Урок " Спеціалізовані промтоварні магазини, їх призначення, відділи. Правила поведінки в магазині. Послідовність придбання товарів."

Про матеріал

Урок з соціально-побутового орієнтування для шкіл, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, для роботи в інклюзивних класах


Перегляд файлу

Соціально-побутове орієнтування

Тема. Спеціалізовані промтоварні магазини, їх призначення, відділи. Правила поведінки в магазині. Послідовність придбання товарів.

Мета. Поширити знання дітей про види магазинів та їх призначення, вчити правильно орієнтуватися у виборі відділів магазину, проводити корекційну роботу по розрізненню смакових якостей, виховувати культуру поведінки в магазині, поповнювати словниковий запас учнів.

Обладнання. Схематичні картки, лото «Магазин», картка з текстом для читання.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Створення робочого настрою.

Ось дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок СПО починаймо.

Стали, дітки, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли,

Й працювати почали.

  1. Перевірка робочих місць.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Сьогодні ми з вами розпочинаємо нову тему. Але я хочу, щоб ви самі здогадались, послухавши мене, яке питання ми будемо розглядати сьогодні.
  • Отже, ця будівля є  і в місті і в селі, мала чи велика, на речі багата. Якщо вдома немає чого поїсти, або нічим попрати, чи одяг нам треба придбати, ми повинні в цю будівлю завітати.
  • Як вона називається?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Так, сьогодні ми поведемо розмову про магазини та їх види, а також згадаємо порядок придбання товарів та правила поведінки в магазині.

IV. Робота над темою урока.

А почнемо ми нашу розмову з екскурсії в минуле.

1.Розповідь вчителя «Історія виникнення магазинів».

(В ході розповіді проводиться словникова робота)

Словникова робота.

Глашатаї – люди, що оголошували якусь нову інформацію.

Купці –люди, що привозили в країну товар, який купили за кордоном.

Ремесленики – люди, які володіли якимось одним ремеслом (професією).

Галантерейні товари – (з фран. мови – ввічливість) – товар для чемного вигляду (краватки, зонти, сумочки, стрічки)

Лубочні книги – книги, що виготовлялись з тонкої внутрішньої кори, яка знаходилась зразу після зовнішньої грубої.

Крамарі – (крам-дрібний товар), люди, що продають різноманітний дрібний товар.

Коробейники – люди-продавці, які носили перед собою короб, у якому знаходився товар.

Лавочка – звичайна хата, в якій стояли довгі лав из різноманітним товаром.

 

- Шлях до сучасних магазинів був дуже довгим. В Київській Русі торгівля зявилась у 8-9 століттях. Центрами торгівлі були ринки. Вони складалися з несчисленних торгових рядів. Кричали, проходячи між рядів, глашатаї; штовхались в пошуках вигідних покупців ремесленники і купці. Влітку над торговою площею клубився пил, а в осінні місяці тут стояла непролазна грязь.

 У старій Русі продажею галантерейних товарів, ситцю, лубочних книг і картин займались дрібні торговці, яких називали крамарі. Тільки наставало літо, як коробейники зі своїм безхитрісним товаром зявлялися в містах. Під стать їм торговці-рознощики, що бродили вулицями міста і продавали чай, млинці, різноманітне варення.

 Основу міської торгівлі складали різноманітні лавочки. Їх власники кожної весни набирали собі в якості помічників сільських хлоп̕ яків, які повинні були займатись різноманітною підсобною роботою – наводити порядок у лавці, допомагати покупцям донести додому куплений товар і т.д. За всі ці послуги хлопчикам дозволялось житии і їсти в будинку лавочника. Сам лавочник дотримувався закону – вдало розрекламувати і вигідніше продати свій, нехай і неякісний, товар.

 Довгі роки видну роль в торгівлі відігравали прасоли-скупщики, які ходили селами і скуповували продукти у селян, а потім вигідно перепродували їх більш великим торговцям. Популярним торговим закладом був лабаз (від татарського «лапас» - навіс). Лабаз – це лавка чи амбар (склад), де зберігали і одночасно продавали різноманітні товари. Саме на зміну лавкам і лабазам прийшли сучасні магазини.

2.Основні види сучасних магазинів.

- Які ж вони, сучасні магазини? Розібратись нам допоможуть схематичні картки. Покладіть їх перед собою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слово «магазин» походить з французької мови, італійською «magazine” перекладається як набір однотипних товарів.

До основних ознак, що визначають тип магазину, належать:

• асортиментний профіль;

• розмір торговельної площі.

При організації мережі магазинів у містах і селищах міського типу можна користуватися номенклатурою типів магазинів, впровадженою ще у 1981 році. Вона містить основні й додаткові типи магазинів.

Основні типи магазинів — це об'єкти роздрібної торгівлі, на основі яких у перспективі повинна бути створена раціональна система торговельного обслуговування населення. Магазини цієї групи створюються шляхом нового будівництва і реконструкції діючих об'єктів зі зміною в разі потреби

їхнього асортиментного профілю.

До основних типів належать:

 

• магазини з універсальним асортиментом товарів і комплексного попиту (типу "Універмаг", "Універсам", "Дитячий світ", "Товари для дітей", "Товари для молоді", "Продукти" та ін.);

 

• спеціалізовані магазини (типу "Одяг", "Взуття", "Тканини", "Галантерея — парфумерія", "Господарські товари", "Побутова хімія", "Меблі", "Радіотовари", "Ювелірні вироби і годинники", "Товари для спорту і туризму" "Книги" та ін.);

• комісійні магазини (універсальні, спеціалізовані)

 

Додаткові типи магазинів призначені для поповнення, розширення і поглиблення сфери діяльності основних типів магазинів. Вони використовуються у випадках, коли в населеному пункті основні типии відсутні або недостатньо розвинуті, тобто додаткові типи є альтернативою основних типів магазинів. Прикладами магазинів додаткового типу можуть бути магазини з назвою "Товари для жінок", "Товари для чоловіків", "Дитячий одяг", "Дитяче взуття", "Іграшки", "Подарунки", "Робочий одяг", "Сантехніка" та ін. Рекомендовані варіанти торговельної площі кожного з

додаткових типів магазинів значно менші, ніж торговельна площа відповідного основного типу магазину.

Супермаркети – це універсальні магазин из промисловим і продовольчим відділенням, кафе, дитячою кімнатою, ігровими куточками, іншими соціальними зручностями. Супермаркети — великі магазини самообслуговування з широким асортиментом переважно продовольчих товарів і великими обсягами товарообороту. У їх роботі застосовується прогресивна технологія.

- Які супермаркети вам знайомі?

Типи магазинів не є незмінними. Вони вдосконалюються під впливом процесів, пов'язаних із переходом до ринкової економіки, науково-технічного прогресу й інших 

Дедалі більшого визнання і поширення набувають гіпермаркети, де застосовується самообслуговування і торгівля зі знижками,   їх зручно відвідувати усією родиною і здійснювати покупки на тривалий час.

  1. Придбання товарів у супермаркеті.

(Робота з друкованим текстом, читання «ланцюжком»)

У супермаркетах завжди можна придбати основні продукти харчування. В цих магазинах є різні відділи. У кожному відділі є набір своїх продуктів. Так, у відділі «Бакалія» продаються різні крупи, цукор, чай, борошно, олія тощо; у відділі «Молочний» - молочні продукти.

- Що ми відносимо до молочних продуктів?

- А що можна придбати у відділі «Хліб»?

- Які відділи супермаркету ви ще знаєте?

Перед тим, як відправитись до магазину за покупками, потрібно разом з батьками чи старшими родичами чітко визначити% які продовольчі товари необхідно придбати, скільки і на яку суму грошей.

У  магазині спочатку знайдіть необхідний відділ, де продається кожний із потрібних вам товарів. Роздивіться, чи є такий товар, подивіться на його ціну і порівняйте з ціною, що узгодили вдома.

