Творча майстерня "Як дзвенять сніжинки"

Про матеріал
Урок української мови у 2 класі. Мета- формувати предметні компетентності: уміння складати речення та розповідь за опорною групою лексики, добирати влучні слова для передання власних спостережень , вражень, почуттів, вчити творчо зображувати те, що вражає уяву,формувати початкові уміння складати зв’язне письмове висловлювання;ключові компетентності: соціальну (уміння працювати в парі,групі, здійснювати допомогу), загальнокультурну ( бажання милуватися красою, прагнення більше знати про навколишній світ); STEM – компетентності (наукову грамотність, конструкторську діяльність).
Перегляд файлу

Творча майстерня з української мови для учнів 2 класу

«Як  дзвенять сніжинки»

Мета. Формувати компетентності.

Предметні:  уміння складати речення та  розповідь за опорною групою лексики, добирати влучні слова для передання власних спостережень , вражень, почуттів, вчити творчо зображувати те, що вражає уяву,формувати початкові уміння складати зв’язне письмове висловлювання.

Ключові: соціальну (уміння працювати в парі,групі, здійснювати допомогу), загальнокультурну ( бажання милуватися красою, прагнення більше знати про навколишній світ),

STEM – компетентності (наукову грамотність, конструкторську діяльність).

Обладнання: презентація, картки для роботи в парах,в групах, картки для самооцінювання, текст на роздатковому матеріалі,

 

І. Навчальний елемент “Створення сприятливої атмосфери”.

1. Вітання

Доброго ранку, мої любі діти! Привітаймося!Запрошую всіх до ранкового кола.

Раз – сніжинка,

Два – сніжинка,

Три – сніжок,

А чотири – рідний клас,

П’ять – добром вітає нас.

Шість – це вчителька моя

Нас вітає зранку.

Сім – це діточки мої.

Вісім – гості.

Дев’ять – рідна наша школа

Десять – ми у дружнім колі.

Добрий день! Добрий день! Добрий день!

Привітайтеся посмішкою одне з одним. А як його можна поліпшити настрій? (Поговорити з кимось, зробити приємне іншим, прогулятись, зробити зарядку, потанцювати).

2. Психологічне налаштування.

 Зігніть мізинчик, якщо ви виспалися.

 Зігніть безіменний пальчик, якщо вас вранці поцілувала мама чи бабуся.

 Зігніть середній пальчик, якщо в школі ви зустрілися з друзями.

 Зігніть вказівний пальчик, якщо ви говорили ввічливі слова.

 А тепер покажіть, який в вас зараз настрій.

ІІ. Навчальний елемент “Мотивація”.

  • Сьогодні на уроці української мови я запрошую вас до творчої майстерні.
  • Що значить творча? ( Творити, придумувати, складати, створювати)
  • Кого називають творцями?(Того, хто створює щось дивовижне)
  • А  що таке майстерня? ( Місце, де щось створюють)
  • А що ми можемо створити на уроці української мови? ( Складати речення, придумувати розповіді, складати діалоги)
  • Але перш ніж створювати щось,  треба вибрати тему. То з чого ж почнемо? Так, з вибору теми.

ІІІ. Навчальний елемент “Цілепокладання”.

1. Повідомлення теми уроку.

Відгадайте загадку: Зірка сніжно біла                         

   На рукав мені злетіла.               

   Поки ніс її сюди,                           

   Стала краплею води.                    

  • Тож, сьогодні на уроці говоритимемо про сніжинки. Діти, погляньте, за мною прилетіли сніжинки. Як красиво вони кружляють у таночку, опускаючись на землю. Перегляд відео:https://www.youtube.com/watch?v=WV5Lf6pkl4M&t=8530s
  • А чи можемо ми передати словами цю красу? То якою буде мета нашого уроку? (Складати і записувати речення про сніжинки, використовуючи влучні слова. Складати розповідь за власним спостереженням.)

ІV. Навчальний елемент «Цілереалізація».

1. Робота з текстом.

Щоденні 5. Слухання. Послухайте оповідання Василя Сухомлинського «Хлопчик і сніжинка» https://www.youtube.com/watch?v=dZ-mvsSrOUQ

Щоденні 5. Висловлююся за змістом прочитаного. Поміркуй і вислов свою думку:

Який вигляд мала сніжинка?

Чому хлопчик вирішив врятувати сніжинку?

Що сталося на долоні хлопчика?

Поміркуй, з чого і як утворюються сніжинки?

2. Дослідницький практикум.

Спостереження

Мета: як же утворюється сніжинка?

 Вода має три стани: твердий, рідкий, газоподібний (пар).Так ось водяна пара піднімається високо над землею. Там дуже холодно. Із водяної пари утворюються кристалики. Вони дуже маленькі. Падаючи вниз вони швидко збільшуються і ростуть. Це відбувається тому, що в повітрі багато водяної пари, яка осідає на поверхню кристалика і замерзає. Одні нагадують нам квіточку, зірку. Перегляд відео “Як утворюються сніжинки” 

https://www.youtube.com/watch?v=aNfSa9KYvf4

Повідомлення

Група «Пізнайки» повідомить нам наукові знання про сніжинку. А ви побачите, який вигляд мають сніжинки під мікроскопом. До речі, вперше сніжинки під мікроскопом почав розглядати американець Вілсон Бентлі ще коли був школяриком.

1.Сніжинка народжується тоді, коли водяна пара замерзає навколо крихітної частинки пилу. Утворюється кристалик льоду. Немає двох абсолютно однакових сніжинок. Але кожна з них має тільки шестигранну будову.

2.Є в природі сніжинки-крихітки, їх ледь помітно неозброєним оком. Ці сніжинки – голочки, випадають в Антарктиді, де дуже сильні морози.

3.Трапляються сніжинки - велетні, розміром з долоню. Та це велика рідкість.  Сніжинки бувають у формі різних зірочок, пелюсток дивовижної квітки, орнаменту, стрілочок. Це залежить від температури повітря в той момент, коли вони падають. Проте в такій різноманітності є чіткі правила: сніжинка завжди шестигранна.

4.Також від температури повітря залежать розміри сніжинок. Чим нижча температура, тим менші сніжинки.

Перегляд відео “Цікаві факти про сніг”https://www.youtube.com/watch?v=yiGHQ5UEzoM&t=93s

Сніг – вкриває землю, мов килимом і захищає рослини від морозу.

Сніг – приносить веселі ігри та забави (катання на санчатах, ліплення снігової баби, сніжки). Якщо зимою багато снігу, то літо із водою.

Дослід

Мета: виготовлення штучного снігу.

 Так, як сніг має властивість танути, люди навчились робити штучний сніг. І ми з вами спробуємо це зробити. Щоб зробити штучний сніг треба до крохмалю поступово влити олію і перемішати. Сніг на дотик стає крихким, але чудово ліпиться в кульки.

Руханка

Потупайте ніжками, хто любить ліпити снігову бабу.

Кивніть головою, хто любить кататися на санчатах.

Підніміть праву руку, хто любить кататися на ковзанах.

Підніміть ліву руку,  хто любить кататися з гірки.

Поплескайте в долоньки, хто любить коли сніжить.

Спостереження

Мета: спостереження, як падають сніжинки.

 Діти,підставте рукавичку і спіймайте сніжинку, подивіться на неї. Скажіть, яка вона.(Всі вони візерунчасті, різної форми, схожі на срібні зірочки). А тепер зробіть так, щоб сніжинка сіла вам на руку. Що замість неї лишилося? (Крапелька водички). Тож із чого зроблена сніжинка? (З води).(Для порівняння учитель показує падіння важкого предмета. Висновок: сніжинки падають повільно, вони кружляють, вітер відносить їх убік.)

 Діти, а якого кольору буває сніг? Звичайно,здається, що на світі нема нічого білішого за сніг. Адже коли хочуть підкреслити бездоганну чистоту білого кольору, його завжди порівнюють зі снігом: білосніжний лебідь, білосніжне вбрання і т.п.

 У чому полягає секрет такої білизни снігу? Сніжинки повільно опускаються вниз, злипаються й падають на землю у вигляді лапатого снігу. Під час хуртовин сніг переноситься вітром. Він  затримується біля різних перешкод. Так утворюються кучугури.

Психогімнастика «Ми сніжинки»

Розвиток мовленнєвого дихання. Вправа «Вітер-вітерець»

Діти, візьміть у руки сніжинки, давайте подмухаємо на них, нехай летять. Вони летять в різні боки. Таке явище можна назвати сніговієм. У нас уже з вами іде сніг. Молодці! Піднімаємо сніжинку і сідаємо на свої місця.

3.  Робота з текстом (текст на роздатковому матеріалі)

 Красиво передав свої враження Василь Сухомлинський в оповіданні «Як дзвенять сніжинки».

Щоденні 5. Читаю для когось. Прочитайте оповідання “Як дзвенять сніжинки” Василя Сухомлинського

Щоденні 5. Висловлююся за змістом прочитаного.

Чи одержав герой оповідання відповідь  на своє запитання?

4. Мовні дослідження

Робота в групах

  • Складіть з розсипаних слів речення і запишіть:

 Замерехтіли зорі в глибокому небі.

 Падають сніжинки на землю.

 То дзвенять маленькі сніжинки.

 Аж місяць прислухається.

  • Щоденні 5. Читання з другом. Знайдіть, що записано не так, як у тексті В. Сухомлинського. Запишіть виправлений варіант:

 зимового ранку

 насунула велика хмара

 ніжний спів

 срібні молоточки

 на соснових гілочках

 зіронька прислухається

Самооцінювання роботи в групах (картка)

Робота в парах

  • Доберіть слова протилежні за значенням (антоніми) до слів:

 темного

 тихо

 глибокому

 велика

  • Щоденні 5. Читаю для себе. Прочитайте текст для себе. Полічіть, скільки разів зустрічається в тексті слово “сніжинки”.                 

Самооцінювання роботи в парах (картка)

  •  Щоденні 5. Пишу для себе. Запишіть слово сніжинки, поділіть його на склади.
  • Щоденні 5. Пишу для себе. Прочитайте речення, яке тобі найбільше сподобалось, і запиши його каліграфічно.

V.Рефлексія.

Сенкан. Складемо сенкан  до слова сніжинка.

1. Сніжинка

2.Ніжна, пухнаста                                               

3.Кружляє, танцює, дивує                                  

4.Вкриває землю сніговою ковдрою.

5. Краса.

Слова-помічники написані на сніжинках:  снігова квітка, білі мухи, білі пташенята,сніговий метелик, казкова балерина; ніжна,срібна, пухнаста, біла, чарівна, крижана, легенька; опускається, летить, кружляє,блищать, танцює, переливається, іскриться, тане.   

Творча майстерня “Моя сніжинка”

 У кожного з вас на парті є серветка. Спробуємо зробити з неї сніжинку. Я буду давати вам вказівки, а ви намагайтеся старанно їх виконувати.

Алгоритм виконання:

1) Зігніть серветку так, щоб у вас вийшов трикутник.

2) Зігніть трикутник, який у вас вийшов ще раз. Ви отримали менший трикутник.

3) Відірвіть шматочок  знизу так, щоб утворилася округла форма

4) Відірвіть кут вгорі

5) Відірвіть маленький шматочок справа, потім зліва.

6) Розгорніть свою серветку. Погляньте, що у вас вийшло!

Так, у вас вийшла сніжинка. Цікаво! Всі виконували  однакові завдання, а сніжинки вийшли різні! Чому так сталося. Як ви вважаєте?

Вони різні так як і ви самі  всі різні. Кожна людина неповторна, як сніжинка! Немає двох сніжинок однакових, як не буває і людей двох однакових.  Кожен з вас – унікальний, кожен особистість!

- Хай летять ваші сніжинки, веселково переливаються, щоб у світі було ясніше!                                  

Спасибі всім,хто працював

В зошитах каліграфічно писав,

Усно і творчо відповідав

Та тим, хто в гості завітав.

 

 

Використані джерела:

1)Журнал «Початкове навчання та виховання», лютий 2013 рік.

2) А. О. Свашенко. 500 загадок для занять з дітьми. Вид. «Ранок», 2007 рік.

3) Досліди 1-4 клас.

4) https://www.youtube.com/watch?v=WV5Lf6pkl4M&t=8530s

5)https://www.youtube.com/watch?v=dZ-mvsSrOUQ

6) https://www.youtube.com/watch?v=yiGHQ5UEzoM&t=93s

 

docx
Додано
12 лютого 2023
Переглядів
388
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку