Урок " Слова, що відповідають на питання який? яка? яке? які? (прикметники). Вимова і правопис слова ознака."

Про матеріал
Формувати уявлення учнів про прикметник, як частину мови; вчити розрізняти слова, які відповідають на питання Який? Яка? Яке? Які?; досліджувати мовні явища; вчити правильно вимовляти і писати слово ознака.
Перегляд файлу

Тема: Слова, що відповідають на питання який? яка? яке? які? (прикметники). Вимова і правопис слова ознака.

Мета: формувати уявлення учнів про прикметник, як частину мови; вчити розрізняти слова, які відповідають на питання  Який? Яка? Яке? Які?; досліджувати мовні явища; вчити правильно вимовляти і писати слово ознака; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни.

Засоби навчання: мультимедійний комплект

Перебіг уроку

І. Вступна частина

Організація класу

Дзвоник кличе нас сідати,

Час роботу починати.

Дзвоник посміхається.

Урок наш починається!

Повідомлення теми уроку.

Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про слова, що відповідають на питання Який? Яка? Яке? Які? ( прикметники).

Мотивація навчальної діяльності.

Вправа «Сторітелінг»

 Були собі царівни – барви. Одягли вони шовкові сукні, кожна свою улюблену: червону, оранжеву, жовту, зелену, блакитну, синю, фіолетову – та й подалися мандрувати. Помандрували до квітника.

 Царівни – барви милувалися квітами.

 Барвінок (який?) блакитний.

 Троянда ( яка?)  червона.

 Чорнобривці (які?) оранжеві.

 Царівни – барви побували й на городі. Розфарбували овочі улюбленими кольорами:

 Помідор (який?) …             Гарбуз (який?) …

 Огірки ( які?) …                  Буряки ( які?)…

 Картопля ( яка?) …

 А вдома ласували смаколиками й визначили, що на смак:

 Банани (які?) …               Перець (який?) …

          Лимон ( який?)…            Груша ( яка?)

Робота в парах. Знайомимося із визначенням.

Слова – назви ознак предметів відповідають на питання який? зелений ( огі-рок), яка? зелена ( жаба), яке? зелене (відро), які? зелені (кавуни). Це прикметники.

Гра «Добираємо слова – ознаки»

Запиши слова – ознаки огірка, лимона, яблука.

(Довідка. Зелений, жовтий, червоний, круглий, овальний, тихий, солодкий,

кислий, солоний, приємний, неприємний).

 Рухлива вправа.

ІІ. Основна частина

Робота із підручником «Українська мова» Н.Кравцова, с.75-76, частина 1.

Вправа269,с.75. Розглянь комікс. Прочитай репліки дітей.

Вправа 270, с.75. Гра «Дешифрувальник»

Каліграфічна хвилинка. Запиши каліграфічно. Склади речення зі словом ознака.

Оз  зн  ак  знак  ознака  прикмета

Вправа 271, с. 75. Досліди нову групу слів.

Вправа 272, с.76. Відгадай загадку. Назви та запиши слова, що називають ознаки предмета.

Вправа 273, с.76. Відгадайте загадки. Позмагайтеся, хто напише більше ознак до слів – відгадок.

Гра «Упізнай предмет»

Круглий, зелений, смугастий, солодкий, спілий …

Блакитне, безмежне, захмарене, ясне …

Народна, мелодійна, українська, весела, дзвінка …

Біий, м’який, холодний, лапатий …

 

Фізкультхвилинка.

Щоденні 5.

- Утвори назви кольорів від абрикоса, лимона, малини, салату, вишні, баклажана, персика, апельсина, гірчиці, оливок, карамелі, волошки, бузку.

( Зразок: абрикос – абрикосовий)

- Прочитай вірш. Назвіть слова – назви ознак.

Добрий ранок!

Стала вранці я на ганок

І сказала: - Добрий ранок!

Сонцю, полю і травичці,

Добрим людям, тихій річці…

Добрий ранок, світе мій,

Мирний, чистий, голубий!

- А з ким сьогодні вранці ти привітався/ привіталася? Які ще слова ввічливості ти знаєш?

ІІІ. Заключна частина.

Підсумок. Рефлексія. Вправа «Оберіть цукерку»

( « У мене все вийшло», «Було важко», «Нічого не зрозумів»)

docx
Додано
12 лютого 2023
Переглядів
5992
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку