Тема уроку. «Слова, однакові за звучанням, проте різні за значенням»
Мета. Розвивати в учнів уміння каліграфічного та грамотного письма; формувати вміння списувати за зразком; закріпити вміння розрізняти значення слів, близьких за звучанням, проте різних за значенням, добирати такі слова; збагачувати мовлення дітей такими словами.
ХІД УРОКУ
І Організаційний момент
Коло «Ми веселі, ми чудові, ми кмітливі, ми просто клас»
Дерево «Очікувань»
- Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку
II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності
1. Робота з підручником (с. 68-69).
— Прочитайте текст на блакитній плашці. Запам'ятайте, у нашій мові є слова, однакові за звучанням, проте різні за значенням. Наприклад: бал — урочистий вечір з танцями; бал — оцінка успішності в школі; боксер — той, хто займається боксом; боксер — службова собака. Наведіть свої приклади. (Ручка, качка, лисичка).
ІІІ Тема та мета уроку
IV. Повторення та поглиблення набутих знань.
Каліграфічна хвилинка
— Прочитайте слово, написане в рядку. Усі букви, які є в цьому слові, ми вже повторили, тому одразу пропишемо сполучення букв, а потім слово.
2. Виконання вправи 1.
• Розгляд малюнків. Учні колективно добирають слова, однакові за звучанням.
3. Виконання вправи 2.
• Цю вправу доцільно проаналізувати й дати відповіді усно, а потім учні самостійно записують.
4. Виконання вправи 3.Робота в групах
• Прочитати інструктаж до вправи, звернути увагу на те, що спочатку потрібно розглянути малюнки. Усно скласти речення із словами лисички й записати його самостійно.
VВідеофізкультхвилинка
VІ Риторичний аспект уроку.
1 Виконання вправи 4 (усно).
2 Виконання вправи 5.
• Аналіз слова черевички.
3 Обговорення змісту рубрики «Спілкуймося красно».
VII. Підсумок уроку.
- З якими словами ми сьогодні працювали?
Гра «Пантоніма»
- Поясніть рухами значення слів гребінець, кілька (риба і кількість чогось), кран.
- Складіть речення з одним із цих слів.
1