Урок Складання казки «Звідки прилетів метелик»

Про матеріал

Складання казки «Звідки прилетів метелик»

Мета:
Формувати в учнів ключові компетентності:

вміння вчитися - самоорганізовуватися до навчальної діяльності, планувати свої дії, доводити роботу до кінця; вчитися контролювати свої дії;
загальнокультурну компетентність - дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв'язно висловлюватися в контексті змісту;
зосереджуватися на вербальному повідомленні інформації та логічно мислити;
соціальні компетентності - продуктивно співпрацювати в групі, в парі; виявляти ініціативу, використовувати різні ролі й функції в колективі;
громадянську компетентність –ціннісне ставлення до праці;
здоров'язбережувальну компетентність - усвідомлювати здоров'я як вищу життєву цінність.
Формування в учнів предметних компетентностей:
навчати учнів складати казку за поданим початком, схемами речень і серією сюжетних малюнків, грамотно і послідовно формувати думки та поєднувати їх у зв'язному викладі, добирати для розповіді слова, найбільш вдалі для передачі думки; розвивати зв'язне мовлення; виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: картки для роботи в групах, картки для роботи в парах, мультимедійна презентація до уроку, відео «Як народжується метелик», музична фізкульхвилинка.

Перегляд файлу

                      Складання казки «Звідки прилетів метелик»

Мета:    
Формувати в учнів ключові компетентності:

вміння вчитися - самоорганізовуватися до навчальної діяльності, планувати свої дії, доводити роботу до кінця; вчитися контролювати свої дії;
загальнокультурну компетентність - дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту;
зосереджуватися    на    вербальному   повідомленні інформації та логічно мислити;
соціальні компетентності - продуктивно співпрацювати в групі, в парі;  виявляти ініціативу, використовувати різні ролі й функції в колективі;
громадянську компетентність –ціннісне ставлення до праці;
здоров’язбережувальну компетентність - усвідомлювати здоров’я як вищу життєву цінність.
Формування в учнів предметних компетентностей:
навчати учнів складати казку за поданим початком, схемами речень і серією сюжетних малюнків, грамотно і послідовно формувати думки та поєднувати їх у зв'язному викладі, добирати для розповіді слова, найбільш вдалі для передачі думки; розвивати зв'язне мовлення; виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: картки для роботи в групах, картки для роботи в парах, мультимедійна презентація до уроку, відео «Як народжується метелик», музична фізкульхвилинка.

 

Хід уроку

I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.    ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

http://u.jimdo.com/www8/o/sb40f277f1669e3dc/img/i63d8101c856e9b72/1321785764/thumb/image.gif Ви знайомі з багатьма казками, вам читали їх ваші мами, бабусі. Багато казок ви прочитали самі. А сьогодні спробуємо скласти свою казку. А про кого — здогадайтесь!

— Відгадайте загадку.

  Він яскраві крильця має.

Сам на квіточки сідає.

Прудко, весело літає.

Аж дві пари крилець має.

Ні бджола він, і не джмелик

  • Звуть усі його... (метелик) (слайд 2).

 

 Так, це метелик. Метелики — одні з найгарніших живих істот на Землі!

З незапам’ятних часів метелики асоціюються з весною, красою, вічністю. Вони були символом безсмертності, щастя, вірності, любові, а деякі молодята в сучасний час відпускають метеликів на весіллі замість голубів.

У них гарні назви: найчастіше це імена грецьких богів і героїв: Аполлон, Гектор, Ікар. Так люди виразили своє захоплення яскравою красою метеликів.

Найбільший витривалий метелик світу має назву «Монарх». Він може подолати відстань у тисячу кілометрів без зупинок.

 А чи знаєте ви, що метеликів ще називають чарівниками. Як ви гадаєте  чому метеликів називають чарівниками? (Бо вони зазнають повного перетворення.)

— Ким же ти був, метелику? Про це ми з вами дізнаємось на сьогоднішньому уроці.

 

III.   РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1.    Відкрийте підручники на ст. 130 (Робота за підручником )

— Прочитайте уривок із казки Еріка Карла.

— Між ким відбувається розмова? (між Кульбабкою та Метеликом)

— Що здивувало Кульбабку? (Вона не зрозуміла звідки прийшов метелик)

  • Що їй відповів метелик? (Що його дорога була дуже довга)

Тож сьогодні ми складемо казку, яка буде мати назву «Звідки прилетів метелик) (слайд 3)

 

2. — Дорога метелика складалася не з одного дня. Днів минуло дуже багато.

— Відгадайте дні тижня. Словникова робота

На дошці  записані дні тижня з пропущеними літерами. Учні по черзі дописують літери, зачитують утворені слова.

пон_д_ л__к                 в__вт__р__к

 с_ р_ а                ч_тв _р
 

п_ят__ ця              с__б__та                н_ д_ ля
 

— Запишіть їх назви в зошиті.

 

  1. Тепер уважно розглянемо малюнки. 

—Дайте відповіді на запитання, користуючись малюнками. Відповідь може бути короткою.
 

 Що спочатку лежало на листочку? (Спочатку на листочку лежала личинка.)
 

— Хто виповз з личинки у неділю? (У неділю з личинки виповзла гусінь.)
 

— Чим займалася гусінь у понеділок? (У понеділок вона гризла яблуко.)

— Що робила у вівторок? (У вівторок з'їла дві груші.)
 

— Чим поживилася гусінь у середу? (У середу смакувала сливами.)
 

— А що скуштувала у четвер? (У четвер скуштувала полуниць.)
 

— Чим ласувала гусінь у п'ятницю? (У п'ятницю ласувала мандаринами,      
                                                                                                   апельсинами.)
 

 Чим добреньким вона пригостилась у суботу? (У суботу пригостилася кавуном і
                                                                                         морозивом)
 

 Що збудувала гусінь, коли поласувала фруктами та ягодами? (Потім збудувала
                                                                                                                   собі кокон.)
 

— Що відбулося через два тижні? (А через два тижні вилетів метелик.)
 


Тепер давайте до кожного малюнка доберемо дієслова.
- Хто пригадає на які питання відповідають дієслова?
(що робив?, що робила?, що зробила?..)(Лексична вправа).

(Робота в групах) Із запропонованих дієслів виберіть, які відповідають даному малюнку.
 

 

Лежала

скуштувала

виповзла

ласувала

гризла

пригостилась

з'їла

збудувала

смакувала

http://u.jimdo.com/www8/o/sb40f277f1669e3dc/img/i63d8101c856e9b72/1321785764/thumb/image.gif

вилетів

 

Лежала, виповзла, гризла, з'їла, смакувала, скуштувала, ласувала, пригостилась, збудувала, вилетів.

 


Діти зачитують, що отрималось.


Фізкультхвилинка

Відпочили і переходимо до наступного завдання.
В групах ви добирали дієслова, всі дієслова, які ви називали є в нас на дошці ( і у декого на аркушах).

Зараз в парах прочитайте текст і вставте відповідні дієслова.
(Робота в парах)
Спочатку на листочку лежала личинка.

У неділю з личинки виповзла гусінь.
У понеділок вона гризла яблуко.
У вівторок зʼїла дві груші.
У середу смакувала сливами.

У четвер  скуштувала полуниці.

У п’ятницю ласувала апельсинами.

В суботу пригостилась  кавуном і морозивом.

Потім збудувала собі кокон.
А через два тижні вилетів метелик.
 

Учні по одному реченню зачитують свій текст.
1 учень повністю  текст що отримався..
 

Тепер закріпимо, дивлячись на слайд (спробуємо без підказки) повторити нашу казку.
(з слайду №3)

 

Тепер вищий рівень пробує записати без підказки, а інші можуть скористатись вашими текстами-підказками де ви вставляли дієслова і запишіть казку в зошит.
При написанні намагайтесь не повторювати слова, будьте уважні.
Після закінчення 1 учень, ще раз зачитує казку.

 

 

 

IV. Підсумок уроку. 
Давайте переглянемо фільм

— Чи сподобалося вам складати казки?

Вправа «Незавершене речення»

  На сьогоднішньому уроці я удосконалив свої знання про...

  На сьогоднішньому уроці найважливішим відкриттям було...

  На сьогоднішньому уроці я навчився...

  На сьогоднішньому уроці мені запам'яталися такі види роботи...

  Мені було цікаво, коли...

V.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

— Розкажіть складену на уроці казку своїм рідним.

— Розфарбуйте метелика і вклейте собі в зошит.

 

 

1

 

doc
Додано
3 травня 2018
Переглядів
3613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку