Урок "Склад числа 4. Називання чисел (1-4) у прямому і зворотному порядку"

Про матеріал

Під час уроку вправляти учнів у засвоєнні складу числа 4. Вчити називати числа (1-4) у прямому і зворотному порядку. Розвивати розумові здібності у процесі здійснення математичних операцій, мовлення учнів; виховувати охайність під час виконання роботи.

Перегляд файлу

Добровеличківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1

Добровеличківської районної ради

Кіровоградської області

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Склад числа 4. Називання чисел (1-4) у прямому і зворотному порядку

 

 

 

         Підготувала

                                                                        вчитель початкових класів

         Баранчук В.Д.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Добровеличківка

Тема: Склад числа 4. Називання чисел (1-4) у прямому і зворотному порядку.

Мета: Вправляти учнів у засвоєнні складу числа 4. Вчити називати числа (1-4) у прямому і зворотному порядку. Розвивати розумові здібності у процесі здійснення математичних операцій, мовлення учнів; виховувати охайність під час виконання роботи.

Обладнання: Демонстраційний матеріал: предметні малюнки, цифрова каса, індивідуальний матеріал: набір геометричних фігур, цифр; магнітофон, касета«Чарівний  світ чисел» серія «ПіснеЗнайка».

Хід уроку

І. Організація уроку.

 Ось дзвінок нам дав сигнал.

 Працювати час настав.

 Тож і ми часу не гаймо.

 Наш урок розпочинаймо.

  • Яким би ви хотіли щоб був наш урок? (Цікавим, веселим, казковим)
  • Для того, щоб наш урок став таким, треба добре працювати. А ви як обіцяєте працювати?

Девіз уроку: Міркуємо – швидко!

 Відповідаємо – точно! 

 Лічимо – правильно!

 Пишемо – гарно!

ІІ. Актуалізація знань учнів.

  • Буратіно загубив ключ від замку країни Математики, розгубився і не знає, як туди потрапити, звернувся до Незнайки, а той розвів руками. Спробуємо допомогти йому.
  • В замок країни Математики веде стежинка не проста, а цифрова. Десь узявся вітерець-пустунець, покрутився біля цифр, розігнав їх в одну мить.

8,5,3,6,4, 9,2,10,1,7.

- Щоб пройти по стежині, треба скласти ряд чисел від меншого до більшого 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10.

 Буратіно прошепотів, що замок країни Математики далеко і нам треба обрати транспорт.

Загадка. Що за диво – жовтий дім,

 Діток так багато в нім.

 Носить він взуття з резини –

 І харчується бензином. (Автобус)

- У подорож ми вирушаємо чарівним автобусом.

- Погляньте уважно і скажіть чому він чарівний?

 

 

 

 

 

 

 

  • З чого він складається? (З геометричних фігур)
  • Так. А з яких саме?
  • Порахуйте скільки трикутників, кругів, квадратів. (Кожен ряд лічить певні фігури)
  • Яких фігур найбільше?
  • Яких фігур більше квадратів чи трикутників?
  • Молодці! Геометричні фігури ви запам’ятали добре і можете їх розрізняти.
  • А щоб рухатись треба придбати квитки.
  • Для цього розв’язуємо такі завдання:

1. Гра «Назви більше число»

- У кожній парі назвіть більше число: 4 і 1; 3 і 2; 3 і 4; 4 і 2; 1 і 3.

2. Викладання числового ряду від 1 до 4; від 4 до 1.

3. «Знайди помилку».

 На набірному полотні виставлено ряд цифр: 1; 2; 4; 3. Учні знаходять помилку й відновлюють правильний порядок.

 За кожне правильно виконане завдання діти отримували квиточки.

  • Ось і придбали ви квиточки, вирушаємо в подорож.
  • Просимо пасажирів зайняти свої місця.

ІІІ. Фізкультхвилинка. (Діти підспівують пісню про цифру 4 «Чарівний світ чисел» серії «ПіснеЗнайка»)

 Цифра «чотири» іде після «три»:

 Маємо в році чотири пори.

 В наших кімнатах по четверо стін,

 Стільки ж у білого світу сторін.

 Ніжок чотири в стола й у стільця, -

 Часто стрічається цифра нам ця…

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Зупинка «Цікавинка».

 На цій зупинці ми повинні: знати склад числа 4; уміти: додавати в межах 4; складати і розв’язувати приклади.

а) Робота з демонстраційним матеріалом.

 На набірному полотні картки із зображенням на них різної кількості предметів (3,1,2,2)

FD00369_FD00369_FD00369_WB01219_ Учні повинні відібрати такі картки, на яких разом чотири предмети (робота в парах).

SO00638_SO00638_WB01219_ 

SO00638_ 

WB01294_WB01294_ 

SO00638_ 

FD00459_ 

 

 

 

 

- Як можна скласти число 4? Складаємо таблицю.

2. Робота над таблицею: а) хором – 4 це 3 і 1; 2 і 2; 1 і 3.

3

2

1

1

2

3

3.Давайте послухаємо запис і повторимо «Чарівний світ чисел» серія «ПіснеЗнайка».

 Знай: один – чотири рази –

 Це «чотири» буде разом.

 Два та два – завжди чотири:

 Приберем свої квартири!

 Три й один – ми бачим з вами –

 Це чотири є так само.

V. Зупинка «У світі чисел». Робота з підручником.

а) вправи на засвоєння складу чисел 3 і 4.

б) складання прикладів на додавання за малюнками (робота в групах).

VІ. Розминка «Підхопи м’яч» (доповни до 3,4).

                 2                                            2                                                3

            3                               4                                            4

                              ?                                     ?                                                     ? 

 

VІІ. Зупинка «Цікаві задачі».

1.       Горобець і три синиці

 Он летять до годівниці.

 Скільки птахів, підкажіть,

 Будуть вдячні за обід?

2.       На лужку серед лози,

 Заховались дві кози,

 А отут стоять ще дві

 У густій рясній траві.

 Підрахуємо гуртом,

 Скільки всіх тих кіз разом?

3.       Мчаться на санчатах

 Четверо малят.

 Троє з них дівчата

 Скільки всіх хлоп’ят?

VІІІ. Білет додому. (Робота в зошиті)

- Ось і закінчився час подорожі, пора додому повертатись. А щоб придбати квитки назад потрібно виконати завдання.

1. Лічба предметів.

2. Геометричний матеріал.

- Яка фігура «зайва»? Розфарбуй її.

3. Вправи на склад числа 4.

4. Написання цифр 1,2,3,4; 4,3,2,1.

ІХ. Підсумок уроку.

  • А зараз ми наближаємось до замку країни Математики. Наш ключ знайшла Білочка, а щоб його забрати потрібно дати відповіді на такі питання:
  • «Скільки в тебе ляльок?» - запитали у Маринки.  А вона і каже: «Більше, ніж 3, але менше, ніж 5». Скільки ляльок було у Маринки?
  • Скільки чобітків Оксанка купила, щоб кицька лапки не замочила?
  • Назвіть четвертий день тижня.
  • Скільки ніжок у стільця?
  • Коліс у машини?
  • Лапок у собаки?
  • Ось і знайшли ми ключ до замку країни Математики.
  • Чи сподобався вам урок подорож?
  • Чим? Чого навчились? На якій зупинці було найцікавіше?
  • Дякую вам, любі діти! 

 

 

 

 

doc
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
7427
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку