Урок "Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Речення». Перевірна робота. Мовна тема. "

Про матеріал

Урок "Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Речення». Перевірна робота. Мовна тема " має на меті перевірити знання учнів з теми «Речення»; вміння визначати типи речень, встановлювати межі речень, знаходити основу речення, встановлювати зв'язок слів у реченні;

розвивати пам'ять, увагу;

виховувати самостійність, працьовитість , охайність.

Перегляд файлу

Урок  8.

Тема.  Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Речення». Перевірна  робота.   Мовна  тема.

Мета:  перевірити  знання  учнів з  теми  «Речення»;  вміння  визначати  типи речень,    встановлювати  межі  речень,  знаходити  основу  речення, встановлювати  зв'язок  слів  у   реченні;

розвивати  пам'ять,  увагу;

виховувати  самостійність,  працьовитість , охайність.

Тип  уроку:  урок  перевірки  знань,  умінь,  навичок.

Комплексне  використання  методів  (за  класифікацією Бабанського):

  • словесні:  розповідь;
  • наочні: демонстрації;
  • практичні: вправи;
  • аналітичні,  синтетичні;
  • репродуктивні,  пошукові,  частково – пошукові,  дослідницькі;
  • створення  ситуацій  емоційно – етичних  переживань;
  • переконання  в  значущості  навчання,  висунення  вимог,  заохочення  успіху  в  навчанні;
  • контрольна  робота,  письмова  робота.

Список  літературних  джерел

  1.               Навчальна програма (Оновлені навчальні програми для початкової школи (1-4 класи) затверджені Колегією Міністерства освіти і науки 4 серпня 2016 року.) 

Наказ  МОН  України  від  05.08.2016 № 948  "Про  затвердження  змін       до  навчальних  програм  загальноосвітніх  навчальних  закладів"

  1.               Українська  мова:  підруч.  для  4  кл.  загальноосвіт.  навч.  закл. /           М. С. Вашуленко, С. Г. Дубовик, О. І. Мельничайко / за ред. М. С. Вашуленка. -  К. : Видавничий дім "Освіта", 2015. – 192 с. : іл.
  2.               Українська  мова. 4 клас. І семестр (за підручником М. С. Вашуленка, С. Г. Дубовик, О. І. Мельничайко). – Х. : Вид. група "Основа", 2015. – 158, (2) с. –  (Серія "Початкова школа. Мій конспект")
  3.               Г.М. Сапун. Збірник диктантів і завдань для тематичного опитування. -Тернопіль: Підручники й посібники, 2012. -176с.
  4.               Я.Ф.Морська. Українська мова. Орієнтовні завдання для оцінювання навчальних досягнень з української мови. –Тернопіль: Асток, 2001.-40с.
  5.               К.І. Пономарьова, М.С.Вашуленко. Збірник завдань для державної підсумкової атестації з української мови. 4 клас.- К.: Центр навчально-методичної літератури, 2011.- 80с.
  6.               К.І. Пономарьова, В.О.Науменко. Збірник завдань для державної підсумкової атестації з української мови. 4 клас.- К.: Генеза, 2015.- 64с.

Обладнання: індивідуальні картки.

Структура уроку

I. Організація класу  ( 1хв).

II. Повідомлення теми і мети уроку  (2хв).

III. Виконання перевірної роботи  (30хв).

IV. Фізкультхвилинка  (2хв).

V. Підсумок уроку  (5хв).

Перебіг  уроку

I. Організація класу

1. Ось  дзвінок  сигнал  нам  дав –

Працювати  час  настав.

Тож  і  ми  часу  не  гаймо,

Урок  мови  починаймо

2. Емоційне  налаштування  на  успіх

Формула успіху.

Діти (всі  разом):     Я  все  знаю  і  можу. У мене  все  вийде.

3. Перевірка  готовності  до  уроку

II. Повідомлення теми і мети уроку

 

III. Виконання перевірної роботи

                                                               Варіант 1
1. Речення  виражає:
   а) незакінчену думку;
   б) закінчену думку;
   в) назву  предметів.
2. За  метою висловлювання  речення  поділяються  на:

   а) розповідні  й  окличні;

   б) розповідні,  питальні  й  спонукальні;
   в) окличні  й  неокличні .
3. Вибери  правильно  складене  речення.
   а) Над  калина  червона  пишається  водою.
   б) Калина  над  червона  пишається  водою.
   в) Пишається  над  водою  червона  калина.
4. Однорідні  члени  речення -  це  

   а) члени  речення,  які  відносяться  до  одного  й  того  самого  слова івідповідають  на   одне  і  те  саме  питання;
   б) слова,  які  зв’язані  між  собою  за  змістом;
   в) члени  речення  які  поєднуються  між  собою  за   допомогою прийменників.
5. Прочитай  речення.  Постав  потрібні  розділові  знаки  в  кінці  кожного речення.

     Що  захищає  пташку  від  холоду 

    Бережіть  ліс    джерело  людського  життя
   Був  тихий  осінній  день
6. Прочитай  розповідне  речення.  За  змістом  розповідного  речення  утвори  і  запиши  питальне  та  спонукальне  речення.

   Розкинула  золота  осінь  над  землею  блакитні  небеса.
7. Встанови  зв’язки між членами речення за допомогою питань.
  Ранньою  весною  з-під  землі  з’являється  травичка.        ___________________   (що робить?)  ____________________;
___________________    (коли?)  ________________________;
___________________    (звідки?) _______________________;
___________________    (якою?)________________________.

8.Заміни виділене слово однорідними членами речення. Підкресли головні члени речення.

  У  гущавині  дубів  здіймають  галас  птахи.

                                                                Варіант 2
1.Слова,  зв'язані  між  собою  за  змістом  є:
   а) текстом;
   б) групою слів;
   в)  реченням.
2.За  інтонацією  речення  поділяються  на 
   а) розповідні  й  окличні;

   б) розповідні,  питальні  й  спонукальні;
   в) окличні  й  неокличні .
3. Вибери  правильно  складене  речення.
   а) На  іскристий  лежить  полях  сніг.
   б) На  сніг  іскристий  лежить  полях.
   в) На  полях  лежить  іскристий  сніг.
4. Між  однорідними  членами  речення  завжди:

   а) не  ставиться  кома;

   б) ставиться  кома;

   в) ставиться  кома,  якщо  вони  вимовляються  з  перелічувальною  інтонацією  або  вони  поєднані  між  собою  сполучниками   а,   але .
5. Прочитай  речення.  Постав  потрібні  розділові  знаки  в  кінці  кожного речення.

   Що  за  звір  пройшов
   Як  хороше  в  лісі

   Вересень  позолотив  дерева

6. Прочитай  розповідне  речення. За  змістом  розповідного  речення  утвори  і  запиши  питальне  та  спонукальне  речення.

   Похмуре  небо віщувало  початок  бурі.
7. Встанови  зв’язки  між  членами  речення  за  допомогою  питань.
   Застрибали  сонячні  промінчики  по  сонній  землі.
_______________   (що зробили?)_____________________;
________________  (які?) __________________________;
________________  (по чому?)______________________;
________________  (якій?)_________________________.

 8.Заміни  виділене  слово  однорідними  членами  речення.  Підкресли  головні  члени  речення.

   Обабіч  дороги  ростуть  дерева.

IV. Фізкультхвилинка.

V. Підсумок уроку.
-  Яке  завдання  виявилося  для  вас  найважчим?

-  Над  чим  ще  потрібно  попрацювати,  що  повторити?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Скворцова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 липня 2018
Переглядів
5242
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку