Тема. Складання таблиці множення на 3. Розв’язування задач. Обчислення периметра.
Мета. навчити учнів складати таблицю множення на 3; удосконалювати вміння розв’язування задач; актуалізувати знання про периметр та його обчислення; розвивати логічне мислення, увагу, інтерес до навчання.
Обладнання. комп’ютер, мультимедійна дошка, відеоролик, презентація.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
– Відкрийте зошити та запишіть сьогоднішнє число, класна робота.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-
Усний рахунок.
– Математика важлива дуже
І щоб добре її знати, друже,
Вивчи правило одне…
– А яке правило ви дізнаєтесь, коли вирішите ось ці приклади.
20 + 3 = 23 30 – 15 = 15
3 • 9 = 27 3 • 2 – 3 = 3
– Тож прочитайте правило (Без труда нема плода)
– Що воно означає? (Математику не вивчити, якщо не докладати зусиль)
-
Математичний диктант.
-
Запишіть в зошиті математичний диктант. Зверніть увагу на дошку, на ній написані приклади, які ви будете вирішувати. Записуйте лише відповіді через кому.
-
20 + 25 = 45 6 • 2 = 6 55 – 50 = 5
-
16 – 10 = 6 8 • 2 = 16 69 – 9 = 9
-
20 – 1 = 19 3 • 3 = 9 15 + 15 = 30
-
Робота з підручником (с. 98 № 587)
-
Відкрийте підручники на сторінці 98. Подивіться на номер 587 та скажіть що спільне між усіма прикладами? (Усі прилади на дію додавання, у кожному доданки однакові та повторюються) Обчисліть.
-
5 + 5 + 5 = 15 3 + 3 + 3 = 9 12 + 12 + 12 = 36 25 + 25 + 25 = 75
ІІІ. Робота над матеріалом уроку.
-
Номер 588.
-
Зверніть увагу на номер 588. Ви вже знаете таблицю множення числа 3. Чи схожа на неї таблиця множення на 3? (Так) Чим? (Множниками та добутком)
-
Тобто яке правило про множник підходить до цієї таблиц? (Від переставляння множників значення добутку не змінюється)
-
Зауважу, що у таблиці показано додавання певної цифри 3 рази. Наприклад 2 • 3 = 6, тобто 2 додали 3 рази і отримали 6 • 2 + 2 + 2 = 6.
-
3 • 3 = 9, 3 + 3 + 3 = 9.
-
Запишіть таблицю множення на 3 собі до зошитів.
-
Номер 589.
-
Наступний номер 589. Зараз один учень буде коментувати розв’язання одного прикладу, потім інший. Будемо записувати у зошити в дві колонки по 6 прикладів.
-
8 • 3 = 24 6 • 3 = 18
-
3 • 8 = 24 3 • 6 = 18
-
3 • 5 = 15 9 • 3 = 27
-
5 • 3 = 15 3 • 9 = 27
-
7 • 3 = 21 3 • 4 = 12
-
3 • 7 = 21 4 • 3 = 12
-
Номер 590.
-
Виконаємо номер 590. Прослухайте умову. Чи можемо ми дізнатися зі скількох квадратів складається кожний прямокутних? (Так) Яким чином? (Порахувавши)
-
.
-
.
-
.
Фізкультхвилинка.
-
Номер 591.
-
Наступна задача номер 591.
-
Прослухайте задачу.
-
Прочитайте задачу.
-
Про що йдеться мова в задачі? ( В задачі йдеться мова про пасажирів маршруток)
-
Скільки їхало маршруток? ( Їхало 3 маршрутки)
-
Скільки пасажирів було в кожній? ( В кожній маршрутці було по 8 пасажирів)
-
Яке головне питання задачі? (Скільки всього пасажирів їде в цих маршрутках?)
1 маршрутка – 8 п.
3 маршрутки – ? п.
-
Чи можемо ми одразу дати відповідь на запитання задачі? (Так)
-
Якою дією? (Множення) Що до чого будемо множити? (8 • 3 = 24 (п.))
-
Номер 592.
-
Наступна задача номер 592.
-
Про що йдеться мова в задачі? ( В задачі йдеться мова про гроші та листівки)
-
Скільки було грошей у Оленки? ( У Оленки було 50 гривень)
-
Скільки витратила Оленка? ( Оленка витратила по 9 гривень на 3 листівки)
-
Яке головне питання задачі? (Яку решту отримала дівчинка?)
Було – 50 грн.
Витратила – по 9 грн 3 л.
Решта – ? грн.
-
Чи можемо ми одразу дати відповідь на запитання задачі? (Ні) Чому? (Ми повинні дізнатися спочатку скільки Оленка витратила загалом)
-
Якою дією? (Множення) Що до чого будемо множити? (9 • 3 = 27 (грн.) – витратила)
-
Чи можемо ми тепер дати відповідь на питання задачі? (Так)
-
Якою дією? (Відніманням) Що від чого будемо віднимати? (50 – 27 = 23 (грн.) – решта)
-
Запишіть відповідь.
-
Номер 593.
-
Далі задача номер 593.
-
Прослухайте задачу. Що ми повинні зробити? (Знайти периметр п’ятикутника)
-
А що таке периметр? ( Периметр – це сума всіх сторін фігури)
-
Тобто, що нам потрібно для його знаходження? (Виміряти усі сторони п’ятикутника)
-
Назвіть довжини сторін. (Усі по 2 см)
-
Тож скільки дорівнює периметр п’ятикутника? (Р = 2 + 2 + 2 + 2 + 2 = 2 • 5 = 10 см)
-
Запишіть відповідь.
-
Номер 594.
-
Останній номер 594. Ми вирішимо два прилади біля дошки, а останні ви виконаєте самостійно.
8 • 3 – 9 = 15 3 • 6 + 18 = 36 67 – 38 – 10 = 19 44 – 19 + 8 = 17
ІV. Заключна частина.
-
Підсумок уроку.
-
Про що ми сьогодні говорили? (Про таблицю множення на 3)
-
Яке правило стосовно множників ми пригадали? (Від переставляння множників значення добутку не змінюється)
-
Домашнє завдання