Конспект уроку з геометрії для 10 класу на тему: "Паралельність прямої та площини" рівень стандарту
Тема уроку: «Паралельність прямої та площини»
Формування компетентностей:
Тип уроку: комбінований
Обладнання та наочність: ноутбук, проектор, екран, презентація Power Point.
Хід уроку
І Організаційний етап
Вітаюсь. Перевіряю готовність учнів до уроку. Повідомляю учням епіграф: «У величезному саду геометрії кожний може підібрати собі букет за смаком» (Давид Гільберт).
ІІ Перевірка домашнього завдання
Учні обмінюються зошитами з сусідом по парті та перевіряють правильність виконання домашнього завдання із розв’язанням на слайді. (Слайд 2)
ІІІ Повідомлення теми та мети уроку
Повідомляю учням тему уроку: «Паралельність прямої та площини у просторі». (Слайд 3). А також мету уроку: сформувати поняття паралельності прямої і площини, засвоїти ознаку паралельності прямої та площини; навчитися розв’язувати завдання, що передбачають застосування ознаки паралельності прямої та площини (Слайд 4)
ІV Актуалізація опорних знань
Для актуалізації опорних знань використовуються флеш картки за посиланням:
https://naurok.com.ua/test/paralelnist-pryamo-ta-ploschini-flesh-karti-18678.html
На одній стороні картки записано запитання, а на її звороті - відповідь. Таким чином учні відповідають на запитання та одразу перевіряють їх правильність
Запитання на флеш картках
ІV Пояснення нового матеріалу
Ви вже знаєте, як у просторі можуть розміщуватися дві прямі. Вони можуть:
Давайте поміркуємо, як можуть розміщуватися пряма і площина у просторі. Для цього розглянемо малюнки, що зображені на слайді і опишемо можливі варіанти розміщення прямої та площини. (Слайд 6).
Розглядаючи малюнки учні приходять до висновку, що пряма і площина можуть перетинатися тобто мати одну спільну точку, пряма може належати площині, тобто вони мають безліч спільних точок та пряма і площина можуть не мати жодної спільної точки, тобто бути паралельними. (Слайд 7). Тепер ми можемо сказати означення паралельності прямої та площини.
Означення: Пряму і площину називають паралельними, якщо вони не мають спільних точок.
Записують:
Часто для розв’язування задач не достатньо одного означення і потрібні більш чіткі умови паралельності прямої і площини. В цьому допоможе теорема, яка називається: ознака паралельності прямої і площини.
Теорема (Ознака паралельності прямої та площини)
Якщо пряма паралельна якій-небудь прямій площини, то вона паралельна і самій площині.
Із доведенням пропоную учням ознайомитися самостійно
V Закріплення вивченого матеріалу
Усні вправи
А) ребра, паралельні площині (A, B)
Б) площини граней, паралельні ребру . ( ).
Письмова вправа (колективне розв’язування)
Задача
Точки А і В лежать у площині , а точка О – поза площиною. Доведіть, що пряма, яка проходить через середини відрізків АО і ОВ, паралельна площині .
Дано:
А
В;
О ;
M – середина ОА;
N – середина ОВ;
Довести: MN
Доведення
Через прямі ОА і ОВ можна провести площину, яка перетинає площину по прямій АВ. Розглянемо трикутник АОВ. Оскільки точка М - середина АО, точка N – середина ОВ, то МN – середня лінія трикутника АОВ. Тоді за властивістю середньої лінії трикутника МN АВ. Оскільки АВ і МN АВ, то за ознакою паралельності прямої і площини МN
Виконання тестових завдань
Для того, щоб закріпити пройдений матеріал, пропоную учням пройти онлайн тестування.
https://naurok.com.ua/test/paralelnist-pryamo-ta-ploschini-18520.html
Учні використовуючи браузери своїх мобільних телефонів, переходять на сайт join.naurok.ua Далі вводять своє прізвище та ім’я, а також код, що їм повідомляється.
VІ Підсумок уроку
Для підведення підсумку пропоную учням виконати вправу «Закінчи речення»
VІІ Домашнє завдання