Тема уроку. «Слова-назви ознак предметів. Упорядковані думки — упорядковане мовлення»
Мета. Розвивати в учнів уміння каліграфічного та грамотного письма; формувати вміння списувати за зразком; закріпити вміння розрізнювати слова-назви ознак предметів за запитаннями який? яка? яке? які?;розвивати в дітей логіку мислення, мовлення; поповнити словниковий запас словосполученнями «упорядковані думки», «упорядковане мовлення».
ХІД УРОКУ
І Організаційний момент
Коло «Ми веселі, ми чудові, ми кмітливі, ми просто клас»
Дерево «Очікувань»
- Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку
II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності
1. Робота з підручником (с. 52-53).
III. Повідомлення теми та мети уроку
IV. Повторення та поглиблення набутих знань.
1. Робота з підручником (с. 54-55).
— Прочитайте текст на блакитній плашці. На які питання відповідають слова-назви ознак предметів?
Каліграфічна хвилинка
- Прочитайте слово, написане в рядку. Сьогодні ми повторимо, як правильно писати рядкову букву ц.
Мала буква ц складається з трьох елементів: двох коротких прямих похилих ліній із заокругленням унизу праворуч; малої петлі.
Починаємо писати коротку пряму похилу лінію від верхньої рядкової лінії в напрямку до нижньої рядкової, не доводячи до неї, плавно заокруглюємо праворуч, торкаючись її, далі ведемо до верхньої рядкової лінії.
Не відриваючи руки, пишемо другу коротку пряму похилу лінію в напрямку до нижньої рядкової, не доводячи до неї, плавно заокруглюємо праворуч, торкаючись її, доводимо вище нижньої рядкової лінії.
Не відриваючи руки, приєднуємо малу петлю: ведемо ледь вигнуту коротку лінію трохи нижче нижньої рядкової, заокруглюємо вліво, далі вправо вверх, описуючи петлю, яка перетинається на нижній рядковій. Закінчуємо писати на середині робочого рядка.
Увага! Прямі похилі лінії мають бути паралельні між собою.
Рахуємо: 1—і — 2 — і — 3 — і.
2. Виконання вправи 1.
Читаючи інструктаж щодо виконання вправи, звернути увагу на малюнки, які є підказкою. Колективно добирають слова-назви ознак предметів.
Робота виконується колективно, а потім — самостійно.
V.Відеофізкультхвилинка
VІ Узагальнення та систематизація отриманих знань
1.Вправа «Карусель»
- перше коло називає предмет
- друге коло до слова предмет підбирає ознаку
2. Виконання вправи 2.Робота в парах
- спочатку потрібно прочитати весь вірш, звертаючи увагу на виділене слово. Потім — прочитати зразок, доповнити речення словами з тексту.
3. Виконання вправи 3.Робота в групах метод «Українське кафе»
Потрібно відшукати слова. яке відповідає на питання який? яка? які? яке?
4 Презентація робіт
5 Обговорення змісту рубрики «Спілкуймося красно».
VІІ Підсумок уроку. Вправа «Впіймай м’яч»
• Закріплення слів-ознак предметів і питань, на які вони відповідають.