Тема: Слова назви предметів
Мета: Поглибити знання учнів про слово;удосконалювати вміння розрізняти слова назви предметів; формувати навички літературної вимови слів.Розвивати спостережливість, пам’ять, увагу;створити умови для розвитку усного і писемного мовлення другокласників;збагачувати лексичний запас слів.
Виховувати самостійність,уміння творчо виконувати завдання;виховувати любов до природи,рідного краю,Батьківщини.
Тип урок: Урок відкриття нових знань.
Обладнання: наочний матеріал, презентація, роздаткові картки, кошики.
Хід заняття:
І. Організаційна частина. Визначення девізу уроку.
-Доброго дня, дітки! Посміхніться, поверніться до гостей, привітайтесь (Добрий день!)
Сьогодні чудовий зимовий день. Вдихніть свіжість ранку, позитив і гарний настрій. Видихніть занепокоєння і образу. Посміхніться один одному. Я бажаю Вам успіху у сьогоднішній мандрівці.
– Гадаю, ми із натхненням проведемо цікавий, творчий, продуктивний урок. А мені дуже приємно навчати тих, хто…
Відгадайте, кого саме. Складіть із розсипаних слів речення. (навчати, Добре, знати, того, хто, хоче, все)
Добре того навчати, хто хоче все знати.
Тому, пропоную працювати на уроці під девізом: «Хочу все знати!»
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Асоціативний кущ.
1.Відгадати загадку. Звучить музика.
Прийшла до нас бабуся у білому кожусі.
Поля причепурила –
Пухнастим снігом вкрила.
Відгадайте, хто вона,
Ця бабуся чепурна?
Учні. Це зима!
Заходить дівчинка зима.
Завітала я до вас . Я– Зима-чарівниця, і вам, діти, щирий шлю привіт! Я хочу, щоб цей день чудовий перетворився на казковий. Тому прийшла до вас не з порожніми руками. Маю подарунки, але окрім них у мене ще є цікаві завдання для вас! Розв’язуючи які, ви матимете можливість прикрасити свою вічнозелену красуню. Бажаю усім успіхів!
(Зима віддає кошик і сніжинки з завданнями вчителю) Дякуємо,тобі,зимонько. Запрошуємо до нас, попрацювати разом.
Діти,щоб прикрасити ялинку,ми маємо виконати завдання чарівних кульок!
ІV. Актуалізація опорних знань
(Завдання на кульці)
Щоб рівно і гарно слова написати,
Нам з’єднання букв слід усім пригадати.
1. Повторення правильної посадки,вміння тримати ручку.
2. Запис числа і класної роботи.
Так, як до нас завітала Зима, давайте пригадаємо, як це слово пишеться, з яких складів складається, які є з’єднання.
Каліграфічна хвилинка: Зм ма им зи зима зимонька
Сформулювати завдання і тему уроку (Кулька із завданням)
Буква до букви - слово родилось,
Заусміхалось, заколосилось.
Сонце зраділо слову, як брату.
Слово- це щастя, слово - це свято.
- Скільки разів у ньому повторюється слово?(4) Що ви можете розповісти про це число?(Парне, має сусідів 3 і 5) Як це число пов’язане з природою? (Рік має 4 пори, у тварин є 4 кінцівки)
- Слова, неначе кольорові камінчики. Недостатньо їх назбирати у купу, необхідно ще і вміти скласти з них чудові візерунки, а для цього потрібно розуміти значення слова. Щоб мова ваша була чистою, правильною, милозвучною.
Гра «Зворотній зв'язок».
Отож, сьогодні ми попрацюємо над темою «Слова назви предметів».
V.Фізкультхвилинка (Кулька)
VІ. Вивчення нового матеріалу (Завдання від кульки)
1.Розгляньте речення. Прочитайте їх. Давайте визначимо яке із слів в кожному реченні є словом назвою предмету.
Настала зима. Оленка з нетерпінням чекала снігу.
Кожне слово щось означає, має своє лексичне значення.
Так, як ми говоримо про слово назву предмета, давайте детальніше розглянемо слова Зима, Оленка. На яке запитання відповідає слово ЗИМА (що?), слово ОЛЕНКА (хто?). Чому одні слова можуть відповідати на питання що? , а інші - на питання хто? (На питання хто? Відповідають слова назви істот, на питання що? – слова назви неістот)
2.Робота в парах. (Кулька)
«Наповни банку» словами назвами предметів (назви тварин, меблів, іграшки, по 5 слів.)
3. Гімнастика для очей (Кулька)
4. Малюнковий диктант із самоперевіркою .(Завдання від кульки)
Учитель показує малюнки, а учні записують слова: Кіт, ліс, рак, гриб, лисиця, єнот.
Самоперевірка(Слова записані на слайді)
VI. Узагальнення і систематизація вивченого (Завдання від кульки)
VІІ . Підсумок уроку. Рефлексія.
Отож, наш урок добігає кінця, тому важливо підвести підсумок.
У кожного із вас на парті є квітка самооцінювання. На пелюстках написані речення, визначте, як для Вас пройшов урок. Чи було вам легко, чи були певні труднощі…
VІІ . Домашнє завдання.(На кульці)
За плідну працю по заслузі
Прийміть дарунки Чарівниці,друзі!