Урок "Складання й розігрування діалогу-домовленості з відповідною аргументацією"

Про матеріал

Конспект уроку з української мови у 9 класі з розвитку комунікативних умінь на навичок на тему "Складання й розігрування діалогу-домовленостіз відповідною аргументацією" допоможе вчителю навчити дев'ятикласників оцінювати діалогічне мовлення щодо його змісту, мовного оформлення, відповідності ситуації спілкування; удосконалювати мовленнєво-комунікативні вміння складати й розігрувати діалоги-домовленості з урахуванням мети й адресата мовлення.

Перегляд файлу

Українська мова, 9 клас

Тема: Складання й розігрування діалогу-домовленості   з відповідною аргументацією

Мета: формувати предметні компетентності: навчити дев’ятикласників оцінювати діалогічне мовлення щодо його змісту, мовного оформлення, відповідності ситуації спілкування; удосконалювати мовленнєво-комунікативні вміння складати й розігрувати діалоги-домовленості  (орієнтовно 12-14 реплік) з урахуванням мети й адресата мовлення (тривалість діалогу 3-5 хвилин), використовувати стимулюючі та реагуючі репліки, а також формули мовленнєвого етикету тощо; формувати ключові компетентності:  уміння вчитися (активну пізнавальну діяльність, словниковий запас); комунікативні (стимулювати  вміння учнів висловлювати власну точку зору, навички спілкування); інформаційні (вміння знаходити потрібну інформацію та подавати її); загальнокультурні (прагнення до мовної освіти, світогляд, культуру спілкування)

Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь та навичок

Обладнання: дидактичний матеріал

Хід уроку

І. Організаційний момент

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

 

IV. Актуалізація опорних знань

Бесіда:

- Що таке діалог?

- Які є види діалогів? (побутовий, навчальний, діловий, художній)

- Будова  діалогів?

- Розділові  знаки  у  діалозі.

 

V. Основний зміст уроку

1) Пояснення вчителя

Діалог-домовленість — діалог, під час якого співрозмовники домовляються про зустріч або спільні наміри. Під час такого діалогу співрозмовники повідомляють інформацію, запитують, ставлять уточнювальні запитання, спонукають до дій і вчинків.

Під час діалогу варто дотримуватися таких правил:

— урахуйте мету діалогу й особливості співрозмовника (вік, стать, статус, інтереси тощо);

— швидко реагуйте на репліки, але пам’ятайте, що слово не горобець: вилетить — не впіймаєш;

— підтримуйте розмову вербально (ставте уточнювальні запитання) і невербально (дивіться на співрозмовника, не відводьте очей);

— заохочуйте співрозмовника, щоб досягти домовленості;

— дотримуйтеся мовленнєвого етикету.

2) Записати діалог, правильно розставляючи розділові знаки. Чи можна цей діалог назвати діалогом-домовленістю?

Одна дівчина вирішила замовити сукню у відомого кравця, бо шив він красиво і завжди на совість. Правда, вона вважала, що сукні його занадто дорогі. А тому, прийшовши в майстерню, насамперед вирішила домовитися про ціну.

— Ви дуже багато берете за свої сукні, — заявила вона.

— Хіба? Я зовсім так не вважаю, — заперечив кравець.

— Ще й як дорого! Самі посудіть — на пошиття сукні для мене буде потрібно не більше двох метрів тканини. Так?

— Так, — погодився той.

— Ну от, якщо до вартості матеріалу додати вартість ниток, голок і навіть ножиці, якими ця сукня буде розкроєна, все одно вийде як мінімум вдвічі дешевше. Так що і платити я вам повинна, відповідно, вдвічі менше.

Кравець помовчав якусь хвилину, а потім відповів:

— Ну що ж, юна леді, ви мене майже переконали. Настільки, що я навіть згоден взяти з вас половину початкової вартості. Якщо ви наполягаєте, звичайно.

— Звичайно, наполягаю! — зраділа дівчина.

— Домовились. Зараз я зніму необхідні мірки, і через тиждень посильний доставить вам замовлення прямо додому.

Весь тиждень дівчина хвалилася подругам, як дешево вона отримає сукню від відомого кравця. Ті не вірили і захотіли переконатися особисто, що їх не обманюють. У призначений час всі зібралися у неї вдома. Прийшов і посильний з коробкою. Дівчина урочисто зняла кришку і витягла звідти … два метри тканини, пару котушок ниток, голки та ножиці.

У гніві вона кинулася до кравця.

— Як ви посміли мене обдурити?! — скрикнула вона, ледь переступивши поріг.

— Ніякого обману не було, — похитав головою кравець, — я склав в коробку все те, що було перераховано вами. Якщо ж там все ж таки чогось не вистачає, то, можливо, це тому, що ви забули це сплатити.

3) Складання і розігрування діалогів (робота в парах)

Складіть і розіграйте діалог-домовленість (10–12 реплік) за однією із ситуацій: 1) ви домовляєтеся з товаришем про відвідування прем’єрного показу художнього фільму; 2) ви домовляєтеся з батьком разом сходити на риболовлю; 3) Дев’ятикласники вирішили прикрасити стіну свого будинку розписом у стилі графіті, на що намагаються одержати дозвіл у всіх сусідів; 4) Складіть і розіграйте діалог між двома дев’ятикласницями, які вирішують, кого з успішних людей запросити на зустріч зі школярами. Одна дівчина пропонує організувати спілкування зі знаменитим артистом, бо саме цю професію мріє опанувати в майбутньому, інша — відомого спортсмена — переможця олімпіади, бо він зможе розповісти про причини й передумови своїх успіхів.

 

VI. Підсумки

 

VII. Домашнє завдання

Скласти і записати діалог, запропонованої учителем ситуації.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Дрєняєва Віта Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кузнецова Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кузнецова Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 липня 2018
Переглядів
42092
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку