Урок "Є слова, різні за звучанням, але однакові або близькі за значенням. їх називають синонімами. Творча робота над текстом. "

Про матеріал
Інтегрований урок розроблено за підручником Г.Іваниця "Українська мова та читання".
Перегляд файлу

Українська мова та читання (за підручником Г. Іваниця)

Тема. Є слова різні за звучанням, але однакові або близькі за значенням. Їх називають синонімами.Творча робота над текстом «Як шанують лелек».

Мета. Формувати знання учнів про слова-синоніми, їх значення в мові, удосконалювати  вміння досліджувати медіа, розвивати навички замінювати слова, які в тексті повторюються, синонімами для покращення тексту, розвивати творчі здібності, вміння робити висновки, висловлювати власну думку, співпрацювати в команді, в парі; виховувати любов та повагу до лелек.

                                        План проведення інтегрованого уроку

Зміст уроку

Методичні коментарі

1.Хвилинка каліграфії:

Лл ле ка лелека

- Усно придумайте речення про лелеку і озвучте один одному.

 

2.Словниковий диктант.

- Відгадайте загадки та запишіть відгадки:

1) Прохолодно. Жовкне листя.

     Горобина у намисті,

     Птах у вирій відлітає.

     В яку пору це буває? (Восени)

2) В жовте лист пофарбувала,

     Урожай з полів зібрала.

     Золотила вербам коси

     Чарівна цариця … (Осінь)

3)  В школах дзвоник продзвенів,

      Школярів дім знань зустрів.

      В лісі виросли грибочки,

      У опеньках всі пеньочки. (Вересень)

4)  Чарівник прийшов у ліс,

      Фарби, пензлики приніс.

      У діброві та садочку

      Стали жовтими листочки. (Жовтень)

5)  Каплі з неба, дахів, стріх.

      Дощ холодний, перший сніг.

      Почорнів без листя сад.

      Що за місяць? (Листопад)

 

3. Бесіда.

- З якою порою року пов’язані слова-відгадки?

- Як поводять себе птахи восени?

- Яких перелітних птахів ви знаєте?

- Запишіть у блокнотах побажання перелітним птахам. (За бажанням дітей можна послухати декілька записів.)

 

4.Робота над приказкою. (ст. 52)

- читання вголос,

- пояснення змісту,

- запис у зошити.

 

5. Перегляд відео про лелек.

 - Занотуйте ті моменти, які були новими та цікавими для вас.

 

6. Аудіювання за текстом «Легенда про лелек»

    Це було дуже давно. В той час, коли  на українські землі нападали орди кочівників.

Нападаючи, вони знищували все навкруги, підпалювали села,  стариків убивали, жінок забирали в полон, а малюків залишали на згарищах.

Одного разу, коли козаки покинули село і були дуже далеко, татари напали на це поселення. Лелеки  стривожено почали літати над хатами. Вони  стукотом дзьобів кликали на допомогу. Козаки все зрозуміли  і повернулися назад.  Вони наздогнали і порубали шаблями ворогів, завдяки лелекам, які кружляли та вказували їм  дорогу.

1. Хто нападав на українські землі?

А) фашисти,      Б)орди кочівників,      В) іноземці

2.Кого залишали на згарищах?

А)жінок,      Б)стариків,     В)малюків

3.Як лелеки кликали на допомогу?

А)стукотом дзьобів,     Б)свистом,     В)сумним курликанням

4. Де були козаки?

А)далеко,     Б)близько,     В)вдома

5.Кого наздоганяли козаки?

А)вірних друзів,     Б)ворогів,     В)лелек

6.Як лелеки вказували дорогу?

А)кружляли,     Б)плавали,     В)сиділи в гніздах

7. Що зробили козаки із завойовниками?

А)взяли в полон,     Б)відпустили,     В)порубали

Відповіді: 1б, 2в, 3а, 4а, 5б, 6а, 7в.

 

7.Робота над текстом ст.52 «Як шанують лелек у світі»

  - читання вчителем (В яких  країнах знають лелек?),

 - словникова робота (Поясніть значення слів):

 

вірмени                               благополуччя

притаманні                         повіря

уявлення                              гайстер

 

-читання мовчки (Якими символами є лелека?)

-читання вголос по частинах

-гра «Дочитай далі»

-зачитування виділених слів у тексті (Яке значення цих слів?)

-робота над визначенням, які слова є синонімами (напис у жовтій стрічці вгорі сторінки) ст.52

 

8. Запис близьких за значенням слів (виділених слів) із тексту.

  - Каліграфічно запишіть слова у зошит.

 

9. Заміна цих слів одним словом ЛЕЛЕКА.

 - Замініть виділені слова словом лелека.

 - Прочитайте тепер текст. Що ви помітили? Висновок учнів.

 

10. Протилежна робота.

   - Замініть тепер навпаки слово ЛЕЛЕКА близькими за значенням словами.  Дослідіть, що сталось з текстом?,

                      Лелеки прилетіли

 Лелеки прилетіли, на крилах ключик від сонця принесли. Де живе лелека – там щастя живе. Бо лелека – сонячний птах. Лелека зустрічає сонце вранці й проводжає його на спочинок увечері. На зорі лелеки піднімаються з гнізда й злітають високо в небо. Там лелеки радісно клекочуть – вітають сонце.

 То лелеки думають, скільки ще днів ходитиме сонце так високо й коли почне опускатися

- випишіть слова-синоніми, які ви використали,

-робота над визначенням під текстом ст.52,

-поділіться враженнями  один з одним.

 

11. Підсумок уроку.

 - Що нового дізналися на уроці? Навіщо в мові синоніми?

 

 

 

 

 

Робота в парах.

 

Колективна робота. (Записуємо та пояснюємо правопис відгадок)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бесіда підкріплюється ілюстративним матеріалом.

 

Щоденні 5. Письмо для себе.

 

Розвиваємо вміння висловлювати власні думки, мислимо.

 

 

Досліджуємо медіа.

 

 

Взаємоперевірка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Досліджуємо текст.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота над каліграфією письма.

 

 

Робимо висновки за дослідженням.

 

 

 

 

 

Робимо висновки за дослідженням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота в парах

 

 

Підсумовуємо свою працю.

 

docx
Додано
11 січня 2020
Переглядів
1290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку