28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок "Сніговичок (зимові розваги)"

Про матеріал

Заняття з логоритміки під силу проводити кожному логопеду і вчителеві молодших класів у тісному погодженні та інтеграції програм співів, ритміки, фізкультури. При цьому значного ефекту можна досягнути, якщо цю роботу продовжить вихователь у другій половині дня.

Плануючи заняття з елементами логоритміки, я використовувала вправи:

з психогімнастики;

на формування уваги, розвиток пам'яті;

вправи на орієнтування у просторі;

ритміко-гімнастичні вправи, які регулюють тонус м'язів та формують діафрагмальне дихання.

Перегляд файлу

Клас 1

Заняття  №_______                                                                                Дата_______

Тема: Сніговичок (зимові розваги)

Мета:                                                                                                                                    навчальна: розвивати загальну моторику в логоритмічних та динамічних іграх та вправах; вчити дітей орієнтуватися в просторі;

розвиваюча: розвивати пізнавальні здібності дітей, здатність аналізувати, робити висновки  щодо змін  в природі, висувати припущення; стимулювати самостійну активність дітей; розвивати любов до музики; дрібну моторику м’язів пальців;

 корекційна: розвивати мовне дихання, артикуляційну моторику, діалогічне мовлення; закріпити вміння чітко промовляти звуки відповідно сигнальним малюнкам; чітко промовляти слова з динамічних і логоритмічних вправ;

 виховна: виховувати комунікативні здібності дітей, потребу у спілкуванні з однолітками.

Обладнання: фонограми п’єси «Сніжинки» (музика Т. Ломової), ме­лодії щедрівки «Прилетів сокіл» та українських коломийок, ілюстрація «Розваги дітей взимку», картки із зображенням санчат, лиж, ковзанів, крейда.                                                                  

Хід

 І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

Умикається мелодія «Сніжинки» (музика Т. Ломової). Діти, плавно ступаючи навшпиньках у ритмі музики, заходять до залу.                                                       Вчитель

Снігопад та віхола — це зимові справи,

А ось малих діточок взимку ждуть забави,

І коли малята наші погуляти йдуть,

Друзів із собою зазвичай беруть.

А якщо ви друзів цих, любі дітки, знаєте,

То й загадочки про них легко відгадаєте.

Гра «Відгадай загадку»

Діти відгадують загадки і показують відгадки на малюнках.

Ти їх на гірку витягаєш,

А потім зручно в них сідаєш,

Мотузочку у руки взяв —

І вихором униз помчав.

(Санчата.)

Дві сестриченьки довгенькі,

Дерев’яні та вузенькі,

Гордо носики задрали,

По сніжку мене катали. (Лижі.)

Черевички це такі,

На яких є полозки.

ГІо льоду біжать вони,

Звуться просто... (ковзани).

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Перед дітьми — ілюстрація «Розваги дітей взимку».

Вчитель. Кому з вас до вподоби зимові розваги із саноч­ками? А хто вже вміє ходити на лижах? Кому хотілося б навчити­ся кататися на ковзанах, займатися фігурним катанням чи грати в хокей? (Відповіді дітей.) Тож проявіть трішки фантазії і пока­жіть мені, які ви спритні та веселі під час різноманітних та цікавих зимових розваг. А допоможе вам зробити це музика українських коломийок.

Фізкультхвилинка «Розваги взимку»

Умикається мелодія українських коломийок. Дорослий приспі­вує слова, а вихованці виконують ігрові рухи відповідно до змісту в ритмі музики.

Наші хлопчики й дівчата весело гуляли,

(Жваве крокування на місці.)

Своїх друзів на санчатах залюбки катали,

(Діти імітують возіння саночок за мотузку.)

Упряглися в ті санчата, мов гривасті коні, (Розбиваються на трійки.)

Швидко бігали малята — вітер не догонить! (Пересування у трійках прямим галопом.)

Хай зима собі лютує, ще й морозом дише, (Зупиняються і виконують вправу на відновлення дихання: глибокий вдихруки піднімають, видихплавно опускають.)

Наші діточки мандрують по сніжку на лижах. (Зображують одягання лиж та лижних палиць.)

їдуть лижі, їдуть лижі, лижню залишають,

Навіть по сніжку глибокім в лісі проїжджають.

(Пересування вперед, не відриваючи ступнів від підлоги.)

Сковані міцненьким льодом озера та річки,

(Зупиняються і виконують нахили вперед, зображуючи працю з молотом.)

Всюди крига, всюди крига, де була водичка. (Присідають і водять долонями паралельно підлозі.)

Та хлоп’ята і дівчатка й тут не нудьгували, (Підводяться, руки ставлять на пояс.)

Ковзани свої сріблясті усі повзували.

(Зображують одягання ковзанів.)

Покатайся-но із нами, набирайся хисту:

Станеш спритним хокеїстом або фігуристом!

(Зображують катання на ковзанах, імітуючи за задумом танцювальні рухи або гру у хокей.)

Фонематична гра «Який звук загубився?»

Вчитель. Повернулися діти із зимової прогулянки. Захо­тіли мамі й татові розказати про свої пригоди надворі, аж раптом сталася прикрість: у багатьох словах зникло по одному звуку. Ми спробуємо загублені звуки знайти і назвати? (Так.) Якщо ми зробимо цю справу, усі слова правильними стануть.

Педагог називає дітям слова, опускаючи в кожному перший звук. Завдання дітей:  визначити, який саме звук «загубився», на­звати його, а потім вимовити відповідне слово з цим звуком.

Наприклад:

Вчитель. ...анчата.

Діти. Загубився звук [с], слово «санчата».

Словесний матеріал для гри.

..овзани (ковзани), ..ігурист (фігурист), ..ніжки (сніжки), „иж ник (лижник), ..ататися (кататися), ..пускатися (спускатися), ..ратися (гратися), ..окей (хокей), ..озваги (розваги), ..абави (заба­ви), ..ніговик (сніговик).

Якщо діти вагаються, дорослий допомагає їм впоратися з ігро­вим завданням, даючи відповідні підказки (усно або показуючи картки), пропонуючи альтернативні варіанти.

Наприкінці гри діти визначають, що в кожному слові «загубив­ся» перший звук.

Вчитель. Як ви думаєте, діти, на чому навчитися ката­тись найважче: на санчатах, на лижах чи на ковзанах? (На ковза­нах.) А ми все-таки спробуємо!

Пальчикова гра «Ковзанярі»

Діти виконують ігрові рухи пальчиками відповідно до зміс­ту віршованого тексту.

Дітки на ковзанку зранку прийшли,

(Вказівні та середні пальчики обох рук «крокують» по столу.)

Взули новенькі свої ковзани.

(Почергово обхоплюють пучками правої руки вказівні та серед­ні пальці лівої.)

Стати на кригу вони не бояться,

(Знову ставлять пальці обох рук на стіл.)

Вправно кататися по льоду вчаться.

(Синхронно просувають пальці обох рук по поверхні столу вперед.)                                     Коло спочатку вони об’їжджають,

(Пальчики рухають по колу, одна рука повторює рухи іншої.)

Потім круг себе — кружляють, кружляють. (Виконують маленькі кола пальчиками обох рук.)                                                                                                               Їдуть вперед лиш на ніжці одній

(Рух вперед вказівних пальчиків по столу, решта пальців зі­брана в кулачок.)

Дітки по ковзанці цій крижаній.

(Такий самий рух у зворотному напрямку.)

Раптом упали зненацька малятка.

(Різко розправляють долоні і кладуть їх на стіл.)

Що ж... Починаємо вчитись спочатку!

(Виконують ритмічні оплески.)                                                                                             Вчитель. Без розваг і забав не буває жодних свят. Хто ж то свята зимові не любить? На святого Василя, наприклад, діти підуть ввечері разом щедрувати.

Пісня-гра «Щедрівка»

Звучить знайома дітям народна щедрівка. Діти разом із до­рослим стають у коло, підспівують щедрівку і виконують ігрові ру­хи в ритмі музики.

Приспів щедрівки повторюється після кожного рядка.

Прилетів сокіл                                                                                                      Прилетів сокіл з Києва на двір.

Приспів:

Щедрий вечір! Добрий вечір!

Та й сів же він на віконечку.

Заглядає він в хатиноньку.

А хатинонька ще не метена.

А дівчинонька ще не чесана.

Ми хатиноньку та й виметемо.

А дівчиноньку та й причешемо.

Бувай здорова, красная пані!

З Новим роком, з усім родом!

На заспів діти ведуть хоровод, ступаючи в такт мелодії. На приспів — зупиняються і піднімають зчеплені руки вгору, ста­ючи навшпиньки.

ІІІ. ЗАВЕРШАЛЬНА ЧАСТИНА

Образотворча робота «Домалюй картку»

Вчитель малює на дошці санки, ковзани, лижі, снігову бабу тощо, не завершуючи ці зображення.

Наприклад:

Санки без мотузочки, ковзани без полозків, лижі без кріплень, снігову бабу без деталей обличчя тощо. Завдання дітей: виявити де­талі, яких не вистачає, назвати їх і, взявши крейду, домалювати.                                                                                 Релаксаційна вправа.

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
14 січня
Переглядів
209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку