Повторити і закріпити властивості натурального ряду чисел, закріпити склад числа 8, розвивати вміння розв'язувати приклади і задачі, формувати вміння працювати в парах,виховувати бережне ставлення до природи.
Тема. Закріплення знань про склад числа 8. Доповнення рівностей. Поняття «порівну».
Мета. Повторити і закріпити властивості натурального ряду чисел, закріпити склад числа 8, розвивати вміння розв’язувати приклади і задачі, формувати вміння працювати в парах,виховувати бережне ставлення до природи.
Методико –дидактичне
забезпечення уроку. Картки для індивідуальної роботи(листочки),картки з цифрами,предметні малюнки.
Тип уроку. Комбінований.
Хід уроку
І . Перевірка рівня засвоєння змісту навчального матеріалу.
1. Психологічна настанова.
Дзвоник дав уже сигнал:
- До роботи час настав,
То ж і ти часу не гай,
Працювати починай.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні ми вирушаємо до осіннього лісу, де повторимо цифри від 1 до 8,закріпимо склад числа 8 і навчимося складати приклади і задачі.
ІІІ. Актуалізація системи опорних знань та вмінь
1. Усний рахунок.
- Щоб дізнатися на чому ми будемо мандрувати , потрібно з’єднати точки, починаючи з більшого числа .
3. .4
2. .5
.10 .7
1 . .9 8. .6
Правильно, їхатимемо автобусом. А щоб веселіше було , давайте назвемо числа по порядку від 1 до 10 так:
2.Гра «Стук, стук»
Число 1 не називаємо, а плескаємо в долоні, потім називаємо число 2, знову число 3 не називаємо, тільки робимо оплеск, потім називаємо число 4 і так до числа 10. Зрозуміли?
2. Поки ми плескали з дерев поопадали листочки і прикрили цифри ,давайте виконаємо це завдання
7+ ….=8 5+….=8 4+…=8
… +2=8 …+1=8 …+3=8
ІV. Застосування знань у стандартних умовах з метою формування навичок.
Подивіться , як красиво навколо. Вдихніть лісове повітря. Ой, а хто це шарудить у листочках ,відгадайте.
1.Загадка.
В ліс ми з друзями пішли,
Диво дивне там знайшли.
Як клубочок, ця тваринка,
Вся в колючках в неї спинка.
Хай собі затямить всяк,
Зветься дивний звір ...
(Їжак)
Їжачок пропустить нас далі мандрувати лісом, якщо ми виконаємо його завдання.
2. Гра «Мікрофон»
- Розкажіть все про число 8.
- Заселіть вільні квартири у будинку №8.
8 |
|
|
3 |
|
5 |
6 |
|
7 |
|
|
7 |
4 |
|
|
6 |
8 |
|
5 |
|
|
1 |
3 |
|
6 |
|
|
6 |
|
7 |
|
4 |
Молодці, впоралися гарно із завданням.
3. Каліграфічна хвилинка.
- Починаємо чаклувати,
Гарну вісімку писати.
Біля нижньої лінії
Хвостик назад закругляємо
Й обидва кінці дуже вправно з’єднаємо .
«Що виходить ?» - ви питаєте.
Чи ви вісімки не знаєте?
- Пропишіть каліграфічно рядочок цифри 8.
4. Математичний диктант.
-Вибігла Лисичка –сестричка , яка пропонує нам цікавий математичний диктант.
- Я знайшла у дуплі білки 6 лісових горіхів. Ось іще 2 лежить. Скільки швидко полічіть.
- На одній ялинці 5 шишок, а на другій – 3. Скільки шишок на двох ялинках?
Задача № 1. Задача № 2.
Три веселі киці Каже мати - квочка:
Грались на травиці. В мене два синочки
Рижик теж до них прибіг. І чотири дочки.
Скільки кошенят усіх? Скільки ж діток в квочки?
(3+1) (2+4)
Задача № 3. Задача № 4
На полиці вісім книг. Є в зайчихи 5 малят,
Толя зняв одну із них. Неслухняних зайченят.
Хто тепер сказати б міг. На обід їх мама жде.
Скільки на полиці книг? Три прийшло, а скільки йде?
(8-1) (5-3)
5. Хвилинка релаксації.
Покладіть руки на парту, закрийте очі. Мив осінньому лісі. Стежка. Ви йдете по ній, листя шелестить у вас під ногами. Листя всюди. Воно падає на голову, заплітається у волоссі. Ось гайнув вітер і цілий листопад закружляв вас у своєму вальсі. Стежка закінчується. Ми підійшли до будиночка, де живуть приклади. Відкрийте очі. Познайомимося з ними. (в цей час звучить вальс Євгена Доги)
V. Творче перенесення знань, умінь та навичок у нові умови з метою формування комплексних умінь.
1. Самостійна робота (на партах лежать листочки, на,яких написані приклади.
5+3-2= 8-2-1=
2+6-4= 4+4-3=
8-6+3= 7+1-5=
2. Розв’язування задач. Робота за підручником.(С.37,задача3)
-Уважно роздивіться малюнок.
- Скільки морквинок вирвав кролик?
-А скільки йому треба принести додому?
- Скільки йому ще треба вирвати морквинок?
3. Пальчикова гімнастика.
У кущах зайко зітхає,
Все мовчить і слуха.
В нього голосу немає,
Зате довгі вуха.
4. Задача 4 (підручник ,с.37)
- Але що це за шум і метушня? Дві білочки не можуть поділити між собою8 горіхів .Допоможіть розділити горіхи порівну .
V. Підбиття підсумків.
Наша мандрівка підійшла до кінця.
Зробимо останній крок :
Підсумуємо урок.
Пригадаймо склад восьми.
Заповнимо таблицю ми:
8 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|