Урок "Складання речень з однорідними членами речення. Узагальнення знань і вмінь учнів із розділу «Речення» "

Про матеріал

Урок "Складання речень з однорідними членами речення. Узагальнення знань і вмінь учнів із розділу «Речення» " має на меті удосконалювати знання учнів про речення, про зв'язок між однорідними членами речення за допомогою інтонації і сполучників; закріплювати вміння визначати головні члени речення та встановлювати зв'язки між усіма членами речення; повторити правопис словникових слів;

розвивати мовлення і мислення учнів; вміння працювати в групі;

виховувати взаємоповагу, взаємопідтримку, взаємодопомогу.

Перегляд файлу

 

 

Урок  6.

Тема.  Складання речень  з  однорідними членами  речення. Узагальнення знань і вмінь учнів із розділу «Речення»

(Слайд 1 )

Мета:  удосконалювати  знання  учнів  про  речення,  про  зв'язок  між однорідними  членами  речення  за  допомогою  інтонації і сполучників; закріплювати вміння визначати головні члени речення та встановлювати зв’язки між усіма членами речення; повторити  правопис  словникових  слів;

розвивати  мовлення  і мислення  учнів; вміння  працювати  в  групі;

виховувати  взаємоповагу,  взаємопідтримку,  взаємодопомогу.

Тип  уроку:  урок систематизації  та  узагальнення  знань,  умінь,  навичок. 

Комплексне  використання  методів  (за  класифікацією Бабанського):

  • словесні:  розповідь,  бесіда;
  • наочні: демонстрації;
  • практичні:  вправи;
  • аналітичні,  синтетичні;
  • пошукові,  частково – пошукові,  дослідницькі;
  • навчальна  робота  під  керівництвом  учителя:  самостійна  робота,  письмова  робота;
  • створення  ситуацій  емоційно – етичних  переживань,  створення  ситуацій  зацікавленості,  створення  ситуацій  апперцепції (опори  на  життєвий  досвід);
  • висунення  вимог,  заохочення  успіху  в  навчанні;
  • фронтальне  опитування.

Список  літературних  джерел

  1.               Навчальна програма (Оновлені навчальні програми для початкової школи (1-4 класи) затверджені Колегією Міністерства освіти і науки 4 серпня 2016 року) 

Наказ  МОН  України  від  05.08.2016 № 948  "Про  затвердження  змін       до  навчальних  програм  загальноосвітніх  навчальних  закладів"

  1.               Українська  мова:  підруч.  для  4  кл.  загальноосвіт.  навч.  закл. /           М. С. Вашуленко, С. Г. Дубовик, О. І. Мельничайко / за ред. М. С. Вашуленка. -  К. : Видавничий дім "Освіта", 2015. – 192 с. : іл.
  2.               Українська  мова. 4 клас. І семестр (за підручником М. С. Вашуленка, С. Г. Дубовик, О. І. Мельничайко). – Х. : Вид. група "Основа", 2015. – 158, (2) с. – (Серія "Початкова школа. Мій конспект")
  3.               Чекіна О.Ю.  Нестандартні  уроки  у  початковій  школі:  Методичний  посібник  для  вчителів. – Х. : «Скорпіон»,  2005. – 96с.
  4.               Нетрадиційні  уроки  в  початковій  школі.  4 клас / Укладач  Л.І. Нечволод. – Харків:  ТОРСІНГ  ПЛЮС,  2006. – 96с.

Обладнання:  конверти  з  листами – завданнями  (Додаток  15);  картонний  круг,  прикріплений  до  дзиґи,  що  обертається;  плакат  із  назвою  гри  «Що?  Де?  Коли?»,  презентація,  проектор.

Структура уроку

І. Організація  класу   (1 хв).

ІІ. Мотивація  навчальної  діяльності  ( 2 хв).

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку  (2 хв).

ІV. Узагальнення  та  систематизація  знань,  умінь, навичок  учнів  (27 хв).

V. Фізкультхвилинка  (2 хв).

VІ. Підсумки уроку  (2 хв).

VІІ. Домашнє завдання   (2 хв).

VІІІ. Оцінювання  (2 хв).

Перебіг  уроку

І. Організація  класу  (Слайд  2)

Ось  і  дзвоник  пролунав,

Для  навчання  час  настав.

Щоб  країні  прислужитись,

Ви  повинні  добре  вчитись –

Для  могутності  і  слави

Української  держави.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів 

  •                   Хто  з  вас  любить  ігри?
  •                   А  які  бувають  ігри?
  •                   Розкажіть  про  свою  улюблену  гру.
  •                   Сьогодні  ми  теж  будемо  грати,  але  не  в  звичайну  гру,  а  в  мовну.  І  для  цієї  гри  вам  знадобляться  тільки  знання  з  мови,  які  ви  отримали  на  уроках.

 ІІІ. Повідомлення теми , мети  та завдань уроку

Проводиться  цікава  гра –

Змагатиметься  дітвора.

Вам  виконать  завдання

І  провести  змагання.

Тож,  все  згадайте,

Що  вчили  ми  про  речення.

Бо  вже  з  суперником  вступили

У  чесний  бій,  а  бій  той  -  гра.

Її  ви  назву  прочитайте

(«Що?  Де?  Коли?»)  (Слайд 3 )

Що ж,  починайте!

Розподіл  класу  на  три  команди:  «Розумники»,  «Ерудити»,  «Інтелектуали».

  •                   За  формою  урок  нагадуватиме  телевізійну  гру  «Що?  Де?  Коли?».  По  черзі  представники  кожної  команди  будуть  заводити  дзиґу.  Коли  вона  зупиниться,  прикріплена  до  неї  стрілка  вкаже  на  один  із  секторів.  В  кожному  секторі  знаходиться  конверт  з  листом – завданням.  Я  відкриваю  конверт  і  читаю  вам  завдання.  Порадившись  у  командах,  ви  одночасно  намагаєтеся  виконати  завдання  якомога    швидше  та  правильніше.  На  обговорення  дається  3  хвилини.  Представники  команди  відповідають  по  черзі.  Всі  уважно  слухають.  За  правильну  відповідь  команда  одержує  2  бали.  Виконані  завдання  перевіряє  протилежна  команда  за  зразком,  поданим  на  екрані.  Результати  перевірки  фіксуються  на  дошці.

       Тож,  розпочинаймо!

ІV. Узагальнення знань, умінь та навичок учнів

Гра  «Що?  Де?  Коли?»

Лист  від  хлопчика  Запитайка  (Додаток 16.   Слайд 4 )

Лист  від  Незнайка (Додаток 17.  Слайд 5 )

Лист  від  дівчинки  Чомучки  (Додаток 18.  Слайд 6 )

Лист  від  Знайка (Додаток 19.  Слайд  7)

Лист  від  Мальвіни (Додаток 20.  Слайд 9 )

Лист  від  Мудрої  Сови (Додаток 21.  Слайд 10 )

Лист  від  Сімки (Додаток 22.  Слайд  11)

Лист  від  Буратіно  (Додаток 23.  Слайд  12)

V.Фізкульхвилинка  (Слайд  8)

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться.

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте.

І за парти тихо сядьте.

VІ. Підсумок  уроку

  • Давайте  підрахуємо  одержані  бали  та  визначимо  переможця.
  • Сподобався  вам  сьогоднішній  урок?
  • В  які  інтелектуальні  ігри  ви  хтіли  б  зіграти  ще?
  • Які  знання  повторити  нам  допомогла  гра  «Що?  Де?  Коли?» ?

VІІ. Домашнє завдання  (Слайд  13)

Повторити  правила  с.  28 – 36.  Вправа 73

VІІ. Оцінювання  (Слайд  14)


 

docx
Додано
4 липня 2018
Переглядів
2133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку