КЗО “Спеціальна школа «Мрія»
Дніпропетровської обласної ради”
План-конспект
уроку СПО
в 1/2-А класі
Підготувала
вчитель-дефектолог
Вікторія ОРЛОВА
м.Кам’янське
2024 р.
Тема: Види одягу і взуття.
Мета: Продовжувати формувати знання про предмети одягу та взуття, їх назви, вчити класифікувати за призначенням, вдосконалювати практичні навички з застібання та розстібання застібок на одязі та взутті.
Розвивати зорове та слухове сприймання, мислення, пам’ять, дрібну моторику пальців, стимулювати мовленнєву активність.
Виховувати самостійність, посидючість.
Тип уроку: урок додаткової корекції знань і умінь учнів.
Обладнання: дзвінок, гра на магнітах «Одягни хлопчика, дівчинку», відео «Одяг і взуття», лялька в зимовому одязі, предмети зимового одягу та взуття з різними застібками (жилетки, штани, светр, ботинки), таблиці для гри та індивідуальний роздатковий матеріал (картки).
Хід уроку
І. Загальнокорекійний етап уроку
1.1. Організаційна підготовка учнів до уроку
Закінчилася перерва,
Продзвенів чаклун - дзвінок.
А тепер усі швиденько
Налаштуймось на урок!
Вчитель вітається з дітьми, прикладаючи свої долоні до дитячих по черзі.
1.2. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку
Наші очі на уроці … (дивляться і усе бачать).
Вуха… (уважно слухають і все чують).
Голова … ( думає добре і швидко).
Руки … (старанно працюють).
ІІ. Основнийетап уроку
2.1. Повідомлення теми і мети уроку
- Діти, сьогодні до нас на урок завітали ось такі хлопчик та дівчинка (Хлопчик і дівчинка з паперу на магніті). Подивіться, чого на них не вистачає? (Одягу) Одягніть їх. (Діти одягають дівчинку і хлопчика у відповідний одяг.)
- Зараз пора року – зима. Чи можемо ми взимку одягти шорти, футболку, плаття, капелюх? Ні, ми змерзнемо. Сьогодні на уроці ми продовжимо говорити про одяг, розглянемо, яких видів він буває.
2.2. Підготовча (пропедевтична) частина (підготовка учнів до сприймання нового матеріалу, актуалізація наявних знань)
- А для чого потрібен одяг? (Одяг допомагає зігрітися, бути красивими.) Існує дуже багато різного одягу. (Перегляд відео «Одяг».)
2.3. Формувальна частина.
2.3.1. Зимовий одяг.
- Діти, а хто ще до нас завітав у гості? (Лялька-дівчинка одягнена в зимовий одяг). Подивіться, в що вона одягнена? (Тепла шапка, шарф, рукавички, шубка, штани, чобітки. )
- В яку пору року ми такий одяг одягаємо? (Взимку.)
- А який одяг зараз на нас? (Вчитель показує і називає, в що одягнені діти.)
2.3.2. Гра «Добери одяг до пори року»
- Давайте з вами пограємо. Розкладіть предмети одягу до відповідної пори року (зима-літо)
Лаптєв М., Тарасенко А.
Котенко В., Тарарук Т., Михайленко А.
Фізхвилинка «Коліна-пальці» (діти під музику повторюють рухи).
2.3.3. Гра «Збираємось на прогулянку»
(У дітей картки з предметами одягу, розкласти предмети одягу за алгоритмом одягання.)
2.3.4. Гра «Хто перший?»
- На нашому одязі та взутті дуже багато різноманітних застібок, ґудзиків, блискавок, липучок, кнопок. А чи всі з вас вміють з ними вправлятися? Давайте перевіримо!
Фізхвилинка «Рукавички» (діти під музику повторюють рухи).
2.3.5. Гра «Знайди пару до рукавички»
- Загубилась рукавичка, відшукайте її пару серед інших.
ІІІ. Заключний етап
3.1. Підведення підсумків і оцінювання.
- Ви всі, дітки, молодці, добре працювали. Я вам дарую ось такі смайлики.
3.2. Приведення у порядок робочих місць.
3.3. Створення установки на відпочинок.