Урок "Склад крові людини"

Про матеріал
Урок "Склад крові людини" побудований на організації самостійної діяльності учнів з використанням ІКТ
Перегляд файлу

Урок№2 Тема: Склад крові.

Мета: ознайомити учнів зі складом крові, з будовою еритроцитів, лейкоцитів, тромбоцитів, встановити взаємозв’язок з виконуваними функціями; розвивати вміння працювати в групах, самостійно, використовуючи підручник і мультимедійні презентації; розвивати біологічну мову, уміння доповідати, робити висновки; виховувати пізнавальний інтерес до навчання, бережливе ставлення до власного здоров’я.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І Організаційний етап

ІІ Перевірка домашнього завдання

Прийом  «Офіс коректора»

Слово вчителя. Діти, у наш час комп’ютерних технологій мало хто з вас пише комусь листи. Зараз ви спілкуєтесь з друзями і родичами за допомогою смс-повідомлень або через Інтернетну мережу, та все одно ви для цього використовуєте слова, у яких, на жаль, робите дуже багато помилок. Для того, щоб перевірити домашнє завдання пропоную вам уявити, що наш клас – це офіс, у якому ви працюєте «коректорами», і виправити помилки. Пригадаємо ми тему минулого уроку «Внутрішнє рідке середовище організму»

                                                                                                 Слайд№1

ІІІ Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

Метод «Асоціації на дошці – «Поняття»»

Учитель вертикально записує на дошці основне поняття, після цього він просить учнів назвати, які асоціації викликають у них це поняття. Умовою є те, щоб ці слова мали спільні з основним поняттям літери.

 Слайд№2

 

Слово вчителя: «А чи знаєте ви , що тільки самки комарів кусають людей і п’ють їхню кров. Життя самки триває в середньому 43 дні, а самця – лише 19 днів. А запах поту ці істоти можуть почути за три кілометри!

Характерний звук, який ми чуємо від комарів – це так самки привертають увагу самців за допомогою крил. Вусиками самці ловлять ці коливання, утворюючи рій з самками, де і відбувається спарювання. У результаті відкладається близько 200 яєць кожні три дні.

Самки комарів використовують кров для вироблення яєць, оскільки в людській крові знаходяться деякі білки, необхідні для розмноження. Більше крові – більше яєць.

 Свербіж, що виник в результаті укусу спровокований слиною комара, в якій є речовина запобігає згортання крові».

ІV Вивчення нового матеріалу.

Як ви здогадалися, темою нашого з вами уроку є «Склад крові»

Слайд№3

 

 

 

Слово вчителя: Вивчення складу крові я пропоную вам провести в вигляді подорожі роблячи певні зупинки на таких станціях:

 

Слайд№4

 

 

 

 

1. Станція «Склад крові»

 

 

 

 

 

 

Слайд№5

 

 

2 Станція  «Плазма»

 

(Самостійна робота учнів з підручником)

 

 

Слайд№6

 

3.Станція «Формені елементи»

«Робота в групах»

(Учні діляться на групи, кожна опрацьовує задані йому клітини крові заповнюючи при цьому таблицю)

 

 

 

 

 

Слайд№7

 

 

Після заповнення певної частини таблиці кожна група доповідає про опрацьовані клітини крові, всі інші заповнюють при цьому до кінця таблицю.

Слово вчителя: «А чи знаєте ви, що формені елементи крові займають у нижчих хребетних до 40%, у вищих – 54%. Мають більшу густину, ніж плазма, тому легко відокремлюються від неї центрифугуванням.

Зверніть, будь ласка, свою увагу на слайд № 8.Подумайте, який процес відображає цей малюнок. Ваше завдання користуючись цим малюнком і певними правилами складіть «Сенкан» - вірш з п’яти рядків.

 

Слайд№8

 

 

 

4.Станція «Мікроскопічна будова крові»

 

Слово вчителя: «Користуючись постійними мікропрепаратами, мікроскопом, а також слайдом № 9 , розгляньте еритроцити жаби і людини, порівняйте і заповніть таблицю, яка наведена в слайді №10»

Слайд№9

Слайд№10

 

 

V Закріплення, узагальнення і систематизація знань

Прийом «Розв’яжи задачу»

Задача№1 В нашому організмі близько 1/13 складає кров. Визначте масу крові у організмі людини при вазі 60 кг.

Задача№2 Підрахуйте кількість NaCl та води, необхідних для приготування 400гр. фізіологічного розчину.

 

Прийом «Анаграма»

(з набору слів визначте правильно зашифроване слово)

Малапз(плазма);
Цоритирети(еритроцити);
Вохр(кров);
Ноласо(солона);
Цобитиморт(тромбоцити);
Нянатрогз(згортання);
Хазист(захист).

 

Слайд№11

 

VІ Повідомлення домашнього завдання, підведення підсумків уроку

Слово вчителя: «Опрацювати матеріал підручника, конспект. Скласти кросворд з ключовим словом «Еритроцит». Повторити особливості складу крові та будови кровоносної системи різних видів тварин»

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
848
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку