25 листопада о 18:00Вебінар: Онлайн-тести для розвитку творчого мислення: поради, ідеї, практика

Урок "Спорт і відсотки"

Про матеріал
бінарний урок з предметів математика і фізкультура, програма рівня стандарту. Тема з математики «Відсоткові розрахунки»
Перегляд файлу

Методична розробка бінарного уроку

( математика, фізична культура, програма рівня стандарту, 10 клас)

Тахтай Ірина Євстафіївна,

викладач математики ДНЗ «Сумське міжрегіональне ВПУ»,

кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»

Горбунова Ірина Іванівна,

 викладач фізичної культури ДНЗ «Сумське міжрегіональне ВПУ»,

кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»

 

Загальна тема уроку: Спорт і відсотки

І. Тема з математики: «Відсоткові розрахунки»

ІІ. Тема з фізкультури: «Модуль «Баскетбол»

Мета: Виробити навички розв’язання задач на відсотки за допомогою пропорцій; розвивати пізнавальний інтерес учнів до математики; підвищувати мотивацію вивчення математики шляхом створення умов для практичного застосування знань, умінь і навичок, надати можливість учням побачити результативність своєї роботи; за допомогою сформованих математичних знань показати цінність спорту для сучасної молоді.

 Вдосконалювати техніку ведення та передачі м’яча; сприяти розвитку координаційних здібностей, швидкості, спритності; формувати в учнів самостійність, дисциплінованість, вміння працювати в команді.

Формувати дружні, товариські відносини, вміння працювати групою, виховувати шанобливе ставлення один до одного.

Обладнання: 2 пересувні дошки, мультимедійна презентація «Спорт і відсотки», різнокольорові маркери, роздатковий матеріал, плакат «М’язи людини», м’ячі баскетбольні, каремати, секундомір, набивні м’ячі.

Тип уроку: бінарний

Форми роботи: фронтальна, групова, індивідуальна

Місце проведення: спортивна зала

Тривалість уроку: 120хв.

Хід уроку

І. Організаційний аспект:

викладач фізкультури шикує учнів, вітається, проводить переклик

ІІ. Повідомлення теми й мети уроку.

Викладач фізкультури: повідомлення завдань уроку.

Викладач математики:

1. демонструє уривок із мультфільму «Смішарики. Математика c Лосяшем»(49 секунд) https://www.youtube.com/watch?v=3IsHlPrY5cc&t=29s.

2. звертається до учнів: ви переглянули уривок з улюбленого в дитинстві мультфільму, хочу звернути вашу увагу на фразу «Математика може все!» І це дійсно так: сьогодні на уроці за допомогою математики зясуємо важливість занять спортом для кожної людини, особливо для молоді;

    3. Оголошує тему уроку: «Відсоткові розрахунки».

ІІІ. Актуалізація знань і вмінь учнів:

Викладач математики:

Відсотки в наш час використовують у повсякденному житті досить часто. Ось як використав поняття «відсотки» американський вчений, винахідник Едісон, висловлюючи свою думку: «Геній складається з 1% натхнення і 99%  праці.»

Перед тим, як ви перейдете до вправ з фізичної культури, ми проведемо математичну гімнастику.

Математична гімнастика з теми «Відсотки»

( коротке повторення шкільного курсу з теми «Відсотки»):

1. Що називається відсотком?

2. Як позначається відсоток?

3. Як за допомогою клавіатури надрукувати значок відсотків?

4. Пояснити, як отримати 1% від  підлоги в цій спортивній залі?

5.Скільки відсотків означає половина будь-якого предмета?

6. Скільки відсотків означає 1/2 будь-якого предмета?

7. Яка частина предмета дорівнює 20%?

8. Яка частина предмета дорівнює 10%?

9. Скільки відсотків буде 1/10 предмета?

10. Яка частина предмета дорівнює 25%?

 

Викладач фізкультури:

1. проводить вимірювання ЧСС (за 6 сек.);

 2. проводить розминку, при цьому наголошує на значенні кожної вправи для розвитку певної групи м’язів, використовуює для цього плакат «М’язи людини»;

 3. проводить загально-розвиваючі вправи в русі:

- ходьба (звичайним кроком, на носках, на п’ятках, перекати з п’ятки на носок).

- біг (звичайний біг, спиною вперед, приставними правим і лівим кроком).

- загально - розвиваючі вправи на місці;

- естафета з елементами математичних розрахунків ( учні навчальної групи об’єднані в дві команди).

Викладач математики пояснює умову естафети: заповнити порожні клітинки в таблиці «Частини і відсотки» (таблиця накреслена на першій пересувній дошці  і знаходиться у кінці спортивної зали; естафетними паличками є маркерами різного кольору.)

100%

 

 

25%

 

 

1/2

 

1/3

 

1/4

 

1/5

20%

 

10%

 

25%

 

 

1/10

 

1/10

 

1/20

 

1/20

50%

 

50%

 

 

1/2

10%

 

20%

 

 

1/3

100%

 

Викладач математики коментує правильність виконання завдання.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  • Викладач фізкультури  проводить:
  • вправи на відновлення дихання
  • вимірювання ЧСС (за 6 сек) після фізичного навантаження

Учнів розміщують на карематах у довільному розташуванні обличчям до другої пересувної дошки, викладачі видають їм планшети, пропонують взяти свої ручки та зошити, закріпити зошити на планшетах.

Викладач математики проводить:

1. Повторення поняття «пропорції» та правила розв’язання пропорцій

2. Розвязування задач на відсотки.

Задача 1. (викладач надає зразок розв’язання)

 У нашому  закладі освіти 32 учні брали участь у змаганні за честь училища у різних видів спорту, що складає 6,3% від кількості всіх учнів. Скільки учнів навчаються в училищі?

Відповідь: 507

Задача 2. (розв’язує учень з допомогою викладача)

За опитуванням викладача математики учнів першого курсу нашого  закладу освіти виявилось, що 53 % люблять уроки фізкультури, а 15% люблять уроки математики. Скільки учнів люблять уроки математики, а скільки – уроки фізкультури, якщо на першому курсі навчається 134 учня?

Відповідь: 71; 21

Задача 3. (розв’язує учень самостійно)

41% свого життя людина проводить у взаємодії з технологіями: смартфоном, телевізором та іншими гаджетами, а на заняття спортом витрачає лише 0.7% свого життя. Скільки років людина витрачає на взаємодію з технологіями і скільки вона витрачає на заняття спортом, якщо вважати, що середній вік людини 72 роки?

Відповідь: 29,5 років; 0,5 року

 

V. Закріплення знань, умінь і навичок:

Самостійна робота з математики (на 6 балів; в одному варіанті)

Задача 1 (в якій уже записана коротка умова):

Для того, щоб навчитися добре грати у футбол, людина витрачає 21% часу кожного дня на тренування. Скільки годин в день вона витрачає на тренування?

Задача 2 ( в якій записаний рядок, що обирається за 100%):

30 спортсменів з Сумщини взяли участь у 17 Олімпіадах , 14 із них вибороли 22 медалі (12 — золотих, 5 — срібних та 6 бронзових). Який відсоток спортсменів вибороли медалі?

Задача 3 ( учні повністю розв’язують самостійно):

На стадіоні займаються різними видами спорту 50 учнів, 22 з них грають у футбол. Скільки відсотків від числа всіх учнів складають ті, що не грають у футбол?

Відповіді до задач: 1. 5 год; 2. 56%; 3. 47%

VІ. Творче завдання (робота в підгрупах).

Викладач фізкультури шикує учнів навчальної групи та об’єднує їх у 4 підгрупи,  після чого учні розміщуються  на карематах.

Викладач математики надає інформацію про користь спорту та оголошує умови творчого завдання, роздає бланки відповідей.

Інформація викладача математики: Лікарі констатують той факт, що сучасний учень має одну-дві хронічні хвороби. Причину цього медики бачать в недостатній фізичній активності, через надмірне захоплення комп'ютером або телебаченням, ранній пристрасті до тютюну і алкоголю. Загальна тенденція невтішна: за останні десять років учні хворіють частіше. Від надмірної ваги страждають близько 40% призовників, а викривлення хребта до 10 градусів фіксується практично у всіх. Якщо раніше 80% дітей вміло плавати, то сьогодні - 20%

За допомогою фізичних вправ можна впливати на різноманітні частини тіла, системи та органи. Хлопці та дівчата, які регулярно займаються фізичними вправами, краще ростуть, кістки та зв’язки  в них міцніші, краще розвинені м'язи,  більш треноване серце, а життєва ємність легенів більша, ніж в учнів, які ігнорують спорт.

    Під впливом фізкультурних занять відбуваються значні зміни в організмі учнів, підвищується їхня стійкість до різноманітних несприятливих факторів навколишнього середовища.

   Такі учні мають нормальну масу тіла, гарну статуру, вони спритні, сильні, швидкі, гнучкі, витривалі.

З метою пропаганди спорту та оздоровлення нації пропоную долучитися до створення короткотермінового проекту «Я – власник фітнес клубу».

Уявіть, що у вас є можливість організувати власний фітнес – клуб. Оберіть, будь-ласка,

  • напрямок роботи вашого клубу;
  • згідно обраного напрямку, оберіть комплекс вправ, що будете використовувати для досягнння мети клубу,
  • вкажіть (у відсотках) час, відведений на кожну з цих вправ так, щоб разом комплекс вправ складав 100%.

Викладач роздає таблиці для заповнення.

Назва фітнес – клубу 

 

 

Спрямованість фітнес - клубу

 

 

Види фізичних вправ

Кількість часу ( у %)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

100%

 

Викладач пропонує розглянути:

 напрямки роботи фітнес-клубу:

  • силова спямованість
  • зміцнення серцево-судинної та легенової системи
  • оздоровлення організму
  • боротьба з жировими відкладеннями

види фізичних вправ:

  • степ-аеробіка
  • пілатес
  • дихальні вправи
  • вправи на гнучкість
  • розтяжки
  • вправи на рівновагу
  • важка атлетика
  • гирьовий спорт
  • їзда на велосипеді
  • ходьба, біг

- презентація проектів підгруп

Викладач фізкультури коментує виступи представників підгруп, указує на правильні рішення і помилки (але не оцінює відповіді учнів у балах)

VІІ. Домашнє завдання:

Викладач фізкультури: виконати вправи для розвитку м’язів пресу (4x12 разів).

Викладач математики роздає тексти вправ:

 Задача 1. Вінні Пух взимку схуднув на 10%, але влітку знов поправився на 10%. Коли він був важчим: цієї осені, чи минулої?

Задача 2*. Використати надану інформацію, щоб скласти задачі на відсотки:

«З 21 червня по 30 червня відбулись у Мінську  Європейські ігри-2019. На змаганнях Україну представляли 198 спортсменів. Українська збірна за підсумками змагань виборола 51 нагороду: 16 золотих, 17 срібних і 18 бронзових медалей.»

VІІІ. Підсумки уроку:

1. Оцінювання учнів

Викладач математики роздає аркуші з перевіреною самостійною роботою та проговорює, що кожен учень за виконання творчої роботи має додатковий бал, що додається до оцінки за самостійну роботу, а ті учні, що розв’язували задачі біля дошки мають ще один додатковий бал – це є оцінкою за урок математики.

Викладач фізкультури характеризує активність учнів при виконанні вправ з фізичної культури не оцінкою, а наголошує на рівні їх досягнень.

 

 Оцінки викладачі оголошують індивідуально при виставленні їх до журналу та щоденнику

2. Рефлексія:

 Інтерактивна вправа «Хвиля»: викладач фізкультури шикує учнів в шеренгу, викладач математики пропонує кожному учню висловити власні враження від уроку. Учні висловлюють свої думки з зліва-направо: позитивні (хвиля рухається до берегу), справа-наліво: негативні (хвиля повертається).

C:\Users\inna92\Desktop\Новая папка (3)\спортзалjpg.jpg

  C:\Users\inna92\Desktop\Новая папка (3)\спортзал 2o.jpg

 

C:\Users\inna92\Desktop\Новая папка (3)\ученики1.jpg

 

doc
Додано
16 січня
Переглядів
381
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку