Урок проводиться у ході вивчення теми «Тригонометричні функції» перед вивченням властивостей та графіків тригонометричних функцій.
- удосконалити вмiння застосовувати основнi спiввiдношення мiж тригонометричними функцiями одного аргументу до розв'язування задач;
- сформувати вмiння знаходити тригонометричнi функцiї кута за значенням якої-небудь однiєї з них;
- удосконалити вмiння застосовувати формули зведення до розв'язування задач.
Урок алгебри та початки аналізу 10 клас
ТЕМА. Співвідношення між тригонометричними функціями одного аргументу. Розв’язування вправ.
МЕТА.
Навчальна складова:
Розвивальна складова:
Виховна складова:
Обладнання. Конспект, презентація, мультимедійний проектор, екран.
Місце уроку в темі:
урок проводиться у ході вивчення теми «Тригонометричні функції» перед вивченням властивостей та графіків тригонометричних функцій.
План уроку
V. Розв'язування вправ.
VI. Підсумок уроку.
VIІ. Домашнє завдання
Діяльність учителя |
Діяльність учнів |
Примітка |
||||
Завдання |
Мета |
Форма організації, управління діяльністю учнів
|
Вид інформаційного джерела |
Результат |
Форма звітності
|
|
І. Організаційний момент. |
||||||
Перевірка готовності учнів до уроку, психологічне налаштування на роботу. |
Учні готуються працювати в парах. |
|
||||
ІІ. Оголошення теми та мети і завдань уроку |
||||||
Повідомляє тему, мету уроку. На екрані – тема уроку (слайд 1) |
|
Записують тему уроку. |
|
|||
ІІІ. Актуалізація опорних знань |
||||||
Виконують інтерактивні вправи «Знайди рівні пари кутів представлених градусною і радіанною мірою» «Тригонометричні означення» «Співвідношення між тригонометричними функціями одного аргументу» «Встановiть вiдповiднiсть мiж функцiями вiд аргументiв виду π±α, 2π± α, π/2±α, 3π/2 ±α i функцiями вiд аргументу α». (слайд 2)
|
Повторити теоретичний матеріал: означення синуса, косинуса, тангенса і котангенса; понять градусна та радіанна міра кута; основні співвідношення між тригонометричними функціями одного аргументу; формули зведення. |
Учні працюють в парах (в залежності від кількості комп’ютерів) |
http://learningapps.org/view2980203
http://learningapps.org/view3064138 http://learningapps.org/view3055230
|
Актуалізація опорних знань учнів |
Демонстрація результату на моніторі |
|
ІV. Мотивація навчальної діяльності |
||||||
Учням пропонується порівняти значення тригонометричних функцій з різними аргументами (табличні та нетабличні значення). (слайд 3) Виконують інтерактивну вправу «Найбільше значення» |
Підводимо учнів до знаходження цих значень, використовуючи інженерний калькулятор та обчислення в середовищі табличного процесора
sin85°, cos85°, tg367°, ctg43°, sin116°, cos1°, tg105° (слайд 4,5)
|
Робота в парах |
|
Пригадують роботу з інженерним калькулятором та обчислення в середовищі MS Excel. |
Учням потрібно заповнити таблицю в MS Excel (обчислити значення тригонометричних функцій). Ці дані учні будуть використовувати при виконанні інтерактивної вправи «Записати числа в порядку зростання» |
|
V. Розв'язування вправ |
||||||
Розв’язування вправ. Завдання 1. Вiдомо, що: Обчислiть значення решти тригонометричних функцiй кута α. Завдання 2. Доведiть, що при всiх допустимих значеннях β значення виразу не залежить вiд β
Завдання 3. Спростiть вираз i знайдiть його значення
(слайд 6) |
Застосовувати на практиці здобуті в процесі навчання теоретичні знання |
Колективна робота в групах |
|
Запис розв’язання в зошитах. |
Виконання завдань в зошиті та співставлення отриманих результатів з розв’язуванням на дошці |
|
VII Підсумок уроку |
||||||
1. Дати означення тригонометричних функцій з геометричної точки зору та алгебраїчної 2. На які аспекти потрібно звертати увагу при використанні формул зведення 3. Які тригонометричні функції є взаємнообернені |
Перевірка рівня розуміння даної теми |
Самостійна робота. Тест
(слайд 7,8)
|
http://m.onlinetestpad.com/t/d2237c508bc841a085506bea05079a3b |
Узагальнення знань, повторення навчальної інформації |
Усний коментар, узгодження записів
|
|
VIII Домашнє завдання |
||||||
V. Пiдбиття пiдсумкiв уроку. |
||||||
Оголошення оцінок Запропонувати учням додаткові інформаційні джерела (слайд 8)
|
|
Визначення власного ступеня обізнаності за кожним із пунктів плану уроку. |
Самооцінювання, взаємооцінювання |
|