Щоденні 5. Слухання.
Тема: Слухання тексту Василя Сухомлинського «Чому мама так хвалить?»
Мета: познайомити з Василем Сухомлинським, вчити слухати текст, запам’ятовувати прослухане, знаходити відповіді на питання самостійно, аналізувати малюнки відповідей, вибирати потрібний; розвивати пам’ять, уміння вибирати; виховувати цікавість до читання, бажання висловлювати свою думку.
Обладнання: фото Сухомлинський та діти, предметні картки овочів та фруктів, картки для аудіювання.
Хід заняття
Прослухайте одне з таких оповідань та потім дайте відповіді на питання.
Чому мама так хвалить? В. Сухомлинський
Пішла мама на роботу, а вдома залишилась шестирічна дівчинка Люда. Вона ще не ходить до школи.
Мама сказала Люді, щоб вона курей нагодувала й квіти полила.
Люда нагодувала курей і полила квіти. А потім думає: "Зварю борщу. Мама прийде з роботи втомлена. Хай відпочине".
Зварила Люда борщу, попробувала. Борщ несмачний... Оце буде мама сваритися, що вона несмачного борщу наварила.
Прийшла мама з роботи. Здивувалась, що Люда зварила страву. Насипала борщу, їсть і хвалить:
- Ой смачного ж ти борщу зварила, дочко.
Люді ніяково слухати ці слова. Адже вона пробувала борщ - він несмачний. Думає Люда: "Чому ж мама так хвалить?"
1.Хто пішов на роботу та залишив Дівчинку вдома?
2.Скільки років було дівчинці?
3. На яку букву починається ім’я дівчинки?
4. Яку роботу повинна була виконати дівчинка?
5. Як ти думаєш, що потрібно покласти в борщ?
Чому мама так хвалить?
5.
|
Чому мама так хвалить?
1. 4.
5.
|
Які обов’язки мала Ліда? З овочів чи фруктів варять варення? А борщ?
Які овочі бере мама для борщу? (Додаток 2) А яких овочів не вистачає на картці?
Як ви думаєте, у Ліди получився смачний борщ? Чому?
Подумайте, чому мама хвалила борщ, який зварила дівчинка?
А коли мама чи тато хвалять вас? Розкажіть, будь ласка. (Додаток 3)
Додаток 1.
Додаток 2.
Додаток 3.
Використані джерела: