Урок " ВАЖЛИВІСТЬ ВОДИ ДЛЯ ЛЮДИНИ."

Про матеріал

СИСТЕМА УРОКІВ ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ 3 КЛАС. ВАЖЛИВІСТЬ ВОДИ ДЛЯ людини"

Зустріч перша. Чому варто берегти воду.

Мета: розповісти дітям про важливість бережного ставлення до води; мотивувати учнів бережно ставитись до витрат води; вчити економно витрачати в побуті воду.

Хід уроку

1. Організація класу

Продзвенів дзвінок, розпочинається урок.

Урок стійкого розвитку – він називається.

На уроці багато дізнаємось,

Воду економити привчаємось.

2. Актуалізація опорних знань

Знайомство

1 група: «Вода» Без води не можливе життя.

2 група: «Струмок» Не витрачай даремно воду.

3 група: «Річка» Прісної води мало.

4 група: «Озеро» Не забруднюй річки.

5 група: «Краплинка» Бережи кожну краплину води.

Правила роботи в групі

Висловлюйся по черзі .

Поважай думку один одного.

Допомагайте один одному.

Правило піднятої руки.

Працюйте на спільну мету.

3. Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні до нас на урок завітав наш Домовичок і пропонує вам переглянути мультфільм.

Перегляд мультфільму «Чому зникла вода?».

4. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь чому потрібно економити воду.

5. Робота над темою уроку

1. Робота в парах. Підручник «Моя щаслива планета» сторінки 15 – 16

Прочитайте текст і подумайте, про що розповість дітям Домовичок.

2. Фізкультхвилинка ( музична)

3. Читання «Ланцюжком» сторінки 16 – 17

Ознайомтесь з розповіддю Домовичка та обговоріть , чи справдились ваші передбачення.

4. Дослідницька робота в групах

1. Послухавши розповідь Домовичка дослідіть, що ви знаєте про воду і складіть таблицю. Поясніть свій вибір.

2. Виступи доповідачів.

3. Робота з малюнками. Розгляньте ситуації, представлені на малюнках, та запропонуйте, як у подібних випадках можна розумно використовувати воду.

4. Фізкультхвилинка (музична)

5. Усвідомлення й закріплення нового матеріалу

Робота з народними висловами. Поєднай части народних висловів. Поясни їх значення.

Не брудни криниці, доки не зникне вода.

Де кінчається вода, бо схочеш водиці.

Не знаємо, яка цінна вода, там не буде й життя.

6. Підсумок уроку

- Як треба заощаджувати воду?

- А як у вашій родині використовують воду ?

7. Домашнє завдання

Поділіться удома з батьками одержаною на уроці інформацією. Спробуйте разом дослідити, чи багато води витрачає ваша родина. Одержані результати запишіть в таблицю.

Зустріч друга. Як планеті залишитися блакитною.

Мета: узагальнити знання дітей про шляхи і заходи щодо збереження води; мотивувати учнів економно користуватися водою; виховувати любов до природи.

Хід уроку

1.Організація класу

Продзвенів дзвінок, розпочинається урок.

Урок стійкого розвитку – він називається.

На уроці багато дізнаємось,

Воду економити привчаємось.

2. Актуалізація опорних знань

Знайомство

1 група: «Вода» Для поливу використовуй дощову воду.

2 група: «Струмок» Цінуй воду.

3 група: «Річка» Заощаджуючи воду, заощаджуй кошти своєї родини.

4 група: «Озеро» Дбай, щоб вода не виливалась даремно.

Правила роботи в групі

Висловлюйся по черзі .

Поважай думку один одного.

Допомагайте один одному.

Правило піднятої руки.

Працюйте на спільну мету.

Перевірка домашнього завдання

Аудит

- Назвіть кількість джерел водопостачання у домашньому господарстві.

- Скільки води в середньому витрачається протягом доби?

- Скільки води споживає за добу вся родина?

3. Мотивація навчальної діяльності

- Діти , зробивши підрахунок витраченої води, чи треба нам вчитися економити витрати води?

4. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні ви дізнаєтесь, як заощаджувати воду.

5. Робота над темою уроку

1. Повідомлення вчителя

- Уявіть ситуацію. Ваш знайомий готується мити машину зі шлангу на подвір'ї дому. Що у цій ситуації можна йому запропонувати, щоб сприяти збереженню води?

А) запропоную свою допомогу.

Б) запропоную скористатися відром з водою і губкою.

В) пораджу поїхати до автомийки.

Г) не буду втручатися, оскільки це не моя справа.

Д) запропоную...

2. Робота в парі

Розкажіть один одному .

- Як ти міг би скоротити витрати води в своїй родині?

3. Фізкультхвилинка ( музична)

4. Робота в групі

1 група – вода для зубної щітки.

2 група – тоненька цівка.

3 група – миска для миття посуду

4 група – ощадливий душ

5. Виступи доповідачів

6. Фізкультхвилинка(музична)

7. Усвідомлення й закріплення нового матеріалу

Робота над задачею.

Сім'я складається з п'яти осіб. Кожен чистить зуби, не закриваючи кран, двічі на день. У середньому чищення зубів триває 3 хвилини, за кожну з яких витрачається по 3 літри води.

Якщо під час чищення зубів закривати кран, то витрати води становитимуть не більше 1 літра.

Обчисліть :

- Скільки води витрачає сім'я на чищення зубів, якщо кран залишається відкритим?

- Скільки води витрачає сім'я , якщо кожен закриватиме кран?

- Скільки води протягом дня зекономить сім'я лише під час чищення зубів?

- Скільки води збережуть 100 сімей, якщо звикнуть економити воду під час чищення зубів?

8. Підсумок уроку

Вправа «Мікрофон»

- Щоб економити воду треба….

9. Домашнє завдання

Поділись удома отриманою інформацією і дотримуй ся правил ощадливого використання води . Дякую за увагу.

Зустріч третя. Ідемо на водойми.

Мета : вчити досліджувати стан води та робити висновки; розвивати увагу, уяву, мислення; виховувати любов до рідного краю.

1.Організація класу

Продзвенів дзвінок, розпочинається урок.

Урок стійкого розвитку – він називається.

На уроці багато дізнаємось,

Воду економити привчаємось.

2.Актуалізація опорних знань

Знайомство

1 група: «Вода» підприємства забруднюють водойма.

2 група: «Струмок» закривай кран під час чищення зубів.

3 група: «Річка» економ воду під час миття посуду.

4 група: «Озеро» заощаджуй енергію під час нагрівання води.

5 група: «Краплинка» відкривши кран, зменш струмінь води до маленької цівочки.

Правила роботи в групі

Висловлюйся по черзі .

Поважай думку один одного.

Допомагайте один одному.

Правило піднятої руки.

Працюйте на спільну мету.

2. Мотивація навчальної діяльності

Перегляд кінофільму «Водойма нашого краю».

3. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми підемо на екскурсію до водойма і проведемо дослідження.

4. Робота над темою уроку

1. Повторення правил поводження на екскурсії.

2. Екскурсія на ставок.

- Де знаходиться?

- Як облаштований ставок?

- Хто і як ним користується?

- Яким є стан води: колір, прозорість, запах.

- Чи придатна вода для пиття або іншого споживання.

- Чи потребує вода очищення , а водойма – додаткового облаштування. Як це можна зробити?

5. Підсумок уроку

- Що сподобалось на екскурсії?

- Що найбільше зацікавило?

- Що взяли для себе корисного з екскурсії?

6. Домашнє завдання

Кожній групі підготувати звіт в вигляді малюнків. Доповідачам підготувати презентацію. Дякую за увагу.

Зустріч четверта. Як залучити до дій інших.

Мета: вчити учнів доносити отриману інформацію до громади; мотивувати учнів до ощадливого використання води; виховувати бережне ставлення до природних ресурсів.

Хід уроку

1.Організація класу

Продзвенів дзвінок, розпочинається урок.

Урок стійкого розвитку – він називається.

На уроці багато дізнаємось,

Воду економити привчаємось.

2 . Актуалізація опорних знань

Знайомство

1 група: «Вода» вода – джерело життя.

2 група: «Струмок» воду варто берегти .

3 група: «Річка» не брудніть криниці, ставки , озера, річки.

4 група: «Озеро» цінуйте воду, без води нема життя.

5 група: «Краплинка» прісної води значно менше, ніж солоної.

Правила роботи в групі

Висловлюйся по черзі .

Поважай думку один одного.

Допомагайте один одному.

Правило піднятої руки.

Працюйте на спільну мету.

3. Мотивація навчальної діяльності

Домовичок запитує:

- Як донести свої знання до людей?

- Як пояснити, що потрібно заощаджувати воду?.

4. Повідомлення і мета уроку

- На уроці ви навчитесь доносити отриману інформацію до людей. Навчитесь виготовляти оголошення.

5. Робота над темою уроку

1. Робота з підручником сторінка 29

Прочитайте текст і подумайте, про що ви можете розповісти Домовичку.

2. Робота в групі

Розкажіть один одному , які зміни відбулися у вашому способі життя та поведінці. Потім доповідач кожної групи розповість, які питання обговорювались під час роботи, які цікаві моменти траплялися, які зміни відбувались у поведінці членів групи.

3. Руханка «Вітер»

4. Робота в групі

Кожна група виготовляє оголошення для мешканців селища.

5. Презентація оголошень

Шановні мешканці селища Первомайське !

На нашій планеті багато води, тому Землю часто називають блакитною планетою. Але майже вся вода солона й лише маленька часточка живильної вологи придатна для споживання людиною. Запаси прісної води – це лише сльозинка на очах Землі. Бережіть воду!

6. Руханка «Дерева та кущі»

7. Підсумок уроку

- Які з'явилися нові думки та ідеї щодо збереження води?

- Що плануєте зробити для цього у майбутньому?

8. Домашнє завдання

Розклейте оголошення по селищу.

Перегляд файлу

СИСТЕМА УРОКІВ ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ 3 КЛАС. ВАЖЛИВІСТЬ ВОДИ ДЛЯ ЛЮДИНИ.

http://pernvk.dnepredu.com/uploads/org3262/articles_1480741271_34679_original.JPG

Міністерство освіти і науки України

Дніпропетровська обласна державна адміністрація

Департамент освіти і науки

Комунальний заклад Дніпропетровський обласний інститут

післядипломної педагогічної освіти

Відділ освіти Синельниківської державної адміністрації

Комунальний заклад освіти Первомайський навчально – виховний комплекс

 

 

 

 

 

 

 

Система уроків для сталого розвитку 3 клас

з теми: «Важливість води для людини».

 

Підготувала вчитель початкових

класів: Панасюк І.І.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2015 рік

 

 

Зустріч перша. Чому варто берегти воду.

Мета: розповісти дітям про важливість бережного ставлення до води; мотивувати учнів бережно ставитись до витрат води; вчити економно витрачати в побуті воду.

 

Хід уроку

1.      Організація класу

 

Продзвенів дзвінок, розпочинається урок.

Урок стійкого розвитку – він називається.

На уроці багато дізнаємось,

Воду економити привчаємось.

 

2.      Актуалізація опорних знань

 

Знайомство

1 група: «Вода» Без води не можливе життя.

2 група: «Струмок»  Не витрачай даремно воду.

3 група: «Річка»  Прісної води мало.

4 група: «Озеро» Не забруднюй річки.

5 група: «Краплинка» Бережи кожну краплину води.

 

Правила роботи в групі

 

Висловлюйся по черзі .

Поважай думку один одного.

Допомагайте один одному.

Правило піднятої руки.

Працюйте на спільну мету.

 

3.      Мотивація навчальної діяльності

 

-          Сьогодні до нас на урок завітав наш Домовичок і пропонує вам переглянути мультфільм.

Перегляд мультфільму «Чому зникла вода?».

 

4.      Повідомлення теми і мети уроку

 

-          Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь чому потрібно економити воду.

 

5.      Робота над темою уроку

 

1.      Робота в парах. Підручник «Моя щаслива планета» сторінки 15 – 16

Прочитайте текст і подумайте, про що розповість дітям Домовичок.

 

2.      Фізкультхвилинка  ( музична)

 

3.      Читання «Ланцюжком» сторінки 16 – 17

Ознайомтесь з розповіддю Домовичка та обговоріть , чи справдились ваші передбачення.

 

4.      Дослідницька робота в групах

1.      Послухавши розповідь Домовичка дослідіть, що ви знаєте про воду і складіть таблицю. Поясніть свій вибір.

2.      Виступи доповідачів.

3.      Робота з малюнками. Розгляньте ситуації, представлені на малюнках, та запропонуйте, як у подібних випадках можна розумно використовувати воду.

           

4.      Фізкультхвилинка (музична)

 

5.      Усвідомлення й закріплення нового матеріалу

 

Робота з народними висловами. Поєднай части народних висловів. Поясни їх значення.

Не брудни криниці,                               доки не зникне вода.

Де кінчається вода,                               бо схочеш водиці.

Не знаємо, яка цінна вода,                 там не буде й життя.

 

6.      Підсумок уроку

 

-          Як треба заощаджувати воду?

-          А як у вашій родині використовують воду ?

 

7.      Домашнє завдання

Поділіться удома з батьками одержаною на уроці інформацією. Спробуйте разом дослідити, чи багато води витрачає ваша родина. Одержані результати запишіть в таблицю.

 

 

 

 

 

Зустріч друга. Як планеті залишитися блакитною.

Мета: узагальнити знання дітей про шляхи  і заходи щодо збереження води; мотивувати учнів економно користуватися водою; виховувати любов до природи.

 

 

                                          Хід уроку

 

  1.   Організація класу

 

 

Продзвенів дзвінок, розпочинається урок.

Урок стійкого розвитку – він називається.

На уроці багато дізнаємось,

Воду економити привчаємось.

 

2.      Актуалізація опорних знань

 

Знайомство

1 група: «Вода» Для поливу використовуй дощову воду.

2 група: «Струмок» Цінуй воду. 

3 група: «Річка»  Заощаджуючи воду, заощаджуй кошти своєї родини.

4 група: «Озеро» Дбай, щоб вода не виливалась даремно.

 

 

Правила роботи в групі

 

Висловлюйся по черзі .

Поважай думку один одного.

Допомагайте один одному.

Правило піднятої руки.

Працюйте на спільну мету.

 

Перевірка домашнього завдання

Аудит

-          Назвіть кількість джерел водопостачання у домашньому господарстві.

-          Скільки води в середньому витрачається протягом доби?

-          Скільки води споживає за добу вся родина?

 

3.      Мотивація навчальної діяльності

-          Діти , зробивши підрахунок витраченої води, чи треба нам вчитися економити витрати води?

 

4.      Повідомлення теми і мети уроку

-          Сьогодні ви дізнаєтесь, як заощаджувати воду.

 

 

5.      Робота над темою уроку

 

1.      Повідомлення вчителя

-          Уявіть ситуацію. Ваш знайомий готується мити машину зі шлангу на подвір’ї дому. Що у цій ситуації можна йому запропонувати, щоб сприяти збереженню води?

А) запропоную свою допомогу.

Б) запропоную скористатися відром з водою і губкою.

В) пораджу поїхати до автомийки.

Г) не буду втручатися, оскільки це не моя справа.

Д) запропоную...

     2.  Робота в парі

Розкажіть один одному .

-          Як ти міг би скоротити витрати води в своїй родині?

 

3.      Фізкультхвилинка  ( музична)

 

4.      Робота в групі

 

1 група – вода для зубної щітки.

2 група – тоненька цівка.

3 група – миска для миття посуду

4 група – ощадливий душ

 

5.      Виступи доповідачів

 

6.      Фізкультхвилинка(музична)

 

 

7.      Усвідомлення й закріплення нового матеріалу

Робота над задачею.

Сім’я складається з п’яти осіб. Кожен чистить зуби, не закриваючи кран, двічі на день. У середньому чищення зубів триває 3 хвилини, за кожну з яких витрачається по 3 літри води.

Якщо під час чищення зубів закривати кран, то витрати води становитимуть не більше 1 літра.

Обчисліть :

-          Скільки води витрачає сім’я на чищення зубів, якщо кран залишається відкритим?

-          Скільки води витрачає сім’я , якщо кожен закриватиме кран?

-          Скільки води протягом дня зекономить сім’я лише під час чищення зубів?

-          Скільки води збережуть 100 сімей, якщо звикнуть економити воду під час чищення зубів?

 

8.      Підсумок уроку

Вправа «Мікрофон»

-          Щоб економити воду треба….

 

9.      Домашнє завдання

Поділись удома отриманою інформацією і дотримуй ся правил ощадливого використання води .  Дякую за увагу.

 

Зустріч третя. Ідемо на водойми.

 

Мета : вчити досліджувати стан води та робити висновки; розвивати увагу, уяву, мислення; виховувати любов до рідного краю.

 

 

 

 

1.Організація класу

 

Продзвенів дзвінок, розпочинається урок.

Урок стійкого розвитку – він називається.

На уроці багато дізнаємось,

Воду економити привчаємось.

 

2.Актуалізація опорних знань

 

Знайомство

1 група: «Вода» підприємства забруднюють водойма.

2 група: «Струмок» закривай кран під час чищення зубів.

3 група: «Річка»  економ воду під час миття посуду.

4 група: «Озеро» заощаджуй енергію під час нагрівання води.

5 група: «Краплинка»  відкривши кран, зменш струмінь води до маленької цівочки.

 

Правила роботи в групі

 

Висловлюйся по черзі .

Поважай думку один одного.

Допомагайте один одному.

Правило піднятої руки.

Працюйте на спільну мету.

 

2.      Мотивація навчальної діяльності

Перегляд кінофільму «Водойма нашого краю».

 

3.      Повідомлення теми і мети уроку

-          Сьогодні на уроці ми підемо на екскурсію до водойма і проведемо дослідження.

 

4.      Робота над темою уроку

1.      Повторення правил поводження на екскурсії.

2.      Екскурсія на ставок.

-          Де знаходиться?

-           Як облаштований  ставок?

-          Хто і як ним користується?

-          Яким є стан води: колір, прозорість, запах.

-          Чи придатна вода для пиття або іншого споживання.

-          Чи потребує вода очищення , а водойма – додаткового облаштування.  Як це можна зробити?

 

5.      Підсумок уроку

-          Що сподобалось на екскурсії?

-          Що найбільше зацікавило?

-          Що взяли для себе корисного з екскурсії?

 

6.      Домашнє завдання

Кожній групі підготувати звіт в вигляді малюнків. Доповідачам підготувати презентацію. Дякую за увагу.

 

 

 

 

 

 

Зустріч четверта. Як залучити до дій інших.

 

Мета: вчити учнів доносити отриману інформацію до громади; мотивувати учнів до ощадливого використання води; виховувати бережне ставлення до природних ресурсів.

 

 

 

Хід уроку

 

1.Організація класу

 

Продзвенів дзвінок, розпочинається урок.

Урок стійкого розвитку – він називається.

На уроці багато дізнаємось,

Воду економити привчаємось.

 

2 . Актуалізація опорних знань

 

Знайомство

1 група: «Вода»  вода – джерело життя.

2 група: «Струмок» воду варто берегти .

3 група: «Річка»  не брудніть криниці, ставки , озера, річки.

4 група: «Озеро» цінуйте воду, без води нема життя.

5 група: «Краплинка»  прісної води значно менше, ніж солоної.

 

Правила роботи в групі

 

Висловлюйся по черзі .

Поважай думку один одного.

Допомагайте один одному.

Правило піднятої руки.

Працюйте на спільну мету.

 

3.      Мотивація навчальної діяльності

Домовичок запитує:

-          Як донести свої знання до людей?

-          Як пояснити, що потрібно заощаджувати воду?.

 

4.      Повідомлення і мета уроку

-          На уроці ви навчитесь доносити отриману інформацію до людей. Навчитесь виготовляти оголошення.

 

5.      Робота над темою уроку

 

1.      Робота з підручником сторінка 29

Прочитайте текст і подумайте, про що ви можете розповісти  Домовичку.

 

2.      Робота в групі

Розкажіть один одному , які зміни відбулися у вашому способі життя та поведінці. Потім доповідач кожної групи розповість, які питання обговорювались під час роботи, які цікаві моменти траплялися, які зміни відбувались у поведінці членів групи.

 

3.      Руханка «Вітер»

 

4.      Робота в групі

 

Кожна група виготовляє оголошення для мешканців селища.

 

5.      Презентація оголошень

Шановні мешканці селища Первомайське !

На нашій планеті багато води, тому Землю часто називають блакитною планетою. Але майже вся вода солона й лише маленька часточка живильної вологи придатна для споживання людиною. Запаси прісної води – це лише сльозинка на очах Землі. Бережіть воду!

 

 

6.      Руханка «Дерева та кущі»

 

7.      Підсумок уроку

 

-          Які з’явилися нові думки та ідеї щодо збереження води?

-          Що плануєте зробити для цього у майбутньому?

 

8.      Домашнє завдання

Розклейте оголошення по селищу.

 

 

docx
Додано
1 липня 2018
Переглядів
3562
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку