Урок "Склад числа 5. Називання чисел (1-5) у прямому і зворотному порядку. Повторення вивченого"

Про матеріал

Під час уроку вчитель повинен пояснити учням утворення числа 5. Вправляти учнів у засвоєнні складу числа 5. Формувати навички лічби. Розвивати логічне мислення.

На уроці використовується демонстраційний матеріал: предметні малюнки, індивідуальний матеріал: набір геометричних фігур, набір силуетних картинок (квіточок), казкові герої: Колобок, Зайчик, Вовк, Ведмідь, магнітофон, касета «Чарівний світ чисел» серія «ПіснеЗнайка».

Перегляд файлу

Добровеличківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1

Добровеличківської районної ради

Кіровоградської області

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Склад числа 5. Називання чисел (1-5) у прямому і зворотному порядку. Повторення вивченого.

 

 

 

 

         Підготувала

                                                                        вчитель початкових класів

         Баранчук В.Д.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Добровеличківка

Тема: Склад числа 5. Називання чисел (1-5) у прямому і зворотному порядку. Повторення вивченого.

Мета: Пояснити учням утворення числа 5. Вправляти учнів у засвоєнні складу числа 5. Формувати навички лічби. Розвивати логічне мислення.

Обладнання: Демонстраційний матеріал: предметні малюнки, індивідуальний матеріал: набір геометричних фігур, набір силуетних картинок (квіточок), казкові герої: Колобок, Зайчик, Вовк, Ведмідь, магнітофон, касета «Чарівний світ чисел» серія «ПіснеЗнайка».

 

Хід уроку.

І. Організація класу.

 1. Вже дзвінок нам дав сигнал,

 Працювати час настав.

 Тож і ми часу не гаймо

 Всі трудитись починаймо.

 2. – Яким би ви хотіли бачити наш урок?

-Цікавим, веселим, казковим:

 Казок чимало є на світі,

 І веселих, і сумних

 Хіба зможете прожити ви без них?

Сьогодні у нас не просто урок математики, а урок - казка. І ми з вами складемо казку незвичну, математичну. А оскільки математика – наука точна, не любить лінивих, тож девіз наш: Міркуємо – швидко!

 Відповідаємо – точно! 

 Лічимо – правильно!

 Пишемо – гарно!

ІІ. Хвилинка каліграфії.

 (Звучить пісня «Разом краще» «Чарівний світ чисел» серії «ПіснеЗнайка»)

 Знай: один – чотири рази –

 Це «чотири» буде разом.

 Два та два – завжди чотири:

 Приберем свої квартири!

 Три й один – ми бачим з вами –

 Це чотири є так само.

 Учні каліграфічно записують цифри, які почули в пісні. (1,2,3,4)

- Відгадаємо загадку й помандруємо у казку.

 Хто втікав від баби з дідом,

 Не сиділось на вікні!

 А зустрівся з зайченятком –

 Й ну співать йому пісні! («Колобок»)

ІІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Повторення вивченого матеріалу.

- Діти, ви знаєте цю казку?

- Пригадайте, як починається казка? (Жили-були собі дід та баба…)

- Так. А де ж вони жили? (В будиночку)

- Тож давайте побудуємо з геометричних фігур будиночок (Робота в групах).

 

 

 

 

 

 

-  Будиночок побудували. Але щоб потрапити до нього потрібно відповісти на запитання.

  • З яких геометричних фігур складається будиночок?
  • Скільки квадратів?
  • Скільки трикутників?
  • Яких геометричних фігур більше квадратів чи трикутників?
  • Ось ми і потрапили в будиночок.
  • Продовжуємо нашу казочку. Як далі в казці? («Спечи, бабо, Колобок…»)

2. І випекла баба Колобок. Та який гарний!

3. – Продовжимо нашу казку («Поклала баба Колобок на…»). Лежав Колобок, лежав та й покотився. Докотився до хвіртки, а далі не може, бо висить на ній математичний замок. Допоможемо Колобку відкрити його.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Практична робота.

 У кожного учня набір силуетних картинок (квіточки).

- Викладіть 5 квіточок. Відсуньте 1 квіточку вправо. Скільки зліва квіточок? Скільки справа? З яких двох менших чисел складається число 5? Відсуньте ще 1 квіточку вправо. Скільки квіточок зліва? Скільки справа? З яких двох менших чисел складається число 5? І т.д..

2. Робота з таблицею. Хором: 5 це: 4 і 1; 3 і 2; 2 і 3; 1 і 4.

4

3

2

1

1

2

3

4

3. Робота з підручником

V. Котиться, котиться Колобок і стало йому сумно.

Фізкультхвилинка.

 Хочу, друзі, вам сказати

 Йду до школи, як на свято

 Бо пісенний наш процес

 Геть жене усякий стрес.

(Діти розслабляються, встають виконувати вправи).

 Раз – ми вліво!

 Два – ми вправо!

 На уроці робим вправи.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  • Покотився Колобок далі, а назустріч йому – Зайчик.
  • Колобок, Колобок, я тебе з’їм.
  • Не їж мене, Зайчику, я тобі в пригоді стану.
  • А що ж ти вмієш робити?
  • Пісеньку про числа співати.
  • То заспівай мені.

(Звучить пісня «Разом краще» «Чарівний світ чисел» серії «ПіснеЗнайка»)

 П’ять разів по одиниці –

 «П’ять» повинно утвориться.

 Три та два – виходить п’ять:

 Будем личка умивать!

 Одиниця і чотири –

 Також п’ять – кажу вам щиро.

- Молодці! Зайчику сподобалась пісенька і він відмовився їсти Колобка.

VІІ. Повторення вивченого.

 Котиться, котиться Колобок, а назустріч йому Вовчик-братик.

  • Колобок, Колобок, я тебе з’їм.
  • Не їж мене, Вовчику, я тобі в пригоді стану.
  • Що ж ти можеш робити?
  • Можу гарно писати.

 (Робота в зошиті).

  1. Вправи на закріплення складу чисел 4 і 5.
  2. Повторення написання вивчених цифр.
  3. Геометричний матеріал.

- Дякую, тобі Колобок. І вам, діти, теж. Я все побачив, гарно ви вмієте писати, не буду я їсти Колобка.

 І покотився Колобок далі. Котиться, котиться Колобок, а назустріч йому – Ведмідь.

- Колобок, Колобок, я тебе з’їм.

- Не їж мене, Ведмедику, я тобі в пригоді стану.

- А що ти можеш?

- Можу розв’язувати цікаві задачі.

- Зараз перевіримо.

 а) Дві синиці, гарні птиці,

 На вербі сиділи,

 Три подружки-щебетушки

 Раптом прилетіли.

 Скільки на вербі синиць?

 Полічи веселих птиць.   (2 + 3 = 5)

 б) Четверо малят-дошкільнят

 Стали струнко в один ряд.

 Підійшов до них Панас:

 Скільки зараз стало нас?  (4 + 1 = 5)

 в) Каже мати-квочка:

 - У мене три дочки

 Та два синочки.

 Скільки ж діточок у квочки?  (3 + 2 =5)

- Дякую тобі, Колобок, я не буду тебе їсти, адже ти такий розумний.

 Зрадів Колобок і покотився далі.

VІІІ. Підсумок уроку.

 Але наш урок закінчується. Якщо ж вас зацікавили пригоди Колобка, то ми можемо продовжити зустрічі з ним.

 Діти на картках-настрою показують свої враження від уроку.

 

 

          так                                    так                                      ні

                                               собі

 

doc
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
7962
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку