УРОК № 35
Тема. Складаю казку сам.
Мета:
ХІД УРОКУ
Сядьте, діти, всі гарненько, руки покладіть рівненько,
Голову вище підніміть, свої плечі розведіть.
Мені, діти, усміхніться, веселіше подивіться.
Аби наш ротик працював,
Звуки гарно промовляв,
Щоб швидко й чітко ви читали
Проведемо тренувальну вправу
Хитру сороку спіймати морока, а на сорок сорок – сорок морок.
Інтерактивна вправа
Казки народилися в сиву давнину. Вони виникли значно раніше, ніж люди навчилися писати. Тому їх не могли записувати, а переказували один одному. Згодом ім’я автора забувалося. Казка ставала народною. На відміну від народних, є казки, автори яких відомі. Тому ці казки називають авторськими або літературними. Сьогодні кожний із вас буде автором своєї казки.
Казка – це світ чарівний і незвичайний
Казка – це диво, сповнене краси,
Поринуть у казку – це ж бо так цікаво
Це справді свято, радість для душі!
(читання уривок з казок)
У таку то пору, під вечір, зла мачуха прочинила двері, подивилася, як мете завірюха, а потім повернулася до теплої печі і сказала пасербиці:
— Сходила б ти в ліс та набрала там пролісків. Завтра сестриця твоя іменинниця.
Подивилася на мачуху дівчинка: жартує вона чи справді посилає її в ліс? Страшно тепер в лісі! Та й які серед зими проліски? Раніше березня місяця вони і не з'являться на світ, скільки їх не шукай. Тільки пропадеш у лісі, ув’язнеш в заметах. А сестра каже їй:
— Якщо й пропадеш, так плакати про тебе ніхто не стане! Іди та без квітів не повертайся. Ось тобі кошик.
Відповіді дітей:
Брати-місяці у казці допомогли дівчинці, бо вона була:
1). Безстрашною;
2) Красивою;
3) Працелюбною.
Жило-було двоє мишенят Круть і Верть та півник Голосисте горлечко.
Мишенята тільки й знали, що співали та танцювали, крутились та вертілись.
А півник, тільки починало світати, схоплювався, спочатку всіх піснею будив, а потім брався за роботу.
Одного разу замітав півник подвір'я і побачив на землі пшеничний колосок.
Відповіді дітей:
Героїв казки «Колосок» звали:
Лисичка з Журавлем у велику приязнь зайшли, навіть десь покумалися. От Лисичка і кличе Журавля до себе в гості.
— Приходи, кумцю! Приходи, любочку! Чим хата багата, тим і погощу.
Іде Журавель на прошений обід, а Лисичка наварила кашки з молочком, розмазала тонесенько по тарілці та й поставила перед кумом.
— Живися, кумочку, не погордуй! Сама варила.
Журавель стук-стук дзьобом — нічого не спіймав.
Відповіді дітей:
Журавель з казки «Лисиця і Журавель» після гостювання в лисиці вирішив:
Фізкультхвилинка.
Раз! Два! Три! Чотири! П’ять!
Час прийшов відпочивать.
Тож піднімем руки вгору,
Ніби глянемо на зорі.
А тепер всі руки в боки,
Як зайчата – скоки-скоки!
Десять! Дев’ять! Вісім! Сім!
Час за парти нам усім.
Казки нам читали бабусі та мами, із задоволенням ви дивитеся їх по телевізору.
Автор. Посадив на городі дід ріпку. Виросла ріпка велика-превелика. Настала холодна осінь, а ріпка проситься:
Ріпка. – Ой, дідусю білобровий,
Занеси мене в комору.
Автор. Став дід ріпку із землі тягти. Тягне-потягне, витягти не може.
Покликав він на поміч бабусю.
Дід: – Ей, бабусю, не сиди.
Ріпку вирвати допоможи.
Автор. Тягнуть-потягнуть, витягти не можуть.
Кличе бабуся свою онучку.
Баба: – Внученько, рідненька,
Допоможи нам з ріпкою справитись, серденько.
Автор. Тягнуть знову, а ріпка міцно в землі сидить.
Кличе внучка свою. собачку Жучку:
Внучка: – Жучко, де ти, приєднайся.
Ріпку вирвати постараймося!
Автор. І знову витягнуть не можуть.
Кличе Жучка Кицю:
Жучка: – Кицю люба, веселенька.
Злазь зі припічка тепленького.
Рукавички одягли.
Ріпку вирвати поможи.
Автор. Тягнуть руками, спираються ногами, промучилися весь день, а ріпка сидить, як пень.
Киця. Що ж, прийдеться кликати мишку Сіроманку, нашу вихованку.
З’являється Мишка.
Мишка: Щоб справитись з ріпкою скоренько
Давайте зробимо вправи гарненько
Будемо гантелі піднімати
Та м’язи міцні качати.
Раз і два і,
Вліво, вправо
Вийде діло в нас на славу.
Ще раз разом усі.
Стали, потягнули!
Витягли ріпку!
(Читання вчителем)
Бесіда:
(Діти читають по рядам)
Читаю початок рядка, учні закінчують її:
Один…
Спіймав…
А другий...
Пускають…
(Діти розказують казки)
Доберіть характеристику героя із казки
ЛИСИЧКА
хитра, улеслива, підступна
боягузливий, полохливий
страшний, лютий, жорстокий
веселі, ледащі
справедливий, працелюбний
ЗАЙЧИК
хитра, улеслива, підступна
боягузливий, полохливий
страшний, лютий, жорстокий
веселі, ледащі
справедливий, працелюбний
ВОВК
хитра, улеслива, підступна
боягузливий, полохливий
страшний, лютий, жорстокий
веселі, ледащі
справедливий, працелюбний
МИШЕНЯТА
хитра, улеслива, підступна
боягузливий, полохливий
страшний, лютий, жорстокий
веселі, ледащі
справедливий, працелюбний
ПІВНИК
хитра, улеслива, підступна
боягузливий, полохливий
страшний, лютий, жорстокий
веселі, ледащі
справедливий, працелюбний
Ок-ок-ок – покликав нас дзвінок
Ову-ову-лову – у подорож казкову,
Яти-яти-яти – щоб мудрість перейняти
Ати-ати-ати і добрими нам стати.
Ок-ок-ок – покликав нас дзвінок
Ову-ову-лову – у подорож казкову,
Яти-яти-яти – щоб мудрість перейняти
Ати-ати-ати і добрими нам стати.
Ок-ок-ок – покликав нас дзвінок
Ову-ову-лову – у подорож казкову,
Яти-яти-яти – щоб мудрість перейняти
Ати-ати-ати і добрими нам стати.
Ок-ок-ок – покликав нас дзвінок
Ову-ову-лову – у подорож казкову,
Яти-яти-яти – щоб мудрість перейняти
Ати-ати-ати і добрими нам стати.
Ок-ок-ок – покликав нас дзвінок
Ову-ову-лову – у подорож казкову,
Яти-яти-яти – щоб мудрість перейняти
Ати-ати-ати і добрими нам стати.
Ок-ок-ок – покликав нас дзвінок
Ову-ову-лову – у подорож казкову,
Яти-яти-яти – щоб мудрість перейняти
Ати-ати-ати і добрими нам стати.
КАЗКА
Чарівна
Бути турботливим
Цікава
Жартівлива
Розпізнавати правду і кривду
Бути працелюбними
Любити
Бути сміливим
К К З
А А
хитра, улеслива, підступна
боягузливий, полохливий
страшний, лютий, жорстокий
веселі, ледащі
справедливий, працелюбний
Блакитний
Крапелька
Бульбашки
Голубой
Капелька
Пузыри
Хитру спіймати сороку морока, а на сорок сорок сорок –морок.