Урок "Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Речення». Перевірна робота. Мовна тема " має на меті перевірити знання учнів з теми «Речення»; вміння визначати типи речень, встановлювати межі речень, знаходити основу речення, встановлювати зв'язок слів у реченні;
розвивати пам'ять, увагу;
виховувати самостійність, працьовитість , охайність.
Урок 8.
Тема. Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Речення». Перевірна робота. Мовна тема.
Мета: перевірити знання учнів з теми «Речення»; вміння визначати типи речень, встановлювати межі речень, знаходити основу речення, встановлювати зв'язок слів у реченні;
розвивати пам'ять, увагу;
виховувати самостійність, працьовитість , охайність.
Тип уроку: урок перевірки знань, умінь, навичок.
Комплексне використання методів (за класифікацією Бабанського):
Список літературних джерел
Наказ МОН України від 05.08.2016 № 948 "Про затвердження змін до навчальних програм загальноосвітніх навчальних закладів"
Обладнання: індивідуальні картки.
Структура уроку
I. Організація класу ( 1хв).
II. Повідомлення теми і мети уроку (2хв).
III. Виконання перевірної роботи (30хв).
IV. Фізкультхвилинка (2хв).
V. Підсумок уроку (5хв).
Перебіг уроку
I. Організація класу
1. Ось дзвінок сигнал нам дав –
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Урок мови починаймо
2. Емоційне налаштування на успіх
Формула успіху.
Діти (всі разом): Я все знаю і можу. У мене все вийде.
3. Перевірка готовності до уроку
II. Повідомлення теми і мети уроку
III. Виконання перевірної роботи
Варіант 1
1. Речення виражає:
а) незакінчену думку;
б) закінчену думку;
в) назву предметів.
2. За метою висловлювання речення поділяються на:
а) розповідні й окличні;
б) розповідні, питальні й спонукальні;
в) окличні й неокличні .
3. Вибери правильно складене речення.
а) Над калина червона пишається водою.
б) Калина над червона пишається водою.
в) Пишається над водою червона калина.
4. Однорідні члени речення - це …
а) члени речення, які відносяться до одного й того самого слова івідповідають на одне і те саме питання;
б) слова, які зв’язані між собою за змістом;
в) члени речення які поєднуються між собою за допомогою прийменників.
5. Прочитай речення. Постав потрібні розділові знаки в кінці кожного речення.
Що захищає пташку від холоду
Бережіть ліс – джерело людського життя
Був тихий осінній день
6. Прочитай розповідне речення. За змістом розповідного речення утвори і запиши питальне та спонукальне речення.
Розкинула золота осінь над землею блакитні небеса.
7. Встанови зв’язки між членами речення за допомогою питань.
Ранньою весною з-під землі з’являється травичка. ___________________ (що робить?) ____________________;
___________________ (коли?) ________________________;
___________________ (звідки?) _______________________;
___________________ (якою?)________________________.
8.Заміни виділене слово однорідними членами речення. Підкресли головні члени речення.
У гущавині дубів здіймають галас птахи.
Варіант 2
1.Слова, зв'язані між собою за змістом є:
а) текстом;
б) групою слів;
в) реченням.
2.За інтонацією речення поділяються на …
а) розповідні й окличні;
б) розповідні, питальні й спонукальні;
в) окличні й неокличні .
3. Вибери правильно складене речення.
а) На іскристий лежить полях сніг.
б) На сніг іскристий лежить полях.
в) На полях лежить іскристий сніг.
4. Між однорідними членами речення завжди:
а) не ставиться кома;
б) ставиться кома;
в) ставиться кома, якщо вони вимовляються з перелічувальною інтонацією або вони поєднані між собою сполучниками а, але .
5. Прочитай речення. Постав потрібні розділові знаки в кінці кожного речення.
Що за звір пройшов
Як хороше в лісі
Вересень позолотив дерева
6. Прочитай розповідне речення. За змістом розповідного речення утвори і запиши питальне та спонукальне речення.
Похмуре небо віщувало початок бурі.
7. Встанови зв’язки між членами речення за допомогою питань.
Застрибали сонячні промінчики по сонній землі.
_______________ (що зробили?)_____________________;
________________ (які?) __________________________;
________________ (по чому?)______________________;
________________ (якій?)_________________________.
8.Заміни виділене слово однорідними членами речення. Підкресли головні члени речення.
Обабіч дороги ростуть дерева.
IV. Фізкультхвилинка.
V. Підсумок уроку.
- Яке завдання виявилося для вас найважчим?
- Над чим ще потрібно попрацювати, що повторити?