Зверніть увагу, де знаходиться касса. Вона може бути у кожному відділі чи на виході з супермаркету. Не забувайте забирати здачу, якщо вона є.

Після такого попереднього ознайомлення можна розпочинати придбання необхідних для вашого дому товарів.

- Хто з вас уже допомагає батькам і самостійно ходить до магазингу?

- Які товари вам доводилось купувати?

- У яких магазинах ви здійснювали покупку?

 

V. Фізкультхвилинка .

Руки в сторони та вгору –

На носочки піднялись.

Підніміть голівку вверх

Й на долоньки подивіться.

Руки в сторони розводимо,

Опускаємо плавно вниз

Присідати ми почнемо,

Добре ноги розімнемо.

Раз присіли – руки прямо

Встали. Знову все так само.

Вправу дружно почали,

Нахил вліво – раз, два, три!

Повертаємося вправо – раз, два, три.

Все виконуємо гарно

Вліво, вправо повернулись.

Ось розминці вже й кінець.

Хто старався – молодець!

VІ. Повторення правил поведінки в магазині.

Сюжетно-рольова гра «У магазині».

Вибирається 2 учні – продавець і покупець. Мама попросила купити у продовольчому магазині хліб, молоко та цукор. Ваші дії.

Словникова робота

Наші гроші вірно називаються «гривня» - срібна монета з часів Київської Русі ХІст. вагою 205 грамів, а «гривна» - це жіноча металева прикраса на шию.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Відгадування загадок.

(Відгадати загадку, у якому відділі супермаркету чи в якому спеціалізованому магазині цей товар можна придбати)

Із-за гір, з долин, із-за морів

Чути в ньому двоє голосів.

Полетять дротами голоси,

лиш до вуха трубку піднеси. (Телефон)

Як навколо об’їси – серединки не проси.

Ми такі гостинці – дірка в серединці. (Бублик)

Дуже я потрібна всім – і дорослим і малим.

Всіх я розуму учу, а сама завжди мовчу. (Книга)

На городі виростаю, урожай в землі ховаю,

У підвалі я зимую, всіх я досита годую. (Картопля).

Я кислий, був зелений, дозрів – і пожовтів.

Із теплих країн, малята, до чаю прилетів.

Хоч кислий я – зі мною чай смачніш,

Добавлю аромату – і станеш здоровіш. (Лимон)

Він охоче пил вдихає,

Не хворіє, не чихає. (Пилосос).

Пузатий, носатий, на плиті стояв, сопів,

Та раптом сумну пісню засвистів. (Чайник)

У зеленому береті, у червоному кашкеті

Як лукавий командор – хто це? Звісно, …(Помідор)

Не має рота й язика, та цілий день не замовка.

Воно говорить і співає, танцюй собі, коли заграє. (Радіо)

Крізь морозів шум і рик пагінець з землі проник.

Він не тільки пустунець – лікар славний,

Як кусне білим зубом за язик. Що це друзі? Це…(Часник)

Біля тіла вуха, а голови нема. (Каструля)

В землю кидалося, на повітрі розгулялося,

В печі гартувалося, запахом своїм всіх приваблює. (Хліб)

  1. Гра «Визнач за смаком»

У кожного учня картки-полиці із зображенням «Цукор». «Сіль». Вам треба розкласти по «полицях» картки з продуктами, які смакують вам більше солодкими, чи які їсте більше з сіллю.

(Самостійна робота учнів. Перевірка – робота в парах)

VІІІ. Підсумок уроку.

  • Яку тему розглядали?
  • На які види поділяються магазини?
  • У якому з видів магазину найзручніше купувати товар? Чому?

Хто трудився на уроці – той, звичайно, молодець.

Ну а зараз, мої любі, уроку нашому кінець


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Джурик Владислава
    Дякую, ви супер. Конспект дуже допоміг. До вас якщо чесно навіть не знала як має виглядати такий урок. ДЯКУЮ)))
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ожеван Тетяна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Людина і світ, Розробки уроків
Інкл
Додано
8 травня 2018
Переглядів
7250
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку