Урок "Складання прикладів на додавання за малюнками"

Про матеріал

Тема. Складання прикладів на додавання за малюнками

Мета:вчити складати приклади на додавання за малюнками, записувати їх і розв'язувати, закріплювати вміння використовувати терміни «доданок», «сума», повторити склад чисел. Розвивати логічне мислення, математичне мовлення. Виховувати уважність, старанність, інтерес до предмета та пізнавальний інтерес до підводного світу.

Тип уроку: урок-мандрівка, урок повторення та закріплення вивченого матеріалу.

Обладнання: мультимедійна презентація, набір геометричних фігур для роботи в парі, опорні таблиці, малюнки.

Хід уроку

  • I.Організація учнів до уроку.

Створення проблемної ситуації.Мотивація навчальної діяльності.

Продзвенів уже дзвінок

Починається урок.

Будемо навчатись гарно,

Швидко, весело і вправно.

Урок сьогодні пізнавальний та цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Повертайтесь до гостей

І вітайтесь: «Добрий день!»,

А тепер зручно сідаємо

Наш урок розпочинаємо.

Зараз урок математики.

Сьогодні до нас прийшло багато гостей, які хочуть подивитися, як ви за цей час подорослішали, чого навчилися, що вже вмієте робити.

І ми із задоволенням це продемонструємо нашим гостям, як учні 1-Г класу можуть працювати.

А тому на уроці ми всі повинні бути: старанними, уважними, організованими та кмітливими.

–Так, щоб наша праця була успішною, слід дотримуватися певних правил.

Пригадаємо їх.

1.Правило піднятої руки.

2.Активно і творчо працювати.

3.Уважно слухати вчителя і товаришів.

- І дорослі, і діти дуже люблять подорожувати. Ось і сьогодні ми з вами вирушимо у незвичайну подорож у підводне царство.

На уроці ми проведемо усний рахунок, будемо складати та обчислювати приклади, попрацюємо з геометричним матеріалом, познайомимося за допомогою завдань із морськими жителями. (Карта нашої мандрівки )

(Слайд 4)

Девіз уроку: «Спостерігай і захоплюйся, вивчай і бережи» (Слайд)

Зараз ми з вами, спустимося на дно морське і поспостерігаємо за підводними мешканцями.

Робота в парах.

- Але чи довго ми зможемо знаходитися під водою? Давайте перетворимося на рибок. А для цього у вас на партах лежать геометричні фігури.

Давайте попрацюємо в парі і швидко складемо рибку. (Слайд )

(Склали – слайд )

-З яких геометричних фігур склали рибку?

А тепер уявіть, що ми рибки. (Слайд)

Море все – качається,

Хвильки лащаться малі…

Що зі мною? Я – на дні?!

Ось ми з вами опинилися в підводному царстві. (Слайд )

  • -Діти! Уважно погляньте на дошку.

Перед вами зображення морської глибини. Але когось тут не вистачає?

– Морських жителів.

– Чим більше ми виконаємо математичних завдань, тим з більшою кількістю морських жителів познайомимося! (слайд )

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • 1.Відгадування загадки.
  • Серед хвиль майнули спини.
  • Діти, хто це? (Це дельфіни) (Слайд).

Вчені вважають, що дельфіни - це одні із найрозумніших тварин у світі.

Дельфіни вміють розмовляти між собою.

– Дельфін приніс нам вправи для усного рахунку та індивідуальні картки. За картками будуть працювати 6 учнів. (повторити склад числа 5,6)

Один учень буде заселяти будиночок 8.

Один учень поставить числа в порядку зростання.

Інші пригадають, які числа називаються одноцифровими числами,

а які – двоцифровими?

  • 2.Усний рахунок.

1) Гра «Числова доріжка»

— Діти, ми пограємо в гру «Числова доріжка».

10 7 9 5 3 6 2 4 8 1

— Прочитайте числа у прямому порядку, у зворотньому порядку.

— Назвіть числа від 2 до 5; від 8 до 4.

— Назвіть число, попереднє до чисел 3; 7.

— Назвіть число, наступне до чисел 6; 8.

Назвіть сусідів числа 2, 4, 7.

-Назвіть найбільше число, найменше число.

- Назвіть двоцифрове число. Чому воно називається двоцифровим?

2). Веселі задачі.

- Давайте розв'яжемо веселі задачі.

1)Було п'ять черепах,

П'ять костяних рубах.

Черепахи веселились,

Дві із них в пісок зарились.

Скільки їх залишилось? 3

2) У живім куточку в школі

Є три рибки у воді,

Ще сім рибок дасть Миколка.

Скільки буде риб тоді? 10

3) Шість метеликів літають і на квіточки сідають.

Прилетів іще один, сів на квіточку і він.

Полічімо швидше всіх — цих метеликів прудких. 7

3)Гра «Пограємо з дельфінами».

( розв'язування ланцюжків прикладів усно)

ІІІ. Повторення та закріплення вивченого матеріалу.

  • 1.Повторення правила.

Пофантазуйте Ви зі мною,

Рибкою золотою.

Очка свої закривайте,

І правило ви пригадайте.

  • -Як називаються числа при додаванні?
  • -Розглянемо таблицю. Скільки синіх шапочок? Скільки зелених? Складіть приклад? Як називається число 2? Число 4?

Скільки жовтих шкарпеток? Скільки синіх? Складіть приклад?

Як називається число 2? Число 1? Число 3?

Пливемо далі і кого ми бачимо на дні моря?

Ти зі мною незнайомий.

Я живу на дні морському.

Голова і 8 ніг,

Ось і весь я …(восьминіг) (слайд )

  • -У восьминога немає тулуба, є тільки 8 ніг-щупалець та велика кругла голова. Восьминіг має не одне, а ТРИ серця. А кров у нього – блакитна!
  • 2.Робота з підручником. (с.48) усно

Завдання 1.

— Розгляньте малюнки. Скільки олівців в пеналі?

-Скільки олівців біля пеналу?

— Складіть приклад на додавання. Назвіть доданки. Знайдіть суму.

— Скільки груш на першій тарілці? Скільки груш на другій тарілці?

— Складіть приклад на додавання. Назвіть доданки. Знайдіть суму.

Записати приклади на дошці.

Раз! Два! Три! Чотири! П'ять!
Час прийшов нам спочивать.

– Хто до нас пливе?

І на суші й на воді

Носить хатку на собі.

Мандрує без страху

Морська… (черепаха) ( Слайд )

Тривалість життя черепахи становить 80 років.

І сьогодні до нас завітала черепаха Аха.

Фізкультхвилинка під музику.

Продовжуємо працювати з підручником.

Завдання 2 с.48 підручника

В нас гарний настрій. Війнув легенький вітерець, приніс нам свіжість моря. (Звучить мелодія прибою моря)

Ми відчуваємо, як морські хвилі набігають на берег і відкочуються назад у море. Нам подобається слухати прибій. Хвилі принесли нам із морських глибин диво …

На морському дні – це диво.

Буває хижа, все ж красива.

Руки-промені має

Себе від ворогів захищає.

Хто це? (Морська зірочка)

3.Робота в зошитах. Складання прикладів на додавання за малюнками.

  • (завдання 1) на дошці по одному).

Морська зірка пропонує працювати в зошиті.

(Повторювання правила правильної посадки при письмі).

Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь,

До роботи я візьмусь.

Складання прикладів на додавання за малюнками.

Підкреслити доданки. (завдання 1) на дошці по одному).

Гімнастика для очей.

Працювали ми, трудились,

Оченята вже втомились.

А щоб плідно працювати,

Треба їм відпочивати.

Раз, два, три!

Очі догори!

На чотири та й на п'ять

Будем міцно їх стулять.

Знову очі догори

Ми рахуєм раз, два, три!

  • –Чи впізнали ви наступного морського мешканця? Так, це медуза.
  • Це дуже красиві морські жителі, але водночас і небезпечні.
  • У медуз немає мозку, проте у них є на тілі 24ока, що їм допомагає безпомилково орієнтуватися у повній темряві і вдало полювати.
  • –Медуза пропонує нам попрацювати над прикладами.

Завдання 2 зошита – коментоване письмо

5. Завдання на логічне мислення.

Для себе на дні морському

Він клешнями будує дім.

Круглий панцир, 10 лап-

Здогадались? Так – це краб.

У крабика сьогодні день народження. На свій день народження він запросив кита, білку, дельфіна,восьминога, мишку і зайчика.

Хто не зможе прийти і чому?

V. Підсумок уроку.

  • –Хто ж тепер нас так швидко поверне додому? Адже ми так глибоко знаходимося. На самому дні. Хто ж з морських тварин може дуже глибоко пірнати? Звичайно це – кит! Кит – сама крупна морська тварина.
  • –А ще, діти, треба пам'ятати, що якщо ми не будемо берегти природу, то ця краса може зникнути назавжди. Тож давайте бережливо ставитися до всього живого, що є на нашій планеті, щоб зберегти її неповторну красу для майбутніх поколінь.

1. Рефлексія. Гра «Мікрофон».

— Діти, що ми робили сьогодні на уроці?

— З якими морськими мешканцями ми познайомилися?

— Що цікавого ви запам'ятали про морських жителів?

  • –Як називаються числа при додаванні?

Ви всі добре працювали,

Знання міцні здобували.

Тож скажу вам у кінці:

  • –Діти, всі ви – молодці!

Продзвенів дзвінок

закінчився вже урок.

За який спасибі всім:

і дорослим, і малим!

Перегляд файлу

1

 

Урок математики в 1 класі

за підручником «Математика» Ф.М.Рівкінд

 

Тема. Складання прикладів на додавання за малюнками

 

Мета:  вчити складати приклади на додавання за малюнками, записувати їх і розв'язувати,  закріплювати вміння використовувати терміни «доданок», «сума», повторити склад чисел. Розвивати логічне мислення, математичне мовлення. Виховувати уважність, старанність, інтерес до предмета та  пізнавальний інтерес до підводного світу.

Тип уроку: урок-мандрівка, урок повторення та закріплення вивченого матеріалу.

Обладнання: мультимедійна презентація, набір геометричних фігур для роботи в парі, опорні таблиці, малюнки.

 

Хід уроку

  1. Організація учнів до уроку.

Створення проблемної  ситуації.  Мотивація навчальної діяльності.

Продзвенів уже дзвінок

Починається урок. 

Будемо навчатись гарно,

Швидко, весело і вправно.

Урок сьогодні пізнавальний  та  цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Повертайтесь  до гостей

І вітайтесь: «Добрий день!»,

 

А тепер зручно сідаємо

Наш урок розпочинаємо.

Зараз урок математики.

Сьогодні до нас прийшло багато гостей, які хочуть подивитися, як ви за цей час подорослішали, чого навчилися, що вже вмієте робити.

І ми із задоволенням це продемонструємо нашим гостям,  як учні 1-Г класу можуть працювати.

А тому на уроці ми всі повинні бути: старанними, уважними, організованими та  кмітливими.

–Так, щоб наша праця була успішною, слід дотримуватися певних правил.

Пригадаємо їх.

1.Правило піднятої руки.

2.Активно і творчо працювати.

3.Уважно слухати вчителя і  товаришів.

- І дорослі, і діти дуже люблять подорожувати. Ось і сьогодні ми з вами вирушимо у незвичайну подорож у підводне царство.

 

На уроці  ми проведемо усний рахунок, будемо складати та обчислювати  приклади, попрацюємо з геометричним матеріалом, познайомимося за допомогою завдань із морськими жителями. (Карта нашої мандрівки )

(Слайд 4)

 Девіз уроку:  «Спостерігай і захоплюйся, вивчай і бережи» (Слайд  )

 

Зараз ми з вами, спустимося на дно морське і поспостерігаємо  за підводними мешканцями.

Робота в парах.

- Але чи довго ми зможемо знаходитися під водою? Давайте перетворимося на рибок. А для цього у вас на партах лежать геометричні  фігури.

Давайте попрацюємо в парі і швидко складемо рибку. (Слайд  )

(Склали – слайд  )

 -З яких геометричних  фігур  склали рибку?

 

А тепер уявіть, що ми рибки. (Слайд  )

 

Море все – качається,

Хвильки лащаться малі… 

Що зі мною? Я – на дні?!

 

Ось ми з вами опинилися в підводному царстві. (Слайд )

  • Діти! Уважно погляньте на дошку.

Перед вами зображення морської глибини. Але когось тут не вистачає?

– Морських жителів.

– Чим більше ми виконаємо математичних завдань, тим з більшою кількістю морських жителів познайомимося! (слайд   )

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Відгадування загадки.

Серед хвиль майнули спини.

Діти, хто це? (Це дельфіни) (Слайд). 

Вчені вважають, що дельфіни -  це одні із найрозумніших тварин у світі.

Дельфіни вміють розмовляти між собою.

– Дельфін приніс нам вправи для усного рахунку та індивідуальні картки. За картками будуть працювати 6 учнів.  (повторити склад числа 5,6)

Один учень буде заселяти будиночок 8.

Один учень поставить числа в порядку зростання.

Інші пригадають, які числа називаються  одноцифровими числами,

а які – двоцифровими?

  1. Усний рахунок.

1) Гра «Числова доріжка»

— Діти, ми  пограємо в гру «Числова доріжка».

10 7 9 5 3 6 2 4 8 1

— Прочитайте числа у прямому порядку, у зворотньому порядку.

— Назвіть числа від 2 до 5; від 8 до 4.

— Назвіть число, попереднє до чисел 3; 7.

— Назвіть число, наступне до чисел 6; 8.

Назвіть сусідів числа 2, 4, 7.

-Назвіть найбільше число, найменше число.

- Назвіть двоцифрове число. Чому воно  називається двоцифровим?

2). Веселі задачі.

- Давайте розв’яжемо веселі задачі.

1)Було  п'ять черепах,

П'ять костяних рубах.

Черепахи веселились,

Дві із них в пісок зарились.

Скільки їх залишилось?                              3

2) У живім куточку в школі

Є три рибки у воді,

Ще сім рибок дасть Миколка.

Скільки буде риб тоді?                                10

3) Шість метеликів літають і на квіточки сідають.

Прилетів іще один, сів на квіточку і він.

Полічімо швидше всіх — цих метеликів прудких.                  7

3)Гра «Пограємо  з дельфінами».

( розв’язування ланцюжків прикладів усно)

ІІІ. Повторення та закріплення вивченого матеріалу.

  1. Повторення правила.

Пофантазуйте Ви зі мною,

 Рибкою золотою.

 Очка свої закривайте,

 І правило ви  пригадайте.

  • Як називаються числа при додаванні?
  • Розглянемо таблицю. Скільки синіх шапочок? Скільки зелених? Складіть приклад? Як називається число 2? Число 4?

Скільки жовтих шкарпеток? Скільки синіх? Складіть приклад? 

Як називається число 2? Число 1? Число 3?

 

Пливемо далі і кого ми бачимо на дні моря?

 

Ти зі мною незнайомий.

Я живу на дні морському.

 Голова і 8 ніг,

 Ось і весь я …(восьминіг) (слайд )

  • У восьминога немає тулуба, є тільки 8 ніг-щупалець та велика кругла голова. Восьминіг має не одне, а ТРИ серця. А кров у нього – блакитна!
  1. Робота з підручником. (с.48) усно

Завдання 1.

— Розгляньте малюнки. Скільки олівців в пеналі?

  • Скільки олівців біля пеналу?

— Складіть приклад на додавання. Назвіть доданки. Знайдіть суму.

 

 — Скільки груш на першій тарілці? Скільки груш на другій тарілці?

       — Складіть приклад на додавання. Назвіть доданки. Знайдіть суму.

 

Записати приклади на дошці.

 

Раз! Два! Три! Чотири! П'ять!
Час прийшов нам спочивать.

 

  Хто до нас пливе?

 І на суші й на воді

 Носить хатку на собі.

 Мандрує без страху

Морська… (черепаха) ( Слайд   )

Тривалість життя черепахи становить 80 років.

І сьогодні до нас завітала черепаха Аха.

Фізкультхвилинка під музику.

Продовжуємо працювати з підручником.

Завдання 2 с.48 підручника

В нас гарний настрій. Війнув легенький вітерець, приніс нам свіжість моря. (Звучить мелодія прибою  моря)

Ми відчуваємо, як морські хвилі набігають на берег і відкочуються назад у море. Нам подобається слухати прибій. Хвилі принесли нам із морських глибин диво …

       На морському дні – це диво.

 Буває хижа, все ж красива.

 Руки-промені має

      Себе від ворогів захищає.

Хто це? (Морська  зірочка) 

3.Робота в зошитах. Складання прикладів на додавання за малюнками.

(завдання 1) на дошці по одному).

Морська  зірка  пропонує працювати в зошиті. 

(Повторювання правила правильної посадки при письмі).

Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь,

До роботи я візьмусь.

Складання прикладів на додавання за малюнками.

Підкреслити доданки. (завдання 1) на дошці по одному).

Гімнастика для очей.

Працювали ми, трудились,

Оченята вже втомились.

А щоб плідно працювати,

Треба їм відпочивати.

Раз, два, три!

Очі догори!

На чотири та й на п’ять

Будем міцно їх стулять.

Знову очі догори

Ми рахуєм раз, два, три!

  • Чи впізнали ви наступного морського мешканця? Так, це медуза.

Це дуже красиві морські жителі, але водночас і небезпечні.

У медуз немає мозку, проте у них є на тілі 24ока, що їм допомагає безпомилково орієнтуватися у повній темряві і вдало полювати.

  • Медуза пропонує нам  попрацювати над прикладами.

Завдання 2 зошита – коментоване письмо

5. Завдання на  логічне мислення.

 Для себе на дні морському

 Він клешнями будує дім.

 Круглий панцир, 10 лап-

 Здогадались? Так – це краб.

 

У крабика сьогодні день народження. На свій день народження він запросив кита, білку, дельфіна,восьминога, мишку і зайчика.

Хто не зможе прийти і чому?

V. Підсумок уроку.

  • Хто ж тепер нас так  швидко поверне додому? Адже ми так глибоко знаходимося. На самому дні. Хто ж з морських тварин може дуже глибоко пірнати? Звичайно це – кит!  Кит – сама крупна морська  тварина.

 

  • А ще, діти, треба пам’ятати, що  якщо ми не будемо берегти природу, то ця краса може зникнути назавжди. Тож давайте бережливо ставитися до всього живого, що є на нашій планеті, щоб зберегти її неповторну красу для майбутніх поколінь.

1. Рефлексія. Гра «Мікрофон».

— Діти, що ми робили сьогодні на уроці?

З якими морськими мешканцями ми познайомилися?

Що цікавого ви запам’ятали про морських жителів?

  • Як називаються числа при додаванні?

 

Ви всі добре працювали,

Знання міцні здобували.

Тож скажу вам у кінці:

  • Діти, всі ви – молодці!

 

Продзвенів дзвінок

 закінчився вже урок.

 За який спасибі всім:

 і дорослим, і малим!

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
3 серпня 2018
Переглядів
753
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку