Урок "Спортивні ігри. Футбол"

Про матеріал
Варіативний модуль "Футбол" є важливою складовою навчальної програми з фізичної культури для 10-11класів загальноосвітніх навчальних закладів. Основний зміст модуля відповідає головним завданням програми, формуючи через навчання футболу стійкий інтерес юнаків і дівчат до занять фізичною культурою зокрема та здорового способу життя взагалі.При цьому навчальний матеріал модуля адаптований до занять з учнями різної підготовленості, передбачає загальноосвітню, а не спортивну спрямованість, і містить найпростіші елементи техніки та дій у нападі і захисті, теоретичні відомості,а також вправи з елементами футболу для розвитку фізичних якостей.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОПОРНИЙ ЗАКЛАД «ВОВЧИЦЬКИЙ ЛІЦЕЙ ІМЕНІ В. Ф. МИЦИКА

 

 ЛУБЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЛУБЕНСЬКОГО РАЙОНУ

 

ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

 

 

 

 

 

 

ОРІЄНТОВНІ ПЛАНИ-КОНСПЕКТИ

 

УРОКІВ ІЗ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДЛЯ УЧНІВ 11 КЛАСУ

 

МОДУЛЬ «ФУТБОЛ»

 

 

УЧИТЕЛЬ: ТКАЧУК СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ

 

Урок футболу: методика і організація шкільного футболу - Острів знань

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                           УРОК №                     Учитель: Ткачук Сергій Володимирович

Мета: Формування ключових компетентностей учнів засобами гри в футбол.

Варіативний модуль: футбол.

Завдання:1.Повторити  техніку ведення м’яча.

                 2. Закріпити навички ведення м’яча і обведення суперника.

                 3. Сприяти розвитку спритності, швидкості.

                 4. Виховувати командну відповідальність та силу волі.

Тривалість уроку- 45 хвилин.

Дата:

Місце проведення: спортивний майданчик.

Інвентар: м’ячі.

 

Частина уроку

Зміст

Дозуван-

ня,хв.

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча

 (13 хв.)

1.Шикування, вітання, повідомлення завдань.

2. Правила техніки безпеки.

 

 

3. Ходьба

- на носках, руки на поясі;

- на п’ятках, руки в сторони;

- на кожен третій крок - колові оберти ногою (почергово правою і лівою);

- в повному присяді;

- на кожен третій крок нахил і торкання правою рукою лівої ноги, лівою – правої ноги.

 

4. Біг

- схресним кроком;

- вільний стрибкоподібний ( 4 стрибки на правій, 4 стрибки на лівій);

- вільний біг, за сигналом – ходьба в повному присяді;

- з високим підніманням колін по черзі і різкими махами руками у такт з підніманням колін;

- вільний біг із коловими обертами рук вперед і назад.

5. Комплекс вправ із загальної фізичної підготовки:

 

1) В.п. -  ноги нарізно (на ширині плечей), руки вгору. Стати на носки, прогнутися, опустити руки, стати на всю стопу.

2) В.п. – ноги разом, руки вгору. Нахил праворуч -  в.п., ліворуч – в.п.

 

3) В.п. – ноги разом. Підняти  руки вгору, прогнутися, нахилитися вперед, не згинаючи ніг.

4) В.п.  – одна нога попереду іншої, руки в сторони. Напівприсісти та випрямитися.

5) В.п.  -  ліва рука витягнута вперед (на рівні плеча). Дістати її долоню носком правої ноги. Те саме правою рукою й лівою ногою.

6) В.п. – ноги нарізно, руки вперед (15-25 присідань).

7) В.п. – одна нога попереду іншої. Передня зігнута і стоїть на повній ступні, задня витягнута і стоїть на носку. У такому положенні залишатися 20-30 секунд, натискаючи на таз 3-4 рази.

8) В.п. – ноги нарізно. Нахилитися, взятися за ноги біля гомілковостопного суглобу і , не згинаючи ніг, пройти кілька кроків уперед, випрямитися.

 

 

2 хв

 

1 хв

 

 

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 хв

 

 

 

5-6 разів

 

5-6 разів у кожен бік

6-8 разів

 

 

5-6 разів

 

По 5-6 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-3 рази

В одну шеренгу. Звернути увагу на загальний фізичний стан учнів та їх зовнішній вигляд.

Нагадати про дотримання правил техніки безпеки. Фронтальне опитування.

Звернути увагу на важливість уміння володіння технікою ведення м’яча.

 

У колону по одному. Дистанція – 2 кроки.

Темп середній, підборіддя припідняте.

Спину тримати рівно. Стежити за правильною поставою.

 

 

 

 

 

 

 

Дихання має бути рівномірним.

 

Поступове прискорення темпу.

 

 

 

 

 

 

 

 

Стоячи в одній шерензі, розімкнутися на довжину витягнутих рук.

 

 

Стежити за правильністю постави і чіткістю виконання вправ.

 

 

Збільшити амплітуду руху.

Основна (27хв.)

Вправа 1. Ведення м’яча в одному напрямку.

Гравці з м’ячем (рис. 1) в одну лінію (I), в колоні (II) або ж в групі (III) тренуються у веденні м’яча по всій довжині або ширині поля. Варіанти ведення: кроком, повільним бігом; внутрішньою(b) і зовнішньою (а) частиною стопи.

Вправа 2. Ведення м’яча зі зміною місць (рис. 2.1) Вихідне положення: в парах на відстані 15-20 м. За  сигналом учителя - ведення м’яча і зміна місць.

Варіанти: А-ведення- прокидання повз суперника-зміна місць; В-ведення-обведення суперника-зміна місць; С-зміна швидкості ведення.

Вправа 3. Естафета. Ведення м’яча навколо фішки (рис. 2.2)

Варіанти: А-зміна способу ведення м’яча, як показано у вправі 1;  В-ведення –прокидання біля фішки собі на хід; С-ведення-поворот на 360о-продовження ведення;D-ведення-перекид уперед-продовження ведення; Е-одночасне ведення всіма гравцями навколо фішки.

 

 

9 хв

 

 

 

 

 

 

9 хв

 

 

 

 

 

 

 

10 хв

В кожній вправі необхідно визначати спосіб ведення (правою, лівою ногою) м’яча. Постійно наголошувати, що гравець веде м’яч, а не навпаки.

Заключна (5хв.)

  1. Шикування в колону по одному.
  2. Біг у повільному темпі.
  3. Вправи на відновлення дихання.
  4. Підсумок уроку, виставлення оцінок.
  5. Домашнє завдання.

 

5 хв

Темп повільний, правильне дихання

 

 

 

Жонглювати м’ячем

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                     УРОК №              Учитель: Ткачук Сергій Володимирович

Мета: Формування ключових компетентностей учнів засобами гри в футбол.

Варіативний модуль: футбол.

Завдання: 1. Закріпити техніку гри головою з різних вихідних положень.

                  2. Відпрацювати прийоми передач і обробки м’яча.

                  3. Сприяти розвитку спритності, швидкості.

                  4. Виховувати командну відповідальність, фізично-силові якості.

Тривалість уроку- 45 хвилин.

Дата:

Місце проведення: спортивний майданчик.

Інвентар: м’ячі.

 

Частина уроку

Зміст

Дозуван-

ня,хв.

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча

 (13 хв.)

1.Шикування, вітання, повідомлення завдань.

2. Правила техніки безпеки.

 

 

 

3. Ходьба

- на носках;

- на п’ятках;

- на кожен третій крок - колові оберти ногою всередину і назовні  (почергово правою і лівою);

- в повному присяді;

- на кожен третій крок нахил і торкання правою рукою лівої ноги, лівою – правої ноги.

 

4. Біг

- схресним кроком;

- вільний біг, за сигналом – ходьба в повному присяді;

- вільний біг, за сигналом – стрибок з прогином, імітація удару головою;

- з високим підніманням стегна;

- повільний біг; махи зігнутою ногою назовні з торканням п’яткою долоні;

- повільний біг із виконанням махів зігнутою ногою всередину.

 

5. Загальнорозвиваючі вправи з футбольним м’ячем:

 

1) В.п. - ноги нарізно. Зробити кілька колоподібних обертань тулубом, тримаючи в руках футбольний м’яч.

2) В.п.-  лежачи на спині, руки з м’ячем вгору, ноги розведені в сторони. Нахилятися максимально вперед, дістаючи м’ячем почергово то ліву, то праву ногу.

3) В.п. – ноги нарізно, руки з м’ячем угору, нахил уперед з почерговим доторканням м’ячем носків правої і лівої ніг.

4)  Кидки м’яча в сторони, вперед, за спину, назад та вгору.

 

5) В.п. – лежачи на спині, ноги витягнуті. М’яч захопити внутрішніми частинами стоп. Піднімаючи прямі ноги, діставати носками до землі за головою і повертатися в в.п.

6) В.п. – стоячи на колінах, м’яч у руках. Прогинаючись, діставати м’ячем до землі.

7) В.п. – лежачи на животі, руки з м’ячем угору, ноги прямі. Прогнутися у попереку.  

8) В.п. – ноги нарізно ( на ширині плеч), руки з м’ячем угору. Нахилитися вперед і доторкнутися м’ячем до землі, заносячи його якомога далі назад між ногами.

9) Присісти. М’яч у витягнутих вперед руках. Підскоки вперед і в сторони.

 

2 хв.

 

1 хв.

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 хв.

В одну шеренгу. Звернути увагу на загальний фізичний стан учнів та їх зовнішній вигляд.

Нагадати про дотримання правил техніки безпеки.

Звернути увагу на важливість уміння володіння технікою гри головою з різних вихідних положень.

 

У колону по одному. Дистанція – 2 кроки.

Темп середній, підборіддя припідняте.

 

 

 

 

 

Спину тримати рівно. Стежити за правильною поставою.

 

 

 

 

Дихання має бути рівномірним.

 

Поступове прискорення темпу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ноги не згинати.

 

 

 

Виконується в парах чи групами, під час кидка м’яча назад, треба встигнути повернутися на 180 %, перед тим, як його піймати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ноги не згинати.

Основна (27хв.)

Рис. 1.  В.п.: попарно  на відстані 3-5 м один від одного передачі головою після кидка рукою.

Варіанти: А- передача головою стоячи (а) і в стрибку (b). В- теж саме після кидка рукою, після відскоку м’яча від землі (с) і після підкидання рукою (d).

Рис. 2.Передачі головою в парах (на 2-5м) Відстань між гравцями постійно змінюється.

Варіант: передачі головою в трійках.

 

Рис. 3. В.п.: в парах, один сидить. Передача головою, сидячи (відпрацювання тулубом  і головою) після накидання рукою.

Варіанти: дві передачі – із положення сидячи, дві – із положення стоячи в стрибку.

 

Рис. 4. Гравці з м’ячем біля стіни. Виконання удару в стіну-зупинка (обробка) м’яча, що відскочив.

 

Навчальна гра.

4хв.

 

 

 

 

 

 

4хв.

 

 

 

 

 

 

4хв.

 

 

 

 

 

4хв.

 

 

 

11хв.

 

 

 

Відпрацьовуючи гру головою, удари необхідно виконувати лобом і в момент удару не заплющувати очі.

 

 

Заключна (5хв.)

  1. Шикування в колону по одному.
  2. Повільний біг.
  3. Вправи на відновлення дихання.
  4. Підсумок уроку, оцінювання.
  5. Домашнє завдання.

 

5хв.

Темп повільний, правильне дихання

 

 

 

Удари по м’ячу головою біля стіни.

 

                                                                            УРОК №                                           Учитель: Ткачук Сергій Володимирович

 

Мета: Формування ключових компетентностей учнів засобами гри в футбол.

Варіативний модуль: футбол.

Завдання: 1. Закріпити техніку ударів по воротах із різних вихідних положень.

                  2. Відпрацювати і вдосконалити прийоми ударів по воротах.

                  3. Розвивати і тренувати основні фізичні якості в учнів.

                  4. Виховувати командну відповідальність та силу волі.

Тривалість уроку- 45 хвилин.

Дата:

Місце проведення: спортивний майданчик.

Інвентар: м’ячі.

 

 

Частина уроку

Зміст

Дозуван-

ня,хв.

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча

 (13 хв.)

1.Шикування, вітання, повідомлення завдань.

2. Бесіда про запобігання травматизму на уроках із футболу.

 

 

3. Ходьба

- на носках;

- на п’ятках;

- на кожен третій крок - колові оберти ногою всередину і назовні  (почергово правою і лівою);

- в повному присяді;

- на кожен третій крок нахил і торкання правою рукою лівої ноги, лівою – правої ноги.

 

4. Біг

- схресним кроком;

- вільний біг, за сигналом – ходьба в повному присяді;

- вільний біг, за сигналом – стрибок з прогином, імітація удару головою;

- з високим підніманням стегна;

- повільний біг; махи зігнутою ногою назовні з торканням п’яткою долоні;

- повільний біг із виконанням махів зігнутою ногою всередину.

 

5.Комплекс загальнорозвивальних вправ з м’ячем:

 

  1. Перестрибування через м’яч, який лежить на землі.
  2. Підкинути м’яч двома руками якнайвище, повернутися на 360 % і зловити його.
  3. В.п. – ноги нарізно, руки з м’ячем над головою. Поворот тулубом вліво з глибоким нахилом вперед і переходом у поворот вправо.
  4. В.п. – стоячи на колінах, руки з м’ячем над головою. Почергові колові рухи вправо і вліво.
  5. В.п. – сидячи з піднятими і притиснутими одна до другої ногами, обведення м’яча навколо себе.
  6. В.п. – сидячи, ноги нарізно, руки з м’ячем над головою. Підкидання м’яча над собою, зловити його перед собою.
  7. В.п. – сидячи з м’ячем в руках, ноги припідняті. Виконати кидок м’яча двома руками від грудей на стопи, повернути його в руки ногами.

 

 

2хв.

 

 

1хв.

 

 

3хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 хв.

В одну шеренгу. Звернути увагу на загальний фізичний стан учнів та їх зовнішній вигляд.

Нагадати про дотримання правил техніки безпеки.

Звернути увагу на важливість уміння володіння технікою ударів по воротах з різних вихідних положень.

 

У колону по одному. Дистанція – 2 кроки.

Розправити плечі, дивитися вперед, підборіддя припідняте.

 

 

 

 

 

Спину тримати рівно. Стежити за правильною поставою.

 

 

 

 

Руки зігнуті в ліктях.

Дихання має бути рівномірним.

 

Поступове прискорення темпу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Нагадати про техніку безпеки під час виконання вправ.

 

 

 

 

Дотримуватися чіткості виконання вправ.

 

 

 

Слідкувати за амплітудою рухів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Основна (27хв.)

 

1. Розташувавшись у дві колони, як показано на малюнку, гравці по черзі виконують ведення і удар по воротах.

 

 

 

2.В.п. -  в колонах перед карним майданчиком. Футболісти кожної колони по черзі починають ведення і виконують удар по воротах. Періодично групи міняються місцями.

Варіанти :А-удар низом; В-на середній висоті; С-прицільні (верхом через воротаря)

 

 

 

3.В.п. - дві колони одна напроти іншої (10-15м.). Гравець Н1 виконує накидання м’яча через стійки, Н2 виконує удар головою в стрибку. Після виконання спроби - зміна місць.

 

 

Навчальна гра

 

 

 

5хв.

 

 

 

 

5хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5хв.

 

 

 

 

 

 

12 хв.

   Після ведення м’яча по правій стороні-удар правою,по лівій-лівою.

 

 

Для позначення команд використовуються футбольні жилетки. Звертати увагу на командні тактичні дії в нападі: організація швидкого та поступового нападу.

Заключна (5хв.)

  1. Шикування в колону по одному.
  2. Повільний біг.
  3. Вправи на відновлення дихання.
  4. Підсумок уроку, оцінювання.
  5. Домашнє завдання.

5 хв.

 

Темп повільний, правильне дихання

 

 

Вправи на силу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Ткачук Сергій
Додано
24 березня 2021
Переглядів
487
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку