Урок "Sports in Our Life. A Sound Mind in a Sound Body" для учнів 7 класу на розвиток мовленнєвих навичок.
Клас: 7
Тема уроку: Спорт в нашому житті.
Sports in our life. A sound mind in a sound body.
Мета: Вдосконалювати лексичні та граматичні навички по темі «Спорт».
Розвивати навички усного мовлення та удосконалювати навички сприймання на слух.
Розвивати мовну здогадку та мовленнєву реакцію учнів.
Ознайомити учнів з видатними українськими спортсменами та спортом
у Великій Британії.
Прищеплювати любов до спорту та спонукати до ведення здорового способу
життя.
Обладнання: підручник, робочий зошит, комп’ютер, мультимедійний комплекс,
картки з завданнями.
Хід уроку:
І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення
1. Оргмомент. Привітання. Оголошення теми уроку.
2. Warming-up (написання «guess dictaton» - учні складають слова)
- cohyek (hockey)
- djou (jodo)
- olvlblalye (vollyball)
- bfotalol (football)
- urningn (running)
- ngmyacstis (gymnastics)
- gsmwmini (swimming).
3. Активізація та повторення ЛО по темі «SPORTS»
T: Name:
- outdoor sports
- indoor sports
-individual sports
- team sports
- water sports
- winter sports
- summer sports
ІІ. Основна частина уроку .
1. Find the right variant (or 2 variants are possible).
2. Fill in the blanks
Sport grounds |
swimming |
basketball |
team |
competitions |
Olympic Games |
health |
athletics |
3. Make up a dialogue (the students have a mixed one)
- Oh, that`s cool. Do you play volleyball or basketball?
- Yes, of course. Last week I took the second place.
- I go swimming. I go to the swimming pool on Tuesdays and Fridays. Do you take part in basketball competitions?
- I`m going to the gym.
- Bye! See you!
- Yes, our team usually wins and we take the first places. And you?
- Hello, Bob!
- Well done! OK, Bob! I must go.
- I`m going to the gym.
- I`m a member of our basketball team. And you? Do you go in for sports?
(A completed dialogue)
- Hello, Bob!
- Hi, Tom! Where are you going?
- I`m going to the gym.
- Oh, that`s cool. Do you play volleyball or basketball?
- I`m a member of our basketball team. And you? Do you go in for sports?
- I go swimming. I go to the swimming pool on Tuesdays and Fridays. Do you take part in basketball competitions?
- Yes, our team usually wins and we take the first places. And you?
- Yes, of course. Last week I took the second place.
- Well done! OK, Bob! I must go.
- Bye! See you!
Фомування навичок писемного мовлення.
Make up the sentences
1. played/in the gym/ We/ yesterday/ handball.
2. do/ Many/ athletics/ today/people.
3. a nice swimming/ in Yemilchyne/ There is/ pool.
4. boxing/ goes/ My friend/.
5. cannot/ chess/ I/play.
6. play/ Girls/ too/football/.
3. SPORTS IN UKRAINE
Complete the table
(watching the presentation)
Athlete |
Sports |
Brothers Klychko |
|
Vasyl Virastiuk |
|
Yana Klochkova |
|
Oleksandr Usyk |
|
Andriy Shevchenko |
|
Oksana Bayul |
|
Elina Svitolina |
|
Olha Kharlan |
|
Lilia Podkopayeva |
|
Ruslan Ponomariov |
|
Task for pupils: Watching the video find out: What is the most popular sport in Great Britain?
(Перед переглядом фільму діти знайомляться з новими словами тa отримують картки з завданнями, які виконують під час перегляду фільму)
Vocabulary box:
Sporting venues – спортивні арени (стадіони, майданчики, місця для занять спортом)
Walking – туризм
Aerobics - аеробіка
Croquet – крокет
Curling - керлінг
a/Match
( учні з`єднуюють цифри з тим, що чують про школи Британії)
Wembley rowing
Wimbledon cricket
St. Andrew`s football
Henley golf
Lords tennis
b/Sports
(учні підкреслюють ті види спорту, які чують в розповіді)
cricket football baseball
rugby fencing swimming
tennis golf rowing
cycling walking jumping
chess horse racing curling
motor racing aerobics croquet
Why should we do sports ( Pupil`s ideas)
Many people … sports today. Some … volleyball or football, … swimming or running, … gymnastics or aerobics. I think all kinds of sports are … for our health.
As for me I … … . Sport helps me to be strong and keep … . There are many … grounds and a … pool in Yemilchyne where we can do …. It`s very good to be healthy because “A … mind in a sound …”.
III. Заключна частина уроку.