Урок " СМІТТЯ ЯК ПРОБЛЕМА ЛЮДСТВА"

Про матеріал

СИСТЕМА УРОКІВ ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ 3 КЛАС. СМІТТЯ ЯК ПРОБЛЕМА ЛЮДСТВА


Зустріч перша. Чиста планета чи великий смітник.

Мета: розповісти учням про забруднення сміттям нашої планети; мотивувати учнів до скорочення відходів; вчити досліджувати; розвивати мислення, мовлення; виховувати любов до своєї країни.

Хід уроку

1. Організація класу

Добрий день 3 клас,

дуже рада бачить вас.

Сьогодні будемо навчатись,

як планету від сміття урятувати.

2. Актуалізація опорних знань

Знайомство

1 група «Чистота» Не можна кидати папірці.

2 група « Санітари» Не викидай сміття в лісосмуги.

3 група « Допомога» Не можна палити листя.

4 група « Рятівники» Прибирай після себе сміття.

5 група « Господарі» Сміття забруднює воду і повітря.

Правила роботи в групі

Висловлюйся по черзі .

Поважай думку один одного.

Допомагайте один одному.

Правило піднятої руки.

Працюйте на спільну мету.

3. Мотивація навчальної діяльності

Перегляд кінофільму « Сміття – хвороба планети».

4. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь яку загрозу несе сміття нашій планеті.

5. Робота над темою уроку

1. Робота з підручником « Моя щаслива планета» сторінка 33

Знайдіть слова про необхідність скорочення відходів і випишіть їх у зошит.

2. Читання « Ланцюжком» сторінки 34 – 35

3. Руханка «Дощик»

4. Робота в групах

Прослухавши розповідь Домовичка дослідіть, що ви знаєте про засмічення, й складіть таблицю.

5. Виступи доповідачів

6. Робота в парах

Гра « Відсортуй» відходи. Поясніть, для чого це потрібно робити

7. Руханка « Пташки і комахи»

6. Усвідомлення й закріплення нового матеріалу

Перед учнями лежать побутові відходи( пластикові і скляні пляшки, використані зошити, картонні коробки).

- Які побутові відходи можна використати повторно і як саме?

7. Підсумок уроку

Вправа « Мікрофон»

- В моїй родині побутові відходи….

8. Домашнє завдання

- Поділіться удома одержаною на уроці інформацією. Дослідіть разом з батьками й з'ясуйте, чи багато сміття викидає ваша родина. Складіть таблицю користуючись підручником (сторінка 37)

Зустріч друга. Як зменшити кількість сміття.

Мета: узагальнити знання дітей про шляхи щодо зменшення кількості сміття; мотивувати учнів відповідно ставитись забруднення сміттям; сприяти формуванню навичок повторного використання побутових відходів.

Хід уроку

1. Організація класу

Добрий день 3 клас,

дуже рада бачить вас.

Сьогодні будемо навчатись,

як планету від сміття урятувати.

2. Актуалізація опорних знань

Знайомство

1 група «Чистота» Найбільше засмічують планету пластикові відходи.

2 група « Санітари» Кожна людина може зменшити кількість відходів.

3 група « Допомога» Із сміття можна робити корисні речі.

4 група « Рятівники» Паперові відходи здавайте на макулатуру.

5 група « Господарі» Ощадливе використання паперу зберігає життя дерев.

Правила роботи в групі

Висловлюйся по черзі .

Поважай думку один одного.

Допомагайте один одному.

Правило піднятої руки.

Працюйте на спільну мету.

3. Мотивація навчальної діяльності

Гра « Ланцюжок ідей»

Діти записують ідеї щодо того, як продовжити службу старих речей, для чого їх ще можна використати. Переможе той, у кого знайдеться більше пропозицій.

4. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми будемо шукати шляхи щодо зменшення кількості сміття.

5. Робота над темою уроку

1. Робота в групах. Аудит .

Розкажіть про результати своїх досліджень і свої висновки, відповідаючи на запитання.

- Які товари купують у вашій родині протягом тижня у пластикових і паперових упаковках?

- Де і як витрачається папір і скільки його викидають протягом тижня у вашій родині?

- Чи використовуєте повторно упаковки домашньому господарстві?

- Підрахуйте результати для всієї групи і представте їх класу.

2. Повідомлення вчителя

- Діти, Домовичок зрадів, що ви серйозно поставилися до проблеми засмічення планети. Він пропонує спробувати змінити свої звички й стати справжніми господарями Землі. Для цього оберіть важливі для себе справи й складіть свій власний план дій. Кожна дія дуже важлива для зменшення засмічення Землі. Якщо хоча б одна з них стане вашою звичкою, це зробить планету щасливішою.

3. Руханка «Вітер»

4. Робота в групах

Працюючи в групах , оберіть одну із запропонованих Домовичком дій, прочитайте її зміст і розкажіть про неї учням інших груп.

1група – Нова іграшка

2 група – Пташина їдальня

3 група – Книжкова лікарня

4 група – Саморобний записничок

5 група – Стаканчик для олівців

5. Виступи доповідачів

6. Руханка «Дощик»

6. Усвідомлення й закріплення нового матеріалу

Гра « Так чи ні»

- Іграшки треба викидати

- Залишки їжі щодня потрапляють на смітник

- Викидай старі книжки

- З використаного паперу можна зробити записничок

- Використовуй порожній пакет з користю

7.Підсумок уроку

- А як у вашій родині сортують сміття?

8. Домашнє завдання

Оберіть дії , які вам цікаво виконувати. Почніть їх виконання.

Зустріч третя. Шукаємо шлях до чистої вулиці.

Мета : вчити учнів досліджувати; мотивувати до зменшення сміття на вулицях; розвивати увагу, інтерес до проблем людства; виховувати любов до своєї країни.

Хід уроку

1. Організація класу

Добрий день 3 клас,

дуже рада бачить вас.

Сьогодні будемо навчатись,

як планету від сміття урятувати.

2. Актуалізація опорних знань

Знайомство

1 група «Чистота» Подаруй іграшку товаришу.

2 група « Санітари» Зроби годівничку для пташок.

3 група « Допомога» Не викидай використані відходи, дай їм друге життя.

4 група « Рятівники» Полікуй старі книжки.

5 група « Господарі» Не викидай залишки паперу.

Правила роботи в групі

Висловлюйся по черзі .

Поважай думку один одного.

Допомагайте один одному.

Правило піднятої руки.

Працюйте на спільну мету.

3. Мотивація навчальної діяльності

Перегляд кінофільму «Крокуємо вулицями міста».

4. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми підемо на екскурсію по вулицях нашого селища.

5. Робота над темою уроку

1. Повторення правил поводження на екскурсії.

2. Екскурсія по селищу.

- Дослідіть.

- Чи є сміття на вулицях.

- Чи достатньо урн на вулицях, чи зручно вони розташовані.

- Чи є контейнери для сміття біля будинків.

- Чи передбачено сортування сміття.

- Чи розвішані на деревах годівнички для птахів.

- Чи можливе вторинне використання сміття, яке ви побачили.

6. Підсумок уроку

- Що сподобалось на екскурсії?

- Що найбільше зацікавило?

- Що взяли для себе корисного з екскурсії?

7. Домашнє завдання

Зробіть виставку виробів «Друге життя побутовим відходам». Підготуйте фотовиставку і презентуйте.

Зустріч четверта. Запрошуємо всіх до лав рятівників планети від сміття.

Мета : вчити доносити інформацію в свої родини; мотивувати учнів до чистоти на планеті; виховувати любов до своєї країни.

Хід уроку

1. Організація класу

Добрий день 3 клас,

дуже рада бачить вас.

Сьогодні будемо навчатись,

як планету від сміття урятувати.

2. Актуалізація опорних знань

Знайомство

1 група «Чистота» Сміття – хвороба планети.

2 група « Санітари» Щоб було чисто, треба зменшити кількість відходів.

3 група « Допомога» Харчові відходи придатні для вторинного використання.

4 група « Рятівники» Для нашої країни існує проблема засмічення.

5 група « Господарі» Консервна бляшанка розпадається протягом 100 років.

Правила роботи в групі

Висловлюйся по черзі .

Поважай думку один одного.

Допомагайте один одному.

Правило піднятої руки.

Працюйте на спільну мету.

3. Мотивація навчальної діяльності

Читання тексту «Світ оголошує війну пластиковому сміттю» (сторінка 49)

4. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ви навчитесь виготовляти інформаційні листівки.

5. Робота над темою уроку

1. Робота з підручником сторінка 47

Прочитайте і подумайте, про що ви можете розповісти Домовичку.

2. Робота в групах

Розкажіть про свої результати щодо зменшення кількості сміття.

- Які труднощі траплялися під час роботи вдома? Як ви їх долали?

3. Руханка «Земля і небо»

4. Складання плану роботи виготовлення інформаційної листівки

План роботи

1. Визначитись, кому будуть адресовані інформаційні листки.

2. У листках інформувати: чому справа зменшення кількості сміття є важливою; що можна зробити, щоб допомогти планеті звільнитися від сміття.

3. Вирішити, про які дії повідомимо в листках.

4. Використовувати в текстах листків власний досвід зменшення кількості сміття.

5. Домовитись про оформлення листків.

6. Визначити, які матеріали знадобляться.

7. Домовитись, як будуть розповсюджуватися інформаційні листки.

5. Руханка « Грибочки»

6. Підсумок уроку

- Що треба робити , щоб планета стала чистою?

- Як треба сортувати сміття?

- Як можна використовувати вторинно відходи?

7. Домашнє завдання

Зробіть і розмножте інформаційні листівки.

Перегляд файлу

СИСТЕМА УРОКІВ ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ 3 КЛАС. СМІТТЯ ЯК ПРОБЛЕМА ЛЮДСТВА

http://pernvk.dnepredu.com/uploads/org3262/articles_1480741338_35085_original.JPG

Міністерство освіти і науки України

Дніпропетровська обласна державна адміністрація

Департамент освіти і науки

Комунальний заклад Дніпропетровський обласний інститут

післядипломної педагогічної освіти

Відділ освіти Синельниківської державної адміністрації

Комунальний заклад освіти Первомайський навчально – виховний комплекс

 

 

 

 

 

 

 

Система уроків для сталого розвитку 3 клас

з теми: «Сміття як проблема людства».

 

Підготувала вчитель початкових

класів: Панасюк І.І.

 

 

 

 

 

 

 

 

2015 рік

 

Зустріч перша. Чиста планета чи великий смітник.

 

Мета: розповісти учням про забруднення сміттям нашої планети; мотивувати учнів до скорочення відходів; вчити досліджувати; розвивати мислення, мовлення; виховувати любов до своєї країни.

 

 

Хід уроку

 

1.      Організація класу

 

Добрий день 3 клас,

дуже рада бачить вас.

Сьогодні будемо навчатись,

як планету від сміття урятувати.

 

2.      Актуалізація опорних знань

 

Знайомство

 

         1 група «Чистота» Не можна кидати папірці.

         2 група « Санітари» Не викидай сміття в лісосмуги.

        3 група « Допомога»  Не можна палити листя.

        4 група  « Рятівники»    Прибирай після себе сміття.

        5 група «  Господарі»  Сміття забруднює воду і повітря.

 

Правила роботи в групі

 

Висловлюйся по черзі .

Поважай думку один одного.

Допомагайте один одному.

Правило піднятої руки.

Працюйте на спільну мету.

 

3.      Мотивація навчальної діяльності

 

Перегляд кінофільму « Сміття – хвороба планети».

         

4.      Повідомлення теми і мети уроку

 

-          Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь яку загрозу несе сміття нашій планеті.

 

5.      Робота над темою уроку

 

1.      Робота з підручником « Моя щаслива планета» сторінка 33

Знайдіть слова про необхідність скорочення відходів і випишіть їх у зошит.

2.      Читання « Ланцюжком» сторінки 34 – 35

3.      Руханка  «Дощик»

4.      Робота в групах

Прослухавши розповідь Домовичка дослідіть, що ви знаєте про засмічення, й складіть таблицю.

5.      Виступи доповідачів

6.      Робота в парах

Гра « Відсортуй» відходи. Поясніть, для чого це потрібно робити

7.      Руханка « Пташки і комахи»

 

6.      Усвідомлення й закріплення нового матеріалу

Перед учнями лежать побутові відходи( пластикові і скляні пляшки, використані зошити, картонні коробки).

-          Які побутові відходи можна використати повторно і як саме?

 

7.      Підсумок уроку

Вправа « Мікрофон»

-          В моїй родині побутові відходи….

 

8.      Домашнє завдання

-          Поділіться удома одержаною на уроці інформацією. Дослідіть разом з батьками й з’ясуйте, чи багато сміття викидає ваша родина. Складіть таблицю користуючись підручником (сторінка 37)

 

 

 

 

 

Зустріч друга. Як зменшити кількість сміття.

 

Мета: узагальнити знання дітей про шляхи щодо зменшення кількості сміття; мотивувати учнів відповідно ставитись забруднення сміттям; сприяти формуванню навичок повторного використання побутових відходів.

 

 

 

Хід уроку

 

1.      Організація класу

 

Добрий день 3 клас,

дуже рада бачить вас.

Сьогодні будемо навчатись,

як планету від сміття урятувати.

 

2.      Актуалізація опорних знань

 

Знайомство

 

         1 група «Чистота» Найбільше засмічують планету пластикові відходи.

         2 група « Санітари» Кожна людина може зменшити кількість відходів.

        3 група « Допомога»  Із сміття можна робити корисні речі.

        4 група  « Рятівники»    Паперові відходи здавайте на макулатуру.

        5 група «  Господарі» Ощадливе використання паперу зберігає життя дерев.

 

 

Правила роботи в групі

 

Висловлюйся по черзі .

Поважай думку один одного.

Допомагайте один одному.

Правило піднятої руки.

Працюйте на спільну мету.

 

3.      Мотивація навчальної діяльності

Гра « Ланцюжок ідей»

Діти записують ідеї щодо того, як продовжити службу старих речей, для чого їх ще можна використати. Переможе той, у кого знайдеться більше пропозицій.

 

4.      Повідомлення теми і мети уроку

-          Сьогодні на уроці ми будемо шукати шляхи щодо зменшення кількості сміття.

 

5.      Робота над темою уроку

1.      Робота в групах. Аудит .

Розкажіть про результати своїх досліджень і свої висновки, відповідаючи на запитання.

-          Які товари купують у вашій родині протягом тижня у пластикових і паперових упаковках?

-          Де і як витрачається папір і скільки його викидають протягом тижня у вашій родині?

-          Чи використовуєте повторно упаковки домашньому господарстві?

-          Підрахуйте результати для всієї групи і представте їх класу.

2.      Повідомлення вчителя

-          Діти,  Домовичок зрадів, що ви серйозно поставилися до проблеми засмічення планети. Він пропонує спробувати змінити свої звички й стати справжніми господарями Землі. Для цього оберіть важливі для себе справи й складіть свій власний план дій. Кожна дія дуже важлива для зменшення засмічення Землі. Якщо хоча б одна з них стане вашою звичкою, це зробить планету щасливішою.

3.      Руханка «Вітер»

4.      Робота в групах

Працюючи в групах , оберіть одну із запропонованих Домовичком дій, прочитайте її зміст і розкажіть про неї учням інших груп.

1група – Нова іграшка

2 група – Пташина їдальня

3 група – Книжкова лікарня

4 група – Саморобний записничок

5 група – Стаканчик для олівців

 

5.      Виступи доповідачів

6.      Руханка «Дощик»

6.      Усвідомлення й закріплення нового матеріалу

Гра « Так чи ні»

-          Іграшки треба викидати

-          Залишки їжі щодня потрапляють на смітник

-          Викидай старі книжки

-          З використаного паперу можна зробити записничок

-          Використовуй порожній пакет з користю

     7.Підсумок уроку

- А як у вашій родині сортують сміття?

8.  Домашнє завдання

Оберіть дії , які вам цікаво виконувати. Почніть їх виконання.

 

 

 

 

Зустріч третя. Шукаємо шлях до чистої вулиці.

 

Мета : вчити учнів досліджувати; мотивувати до зменшення сміття на вулицях; розвивати увагу, інтерес до проблем людства; виховувати любов до своєї країни.

 

 

Хід уроку

 

1.      Організація класу

 

Добрий день 3 клас,

дуже рада бачить вас.

Сьогодні будемо навчатись,

як планету від сміття урятувати.

 

2.      Актуалізація опорних знань

 

Знайомство

 

         1 група «Чистота» Подаруй іграшку товаришу.

         2 група « Санітари» Зроби годівничку для пташок.

        3 група « Допомога»  Не викидай використані відходи, дай їм друге життя.

        4 група  « Рятівники» Полікуй старі книжки. 

        5 група «  Господарі» Не викидай залишки паперу.

 

 

Правила роботи в групі

 

Висловлюйся по черзі .

Поважай думку один одного.

Допомагайте один одному.

Правило піднятої руки.

Працюйте на спільну мету.

 

3.      Мотивація навчальної діяльності

Перегляд кінофільму «Крокуємо вулицями міста».

 

4.      Повідомлення теми і мети уроку

-          Сьогодні на уроці ми підемо на екскурсію по вулицях нашого селища.

 

5.      Робота над темою уроку

1.      Повторення правил поводження на екскурсії.

2.      Екскурсія по селищу.

-          Дослідіть.

-          Чи є сміття на вулицях.

-          Чи достатньо урн на вулицях, чи зручно вони розташовані.

-          Чи є контейнери для сміття біля будинків.

-          Чи передбачено сортування сміття.

-          Чи розвішані на деревах годівнички для птахів.

-          Чи можливе вторинне використання сміття, яке ви побачили.

 

6.      Підсумок уроку

-          Що сподобалось на екскурсії?

-          Що найбільше зацікавило?

-          Що взяли для себе корисного з екскурсії?

7.      Домашнє завдання

Зробіть виставку виробів «Друге життя побутовим відходам». Підготуйте фотовиставку і презентуйте.

 

 

 

 

 

 

Зустріч четверта. Запрошуємо всіх до лав рятівників планети від сміття.

 

Мета : вчити доносити інформацію в свої родини; мотивувати учнів до чистоти на планеті; виховувати любов до своєї країни.

 

 

Хід уроку

 

 

1.      Організація класу

 

Добрий день 3 клас,

дуже рада бачить вас.

Сьогодні будемо навчатись,

як планету від сміття урятувати.

 

2.      Актуалізація опорних знань

 

Знайомство

 

         1 група «Чистота» Сміття – хвороба планети.

         2 група « Санітари» Щоб було чисто, треба зменшити кількість відходів.

        3 група « Допомога» Харчові відходи придатні для вторинного використання.

        4 група  « Рятівники» Для нашої країни існує проблема засмічення. 

        5 група «  Господарі» Консервна бляшанка розпадається протягом 100 років.

 

 

Правила роботи в групі

 

Висловлюйся по черзі .

Поважай думку один одного.

Допомагайте один одному.

Правило піднятої руки.

Працюйте на спільну мету.

 

3.      Мотивація навчальної діяльності

Читання тексту «Світ оголошує війну пластиковому сміттю» (сторінка 49)

 

4.      Повідомлення теми і мети уроку

-          Сьогодні на уроці ви навчитесь виготовляти інформаційні листівки.

 

5.      Робота над темою уроку

1.      Робота з підручником сторінка 47

Прочитайте і подумайте, про що ви можете розповісти Домовичку.

2.      Робота в групах

Розкажіть про свої результати щодо зменшення кількості сміття.

-          Які труднощі траплялися під час роботи вдома? Як ви їх долали?

 

3.      Руханка «Земля і небо»

 

4.      Складання плану роботи виготовлення інформаційної листівки

План роботи

1.      Визначитись, кому будуть адресовані інформаційні листки.

2.      У листках інформувати: чому справа зменшення кількості сміття є важливою; що можна зробити,  щоб допомогти планеті звільнитися від сміття.

3.      Вирішити, про які дії повідомимо в листках.

4.      Використовувати в текстах листків власний досвід зменшення кількості сміття.

5.      Домовитись про оформлення листків.

6.      Визначити, які матеріали знадобляться.

7.      Домовитись, як будуть розповсюджуватися інформаційні листки.

 

5.      Руханка « Грибочки»

 

6.      Підсумок уроку

 

-          Що треба робити , щоб планета стала чистою?

-          Як треба сортувати сміття?

-          Як можна використовувати вторинно відходи?

 

7.      Домашнє завдання

Зробіть і розмножте інформаційні листівки.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
1 липня 2018
Переглядів
3890
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку