Під час уроку вчитель повинен пояснити учням утворення числа 5. Вправляти учнів у засвоєнні складу числа 5. Формувати навички лічби. Розвивати логічне мислення.
На уроці використовується демонстраційний матеріал: предметні малюнки, індивідуальний матеріал: набір геометричних фігур, набір силуетних картинок (квіточок), казкові герої: Колобок, Зайчик, Вовк, Ведмідь, магнітофон, касета «Чарівний світ чисел» серія «ПіснеЗнайка».
Добровеличківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1
Добровеличківської районної ради
Кіровоградської області
Тема: Склад числа 5. Називання чисел (1-5) у прямому і зворотному порядку. Повторення вивченого.
Підготувала
вчитель початкових класів
Баранчук В.Д.
Добровеличківка
Тема: Склад числа 5. Називання чисел (1-5) у прямому і зворотному порядку. Повторення вивченого.
Мета: Пояснити учням утворення числа 5. Вправляти учнів у засвоєнні складу числа 5. Формувати навички лічби. Розвивати логічне мислення.
Обладнання: Демонстраційний матеріал: предметні малюнки, індивідуальний матеріал: набір геометричних фігур, набір силуетних картинок (квіточок), казкові герої: Колобок, Зайчик, Вовк, Ведмідь, магнітофон, касета «Чарівний світ чисел» серія «ПіснеЗнайка».
Хід уроку.
І. Організація класу.
1. Вже дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо
Всі трудитись починаймо.
2. – Яким би ви хотіли бачити наш урок?
-Цікавим, веселим, казковим:
Казок чимало є на світі,
І веселих, і сумних
Хіба зможете прожити ви без них?
Сьогодні у нас не просто урок математики, а урок - казка. І ми з вами складемо казку незвичну, математичну. А оскільки математика – наука точна, не любить лінивих, тож девіз наш: Міркуємо – швидко!
Відповідаємо – точно!
Лічимо – правильно!
Пишемо – гарно!
ІІ. Хвилинка каліграфії.
(Звучить пісня «Разом краще» «Чарівний світ чисел» серії «ПіснеЗнайка»)
Знай: один – чотири рази –
Це «чотири» буде разом.
Два та два – завжди чотири:
Приберем свої квартири!
Три й один – ми бачим з вами –
Це чотири є так само.
Учні каліграфічно записують цифри, які почули в пісні. (1,2,3,4)
- Відгадаємо загадку й помандруємо у казку.
Хто втікав від баби з дідом,
Не сиділось на вікні!
А зустрівся з зайченятком –
Й ну співать йому пісні! («Колобок»)
ІІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Повторення вивченого матеріалу.
- Діти, ви знаєте цю казку?
- Пригадайте, як починається казка? (Жили-були собі дід та баба…)
- Так. А де ж вони жили? (В будиночку)
- Тож давайте побудуємо з геометричних фігур будиночок (Робота в групах).
- Будиночок побудували. Але щоб потрапити до нього потрібно відповісти на запитання.
2. І випекла баба Колобок. Та який гарний!
3. – Продовжимо нашу казку («Поклала баба Колобок на…»). Лежав Колобок, лежав та й покотився. Докотився до хвіртки, а далі не може, бо висить на ній математичний замок. Допоможемо Колобку відкрити його.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Практична робота.
У кожного учня набір силуетних картинок (квіточки).
- Викладіть 5 квіточок. Відсуньте 1 квіточку вправо. Скільки зліва квіточок? Скільки справа? З яких двох менших чисел складається число 5? Відсуньте ще 1 квіточку вправо. Скільки квіточок зліва? Скільки справа? З яких двох менших чисел складається число 5? І т.д..
2. Робота з таблицею. Хором: 5 це: 4 і 1; 3 і 2; 2 і 3; 1 і 4.
4 |
3 |
2 |
1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
3. Робота з підручником
V. Котиться, котиться Колобок і стало йому сумно.
Фізкультхвилинка.
Хочу, друзі, вам сказати
Йду до школи, як на свято
Бо пісенний наш процес
Геть жене усякий стрес.
(Діти розслабляються, встають виконувати вправи).
Раз – ми вліво!
Два – ми вправо!
На уроці робим вправи.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
(Звучить пісня «Разом краще» «Чарівний світ чисел» серії «ПіснеЗнайка»)
П’ять разів по одиниці –
«П’ять» повинно утвориться.
Три та два – виходить п’ять:
Будем личка умивать!
Одиниця і чотири –
Також п’ять – кажу вам щиро.
- Молодці! Зайчику сподобалась пісенька і він відмовився їсти Колобка.
VІІ. Повторення вивченого.
Котиться, котиться Колобок, а назустріч йому Вовчик-братик.
(Робота в зошиті).
- Дякую, тобі Колобок. І вам, діти, теж. Я все побачив, гарно ви вмієте писати, не буду я їсти Колобка.
І покотився Колобок далі. Котиться, котиться Колобок, а назустріч йому – Ведмідь.
- Колобок, Колобок, я тебе з’їм.
- Не їж мене, Ведмедику, я тобі в пригоді стану.
- А що ти можеш?
- Можу розв’язувати цікаві задачі.
- Зараз перевіримо.
а) Дві синиці, гарні птиці,
На вербі сиділи,
Три подружки-щебетушки
Раптом прилетіли.
Скільки на вербі синиць?
Полічи веселих птиць. (2 + 3 = 5)
б) Четверо малят-дошкільнят
Стали струнко в один ряд.
Підійшов до них Панас:
Скільки зараз стало нас? (4 + 1 = 5)
в) Каже мати-квочка:
- У мене три дочки
Та два синочки.
Скільки ж діточок у квочки? (3 + 2 =5)
- Дякую тобі, Колобок, я не буду тебе їсти, адже ти такий розумний.
Зрадів Колобок і покотився далі.
VІІІ. Підсумок уроку.
Але наш урок закінчується. Якщо ж вас зацікавили пригоди Колобка, то ми можемо продовжити зустрічі з ним.
Діти на картках-настрою показують свої враження від уроку.
так так ні
собі