10 червня о 18:00Вебінар: Літній табір під час карантину, або організація позакласної діяльності онлайн

Урок «Соціальна складова здоров’я».Узагальнення з теми.

Про матеріал
Мета уроку: 1. Навчальна: узагальнити і закріпити вивченний матеріал з теми «Соціальна складова здоров’я»; питання-комункація, конфліктологія і спілкування. 2. Розвиваюча: розвивати мислення учнів, аналітичні здібності, уміння обгрунтовувати своі думки, підкріплювати міркування прикладами; розвивати мислення в контексті здорового способу життя; розвивати мовлення. 3. Виховна: виховувати культуру між особистісних стосунків, толерантість, шанобливе ставлення до родини, коректність у ставленні до співбесідника, відповідальність. Завдання уроку: повторити питання спілкування, комунікаціі, конфліктологіі, удосконалити навички здорового спосібу життя за принципом комунікативного спілкування у соціумі; аналізувати певну інформацію, передбачати наслідки своіх дій; поглибити уяву про систему виховання здорового способу життя в украінских сім’ях; повторити фізичну складову здоров’я.
Перегляд файлу

Н.П. Носова, учитель біології та

основ здоров’я, ЗОШ № 142, м. Харків

Тема уроку: Узагальнення з теми «Соціальна складова здоров’я».

Мета уроку: 1. Навчальна: узагальнити і закріпити вивченний матеріал з теми «Соціальна складова здоров’я»; питання-комункація, конфліктологія і спілкування. 2. Розвиваюча: розвивати мислення учнів, аналітичні здібності, уміння обгрунтовувати своі думки, підкріплювати міркування прикладами; розвивати мислення в контексті здорового способу життя; розвивати мовлення. 3. Виховна: виховувати культуру між особистісних стосунків, толерантість, шанобливе ставлення до родини, коректність у ставленні до співбесідника, відповідальність.

Завдання уроку: повторити питання спілкування, комунікаціі, конфліктологіі, удосконалити навички здорового спосібу життя за принципом комунікативного спілкування у соціумі; аналізувати певну інформацію, передбачати наслідки своіх дій; поглибити уяву про систему виховання здорового способу життя в украінских сім’ях; повторити фізичну складову здоров’я. 

Основні терміни і поняття: здоров’я, соціум, спілкування, комунікація, конфліктологія, суспільство, здоровий спосіб життя.

Міжпредметні звязки:  етика, біологія, українська та зарубіжна література.

Наочність: опорні слова, підручник, додатковий матеріал

Обладнання: мультимедійний проектор, інтернет

Форми роботи: власне висловлювання; робота в групах; бліц-опитування в онлайн-режимі за допомогою мобільного додатку «Kahoot»; прийом-гра-жестикуляція «Телевізор без звуку»; оздоровлювальна фізкультхвилинка «Вальс-комплімент», урок з використанням ІКТ.

Тип уроку: Узагальнення, систематизація, корекція знань, умінь та навичок.

Хід уроку:

І. Організаційний етап

                    Доброго здоровя, діти доброго вам дня

                   Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.

                   Хай сміється мирне небо і дивує світ,

                   А земля нехай дарує вам барвистий цвіт,

                   Бо здоровя, любі діти, в світі головне

                   А здоровий і веселий щастя не мине.

Сьогодні ми проведемо урок-узагальнення з теми «Соціальна складова здоров’я».

Девіз уроку: «Здоровий спосіб життя-найактуальніше питання сьогодення»

Життя це найбільша цінність, якою володіє людина!

«А найбільша розкіш у житті це розкіш спілкування»

                                                                                                   (Екзюпері)

Дитина в момент народження лише кандидат у людину,але вона не може стати людиною в ізоляції, їй потрібно навчитися спати людиною в спілкуванні з людьми

                                                                                                   (А.Пьєрон)

Життя кожної людини від самого іі народження і до смерті проходить серед людей. Без їхньої допомоги вона не може навчитися навіть ходити, не кажучи вже про іі життєві функції. Жодна людина не існує сама по собі. Кожний із нас може жити серед людей і повязаний з ним безліччю найрізноманітніших відносин. Формою такого взаємозв’язку є спілкування. Лише у спілкуванні із собі подібними, людина пізнає найбільші цінності людського життя – дружба і любов.

Спілкування – це процес взаємодії між людьми, в якому відбувається обмін діяльністю, інформацією, досвідом, уміннями й навичками, результатами праці. У більш вузькому розумінні спілкування – це процес обміну інформацією та досвідом. Людське спілкування – це процес взаємодії між людьми, в якому відбувається обмін діяльністю, інформацією, досвідом, уміння й навичками, результатами праці. У більш вузькому розумінні спілкування – це процес обміну інформацією та досвідом. Людське спілкування завжди було в основі соціального буття, проте прямим об’єктом психологічного й соціального аналізу воно стало тільки у ХХ ст. Ми знаємо, що за визначенням ВОЗ: «Здоровя це стан повного фізичного, соціального, психічного та духовного благополуччя».

Психічну складову здоровья вивчає наука – психологія. У психології спілкування визначають як взаємодію двох чи більше людей, що полягає в обміні інформацією пізнавального чи емоційно-оцінювального характеру, або вживають зазвичай щодо міжособистих контактів. Спілкування – це взаємодія двох або декількох людей, які обмінюються інформацією або взаємодія у практичній діяльності. Це складний, багатоплановий процес установлення й розвитку контактів між людьми, що зумовленний потребою спільної діяльності, обміном інформацією, вміння сприймати та розуміти іншу людину.

Кожній людині тією чи іншою мірою властива потреба у спілкуванні. З одного боку, це потреба у нових враженнях, почуттях, знаннях, а з іншого це потреба поділитися з кимось власними переживаннями й думками. Тому спілкування виконує такі функції, як обмін інформацією, можливістю зрозуміти один одного та регулювання спільної діяльності. У більшості випадків кожна людина має певне коло знайомих або друзів, з якими вона спілкується найбільш охоче.

Зазвичай, ми з вами спілкуємось мовою слів – вербальне (мовленнєве) спілкування. Але існує інша мова – невербальна, де кожен жест означає слово. Ви напевно, бачили передачі, де текст диктатора перекладається на мову жестів, розроблену для глухих і глухонімих. Існує театр міміки і жестів, де протягом усього спектаклю не виразні рухи говорять про почуття, настрій людини, та ставлення до співрозмовника.

Існує багато визначень, що таке здоров’я?

«Бережіть себе!»

«В здоровім тілі – здоровий дух»

«Не буде здоровя, не буде нічого»

Бережіть своє здоров’я та здоров’я своїх рідних і близьких!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Бліц-опитування в онлайн-режимі за допомогою мобільного додатку Kahoot.

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності

(обгрунтування вивчення матеріалу із соціальних і практичних позицій)

Осмислення знань в ході виконання завдань в групах (міжпредметні зв’язки)

І група працюватиме над питанням «СПІЛКУВАННЯ», а саме які риси людина повинна проявити у спілкуванні, які способи спілкування ми використовуємо для досягнення тієї чи іншої мети; як треба спілкуватися з дорослими, батьками, наставниками й з однолітками.

ІІ група працюватиме над темою «Здоровий спосіб життя» (це і відсутність хвороб, загартовування, відсутність шкідливіх звичок і гіподенаміі, також рекомендованний режим дня, де нічний відпочинок триває не менше 8 годин для дітей та гра на комп’ютері не більше 2 годин, прогулянки на свіжому повітрі та правильне харчування…)

Але все що потрібно для людини коли воно не тільки здорова, в гарному фізичному стані, а й особливо в таких ситуаціях, коли виникає в суспільстві загроза пандемії – і людина може опинитися ізольована від суспільства, тоді важливими є способи комунікаціі для психологічної підтримки. Тому є історичні приклади дії крилатих висловів:

«Словом можно убедить словом можно спасти словом можна полки за собой повести!!!!»

ІІІ група працюватиме над темою: «Конфлікт».

Життя – це постійне зіткнення інтересів і тому кожна вихована людина повина знати цивілізовані способи виходу із конфліктних ситуацій.

Завдання: розібратися – як себе поводити і скласти трикутник де головні риси людини в данній ситуації треба винести на верхівку трикутника – на вашу думку, а другорядні – у другому рядку; а менш важливі – залишити у третьому рядку.

ІV група працюватиме над темою «Комунікація» (невербальні способи комунікації, гра телевізор «без звуку», телепередачі: «Доброго ранку», «Новини», «Розсміши коміка», «Танці з зірками»)

ІV. Осмислення знань в ході виконання завдань в групах.

V. Закріплення, систематизація та узагальнення знань.

Виставлення оцінок.

VІ.  Підсумок уроку. Рефлексія.

Додаток (вправа «Заповни кошик)

VІІ.  Домашнє завдання.

Обов’язкове: повторити § 20-21.

Інструктаж до додаткового домашнього завдання.

Написати міні твір на тему: «Як треба берегти своє здоров’я»

Скласти родинне дерево (для тих, хто в майбутньому хотів би займатися спадковістю).

 

 

docx
Додав(-ла)
Носова Наталія
Додано
14 березня
Переглядів
229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку