Урок "Солі, їх визначення, склад, номенклатура "

Про матеріал
Урок засвоєння нових знань з використанням технології розвитку критичного мислення учнів
Перегляд файлу

Урок __

Тема. Солі: їх склад та назви. Фізичні властивості солей.

Мета: ознайомити учнів зі складом, фізичними властивостями та номенклатурою солей; формувати навички складання формул солей за їхніми назвами; з’ясувати значення солей у природі; розвивати критичне мислення; уміння аналізувати та встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; виховувати екологічну культуру.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання:

Етапи уроку

І. Стадія виклику

Актуалізація набутих знань, умінь і навичок

«Незакінчене речення»

  1. Складні речовини поділяються на чотири класи …. (оксиди, кислоти, основи, солі)
  2. Речовини що складаються з двох елементів один з яких є Оксиген називають …. (оксидами)
  3. Речовини що складаються з атомів металів та гідрооксогрупи називають…. (основами)
  4. Кислоти у своєму складі мають …. (Гідроген та кислотний залишок)
  5. За основністю кислоти поділяють на …. (одно-, дву- та багатоосновні)
  6. Валентність кислотного залишку визначається за …. ( основністю кислоти/ за кількістю атомів Гідрогену)

«Вибірковий диктант»

( із запропонованого переліку речовин  виберіть оксиди, основи та кислоти; невідомі речовини випишіть в окрему групу )

MgO, CaCO3, HCl, Ca(OH)2, SO2, H2SO4, NaCl, P2O5, Fe2O3, LiOH, H3PO4, Al(OH)3, CuSO4, HNO3, Al2(SO4)3.

Мотивація навчальної діяльності

Всі, і дорослі і малі полюбляють казки. І як винагороду за вашу плідну роботу я вам пропоную послухати казку…

Жив якось король і було у нього три доньки. Як постарів, замучили його сумніви, котру з них зробити королевою. Адже всіх трьох він любив однаково! Покликав одного дня король дівчат до себе й мовить:
 – Донечки мої! Я вже старий і не відаю, скільки ще проживу на світі. Тому хочу вирішити, котрій із вас трон залишити. Але спочатку мені треба знати, як ви мене любите.
 Старша донька відповіла:
 – О, мій таточку! Ви мені дорожчі за золото, – і ніжно поцілувала батьківську руку.
 – О, любий мій тато! Ви мені дорожчі за вінчальну фату. Заради Вас я і заміж не піду! – запевнила середня.
 А найменша донька, Марійка, ніжно дивлячись на батька, сказала:
 – Я, татуню, люблю Вас, як сіль.
 – Ах ти, негіднице, ти любиш батька, як сіль? – накинулися на неї старші сестри.
 Дуже розгнівався король на молодшу свою доньку. Любити батька, як сіль! Просту сіль, яка в кожного є, яку кожен може купити! Сіль, існування якої ніхто не помічає!
 – Іди геть з моїх очей! – закричав король і додав: – Якщо настануть такі часи, коли сіль стане для людей дорожча за золото, приходь назад – я зроблю тебе королевою!
 Марійка не могла не послухатись і тієї ж миті залишила палац. Але разом із нею у королівстві зникла й сіль.

Питання:

  • Як ви вважаєте, що відбувалося далі?

На радощах король оголосив Марійку королевою. Всі навколо були вдячні Марійці за доброту та щирість і зрозуміли, що сіль – це справжній скарб.

Питання:

  • Чому сіль у казці називають «справжнім скарбом»?
  • Якою, на вашу думку, буде тема нашого сьогоднішнього уроку?
  • А які знання та вміння ви плануєте отримати на нашому уроці?

Визначення  учнями теми та задач уроку (Тема та задачі записуються на дошці)

ІІ. Стадія осмислення

«Евристична бесіда»

  • Як ви вважаєте до якого класу неорганічних сполук належать речовини, формули яких ми записали окремо? (солі)
  • Зверніть увагу на склад солей та визначте, що у них спільного. (атом металу та кислотний залишок)
  • Од же давайте спробуємо дати визначення. Що таке солі? (Солі – складні речовини, що складаються з атомів металу й кислотного залишку).

Перевірка правильності визначення за підручником

  • Чи всі солі мають у своєму складі однакові атоми металів? (Ні)
  • Чи всі солі мають у своєму складі однакові кислотні залишки? (Ні)
  • Од же який можна зробити висновок про кількість різноманітних солей? (існує багато різних солей)
  • А чи можна самим скласти формулу солі? (Так)
  • А як це можна зробити?
  • Як визначити валентність кислотного залишку? (За основністю кислоти)

Робота в парах.

Завдання 1. Скласти формули солей.

 

Cl

SO4

PO4

Mg

 

 

 

K

 

 

 

Fe (III)

 

 

 

 

http://sessiya-ua.com/pars_docs/refs/28/27705/27705_html_m13b9d8d4.jpgЗавдання 2. Розгляньте таблицю, та запропонуйте яким способом можна дати назву солям.

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок. Назва складається з таких частин

 

                                                                +   (                                                               )   +                                                                                                 

 

 

Завдання 3. Дати назву отриманим формулам солей (див. завдання 1)

«Прийом КЛАСТЕР»

 Завдання. Прочитати матеріал підручника с.80, значення солей оформити у формі  кластера

 

 

 

 

Розчинність солей

Робота із таблицею розчинності

Гра «Ланцюжок»

Формули

Розчинна

Нерозчинна

Малорозчинна

КСІ

х

а

т

АІРО4

а

і

р

СаSО4

т

н

м

FеСІ3

і

е

о

МgS

г

б

я

 

Ключове слово «ХІМІЯ»

ІІІ. Стадія рефлексії

Прийом  «Самоаналіз»

 

Зміст

Добре знаю

Треба повторити

1.      Визначення солей

 

 

2.      Склад солей

 

 

3.      Складання формул солей

 

 

4.      Назва солей

 

 

4.      Фізичні властивості солей

 

 

5.     Значення солей

 

 

 

Домашнє завдання

  1. Опрацювати §_____
  2. Виконати завдання____на с. _____

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
27 жовтня
Переглядів
31
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку