7 квітня о 18:00Вебінар: Інтернет-середовище для професійного розвитку вчителів математики

Урок "Сонячне світло та його особливості". Навколишній світ. 5 клас.

Про матеріал

Матеріал розрахований на вчителів, що викладають Курс «НАВКОЛИШНІЙ СВІТ» у 5-х класах за науково-педагогічним проектом «Росток».

Урок "Сонячне світло та його особливості". Навколишній світ. 5 клас.

У 5 класі курс “Навколишній світ” має назву “Першооснови природи Землі” і базується на елементарних знаннях з фізики, астрономії, хімії, біології, екології.

Даний урок розглядається при вивченні розділу "Макросвіт".

Перегляд файлу

Тема: Сонячне світло, його особливості.

Мета:      - ознайомити з поняттям сонячного світла, його особливостями;

  • розвивати логічне мислення учнів, вміння аналізувати інформацію та робити висновки;
  • виховувати матеріалістичний світогляд учнів.

Тип уроку: урок отримання нових знань.

Методи і форми роботи: бесіда, робота з підручником, розповідь вчителя.

Обладнання:  підручники з навколишнього світу, призма, «сонячне проміння».

Основні терміни і поняття: сонячне світло, ультрафіолетове та

інфрачервоне випромінювання.

План уроку

  1.     Активізація знань учнів.
  • Що таке Сонце? (пригадати про жовтого карлика).
  • Як відбувається зміна дня і ночі, пір року на Землі?

II  Вивчення нового матеріалу. 

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  2. Бесіда про значення сонячного світла. Повідомлення учнів.

Значення сонячного світла:

  1. ріст та розвитку рослин і тварин;
  2. необхідна умова для здійснення процесу фотосинтезу;
  3. відновлюване джерело енергії (сонячні батареї);
  4. синтез вітаміну Д в шкірі людини під дією сонячного світла;
  5. утворення веселки;
  6. людина бачить завдяки сонячному світлу.
    1. Виконання досліду 1 (с.13 підручника+ мал.3) з висновком:

Сонячне світло – це видиме світло та невидиме випромінювання (ультрафіолетове та інфрачервоне).

    видиме

Сонячне світло

    невидиме (ультрафіолетове та інфрачервоне)

Ультрафіолетове та інфрачервоне світло ми не бачимо, але ми його сприймаємо. 

  1. Повідомлення учнів про полярний день, полярну ніч. Розповідь вчителя (с. 122-124 §29 Природознавство О.Г.Ярошенко)

Полярний день – це явище, при якому сонце по кілька місяців не з'являється з-за горизонту і день не настає.

Полярна ніч - це явище, при якому сонце по кілька місяців не заходить за горизонт і ніч не настає.

  1.   Узагальнення.  

Скласти для сусіда запитання з теми і відповісти на запитання свого сусіда.

  1.            Домашнє завдання: опрацювати § 1.1, підготувати малюнок, презентацію «Сонце і кругообіг води на Землі».
docx
Додано
5 липня 2018
Переглядів
523
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку