири третього будинку( 3і7, 2і8, 5і5, 6і4, 1і9, 9і1, 4і6, 7і3).

- На якому поверсі немає вільних квартир? (4).

- Додайте числа,що мешкають на цьому поверсі.( 8+2).

- Яке число живе у цьому будиночку? (10).

3. Робота з предметними малюнками. (слайд 14-15))

На дошці вивішені малинки, а на другій стороні їх записані приклади.

- Діти, що любить їсти Ведмедик?(Мед, малину).

- Ось і вам він приніс свої ягоди, але ці малинки не прості, а з прикладами. Давайте ми їх розв'яжемо.

(Учні виходять до дошки беруть малинку, записують і розв'язують приклад, решта учнів в зошиті, і звіряються з мультимедійною дошкою).

4+6=10 2+8=10 5+5=10

1+9=10 7+3=10 3+7=10

4. Фізкультхвилинка . (Учні повторюють рухи).(слайд 16-26)

5. Робота з підручником(продовження).

1). Завдання 2(слайд 27)

- А тепер ми будемо порівнювати числа. Нерівності запишемо в зошит. (Учні читають і записують нерівності).

9<0 10>9 7<10 10>5

10=10 8=8 5<6 10>2

2). Завдання 3(28-32)

- Ведмедик має монети, але на знає, які монети треба взяти, щоб отримати 10 копійок.

- Назвіть зображені монети. (1коп., 1коп., 1коп., 2коп., 2коп., 5коп., 5коп., 10коп.).

- Які монети слід взяти, щоб отримати 10 копійок? (1коп., 1коп.,1коп, 2коп., 5коп.; 1коп., 2коп., 2коп., 5коп.; 5коп., 5коп; 10коп.).

(На дошці прикріплені зразки монеті учні за допомогою зразків утворюють варіанти.)

3). Завдання 4.

- Чомусь наш Ведмедик засмутився, а чи ви знаєте, чому зіпсувався його настрій?(Ні).

- Він засмутився, бо не знає скільки квадратів заховалося на малюнку у завданні 4? (10).

- Вам треба в зошиті намалювати стільки ж трикутників.

- А яку геометричну фігуру називають трикутником ?( Яка має три сторони, три вершини і три кути.)

- Погляньте, наш Ведмедик знову став веселий, бо ви все зробили швидко і правильно.

ІV. Закріплення вивченого.

1. Гра «Чарівні фігури».

Робота з індивідуальним матеріалом.

Дітям роздають квадрати(до початку уроку) вони утворюють склад числа 10.

- Покладіть 10 квадратів перед собою. Відсуньте 1 квадрат у правий бік.

- Скільки квадратів ліворуч? (9)

-А скільки праворуч? (1)

- Як можна одержати число 10?( 9+1=10).

Діти, відкладаючи по 1 квадрату вбік, називають усі випадки складу числа 10. Учитель запису на дошці приклади , а учні – в зошит. (слайд 33)

10=1+9 10=3+7 10=5+5

10=2+8 10=4+6

2. Віршові задачі.(слайд 34-35)

9 кошенят пісок копають

Та на сонці загорають.

Ще одне сидить в траві.

Скільки всіх? Скажіть мені. (9+1=10).

Сім горобців на гілку сіли,

До них три ще прилетіли.

Скільки горобців всього

На нашім дереві було? (7+3=10).

3. Робота з геометричними фігурами.(слайд 36)

- Ведмедик привів з собою казкових героїв, які складаються з геометричних фігур . Погляньте на мультимедійну дошку.

- Назвіть з яких геометричних фігур складається перший герой? (трикутників, квадратів і овалів).

- Назвіть з яких геометричних фігур складається другий герой? (Овалів, квадратів, трикутників, прямокутників).

- Назвіть з яких геометричних фігур складається третій герой? (Овалів, квадратів, трикутників, ромба).

4.Робота з малюнком. (слайд 37)

- Наш Ведмедик приніс малюнок, який зображений за допомогою геометричних фігур.

- Що зображено на малюнку? (Будинок, сонце, дерево, пеньок)

- Скільки трикутників використав Ведмедик , щоб створити цей малюнок?(2)

- Скільки квадратів?(2)

- Скільки прямокутників? (2)

- Які ще геометричні фігури він використав? (круг і овал)

- Скільки цих геометричних фігур? ( по одному)

V. Підсумок уроку.

1. Гра «Мікрофон».

Вчитель ставить запитання , а учень бере мікрофон і відповідає.

- Склад якого числа сьогодні вчили?(10)

- Що ми сьогодні повторювали? ( слайд 38) (утворення числа 10, натуральний ряд, які є геометричні фігури).

- Про що ви дізналися на уроці? (про склад числа 10)

- Що ви будете знати? ( склад числа 10)

- Що вам сподобалося на уроці?

- Час нашому Ведмедику повертатися до лісу. Йому було приємно з вами працювати. Він неодмінно прийде до нас ще.

Ось закінчилося заняття.

Всі ви , дітки, молодці.

Працювали ми не марно

Результати маєм гарні. (слайд 39).

Дякую за увагу.( слайд 40).

Список Використаної літератури

1. Богданович М. В. Методика розв'язування задач у початковій школі.-К : Вища школа,1990. -184с.

2. М. Беденко серія «Хочу вчитись краще», 1000 задач, 1 клас (збірник), Тернопіль, Навчальна книга Богдан, 2010.

3. М. В. Богдановича, Г. П. Лишенка «Математика. 1 клас» (К.: Генеза, 2012).

4. Головко З.Л., Походжай Н.Я. Уроки математики у 1 класі. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2003. – 224 с.

5. Корчевська О. Кордуба Н. Нестандартні уроки з математики. 1– 4 класи. - Тернопіль: Астон. - 2003 – 160с.

Перегляд файлу

Тема. Склад числа 10. Порівняння чисел у межах 10. Розпізнавання кількості геометричних фігур. Написання цифр.

Мета. Ознайомити учнів із складом числа 10; закріпити знання усної нумерації чисел першого десятка, порівнювати числові вирази, розпізнавати геометричні фігури; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу; виховувати старанність, любов до природи.

Обладнання. Казковий герой, числовий потяг, віяло, предметні малюнки,зразки монет, геометричні фігури(квадрати).

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.

    Структура уроку

І. Організація класу до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Гра «День-ніч».

2. Хвилинка каліграфії.

3. Називання чисел від 1 до 10 ; від 10 до 1.

4. Гра «Мовчанка».

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда.

2. Робота з підручником.

3. Робота з предметними малюнками.

4. Фізкультхвилинка.

5. Робота з підручником (продовження).

ІV. Закріплення вивченого.

1. Гра « Чарівні фігури».

2. Віршові задачі.

3. Робота з геометричними фігурами.

4. Робота з малюнком.

V. Підсумок уроку .

                           Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

           Продзвенів дзвінок,

           Починається урок.

(Діти) Працюватимемо старанно,

           Щоб почути у кінці,

           Що у нашім 1-Г класі

           Діти просто молодці!

-Сьогодні  до нас на урок завітав Ведмедик і приніс вам багато цікавих завдань, він хоче, щоб ви допомогли їх виконати. Діти, допоможемо Ведмедику?(слайд 5)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.  Гра  «День - ніч ».

- Ви всі любите гратися і ось Ведмедик хоче, щоб ми пограли в гру «День - ніч».

 Правила гри: коли вчитель каже : « Ніч»,  діти закривають очі. Потім каже приклад : «до числа два додати три і від знайденого результату відняти один». Учні рахують самостійно, а далі вчитель каже: «День»(слайд 6)  . Вони відкривають очі, піднімають руку і називають знайдений результат. (4) (слайд 6 )

Вчитель: «Ніч. Від числа 8 -4, до знайденого результату додати 1. День.». Відповіді учнів. (5).(слайд 6)

2.Хвилинка каліграфії. (слайд 7)

- Кожна людина починаєсвій новий день із чистої водички. І ми почнемо наш урок із джерельця чистоти – з хвилинки каліграфії. Гарно і акуратно у зошитах напишемо один рядок знайомої нам цифри. А що це за цифра відгадайте.

                Одиниця жартувала,

                Та нуля розвеселяла,

                Коли друзі поруч стали,

               Яке число вони склали? (10)

(Учні записують цифру у зошити.)

3.Називання чисел від 1 до 10; від 10 до 1.(слайд 8)

- Ведмедик  хочепослухати як ви рахуєте Назвіть числа від 1 до 10. (12345678910) .

-А тепер порахуйте від10 до 1. (10987654321).

(На дошці прикріплений потяг, вагони якого пронумеровано.)

- Назвіть сусідів числа 7. (6і8). (слайд 9)

- Назвіть число, яке є наступним за числом 9 . (10).

- Назвіть усі числа менші 10. (123456789).

- Назвіть усі числа більші 3. (45678910).

4. Гра «Мовчанка». Робота з числовим віялом.(слайд 10)

- Наш Ведмедик  пропонує нам пограти в гру «Мовчанка». Для гри він, навіть, приніс приклади.

- На мультимедійній дошці будуть з'являться приклади , а ви за допомогою віяла числового показуватимете відповіді до них.

1+3=(4)       5+5=(10)           7+2= (9)             4-2=(2)

4+1=(5)       6+4=(10)           10-5=(5)             6-3= (3)

- Молодці, Ведмедик задоволений вашими відповідями.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда.(слайд 11)

- Число 10 улюблене число Ведмедика. Йому цікаво знати про це число.

- З яких двох цифр складається число 10? (1і0).

- Як утворилось число 10? (5+5, 1+9, 2+8,3+7,4+6).(слайд 12)

- Назвіть найбільше число натурального ряду.(Найбільшого числа не існує).

- Назвіть найменше число натурального ряду. (1)

2. Робота з підручником.

1). Завдання1.(слайд 13)

- Які числа живуть у цих чарівних будиночках?(Склад числа 10).

- Як ви здогадались? ( Тому що на будинках стоїть номер 10).

- Перевірте , чи правильно заселили квартири першого будинку? (Так).

- Заселіть вільні квартири у другому будинку. ( 4і6, 6і4, 1і9, 2і8, 5і5, 3і7, 7і3, 8і2, 9і1).

- Заселіть вільні квартири третього будинку( 3і7, 2і8, 5і5, 6і4, 1і9, 9і1, 4і6, 7і3).

- На якому поверсі немає вільних квартир? (4).

- Додайте числа,що мешкають на цьому поверсі.( 8+2).

- Яке число живе у цьому будиночку? (10).

3. Робота з предметними малюнками. (слайд 14-15))

На дошці вивішені малинки, а на другій стороні їх записані приклади.

 - Діти, що любить їсти Ведмедик?(Мед, малину).

- Ось і вам він приніс свої ягоди, але ці малинки не прості, а з прикладами. Давайте ми їх розв'яжемо.

(Учні виходять до дошки беруть малинку, записують і розв'язують приклад, решта учнів в зошиті, і звіряються з мультимедійною дошкою).

4+6=10    2+8=10    5+5=10

1+9=10    7+3=10     3+7=10

4. Фізкультхвилинка . (Учні повторюють рухи).(слайд 16-26)

5. Робота з підручником(продовження).

1). Завдання 2(слайд 27)

- А тепер ми будемо порівнювати числа. Нерівності запишемо в зошит. (Учні читають і записують нерівності).

9<0          10>9     7<10        10>5

10=10      8=8       5<6          10>2

2). Завдання 3(28-32)

- Ведмедик має монети, але на знає, які монети треба взяти, щоб отримати  10 копійок.

- Назвіть зображені монети. (1коп., 1коп., 1коп., 2коп., 2коп., 5коп., 5коп., 10коп.).

- Які монети слід взяти, щоб отримати 10 копійок? (1коп., 1коп.,1коп, 2коп., 5коп.; 1коп., 2коп., 2коп., 5коп.; 5коп., 5коп; 10коп.).

(На дошці прикріплені зразки монеті учні за допомогою зразків утворюють варіанти.)

3). Завдання 4.

- Чомусь наш Ведмедик  засмутився, а  чи ви знаєте, чому зіпсувався його настрій?(Ні).

- Він засмутився, бо не знає скільки квадратів заховалося на малюнку у завданні 4? (10).

- Вам треба в зошиті намалювати стільки ж трикутників.

- А яку геометричну фігуру називають трикутником ?( Яка має три сторони, три вершини і три кути.)

- Погляньте, наш Ведмедик знову став веселий, бо ви все зробили швидко і правильно.

ІV. Закріплення вивченого.

1. Гра «Чарівні фігури».

Робота з індивідуальним матеріалом.

Дітям роздають квадрати(до початку уроку) вони утворюють склад числа 10.

- Покладіть 10 квадратів перед собою. Відсуньте 1 квадрат у правий бік.

- Скільки квадратів ліворуч? (9)

-А скільки праворуч? (1)

- Як можна одержати число 10?( 9+1=10).

Діти, відкладаючи по 1 квадрату вбік, називають усі випадки складу числа 10.  Учитель запису  на  дошці приклади , а учні – в зошит. (слайд 33)

10=1+9        10=3+7        10=5+5

10=2+8         10=4+6

2. Віршові задачі.(слайд 34-35)

      9 кошенят пісок копають

      Та на сонці загорають.

      Ще одне сидить в траві.

      Скільки всіх? Скажіть мені. (9+1=10).

 

      Сім горобців на гілку сіли,

      До них три ще прилетіли.

      Скільки горобців всього

      На нашім дереві було? (7+3=10).

3. Робота з геометричними фігурами.(слайд 36)

- Ведмедик привів з собою казкових героїв,  які складаються з геометричних фігур . Погляньте на мультимедійну дошку.

- Назвіть з яких геометричних фігур складається перший герой? (трикутників, квадратів і овалів).

- Назвіть з яких геометричних фігур складається другий герой? (Овалів, квадратів, трикутників, прямокутників).

-   Назвіть з яких геометричних фігур складається третій герой? (Овалів, квадратів, трикутників, ромба).

4.Робота з малюнком. (слайд 37)

- Наш Ведмедик приніс малюнок,  який зображений за допомогою геометричних фігур.

 - Що зображено на малюнку? (Будинок, сонце, дерево, пеньок)

- Скільки трикутників використав Ведмедик , щоб створити цей  малюнок?(2)

- Скільки квадратів?(2)   

- Скільки прямокутників? (2)  

- Які ще геометричні фігури він використав? (круг і овал)

- Скільки цих геометричних фігур? ( по одному)                                                                                                                                                                                          

V. Підсумок  уроку.

1. Гра «Мікрофон».

Вчитель ставить запитання , а учень бере мікрофон і відповідає.

- Склад якого числа сьогодні вчили?(10)

- Що ми сьогодні повторювали? ( слайд 38) (утворення числа 10, натуральний ряд, які є геометричні фігури).

- Про що ви дізналися на уроці?   (про склад числа 10)

- Що ви будете знати?   ( склад числа 10)

- Що вам сподобалося на уроці?

- Час нашому Ведмедику повертатися до лісу. Йому було приємно з вами працювати. Він  неодмінно прийде до нас ще.

   Ось закінчилося заняття.

Всі ви , дітки, молодці.

Працювали ми не марно

Результати маєм гарні. (слайд 39).

Дякую за увагу.( слайд 40).

 

 

 

  Список Використаної літератури

1. Богданович М. В. Методика розв’язування задач у початковій школі.-К : Вища школа,1990. -184с.

2. М. Беденко серія «Хочу вчитись краще», 1000 задач, 1 клас (збірник), Тернопіль, Навчальна книга Богдан, 2010.

3. М. В. Богдановича, Г. П. Лишенка «Математика. 1 клас» (К.: Генеза, 2012).

4. Головко З.Л., Походжай Н.Я. Уроки математики у 1 класі. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2003. – 224 с.

5. Корчевська О. Кордуба Н. Нестандартні уроки з математики. 1– 4 класи. -   Тернопіль: Астон. -  2003 – 160с.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 квітня 2018
Переглядів
4695
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку