23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок з природознавства "Гриби – організми. Значення грибів для природи"

Про матеріал

Урок з природознавства на тему: "Гриби – організми. Значення грибів для природи" для учнів 3 класу, призначений для ознайомлення дітей з організмом - гриби, їх класифікацією, будовою та значенням.

Перегляд файлу

Тема: Гриби – організми. Значення грибів для природи.

Мета:

навчальна: формувати в учнів уявлення про гриби як особливе царство живої природи; збагачувати знання і словниковий запас школярів;

розвивальна: розвивати пам'ять, увагу, спостережливість, уміння визначати значення грибів в природі;

виховна: виховувати допитливість, цікавість до вивчення матеріалу.

Обладнання: зображення грибів, відео, матеріали до вікторини та «асоціативного куща».

Хід уроку

І. Організаційний момент

- Доброго дня, діти. Усміхніться одне одному, щоб налаштуватися на гарну роботу на уроці. Подивіться чи все готово до уроку.

ІІ.  Актуалізація опорних знань учнів

  1. Бесіда за попередньо вивченим матеріалом
  • Діти, давайте пригадаємо, що ми вивчали на попередньому уроці? (свійських тварин)
  • Яких ви знаєте свійських тварин?(свиня, корова, коза…)
  • Чим вони відрізняються від диких?(свійські тварини є одомашненими людиною)
  • Чим корисні свійські тварини для людини?(вони дають шерсть, м'ясо, молоко, яйця)

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

  • Діти, для того, щоб дізнатися тему нашого уроку відгадайте ребус.

http://fly-fishing.lviv.ua/images/stories/Fish/karas_gold.jpg

 

Г                                                                                                                         а и

 

 

  • Молодці, діти! Так сьогодні ми поговоримо про гриби як живі організми та спробуємо з’ясувати їхнє значення для природи?                                                                                                                                 

    ІV. Аналіз спостережень за зміною в погоді

  • Яка зараз пора року? (Зима)
  • Який місяць? (Лютий)
  • Яке число? (24)
  • Який день тижня? (Вівторок)
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан неба?
  • Чи були протягом дня опади?

    V. Вивчення нового матеріалу

  1. Бесіда
  • Пригадайте, чи доводилося вам збирати гриби?
  • Що ви знаєте про гриби?
  1. Пояснення вчителя + розгляд таблиці

  Гриби, які ми часто бачимо в лісі, складаються із шапки й ніжки. Це плодове тіло гриба. Під землею від ніжок тягнуться в різні боки білі нитки. Це грибниця – підземна частина гриба. Гриби не можуть самі виробляти для себе поживні речовини, як рослини. Вони поглинають поживні речовини з решток рослин і тварин, що є в ґрунті. При цьому гриби сприяють руйнуванню відмерлих рослин і тварин та утворенню перегною. Багато грибів у лісі тісно співіснують з деревами. Нитки грибниці зростаються з корінням дерев і допомагають їм всмоктувати з ґрунту воду і солі. В обмін від рослин гриби отримують готові поживні речовини. Тому гриби і дерева потрібні один одному. 

  Гриби потрібні лісу ще й тому, що ними живиться багато тварин.

Є не тільки шапинкові гриби. Так, на продуктах харчування, на стінах у сирому приміщенні трапляється пліснява. Це теж гриби. З грибів плісняви виробляють ліки. Для того щоб випекти хліб, виготовити квас, потрібні мікроскопічні гриби дріжджі. Серед грибів є й такі, що спричиняють тяжкі хвороби в рослин, тварин і людей.                                                                                                                                     

  1. Робота з підручником
  • Уважно розгляньте будову гриба на с.121.
  • Чи можна сказати, що гриб – це живий організм? Чому?

4. Фізкультхвилинка

Станьте рівно, поверніться

І до сонечка зверніться.

А тепер хай всі малята

Пострибають, мов зайчата.

Руки вгору підніміть,

Вдих і видих всі зробіть.

Сядьте рівно ви за парти

І мерщій до роботи приступайте.

 

  1. Складання «асоціативного куща»
  • Давайте спробуємо, скласти «асоціативний кущ» і подивимося чи гриби – це живі організми чи ні?

 

 

дихають живляться

Гриб

розмножуються ростуть

 

відмирають

 

  • Отож, чи можна сказати, що гриби – живі організми?
  • Доведіть свою думку.

VІ. Узагальнення та систематизація знань.

  • Практична робота. 
  • Діти, розгляньте малюнок і порівняйте плодові тіла різних грибів.
  • Зробіть висновок про різноманітність плодових тіл у грибів.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Цікаві факти про гриби
  • А зараз, давайте переглянемо відео - 10 цікавих фактів про гриби.
  1. Людина, яка вивчає гриби називається мікологом.
  2. Мікофаги – грунтові тварини, які живляться грибами, мікофобія – страх грибів.
  3. У Хорватії знаходиться музей грибів.
  4. Китай виробляє 70% продукції на світовому ринку грибів.
  5. Римські імператори померли від отруєння грибами.
  6. Слимак може відчути запах гриба на відстані до 2 метрів.
  7. У грибах більше білка, ніж у більшості овочів.
  8. Гриби вважаються джерелом вітаміну Д, необхідному для здоров’я кісток та зубів.
  9. Є гриб, який утворює плодові тіла під водою.

10)Гриби містять багато цинку, що підвищує імунітет людини.

3. Гра «Хто швидше»

- Вам необхідно перейменувати слова так, щоб вийшли назви грибів і знайти зайве слово.

VІІ. Підсумок уроку

  • Про що ми сьогодні говорили?
  • Які ознаки грибів?
  • Чи можна назвати гриби живими організмами? Обгрунтуйте свою думку.

VIIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  • Прочитати матеріал з підручника. Вивчити будову гриба.

 

docx
Додано
1 липня 2018
Переглядів
821
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку