Урок __
Тема. Солі: їх склад та назви. Фізичні властивості солей.
Мета: ознайомити учнів зі складом, фізичними властивостями та номенклатурою солей; формувати навички складання формул солей за їхніми назвами; з’ясувати значення солей у природі; розвивати критичне мислення; уміння аналізувати та встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; виховувати екологічну культуру.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Обладнання:
Етапи уроку
І. Стадія виклику
Актуалізація набутих знань, умінь і навичок
«Незакінчене речення»
«Вибірковий диктант»
( із запропонованого переліку речовин виберіть оксиди, основи та кислоти; невідомі речовини випишіть в окрему групу )
MgO, CaCO3, HCl, Ca(OH)2, SO2, H2SO4, NaCl, P2O5, Fe2O3, LiOH, H3PO4, Al(OH)3, CuSO4, HNO3, Al2(SO4)3.
Мотивація навчальної діяльності
Всі, і дорослі і малі полюбляють казки. І як винагороду за вашу плідну роботу я вам пропоную послухати казку…
Жив якось король і було у нього три доньки. Як постарів, замучили його сумніви, котру з них зробити королевою. Адже всіх трьох він любив однаково! Покликав одного дня король дівчат до себе й мовить:
– Донечки мої! Я вже старий і не відаю, скільки ще проживу на світі. Тому хочу вирішити, котрій із вас трон залишити. Але спочатку мені треба знати, як ви мене любите.
Старша донька відповіла:
– О, мій таточку! Ви мені дорожчі за золото, – і ніжно поцілувала батьківську руку.
– О, любий мій тато! Ви мені дорожчі за вінчальну фату. Заради Вас я і заміж не піду! – запевнила середня.
А найменша донька, Марійка, ніжно дивлячись на батька, сказала:
– Я, татуню, люблю Вас, як сіль.
– Ах ти, негіднице, ти любиш батька, як сіль? – накинулися на неї старші сестри.
Дуже розгнівався король на молодшу свою доньку. Любити батька, як сіль! Просту сіль, яка в кожного є, яку кожен може купити! Сіль, існування якої ніхто не помічає!
– Іди геть з моїх очей! – закричав король і додав: – Якщо настануть такі часи, коли сіль стане для людей дорожча за золото, приходь назад – я зроблю тебе королевою!
Марійка не могла не послухатись і тієї ж миті залишила палац. Але разом із нею у королівстві зникла й сіль.
Питання:
На радощах король оголосив Марійку королевою. Всі навколо були вдячні Марійці за доброту та щирість і зрозуміли, що сіль – це справжній скарб.
Питання:
Визначення учнями теми та задач уроку (Тема та задачі записуються на дошці)
ІІ. Стадія осмислення
«Евристична бесіда»
Перевірка правильності визначення за підручником
Робота в парах.
Завдання 1. Скласти формули солей.
|
Cl |
SO4 |
PO4 |
Mg |
|
|
|
K |
|
|
|
Fe (III) |
|
|
|
Завдання 2. Розгляньте таблицю, та запропонуйте яким способом можна дати назву солям.
Висновок. Назва складається з таких частин
+ ( ) +
Завдання 3. Дати назву отриманим формулам солей (див. завдання 1)
«Прийом КЛАСТЕР»
Завдання. Прочитати матеріал підручника с.80, значення солей оформити у формі кластера
Розчинність солей
Робота із таблицею розчинності
Гра «Ланцюжок»
Формули |
Розчинна |
Нерозчинна |
Малорозчинна |
КСІ |
х |
а |
т |
АІРО4 |
а |
і |
р |
СаSО4 |
т |
н |
м |
FеСІ3 |
і |
е |
о |
МgS |
г |
б |
я |
Ключове слово «ХІМІЯ»
ІІІ. Стадія рефлексії
Зміст |
Добре знаю |
Треба повторити |
1. Визначення солей |
|
|
2. Склад солей |
|
|
3. Складання формул солей |
|
|
4. Назва солей |
|
|
4. Фізичні властивості солей |
|
|
5. Значення солей |
|
|
Домашнє завдання