Урок "Складання таблиці множення на 3. Розв’язування задач. Обчислення периметра."

Про матеріал
Підручник: Математика: підруч. для 2 кл. закладів загальної середньої освіти / Н. П. Листопад. — К. : УОВЦ «Оріон», 2019. — 160 с. : іл.
Перегляд файлу

Тема. Складання таблиці множення на 3. Розв’язування задач. Обчислення периметра.

Мета. навчити учнів складати таблицю множення на 3; удосконалювати вміння розв’язування задач; актуалізувати знання про периметр та його обчислення; розвивати логічне мислення, увагу, інтерес до навчання.

Обладнання. комп’ютер, мультимедійна дошка, відеоролик, презентація.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

– Відкрийте зошити та запишіть сьогоднішнє число, класна робота.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1.               Усний рахунок.

– Математика важлива дуже

І щоб добре її знати, друже,

Вивчи правило одне…

– А яке правило ви дізнаєтесь, коли вирішите ось ці приклади.

20 + 3 = 23   30 – 15 = 15

3 • 9 = 27      3 • 2 – 3 = 3

– Тож прочитайте правило (Без труда нема плода)

– Що воно означає? (Математику не вивчити, якщо не докладати зусиль)

  1.               Математичний диктант.
  •                   Запишіть в зошиті математичний диктант. Зверніть увагу на дошку, на ній написані приклади, які ви будете вирішувати. Записуйте лише відповіді через кому.
  •                   20 + 25 = 45   6 • 2 = 6     55 – 50 = 5
  •                   16 – 10 = 6      8 • 2 = 16   69 – 9 = 9
  •                   20 – 1 = 19      3 • 3 = 9     15 + 15 = 30
  1.               Робота з підручником (с. 98 № 587)
  •                   Відкрийте підручники на сторінці 98. Подивіться на номер 587 та скажіть що спільне між усіма прикладами? (Усі прилади на дію додавання, у кожному доданки однакові та повторюються) Обчисліть.
  •                   5 + 5 + 5 = 15  3 + 3 + 3 = 9  12 + 12 + 12 = 36  25 + 25 + 25 = 75

ІІІ. Робота над матеріалом уроку.

  1.               Номер 588.
  •                   Зверніть увагу на номер 588. Ви вже знаете таблицю множення числа 3. Чи схожа на неї таблиця множення на 3? (Так) Чим? (Множниками та добутком)
  •                   Тобто яке правило про множник підходить до цієї таблиц? (Від переставляння множників значення добутку не змінюється)
  •                   Зауважу, що у таблиці показано додавання певної цифри 3 рази. Наприклад 2 • 3 = 6, тобто 2 додали 3 рази і отримали 6 • 2 + 2 + 2 = 6.
  •                   3 • 3 = 9, 3 + 3 + 3 = 9.
  •                   Запишіть таблицю множення на 3 собі до зошитів.
  1.               Номер 589.
  •                   Наступний номер 589. Зараз один учень буде коментувати розв’язання одного прикладу, потім інший. Будемо записувати у зошити в дві колонки по 6 прикладів.
  •                   8 • 3 = 24      6 • 3 = 18
  •                   3 • 8 = 24      3 • 6 = 18
  •                   3 • 5 = 15      9 • 3 = 27
  •                   5 • 3 = 15      3 • 9 = 27
  •                   7 • 3 = 21      3 • 4 = 12
  •                   3 • 7 = 21     4 • 3 = 12
  1.               Номер 590.
  •                   Виконаємо номер 590. Прослухайте умову. Чи можемо ми дізнатися зі скількох квадратів складається кожний прямокутних? (Так) Яким чином? (Порахувавши)
  •                   .
  •                   .
  •                   .

Фізкультхвилинка.

  1.               Номер 591.
  •                   Наступна задача номер 591.
  •                   Прослухайте задачу.
  •                   Прочитайте задачу.
  •                   Про що йдеться мова в задачі? ( В задачі йдеться мова про пасажирів маршруток)
  •                   Скільки їхало маршруток? ( Їхало 3 маршрутки)
  •                   Скільки пасажирів було в кожній? ( В кожній маршрутці було по 8 пасажирів)
  •                   Яке головне питання задачі? (Скільки всього пасажирів їде в цих маршрутках?)

1 маршрутка – 8 п.

3 маршрутки – ? п.

  •                   Чи можемо ми одразу дати відповідь на запитання задачі? (Так)
  •                   Якою дією? (Множення) Що до чого будемо множити? (8 • 3 = 24 (п.))
  1.               Номер 592.
  •                   Наступна задача номер 592.
  •                   Прослухайте задачу.
  •                   Прочитайте задачу.
  •                   Про що йдеться мова в задачі? ( В задачі йдеться мова про гроші та листівки)
  •                   Скільки було грошей у Оленки? ( У Оленки було 50 гривень)
  •                   Скільки витратила Оленка? ( Оленка витратила по 9 гривень на 3 листівки)
  •                   Яке головне питання задачі? (Яку решту отримала дівчинка?)

Було – 50 грн.

Витратила – по 9 грн 3 л.

Решта – ? грн.

  •                   Чи можемо ми одразу дати відповідь на запитання задачі? (Ні) Чому? (Ми повинні дізнатися спочатку скільки Оленка витратила загалом)
  •                   Якою дією? (Множення) Що до чого будемо множити? (9 • 3 = 27 (грн.) – витратила)
  •                   Чи можемо ми тепер дати відповідь на питання задачі? (Так)
  •                   Якою дією? (Відніманням) Що від чого будемо віднимати? (50 – 27 = 23 (грн.) – решта)
  •                   Запишіть відповідь.
  1.               Номер 593.
  •                   Далі задача номер 593.
  •                   Прослухайте задачу. Що ми повинні зробити? (Знайти периметр п’ятикутника)
  •                   А що таке периметр? ( Периметр – це сума всіх сторін фігури)
  •                   Тобто, що нам потрібно для його знаходження? (Виміряти усі сторони п’ятикутника)
  •                   Назвіть довжини сторін. (Усі по 2 см)
  •                   Тож скільки дорівнює периметр п’ятикутника? (Р = 2 + 2 + 2 + 2 + 2 = 2 • 5 = 10 см)
  •                   Запишіть відповідь.
  1.               Номер 594.
  •                   Останній номер 594. Ми вирішимо два прилади біля дошки, а останні ви виконаєте самостійно.

8 • 3 – 9 = 15  3 • 6 + 18 = 36  67 – 38 – 10 = 19  44 – 19 + 8 = 17

ІV. Заключна частина.

  1.               Підсумок уроку.
  •                   Про що ми сьогодні говорили? (Про таблицю множення на 3)
  •                   Яке правило стосовно множників ми пригадали? (Від переставляння множників значення добутку не змінюється)
  1.               Домашнє завдання
  •                   с. 98 № 595, 596.
docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 лютого 2020
Переглядів
1571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку