Урок з елементами STEM - освіти "Тема. Складнопідрядне та безсполучникове складне речення. Узагальнення вивченого (У МЕЖАХ ПРОЕКТУ «Карпатський біосферний заповідник»)" 9 клас

Про матеріал
Урок з елементами STEM - освіти для 9 класу. Метою якого є поглибити і узагальнити знання про складнопідрядні та безсполучникові речення, їх структуру, смислові і синтаксичні зв'язки між частинами складних конструкцій; закріпити знання про правила постановки розділових знаків у БСР, відпрацьовувати відповідні уміння і навички; розвивати творче мислення, зв'язне мовлення; виховувати почуття любові до природи рідного краю, патріотизму, віри в краще майбутнє своєї країни, поваги та любові до оточуючих. Урок підготовлений учителем української мови і англійської мови.
Перегляд файлу

Тема.  Складнопідрядне та безсполучникове складне речення. Узагальнення вивченого (У МЕЖАХ ПРОЕКТУ «Карпатський біосферний заповідник»)

Мета :

  • поглибити і узагальнити знання про складнопідрядні та безсполучникові речення, їх структуру, смислові і синтаксичні зв'язки між частинами складних конструкцій; закріпити знання про правила постановки розділових знаків у БСР, відпрацьовувати відповідні уміння і навички;
  • розвивати творче мислення, зв'язне мовлення;
  • виховувати почуття любові до природи рідного краю, патріотизму, віри в краще майбутнє своєї країни, поваги та любові до оточуючих.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації вивченого матеріалу з елементами STEM-освіти

Обладнання: схеми, індивідуальні картки оцінювання, дидактичний матеріал, презентація до уроку.

                                                ПЕРЕБІГ  УРОКУ

I.  Організація класу

Вступне слово вчителя.

Дорогі діти! Сьогодні наш урок буде не схожим на інші. Сьогодні ми підібєм підсумки І етапу нашої роботи у межах проекту  «Карпатський біосферний заповідник». Нагадаю, що наш проект складається з трьох етапів:

  1.               Підготовчий. Під час якого ми підготуємось до подорожі .
  2.               Відвідування найцікавіших місць заповідника.
  3.               Підсумковий. Обговорення вражень від подорожі місцями.

Клас був розбити на групи, які повинні були виконати свої завдання в межах проекту.

Отже, розпочинаємо.

 

ІІ етап. Що за урок без епіграфа. Один з учнів класу повинен був підготувати епіграф до нашої подорожі, виклавши власні думки щодо її необхідності, підтвердивши цитатами з творів Т. Шевченка, які ви зараз вивчаєте.

Я вважаю, що у нас, у українців, є один великий недолік: ми захоплюємося всім іноземним, забуваючи про історію рідного народу, красу її природи.  Ми знаємо, і то не завжди, тільки те, що поруч. Але рідний край — це рідна природа, рідна земля — все те, що глибоко врізалося в пам’ять на все життя і зберігається в душі як найпотаємніше. Батьківщиною може бути все: будинок, вулиця, село, місто, країна. Однак це не тільки географічне положення. Це більш широке поняття, що не обмежується власним будинком або певною територією. Народ, рідна мова, традиції, культура, рідна природа — це все те, що ми уявляємо, коли говоримо слово «Вітчизна».

У будь-якому куточку рідного краю ти відчуваєш себе потрібним. Адже тут тебе люблять та на тебе чекають. Тут тебе розуміють і ти можеш бути самим собою. Це дуже цінно у наш час.

Отже, рідний край — це не місце на карті, це кохання в серці на все життя. Ще великий Т. Шевченко у своєму посланні «І мертвим, і живим, і ненародженим…» писав:

  • Подивіться на рай тихий,

На свою країну,

Полюбіте щирим серцем

  • У нас воля виростала,

Дніпром умивалась,

У голови гори слала,

Степом укривалась

  • Подивіться лишень добре,

Прочитайте знову

Тую славу…

Отже, рідний край — це не місце на карті, це кохання в серці на все життя.

Додаткове завдання. №1

ІІІ. Квестуємо. Отже, пропонуємо визначитись, куди ми з вами поїдемо саме. (завдання учениці від вчителя англійської мови (Повод – ребус))

Завдання. Describe the picture. The first sentences is made the present continuous. The second is past simple. All world begins with capitals letters/

ІV. Я там був, і вас запрошую. Група учнів отримала завдання: підготувати невеличку розповідь, з  вживанням складнопідрядного означального речення, про ці місця з метою зацікавлення нас цією подорожжю. Уявіть, що ви цю інформацію хочете донести і до іноземних англомовних друзів.

Рахів – це адміністративний центр Рахівського району Закарпатської області, на Гуцульщині, який розташований у південно-східній частині Закарпатської області в гірській улоговині. Завдяки географічному розташуванню, унікальній природі і самобутній гуцульській культурі, Рахів відомий, як один із найпопулярніших туристичних центрів західної України. Це Карпатський біосферний заповідник. У місті працюють турбаза, готелі і ряд приватних будинків.

****************

Rakhiv is an administrative center of the Rakhiv district of the Transcarpathian region, in Hutsulshchyna. It is located in the southeastern part of the Transcarpathian region in the mountain basin. Due to the geographical location, the unique nature and original Hutsul culture, Rakhiv is known as one of the most popular tourist center in western Ukraine. This region is the Carpathian Biosphere Reserve. The city has a campus, hotels and a number of private homes.

Додаткове завдання. №2

V. Як їхати, то вже їхати з комфортом.  Група учнів отримала завдання прокласти логістику від місця проживання до Рахова, використовуючи різні види транспорту.

 

 

 

Висновок: найвигідніше добиратися поїздом.

Додаткове завдання №3 Записати результати логістичного завдання у формі складнопідрядного речення, пояснити розділові знаки.

Найвигідніше добиратися від Херсона до Рахова поїздом: вартість поїздки буде лише гривень, часу ви витратите не більше півтори доби.

Дайте стислу характеристику реченню, поясніть розділові знаки.

VІ. Їсти чи не їсти. Дві учениці мали скласти меню у дорогу з розрахунку 2000 калорій на кожного.

Додаткове завдання.  №4

VІІ. Пофантазуємо. Дорога в горах забирає багато сил. Але у нас можуть незабаром з’явитися помічники – роботи, які за нас будуть виконувати найважчу роботу, а нам залишиться лише насолоджуватись природою. Над створенням саме таких помічників працюють наші однокласники на Станції юних техніків.

Презентація.

VІІІ. Збережемо красу для прийдешнього. Складання на англійській мові пам’ятки культурного туриста.

ІХ. Підсумок уроку. (наступний етап проекту пройде на уроці англійської мови…)


Додактокові завдання.

№1 Закінчи речення

1.    Якщо частини складного безсполучникового речення вказують на часову послідовність, то між ними ставиться ....(кома)

2.    Якщо у другій частині вказано на причину того, про що говориться у першій, то між ними ставиться ....(двокрапка)

3.    Якщо друга частина вказує на наслідок того, про що говориться у першій, то між ними ставиться ....(тире)

4.    Якщо частини складного безсполучникового речення вказують одночасність або часову послідовність, то між ними ставиться ....(кома)

5.    Якщо  частини  складного  безсполучникового речення  менш  пов'язані  за змістом, дуже поширені, то між ними ставиться ....(крапка з комою)

6.    Якщо друга частина розкриває зміст першої, то між ними ставиться ....(двокрапка)

№2

Цифровий диктант

Прочитайте  речення, вкажіть цифрою потрібний розділовий знак

1 – кома

2 – крапка з комою

3 – двокрапка

4 – тире

1. Ще сонячні промені сплять – досвітні вогні вже горять.

2.Лаврін не поганяв волів: він забув і про воли, і про  мішки й тільки дивився на Мелашку.

3. Ліс ще дрімає, а з синім небом уже щось діється: воно то зблідне, наче од жаху, то спалахне сяйвом, немов од радощів.

4. Орач торкнеться до керма руками – нива дзвонить темним сріблом скиб.

5. Вітер з гаєм розмовляє, шепче з осокою, пливе човен по Дунаю один за водою.

6. Сонце пекло і жевріло посеред безхмарного неба; величезні дуби, ялиці і берези дрімали недвижно, розкішно гріючи свої  вершечки в сонячнім промінні.

 ДОВІДКА:  (  4  3  3  4  1  2     )

 

 

№3

Записати результати логістичного завдання у формі складнопідрядного речення, пояснити розділові знаки.

Найвигідніше добиратися від Херсона до Рахова поїздом: вартість поїздки буде лише гривень, часу ви витратите не більше півтори доби.

 

 

№4

  1. У безсполучниковому складному реченні можуть виражатись такі смислові відношення між однорідними реченнями:

А) одночасність та послідовність дій, явищ;

Б) одночасність, послідовність, зіставлення;

В) послідовність, зіставлення.

  1. У реченні : « Не русалонька блукає – то дівчина ходить» наявні :

А) одночасність;

Б) зіставлення ;

В) послідовність.

  1. Вимова високим тоном першого речення і низьким другого речення у безсполучниковому складному реченні та тривала пауза характерні для інтонації :

А) пояснення ;

Б) переліку ;

В) зіставлення.

  1. Кома у безсполучниковому складному реченні між простими реченнями ставиться, коли вони :

А) вказують на одночасність;

Б) на одночасність або часову послідовність;

В) на послідовність.

  1. Якщо друге речення розкриває або доповнює зміст першого у безсполучниковому складному реченні, то ставиться:

А) тире;

Б) двокрапка; 

В) кома.


Додактокові завдання.

№1 Закінчи речення

1.    Якщо частини складного безсполучникового речення вказують на часову послідовність, то між ними ставиться ....

2.    Якщо у другій частині вказано на причину того, про що говориться у першій, то між ними ставиться ....

3.    Якщо друга частина вказує на наслідок того, про що говориться у першій, то між ними ставиться ....

4.    Якщо частини складного безсполучникового речення вказують одночасність або часову послідовність, то між ними ставиться ....

5.    Якщо  частини  складного  безсполучникового речення  менш  пов'язані  за змістом, дуже поширені, то між ними ставиться ....

6.    Якщо друга частина розкриває зміст першої, то між ними ставиться ....

№2

Цифровий диктант

Прочитайте  речення, вкажіть цифрою потрібний розділовий знак

1 – кома

2 –крапка з комою

3 – двокрапка

4 – тире

1. Ще сонячні промені (…) сплять  досвітні вогні вже горять.

2.Лаврін не поганяв волів(…) він забув і про воли, і про  мішки й тільки дивився на Мелашку.

3. Ліс ще дрімає, а з синім небом уже щось діється(…) воно то зблідне, наче од жаху, то спалахне сяйвом, немов од радощів.

4. Орач торкнеться до керма руками (…) нива дзвонить темним сріблом скиб.

5. Вітер з гаєм розмовляє, шепче з осокою(…) пливе човен по Дунаю один за водою.

6. Сонце пекло і жевріло посеред безхмарного неба (…) величезні дуби, ялиці і берези дрімали недвижно, розкішно гріючи свої  вершечки в сонячнім промінні.

№3

Записати результати логістичного завдання у формі безсполучникового речення, пояснити розділові знаки.

Найвигідніше добиратися від Херсона до Рахова поїздом (…) вартість поїздки буде лише гривень(…) часу ви витратите не більше півтори доби.

 

 

№4

  1. У безсполучниковому складному реченні можуть виражатись такі смислові відношення між однорідними реченнями:

А) одночасність та послідовність дій, явищ;

Б) одночасність, послідовність, зіставлення;

В) послідовність, зіставлення.

  1. У реченні : « Не русалонька блукає – то дівчина ходить» наявні :

А) одночасність;

Б) зіставлення ;

В) послідовність.

  1. Вимова високим тоном першого речення і низьким другого речення у безсполучниковому складному реченні та тривала пауза характерні для інтонації :

А) пояснення ;

Б) переліку ;

В) зіставлення.

  1. Кома у безсполучниковому складному реченні між простими реченнями ставиться, коли вони :

А) вказують на одночасність;

Б) на одночасність або часову послідовність;

В) на послідовність.

  1. Якщо друге речення розкриває або доповнює зміст першого у безсполучниковому складному реченні, то ставиться:

А) тире;

Б) двокрапка; 

В) кома.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 червня 2019
Переглядів
663
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку