Заняття "Україна в нас єдина. Сім чудес України"

Про матеріал

узагальнити і систематизувати знання учнів про Сім чудес України, учити шанувати минуле нашого народу; пробуджувати інтерес до культурної спадщини рідного краю; прищеплювати бажання розвивати і примножувати знання про національні надбання своїх пращурів, виховувати любов до рідної землі

Перегляд файлу


Тема: Україна в нас єдина. Сім чудес України

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про Сім чудес України, учити шанувати минуле нашого народу; пробуджувати інтерес до культурної спадщини рідного краю; прищеплювати бажання розвивати і примножувати знання про національні надбання своїх пращурів, виховувати любов до рідної землі

Обладнання: карта подорожі, святково прикрашена класна кімната ( рушники, вишиванки, ілюстрації), мультимедійна презентація, картки із назвами чудес України, пластилін, папір, картон, ножиці, клей, пазли, природні матеріали.

Форма проведення: заочна подорож

Хід заняття

І. Організація початку заняття

1. Психологічна настанова

Діти! У нас сьогодні з вами свято,

гостей зібралося багато.

Ану ж на них ви подивіться

І веселенько усміхніться.

А тепер тихенько поверніться,

один одному всміхніться,

На заняття старання не забудьте взяти,

Сядьте всі рівненько, будем починати.

ІІ. Вступна частина

1.Оголошення теми

 - Діти! Сьогодні на занятті ми будемо говорити про чарівну землю, багату і щедру, співочу, сповнену краси, землю, прекраснішої від якої немає в світі.

... Буває, часом сліпну від краси
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,
Оці степи, це небо, ці ліси,
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Усе як є – дорога, явори,
Усе моє, все зветься … Україна
- Молодці, діти, що здогадалися, про яку країну ми будемо говорити. Цей чудовий вірш написала поетеса Ліна Костенко, яка була патріотом країни. І щоб бути теж справжнім патріотом своєї Батьківщини, потрібно не тільки любити свою рідну землю, а й знати її історію, вивчати культуру, звичаї, побут і традиції народу.

2. «Мозковий штурм»

- Діти, а чи багато ми знаємо про Сім чудес України? (відповіді дітей, що знають про чудеса Української природи, 7 чудес Києва).

- Так, молодці, бо раніше ми вже говорили про ці чудеса. Нагадайте будь ласка, які ж саме ми вже вивчили? (вішаю малюнки попередніх чудес країни) Сьогодні у нас історико-архітектурні чудеса України. А щоб дізнатися більше по цій темі, ми разом з гостями вирушаємо в уявну подорож по куточках нашої країни.

ІІІ. Основна частина

1. Вирушаємо в подорож

- В Україні багато прекрасних природних чудес, замків, фортець, палаців, церков ... І звичайно, це не всі місця, які ми назвемо. Але на цьому занятті ми заочно побуваємо і поговоримо саме про ті, які гідні того, щоб відвідати їх.

2. Вивішуємо карту подорожі.

- Дітки, ви прослухавши цей вірш, скажіть, які будуть згадуватися відомі куточки нашої країни.

З давніх віків відчуваєм ми подих

Грізних і славних років:

Як Україну вороги руйнували,

Як князі її захищали,

А потім в часи тишини та спокою,

Красу будували, та світ дивували.

Як диво, як казка, як пісня гор,

Велич дарує Софійський собор.

На північ, на південь, на захід, на схід

несе вітер його славний священний дзвін.

А поруч стоїть у віках велична і славна –

Києво – Печерська лавра.

І Кам’янець – загадка для всіх,

Його коріння – з середніх віків.

Славу найбільшого острова має

Хортиця – колиска козаків,

Всяк про це знає!

Ось Умань чарує красою творінь,

Софіївка – парк, понад двісті років!

Хотинська фортеця – витвір умів,

Щоб  ворог силу козаків розумів!

Місто – держава з ім’ям Херсонес –

Це справді чудо із чудес!

Ми горді за тебе, моя Україно,

Що маєш перлини такі!

І хай же слава про тебе лунає,

На многії, многі віки!

- Дякую, молодці. Отже, які ж ви почули куточки? (відповіді дітей)

3. Випереджаючі завдання

- А зараз починаємо нашу подорож, яка буде тривати два заняття. І щоб дізнатися в які місця ми потрапимо сьогодні, вам треба відгадувати ребуси, плутанинки. Ось нас вже чекає перший ребус (про Херсонес Таврійський).

- Молодці, ось подивіться в яке місце на карті ми потрапили (вішаю прапорець). Щоб дізнатися краще про Херсонес Таврійський, сядьте зручніше та послухайте доповідь, яку нам підготували учні. (доповідь дітей з мультимедійною презентацією)

- Дякую, добре підготувалися. Діти, а що вас вразило? Що запам’яталося? (відповіді дітей). А Валентина нам підготувала цікавинку про Херсонес Таврійський.

 - Тепер у нас цікава плутанинка, спробуйте прочитати за стрілочками (про Києво-Печерську лавру)

- Як ви швидко відгадали, так це Києво-Печерська лавра. Знаходиться вона у Києві. (вішаю прапорець) У нас є дітки, які хочуть більш детальніше ознайомити нас з цим чудом Украни. (доповідь дітей з мультимедійною презентацією)

- Молодці, що так гарно підготувалися. Дітки, а хто з вас вже був у Києво-Печерській лаврі? (відповіді дітей) (моя цікавинка)

- Ось ми вже подорожуємо до пятого чуда нашої країни. Давайте, уявимо себе шифрувальниками і швиденько відгадаємо це місце (про дендропарк «Софіївка»)

- Які ви розумнички, здогадалися. А знаходиться цей парк у місті Умань (вішаю прапорець). І я хочу запросити дітей, які нам розкажуть що ж це за парк, чим він цікавий. (доповідь дітей з мультимедійною презентацією)

- Дякую, як цікаво. Дітки, що вас найбільше вразило з цієї розповіді? Чи запамятали ви в якому місті знаходиться цей парк? (відповіді дітей) Я вам пропоную, обовязково побувати в цьому чарівному, мальовничому, казковому парку, походити цими легендарними алеями, милуватися красою рідної природи.

- Бачу, хтось хочу доповнити? (цікавинка)

- Наша подорож продовжується і залишається ще одна зупинка, і щоб потрапити сюди, потрібно відгадати ребус. (про острів Хортиця) Так, це козак. А де було найбільше поселення козаків? Так, на Запорізькій Січі і знаходиться вона на острові Хортиця. (вішаю прапорець) У нас є дітки, які хочуть більш детальніше розповісти про шосте чудо України. (доповідь дітей з мультимедійною презентацією)

- Молодці, дякую за доповідь. А хто був на Хортиці? (відповіді дітей) Ось учні нашої школи теж подорожували до Хортиці. (фото) І я пропоную всім вам побувати на цьому острові, він так близько знаходиться. Там діє музей історії запорізького козацтва, козацький кінний театр, подивитися вистави якого приїжджають люди з усього світу. Це дуже гарне місце, це ж наша історія.

6. Хвилинка уяви

- Діти, зараз я пропоную вам показати як ви відчуваєте своєю душею через музику чудеса України. Я вам включу музику, а ви скажете мені на території якої з цих памяток ви б могли почути цю мелодію. І будь ласка поясніть свій вибір, що ви уявили? (прослуховування музики, відповіді дітей і пояснення свого вибору).

7. Хвилинка рукотворної фантазії

- Тепер, я пропоную вам проявити свою творчість. У кожної команди є заготовки для виготовлення частини моделі одного з чудес України. Даю вам 5 хвилин на роботу.

А перед тим як ми почнемо, давайте повторимо правила роботи в групах. (на дошці)

Правила:

1. Дотримуватися відведеного часу

2. Працювати так, щоб не заважати іншим

3. Бути доброзичливим

4. Говорити по черзі, не перебивати один одного

5. Взаємодопомога

А ваша група отримає таке завдання: скласти пазл і презентувати свою роботу.

- Тепер давайте разом складемо модель одного із чудес України.(діти самостійно складають модель) Що ми з вами діти склали? (відповіді дітей) А що у вас вийшло? Так, це наша Україна, наша єдина Україна

ІV. Підсумок заняття

- Наша подорож добігає кінця, і я хочу згадати, а про що ж ми говорили на початку заняття, про які з семи чудес України ми вже дізналися (острів Хортиця, дендропарк Софіївка, Херсонес Таврійський, Києво-Печерська лавра). Що цікавого з цього заняття ви винесли для себе? (що в Умані є Софіївський парк, дзвіниця Херсонесу була відзнята в «Пригодах Буратіно» тощо)

- А де ви можете про них більше дізнатися? (відповіді дітей) Молодці.

- Добре, діти, а ми ж з вами українці? А наша Україна єдина? Так, тож я вам пропоную залишити свій відбиток ось на нашому проекті Україна в нас єдина. (відбиток фарбованої руки на карті України)

 

- Молодці. Ви всі добре попрацювали. Давайте подякуємо один одному і нашим гостям за плідну роботу.

 

docx
Додано
14 травня 2018
Переглядів
2768
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку