Ківерцівська експериментальна школа
Навчальний посібник
___________________________________
___________________________________
Тема №3 Тригонометричні функції
Урок №1
«Не буде ледачий пекти свого полову,
а людина трудяща набуде маєток цінний»
Книга приповістей Соломонових 12 : 27
Тригонометричні функції
Питання
Література
Істер О.С. Математика: (алгебра і початки аналізу та геометрія, рівень стандарту): Підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. Київ: Генеза, 2018 рік, §§7 – 9, стор. 68 – 94; §12, стор. 109 – 121.
1. Радіанне вимірювання кутів. Тригонометричні функції числового аргументу |
|||
1.1 |
Тригонометрія – наука про вимірювання трикутників (з грецької «тригонон» – трикутник, «метріо» – міра) |
||
1.2 |
Поняття кута |
||
У геометрії |
У тригонометрії |
||
Кут – геометрична фігура, утворена двома променями, які виходять з однієї точки А
О В утворений променями ОА і ОВ |
Кут – фігура, утворена при повороті променя на площині навколо його початку А О В утворений при повороті променя ОА навколо точки О |
||
1.3 |
Вимірювання кутів |
||
Градусна міра кута ( частина розгорнутого кута) |
|||
Кожному куту ставиться у відповідність градусна міра |
Кожному куту як фігурі ставиться у відповідність кут повороту α, за допомогою якого утворений цей кут (поворот проти годинникової стрілки – α > 0; поворот за годинниковою стрілкою – α < 0) |
||
Радіанна міра кута |
|||
1 радіан – це центральний кут кола, який спирається на дугу, довжина якої дорівнює радіусу кола. ∠АОВ = 1рад. Це означає,що АВ=ОА=R ∠АОС – розгорнутий ∠АОС=180°=π рад 1° = радіан 1 радіан = ≈ 57º |
|||
1.4
|
Одиничним колом називається коло з центром у початку координат і радіусом 1.
|
||
1.5 |
Косинусом кута повороту α називають абсцису x точки М (x; y) одиничного кола, отриманої внаслідок повороту точки на кут α радіан ()
|
|
|
1.6 |
Синусом кута повороту α називають ординату y точки М (x; y) одиничного кола, отриманої внаслідок повороту точки на кут α радіан ()
|
||
1.7 |
Тангенсом кута повороту α називають відношення синуса цього кута до його косинуса
|
|
|
1.8 |
Котангенсом кута повороту α називають відношення косинуса цього кута до його синуса
|
|
|
1.9 |
Функції називають тригонометричними функціями |
||
1.10 |
Знаки тригонометричних функцій ,
|
||
1.11 |
Функція косинус є парною, а функції синус, тангенс і котангенс – непарним , Всередині косинуса живе панда, а панда голодний. Тому він зїдає знак мінус. Функція косинус – парна. |
||
2. Періодичні функції |
|||
2.12 |
Функцію називають періодичною, якщо існує таке число , що для будь – якого х з області визначення функції f виконуються рівності |
||
2.13 |
Головним періодом функцій є число 2π; головним періодом функцій є число π ; ;
|
||
3. Графіки тригонометричних функцій
α |
0° |
30° |
45° |
60° |
90° |
120° |
135° |
150° |
180° |
270° |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
|
|
|
1 |
|
|
|
0 |
|
|
1 |
|
|
|
0 |
|
|
|
|
0 |
|
0 |
|
1 |
|
– |
|
|
|
0 |
– |
|
– |
|
1 |
|
0 |
|
|
|
– |
0 |
Урок №2
«Зібратися разом – це початок,
триматися разом – це процес,
працювати разом – це успіх».
Генрі Діорд
Фронтальне опрацювання матеріалу
Радіанне вимірювання кутів
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування задач і вправ
Завдання 2.
Письмово виконайте вправи, стор. 80 – 82 підручника: 8.1, 8.3, 8.16, 8.19, 8.22.
ІІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування нестандартних задач і вправ
Завдання 3.
Самостійно виконайте завдання: накресліть таблицю в зошиті і заповніть її.
Урок №3
«Зібратися разом – це початок,
триматися разом – це процес,
працювати разом – це успіх».
Генрі Діорд
Фронтальне опрацювання матеріалу
Тригонометричні функції числового аргументу
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування задач і вправ
Завдання 2.
Завдання 3.
Виконати самостійно:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
? |
Уроки №4, 5
«Я можу все в Тім, Хто
мене підкріпляє, – в Ісусі Христі»
Послання ап.. Павла до филипʼян 4:13
Фронтальне опрацювання матеріалу
Властивості і графіки тригонометричних функцій
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
Завдання 2.
За допомогою презентації, запропонованої вчителем, визначте властивості функцій .
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування задач і вправ
Завдання 3.
Виконайте письмово вправи:
Завдання 4.
1 А – 1 Д
2 Б 0
3 c B 1
4 Г значення виразу не визначено
Урок №7
«Серце розумне шукає знання,
а уста безумних глупоту пасуть»
Книга приповістей Соломонових 15:14
Внутрішньопредметне узагальнення матеріалу
Тригонометричні функції
І. Систематизація та узагальнення теоретичних знань
Завдання 1.
ІІ. Систематизація та узагальнення практичних умінь та навичок
Завдання 2.
Усно виконати вправи:
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
Завдання 3.
Виконати письмово вправи:
Тема №4. Тригонометричні формули
Урок №1
Тригонометричні формули
«У математиків існує своя мова – це формули»
С.В.Ковалевська
Питання
Література
Істер О.С. Математика: (алгебра і початки аналізу та геометрія, рівень стандарту): Підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. Київ: Генеза, 2018 рік, §§10, 11, стор. 94 – 109; §§13 – 16, стор. 121 – 158.
1. Основні співвідношення між тригонометричними функціями одного аргументу |
|||||||||||||
1.1 |
– основна тригонометрична тотожність , 5) 6) 4) |
||||||||||||
2. Формули зведення |
|||||||||||||
2.2 |
Формулами зведення називають формули, за допомогою яких тригонометричні функції від аргументів виду зводять до тригонометричних функцій аргументу α |
||||||||||||
2.3 |
Правила для запису формул зведення
Чверть знак функція |
||||||||||||
3. Формули додавання |
|||||||||||||
3.4 |
|
||||||||||||
4. Формули подвійного аргументу |
|||||||||||||
4.5 |
2)
|
||||||||||||
5. Формули половинного аргументу |
|||||||||||||
5.6 |
3) |
||||||||||||
6. Формули суми і різниці тригонометричних функцій |
|||||||||||||
6.7 |
4) |
||||||||||||
7. Формули перетворення добутку тригонометричних функцій у суму |
|||||||||||||
7.8 |
3) |
||||||||||||
8. Обернені тригонометричні функції |
|||||||||||||
8.9 |
Арккосинусом числа b, де , називають таке число α з проміжку , косинус якого дорівнює b arсcos b = α, якщо і |
|
|||||||||||
8.10 |
Арксинусом числа b, де , називають таке число α з проміжку , синус якого дорівнює b arcsin b = α, якщо і |
|
|||||||||||
8.11 |
Арктангенсом числа b називають таке число α з проміжку, тангенс якого дорівнює b arctg b = α, якщо і |
|
|||||||||||
8.12 |
Арккотангенсом числа b називають таке число α з проміжку, котангенс якого дорівнює b arcctg b = α, якщо і |
|
|||||||||||
8.13 |
Деякі властивості обернених тригонометричних функцій |
||||||||||||
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
||||||||||
|
|
||||||||||||
9. Найпростіші тригонометричні рівняння |
|||||||||||||
9.14 |
Рівняння виду називаються найпростішими тригонометричними рівняннями.
|
|
|||||||||||
9.15 |
Розв’язування найпростіших тригонометричних рівнянь |
||||||||||||
9.15.1
|
,
|
||||||||||||
9.15.2
|
|
||||||||||||
9.15.3 |
|
||||||||||||
Урок №2
«Знання лише тоді знання, коли воно отримане
зусиллям розуму, а не пам’яті»
Л.М.Толстой
Фронтальне опрацювання матеріалу
Основні співвідношення між тригонометричними функціями одного аргументу
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
5)
Завдання 2.
Встановити відповідність між тригонометричними виразами
|
А) |
|
|
3) |
|
4) |
Г) |
5) |
|
6) |
Е) |
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування задач і вправ
Завдання 3.
3.1. Спростити вираз .
3.2. Знайдіть значення тригонометричних функцій аргументу , якщо
3.3. Спростіть вираз:
а) ;
б) .
3.4. Доведіть тотожність: .
Домашнє завдання: підготуйте 3 твердження, пов’язані з нашим блоком, два з них правдиві, а одне – брехня. На уроці потрібно буде озвучити ці твердження, а ваші однокласники повинні вгадати правда це чи брехня.
Урок №3
«Алгебра і геометрія — єдині
країни, де панують тиша й мир»
Марія Аньєзі, італійський математик
Фронтальне опрацювання матеріалу
Формули зведення
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
1 A
2 Б
3 B
4 Г
Д
Завдання 2.
1) y 2) у 3) у
– + + + – +
0 х 0 х 0 х
– + – – – –
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування задач і вправ
Завдання 3.
Урок №4
Найвище призначення математики – знаходити
порядок у хаосі, який нас оточує.
Н. Вінтер (американський математик)
Фронтальне опрацювання матеріалу
Формули додавання
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
1. sin 450 = 4. cos 450 = 7. cos 750 =
2. cos 300 = 5. tg 300 =
3. tg 600 = 6. sin 600 =
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування задач і вправ
Завдання 2.
2.1. Обчисліть:
4
2) tg 150
3) tg 750
2.2. Знайти значення виразів
1) sin 200 cos 400 + cos 200 sin 400
2) cos 700cos 100 + sin 700 sin 100
1) sin 210 cos 90 + cos 210 sin 90 ; 3) ;
2) sin 800 cos 200 – cos 800 sin 200 ; 4
2.4. Доведіть тотожність
sin (α + β) - sin (α - β) = 2 cos α sin β
Урок №6
«Працьовитість – душа
будь-якої справи і запорука добробуту»
Чарльз Діккенс
Фронтальне опрацювання матеріалу
Формули подвійного аргументу
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування задач і вправ
Завдання 2.
Користуючись розглянутими прикладами, виконайте вправи, стор. 133 – 136 підручника: 14.3 (1; 3; 5); 14.7 (2; 4; 6); 14.9; 14.23 (1, 3, 5).
Завдання 3.
Виконавши вправи, ви дізнаєтесь, який хімічний елемент дуже необхідний людям, і його багато у повітрі Карпат.
3.1. (аргумент – номер букви алфавіту).
3.2. Обчислити: 18,5 +2 sin15°·cos15° (номер букви алфавіту).
3.3. Знайти значення виразу: 6( – ) (номер букви алфавіту).
Урок №7
«Більше думай і тоді вирішуй»
Григорій Сковорода
Фронтальне опрацювання матеріалу
Формули суми і різниці тригонометричних функцій
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування задач і вправ
Завдання 2.
Усно виконайте вправи:
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
|
|
1 |
|
Завдання 3.
3.1. Перетворіть на добуток:
1)
2)
3) ;
4) .
1)
2) ;
1) ;
2) .
Урок №8
«Математика – дивовижна вчителька в
мистецтві спрямовувати думки, де вони невпорядковані, і
викорчовувати безглуздя, фільтрувати брудне і наводити ясність»
Жорж Фавр, засновник Мануфактури Zenith
з виробництва годинників, Швейцарія
Фронтальне опрацювання матеріалу
Обернені тригонометричні функції
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
Завдання 2.
Накресліть таблицю і заповніть її:
а |
–1 |
– |
– |
– |
0 |
|
|
|
1 |
arccos а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
arcsin а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування задач і вправ
Завдання 3.
Письмово виконати вправи:
3.1. Перевірити чи є правильною рівність?
;
2) arcsin ∙ arcsin = ;
3) arccos2 (–) = .
3.2. Обчислити:
1) arccos ∙ arccos (–); 2) arcsin + arcsin (–); 3) arcsin 0 + arcsin .
3.3. Обчислити:
1) sin (arсcos ); 2) sin (2 arсcos (–).
3.4. Обчислити:
1) cos (arcsin ); 2) cos (2 arccos ).
3.5. Обчислити:
1) arccos (cos ); 2) arcsin (sin 4); 3) arcsin (sin 1,2); 4) arccos (cos 5).
3.6. Обчислити 1) sin (arсcos ); 2) cos (arсsin ).
Урок №9
«Хто зневажає досягнення математики, той завдає
шкоди всій науці, бо той, хто не знає математики, не
може вивчати інші точні науки й не може пізнати світ»
Роджер Бекон, англійський філософ, учений, викладач
Фронтальне опрацювання матеріалу
Найпростіші тригонометричні рівняння
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування задач і вправ
Завдання 2.
Письмово виконати вправи, стор. 155 – 156 підручника: 16.9 (1, 3, 5), 16.13 (2, 4), 16.15, 16.19.
Урок №11
«Освіта — скарб; праця — ключ до нього»
П’єр Буаст, французький лексикограф і поет.
Внутрішньопредметне узагальнення матеріалу
Тригонометричні формули
І. Систематизація та узагальнення теоретичних знань
Завдання 1.
ІІ. Систематизація та узагальнення практичних умінь та навичок
Завдання 2.
Усно виконати вправи:
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
0 |
– 1 |
0,5 |
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
Завдання 3.
Письмово виконати вправи:
Тема №5. Похідна
Урок №1
Похідна
«Яка наука може бути благороднішою,
прекраснішою, кориснішою для людини, ніж математика?»
Б. Франклін
Питання
Література
Істер О.С. Математика: (алгебра і початки аналізу та геометрія, рівень стандарту): Підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. Київ: Генеза, 2018 рік, §§17 – 20 , стор. 160 – 190.
1. Геометричний та фізичний зміст похідної. Рівняння дотичної до графіка функції |
||||
1.1 |
Число називають границею функції f у точці a, якщо аргумент цієї функції прямує до числа a, а значення функції прямує до числа. Позначення: |
Для функції
Число 3 – аргумент функції для границі - 2. |
||
1.2 |
Границя функції f у точці дорівнює значенню функції в цій точці: |
|||
1.3 |
Якщо , то різницю називають приростом аргументу функції і позначають |
|||
1.4 |
Різницю називають приростом функції у точці . |
|||
1.5 |
Похідною функції в точці називають границю відношення приросту функції до приросту аргументу, якщо приріст аргументу прямує до 0: |
|||
1.6 |
Функцію, яка має похідну в точці , називають диференційованою в цій точці. |
|||
1.7 |
Механічний зміст похідної: похідна – це миттєва швидкість руху матеріальної точки у момент часу : |
|||
1.8 |
Геометричний зміст похідної: похідна – це кутовий коефіцієнт дотичної до графіка функції в точці : |
|||
2. Таблиця похідних |
||||
2.9 |
2), – стала 3) 4) 5) |
6) 7) 8) 9) 10) |
||
3. Правила обчислення похідних. Похідна складеної функції. |
||||
3.10 |
Похідна суми диференційованих функцій дорівнює сумі похідних цих функцій |
|
||
3.11 |
Похідна добутку диференційованих функцій дорівнює сумі добутків похідної першої функції на другу та першої функції на похідну другої |
|
||
3.12 |
Сталий множник можна виносити за знак похідної |
|
||
3.13 |
Похідна частки диференційованих функцій дорівнює дробу, чисельник якого є різницею добутків похідної першої функції на другу та першої функції на похідну другої, а знаменник дорівнює квадрату другої функції |
|
||
Урок №2
«Наука складається з фактів, як будинок з каменів, але набір
фактів ще не наука, так само як купа каміння ще не будинок»
Анрі Пуанкаре, французький математик, фізик, філософ
Фронтальне опрацювання матеріалу
Задачі, що приводять до поняття похідної. Фізичний і геометричний зміст похідної
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування задач і вправ
Завдання 2.
Розгляньте приклад розв’язування вправи:
Тіло масою 2 кг рухається прямолінійно за законом , s(t) вимірюється в сантиметрах, час t – в секундах. Знайти діючу силу. Тіло рухається 2с.
Розв’язання
При t = 2c,
,
Завдання 3.
Користуючись розглянутим прикладом, письмово виконайте вправи:
А |
Б |
В |
Г |
Д |
2с |
3с |
5с |
6с |
7с |
Урок №3
«Ми не можемо заборонити птахам пролітати над нашою головою, але
ми не дозволяємо їм сідати нам на голову і вити на ній свої гнізда. Подібно
до цього ми не можемо заборонити поганим думкам інколи приходити
до нас в голову, але ми повинні не дозволяти їм гніздитися в нашому мозку»
Мартін Лютер, ініціатор руху в Церкві, пізніше названого Реформацією
Фронтальне опрацювання матеріалу
Похідні елементарних функцій. Похідні суми, добутку і частки функцій
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
А)
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування задач і вправ
Завдання 2.
Розгляньте приклад розв’язування вправи:
Знайдіть похідну функції: у =х ·sinx
Розв’язання
у’ = (x sin x)’ = x’ sinx +x (sin x)’ = 1 · sin x +x cos x = sinx +x cosx
Завдання 3.
Користуючись розглянутим прикладом, письмово виконати вправи:
1) у =sinx;2) у =x2cosx; 3) у = x2.
1) (x - 2)2·x3; 2) (x2 - х)(х3 + x).
Урок №4
«Не спішіть судити інших, а краще почніть з себе»
Фронтальне опрацювання матеріалу
Правила обчислення похідних
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування задач і вправ
Завдання 2.
Письмово виконати вправи:
Завдання 3.
Письмово виконати вправи:
Завдання 4.
Письмово виконати вправи:
Урок №6
«І як бажаєте, щоб вам люди
чинили, так само чиніть їм і ви»
Євангелія від Луки 6:31
Внутрішньопредметне узагальнення матеріалу
Похідна
І. Систематизація та узагальнення теоретичних знань
Завдання 1.
ІІ. Систематизація та узагальнення практичних умінь та навичок
Завдання 2.
Усно розв’язати вправи:
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
1 |
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
Завдання 3.
Письмово розв’язати вправи:
1. ´ |
А. Дорівнює: |
2. ´ |
Б. Дорівнює: |
3. ´ |
В. Дорівнює: |
4. ´ |
Г. Дорівнює: |
|
Д. Дорівнює: |
Тема №6. Застосування похідної
Урок №1
Застосування похідної
«…щоб стати математиком, треба захоплюватись
чарівністю закономірностей і логічною стрункістю законів»
У. Сойєр
Питання
Література
Істер О.С. Математика: (алгебра і початки аналізу та геометрія, рівень стандарту): Підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. Київ: Генеза, 2018 рік, §§21 – 24, стор. 190 – 221.
1. Ознаки сталості, зростання і спадання функції. |
||
1.1 |
Ознака сталості функції. Функція є сталою на проміжку тоді і тільки тоді, коли для кожного з цього проміжку. |
|
1.2 |
Ознака зростання функції. Якщо в кожній точці проміжку , то функція зростає на . |
|
1.3 |
Ознака спадання функції. Якщо в кожній точці проміжку , то функція спадає на . |
|
1.4 |
Критичними точками функції називають внутрішні точки області визначення функції, у яких похідна дорівнює нулю, або не існує. |
|
1.5 |
Алгоритм дослідження функції на зростання і спадання:
|
Знайти проміжки зростання і спадання функції |
1.6 |
Околом точки називають будь-який проміжок, що містить цю точку. |
Околом точки 2 є проміжок |
1.7 |
Точку називають точкою максимуму функції , якщо існує окіл точки такий, що для всіх з цього околу виконується нерівність (). |
|
1.8 |
Точку називають точкою мінімуму функції , якщо існує окіл точки такий, що для всіх з цього околу виконується нерівність ().
|
|
1.9 |
Точки максимуму і мінімуму називають точками екстремуму функції. |
|
1.10 |
Значення функції в точках екстремуму називають екстремумом функції(). |
|
1.11 |
Якщо точка є точкою екстремуму функції , то або , або похідна в цій точці не існує. |
|
1.12 |
Ознака точок максимуму і мінімуму функції. Якщо при переході через точку похідна змінює знак з плюса на мінус, то – точка максимуму; якщо похідна змінює знак з мінуса на плюс, то – точка мінімуму. |
|
1.13 |
Алгоритм дослідження функції на монотонність, екстремум: 1) знайти область визначення функції; 2) знайти похідну функції; 3) знайти критичні точки функції (розв’язати рівняння ); 4) позначити критичні точки на області визначення функції та знайти знак похідної на кожному з отриманих проміжків; 5) для кожної критичної точки за знаком похідної на проміжках зліва і справа від неї визначити, чи є вона точкою екстремуму, і якою саме, максимуму чи мінімуму. Записати результат. |
Знайти точки екстремуму функції |
2. Найбільше і найменше значення функції на відрізку |
||
2.14 |
Алгоритм пошуку найбільшого і найменшого значення функції на відрізку : 1) знайти область визначення функції; 2) знайти критичні точки функції і серед них вибрати ті, які належать заданому проміжку; 3) обчислити значення функції у вибраних критичних точках і на кінцях заданого відрізка; 4) з усіх знайдених значень обрати найбільше і найменше. |
|
3. Побудова графіків функцій |
||
3.15 |
Алгоритм дослідження властивостей функції:
;
Дослідити функцію і побудувати її графік.
|
Урок №2
«…бо мудрість увійде до серця твого,
і буде приємне знання для твоєї душі!»
Книга приповістей Соломонових 2:10
Фронтальне опрацювання матеріалу
Зростання і спадання функції. Екстремальні точки функції
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
Завдання 2.
Усно виконайте вправи:
Назвіть проміжки зростання функції. Рис. 2
Назвіть проміжки спадання функції.
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування задач і вправ
Завдання 3.
Виконати письмово вправи:
Завдання 4.
Виконати письмово:
Для функцій, графіки яких зображено на рисунках а – г знайдіть точки максимуму і мінімуму функції:
Завдання 5.
Виконати письмово:
Завдання 6.
Письмово виконати вправи:
Урок №3
«…в порівнянні з Біблією всі людські
книги, навіть найкращі, є тільки планетами,
які запозичують своє світло і сяйво від Сонця»
Роберт Бойль англійський хімік, фізик і філософ
Фронтальне опрацювання матеріалу
Найбільше та найменше значення функції на відрізку
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування задач і вправ
Завдання 2.
Письмово виконати вправи:
Завдання 3.
Письмово виконати вправи:
Уроки №4, 5
«…а ті, хто надію складає на Господа, силу
відновлять, крила підіймуть, немов ті орли, будуть
бігати і не потомляться, будуть ходити і не помучаться!»
Книга пророка Ісаї 40:31
Фронтальне опрацювання матеріалу
Дослідження функцій за допомогою похідної та побудова графіків функцій
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
Завдання 2.
Чи вірне дане твердження:
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування задач і вправ
Завдання 3.
1. |
Область визначення функції |
А |
|
2. |
Значення , при яких функція набуває додатних значень |
Б |
|
3. |
Значення , при яких функція зростає |
В |
|
|
|
Г |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
0 |
+ |
0 |
|
|
|
|
|
2 |
|
Урок №7
«Шукайте ж найперш
царства Божого й правди Його…»
Євангелія від Матвія 6:33
Внутрішньопредметне узагальнення матеріалу
Застосування похідної
І. Систематизація та узагальнення теоретичних знань
Завдання 1.
ІІ. Систематизація та узагальнення практичних умінь та навичок
Завдання 2
Письмово виконайте вправи:
А |
Б |
В |
Г |
Д |
6 |
4 |
– 6 |
0 |
Інша відповідь |
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
2 і – 2 |
0 і – 4 |
– 2 і – 3 |
4 і – 3 |
Інша відповідь |
Завдання 3.
Письмово виконайте вправи:
1 Розв’яжіть рівняння 3 Знайдіть проміжки спадання функції
2 Знайдіть координати точок 4 Знайдіть проміжки зростання функції
екстремуму функції
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
1