Засідання круглого столу
державно – громадського об’єднання «Трикутник»:
«Школа майбутнього»
Мета: Налагодження партнерських стосунків між школою та всіма ресурсами, що існують в громаді; акцентування уваги на освітні, соціальні, оздоровчі послуги, розвиток молодіжного руху та залучення громадян до вирішення проблем школи; сприяти зміцненню родини, відносин між громадою та школою.Створити модель школи майбутнього, враховуючи побажання дітей, вчителів і батьків.
Ведучий. Доброго дня, шановні гості. Ми раді вітати вас на сьогоднішньому засіданні круглого столу.
Одним із пріоритетних напрямів реформування освіти є перехід від державних принципів управління освітою до державно-громадських. Адже питання виховання молодого покоління турбує всіх: батьків, учителів, представників влади, громадськості. Мета, що об’єднує всіх – створення сучасного інституту освіти і виховання – школи майбутнього.
Діяльність батьків та вчителів у вихованні дітей стане результативною тоді, коли вони об’єднають зусилля в справі виховання дітей. Учителям важливо знайти порозуміння з батьками кожного учня, створити атмосферу взаємодопомоги.
Сьогодні ми поговоримо про співпрацю державних та громадських організацій у справі виховання дитини. Прикладом такої співпраці є інноваційна форма роботи – проект «Трикутник» - учні, вчителі, батьки
Давайте познайомимося з нашими учасниками.
(Імена учасників, які погодилися взяти участь.)
Ведучий.
Діти завжди були і залишаться індикатором нашої поведінки, правильності вчинків. Саме вони змусять нас задуматися і зробити вірні висновки. Спробуємо кожен собі чесно відповісти на питання; «чи часто ми, як батьки, цікавимося справами дитини, знаємо всіх її друзів, відвідуємо школу, переймаємося проблемами класу» (Відеосюжет)
Той факт, що навчально-виховний процес у школі не завжди досягає необхідних результатів, пояснюється недостатньою готовністю учнів, вчителів і батьків до організації педагогічної взаємодії учасників навчально-виховного процесу. Ось чому так важливо, щоб всі, хто причетний до організації навчально-виховного процесу (керівники, педагоги, учні, батьки, громадські організації), співпрацювали.
Пропонуємо виконати завдання.
Намалювати схему можливої співпраці класного керівника з батьками (група батьків); учнів з адміністрацією школи( завдання учням);
учителів з громадськими організаціями.
Обговорення.
Ведучий. Учнівсько- батьківсько- учительський трикутник саме той трикутник, де один із кутів гострий. Цей гострий кут – наша молодь. Учні, як ніхто краще бачать проблеми та подають ідеї стосовно їх вирішення. Учнівське самоуправління – дієвий приклад партнерства в школі.
Виступ ради старшокласників «Данко».
Ведучий. Для забезпечення дії механізму державно-громадського управління освітою розроблена нормативна база. З основними документами, на які опираються державні та громадські установи ми хотіли б вас познайомити.
Інформація від батьків, дітей, вчителів.
Конвенція про права дитини (прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 20 листопада 1989 року, для України чинна з 27 вересня 1991 року);
Європейська хартія про участь молоді в житті комун та регіонів (прийнята Конгресом місцевих і регіональних влад Європи 14 січня 1991 року);
Конституція України (прийнята Верховною Радою України 28 червня 1996року);
Закон України “Про освіту” (в редакції від 20 вересня 2003 року);
Закон України “Про загальну середню освіту” (від 13 травня 1999 року);
Положення про середній загальноосвітній навчальний заклад (затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 року №964);
Національна доктрина розвитку освіти (затверджена Указом Президента України від 17 квітня 2002 року);
Ведучий.
Яка ж вона – школа майбутнього? До якого ідеалу школи 21 ст. ми прагнемо?
Пропонуємо виконати вправу: створити модель школи майбутнього, відповівши на питання:
Батькам: школа, в яку б я хотів віддати свою дитину?
Вчителям: школа, в якій би я хотів працювати?
Дітям: школа, в якій би я хотів навчатися?
Ведучий. Разом ми створили власну модель школи майбутнього і переконалися в тому, що точок зіткнення у всіх нас безліч.
У тож дозвольте стверджувати, що у нашій школі успішно реалізується проект «трикутник», що передбачає тісну співпрацю педагогів, батьків, учнів. У цьому навчальному році планується ще й спільне засідання голів батьківських комітетів та Ради старшокласників щодо ознайомлення їх, з наказами, листами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, управління освіти і науки облдержадміністрації, відділу освіти міськвиконкому щодо організації змістовного літнього відпочинку.
Ось і добігає кінця наша зустріч. Ми вдячні за те, що ви відгукнулися на наше прохання, прийшли на засідання круглого столу, щоб поділитися своїми думками, поглядами, переживаннями.