Урок "Складові комп’ютера. Робота з тренажером миші"

Про матеріал
Познайомити учнів зі складовими частинами комп’ютера. Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення. Виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Тема: Складові комп’ютера. Робота з тренажером миші

Мета:

  • Познайомити учнів зі складовими частинами комп’ютера.
  • Розвивати  увагу, пам’ять, логічне мислення.
  • Виховувати любов до природи.

Обладнання: знаки з правил безпеки, комп’ютерна програма   «Сходинки до інформатики», підручники, зошити з друкованою основою.

Хід уроку:

  1. Організація класу.

Доброго ранку! – травам росистим.

Доброго ранку! – квітам барвистим.

Доброго ранку! – сонечку ясному,

Людям усім і усьому живому!

II. Повторення вивченого матеріалу.

  1. Гра «Карусель».

Завдання: Діти стають в коло. Кожен учасник готує запитання по т/б. Вчитель визначає першого. Він ставить запитання сусіду за годинниковою стрілкою. Другий дає запитання третьому і т.д. Учасник, який не дав відповіді, виходить в коло і просить допомоги у решти гравців. Перемагають ті, що залишаються стояти по колу.  Відео.

Підсумок гри.

Можливі запитання:

 Як треба заходити до кабінету інформатики?

 Чи можна торкатися руками роз’ємів кабелів, екрану монітора?

 Чи можна водити пальцем по монітору?

 Чим можна показати об’єкт на моніторі?

 Хто дає дозвіл включати і виключати апаратуру?

 Чи можна працювати за комп’ютером в вологому одязі або з вологими руками?

  1. Гра «Аукціон».  Діти по черзі за рядами називають людей, яких професій можуть використовувати комп’ютер. Команда (ряд), яка протягом 5 секунд нічого не називає, вибуває з гри.

III. Актуалізація опорних знань.

  1. Ігрова технологія «Пазли»

http://LearningApps.org/676266       http://LearningApps.org/670226

 

 

 

 

 

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Сприймання та усвідомлення складових частин комп’ютера.

В нас гуляє біля тину,

Має носик-намистину,

Сам він схож на будячок

Це колючий _ _ _ _ _ _ .

(Їжачок)

Їжачок. Діти, погляньте на комп’ютерний стіл. Ви відразу впізнаєте монітор, бо він схожий на телевізор. Якщо комп’ютер допомагає комусь малювати, то на екрані ви будете бачити рисунок. Якщо іншому він допомагає написати музику, то на екрані відображається нотний стан з нотами. Екран монітора відображає те, над чим працює комп’ютер.       ( Слайд 2)

Не боїться ця пташка зими,

Сало любить вона, так як ми.

Жовта грудка та сиві крильца.

Здогадалися, хто це? _ _ _ _ _ _.

(Синиця)

Синиця. Я вам розповім про системний блок, який схожий на рукавичку. Бо в ньому містяться інші пристрої, які проживають в мирі та злагоді. А саме, пам'ять, процесор, дисководи для роботи з дисками та деякі інші пристрої.

Процесор керує роботою комп’ютера. Отже, він є найголовнішим, хоча любить і поспати. Спить і думає, відкривши око… Думає, як виконати бажання всіх, хто звертається по допомогу.  ( Слайд 3)

Слід зазначиш, що процесор — це мозок і серце будь-якої обчислювальної машини. Він проводить обчис­лення, обробляє команди, виконує мільйони опера­цій за секунду.

А пам'ять має здатність все запам’ятовувати і при звертанні до неї, надавати потрібну інформацію. Пам'ять комп' ютера є сховищем інформації, з якою працює комп’ютер. Вона призначена для збереження програм, вхідних даних, результатів обчислень.

Я влаштований хитренько:

Бо у мене комора близенько.

Де комора? За щокою!

Ось чому вона зі мною!(Хом'як)

Хом’ячок. А я родич комп’ютерної мишки, яка має товаришку клавіатуру. Клікаючи кнопками мишки, ви матимете змогу давати вказівки комп’ютеру на виконання певних команд. А ввести текст у комп’ютер вам допоможе клавіатура.       ( Слайд 4)

Я веселенький звірок,

Плиг з ялинки на дубок. (Білка)

Білка. Принтер – це хороша річ. Він усі малюнки, фотографії, тексти надрукує вам на аркуші паперу. А сканер, навпаки, допомагає вводити малюнки, фотографії, тексти в комп’ютер.    ( Слайд 5)

І стрибає, і літає.

І про все на світі знає.

Не тримається на місці,

А розносить швидко вісті. (Сорока)

Сорока. Я принесла вам інформацію на хвості про модем. Він має здатність передавати інформацію з одного комп’ютера на інший і швидко, як і я у лісі.              ( Слайд 6)

2. Робота в зошитах.

(урок 4 завдання 2)

Користуючись таблицею та малюнками в підручнику, записати назви пристроїв.

3. Вправа «Анаграма» (робота в парах)

Прочитай назви пристроїв. Назви пристрої введення та виведення.

ОНМІТОР (монітор)

ТЕНСИМСИЙ ЛБОК (системний блок)  

ВУНАШКИНИ (навушники)

ШИМА  (миша)

V. Фізкультхвилинка.

VI. Робота за комп’ютером.

Білка. А тепер вирушимо на лісову галявину. Відгадайте загадки і  дізнайтеся, що росте на галявині.

Хто сидить на білій ніжці

Біля шляху під листочком.

Встала шапка з-під трави

Та немає голови. (Гриб)

Росте вона в лісочку,

Має червону сорочку.

Хто йде, той поклониться. (Суниця)

 

1. Інструктаж учителя.

Вам доведеться сьогодні збирати ягоди та гриба в кошики. Для того, щоб захопити грибочок або ягідку, потрібно підвести вказівник до нього та натиснути ліву кнопку миші. Не відпускаючи кнопки, пересунути мишу по килимку. Грибочок так само пересунеться. Коли грибочок опиниться над кошиком, кнопку треба відпустити.

2. Робота в групах.

I група працює з комп’ютерною програмою.

II група виконує вправу «Впіймай мене». (В кожному рядку знайти фігуру, якої не вистачає та домалювати її).

 

 

 

 

 

 

  1. Вправи для очей. Релаксація, за допомогою проектора та мультимедійної дошки. ( Діти водять очима за героями на екрані).
  2. Гра-вправа «Цікаві квадрати. Веселі звірята».

 VIII. Підсумок уроку.

Гра «Доповни слово»

  •  Відображає інформацію, з якою працює комп’ютер...
  • До нього приєднуються інші пристрої. Це …
  • За його допомогою можна надрукувати тексти, малюнки. Це … .

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пукась Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
16 квітня 2019
Переглядів
2349
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку