Мета. Допомогти учням усвідомити способи розв'язування показникових равнянь;
-розпочати роботу з вироблення вмінь виконувати основні рівносильні перетворення рівнянь для їх розв'язування:
-закріпити навички роботи за інструктивними картами:
-формувати вміння самостійно отримувати знання, аналізувати, узагальнювати та навчати інших;
-виховувати увагу, свідоме ставлення до праці, потребу в самостійному здобутті знань та позитивні якості особистості.
Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Методично-дидактичне забезпечення уроку: родатковий матеріал, підручник, дошка, презентація
Інноваційні форми роботи
Мозкова атака, гра «Відтвори», робота в парах, самостійна робота із самоперевіркою, тести із взаємоперевіркою, інструктивні картки, таблиця степенів чисел.
Урок «Способи розв’язування показникових рівнянь»
Клас 10 Алгебра і початки аналізу
Мета. Допомогти учням усвідомити способи розв’язування показникових равнянь;
-розпочати роботу з вироблення вмінь виконувати основні рівносильні перетворення рівнянь для їх розв’язування:
-закріпити навички роботи за інструктивними картами:
-формувати вміння самостійно отримувати знання, аналізувати, узагальнювати та навчати інших;
-виховувати увагу, свідоме ставлення до праці, потребу в самостійному здобутті знань та позитивні якості особистості.
Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Методично-дидактичне забезпечення уроку: родатковий матеріал, підручник, дошка, презентація
Інноваційні форми роботи
Мозкова атака, гра «Відтвори», робота в парах, самостійна робота із самоперевіркою, тести із взаємоперевіркою, інструктивні картки, таблиця степенів чисел.
Епіграф уроку:
Я господар свого життя,
І вибір цей роблю я сам,
А, значить, сам за це відповідаю,
Бо особисто себе я відчуваю.
Хід уроку:
І. Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель. Добрий день! Сьогодні до нас завітали гості, тому привітайте присутніх ласкавою посмішкою і кивком голови.
Ми з вами добре розуміємо, що Україна може досягти найвищого розвитку тільки тоді, коли високо кваліфікованих спеціалістів, які вміють добросовісно і віддано працювати, самостійно вдосконалюватися, приймати виважені рішення і нести за це відповідальність.
У стінах школи ви отримуєте основні напрямки куди і як потрібно рухатись для самостійного отримання нових знань. А чи станете ви високоосвіченими людьми, залежить тільки від вас самих.
Перед тим, як почати працювати, візьміться за руки, подивіться один одному в вічі, передайте часточку гарного настрою один одному і побажайте натхнення в роботі. От бачите, від ваших посмішок світліше і затишніше стало в класі.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Для того, щоб розігріти вашу пам’ять і розум, проведемо:
1 Мозкову атаку. Самооцінка.
2. Гра «Відтвори». Самооцінка. Додаток 1
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Вчитель. Оголошення теми і мети уроку.
Учні працюють у парах за інструктивними картками (методика «Навчаючи – навчаюсь»). Додаток 2
IV. Хвилинка релаксації.
Руки за голову ставимо сміло
І повертаємось вправо і вліво.
Двічі наліво, двічі направо –
Зробимо чітко, діти, цю вправу.
Двічі наліво, двічі направо-
Будемо мати гарну поставу.
V. Закріплення вивченого.
Самостійна робота. Взаємоперевірка. Додаток 3
VI. Тести. Взаємоперевірка. Додаток 4
VII. Гра «Знайти помилку». Додаток 5
VIII. Підсумок уроку.
Вчитель. Які завдання здалися найважчими ?
А як ви думаєте, чому? ( Учні відповідають).
Підрахуйте набрані бали.
Підніміть руки, хто набрав більше 19 балів.
А хто набрав менше 13 балів?
Виставлення оцінок: 26 – 12 балів
23 – 11 балів
19– 10 балів
17 - 9 балів
15 – 8 балів
Молодці!
IX. Домашнє завдання. Р.4; параграф 2.
Запит. 29-36 Впр.1 (різнорівневе завдання).
Вчитель. Професор Єрмаков Василь Петрович по особливому читав математичні книжки. Він прочитав першу сторінку, щоб дізнатися, яке завдання ставить автор. А потім останню, щоб дізнатися, до якого результату прийшов автор. Закривав книжку і працював самостійно. І не один раз спосіб розв’язування, знайдений Єрмаковим, відрізнявся від того, яким користувався автор. Наука в цих випадках збагачувалася новими способами. Тож і я бажаю вам діяти методом Єрмакова, аби знайти свій оригінальний спосіб.
Урок закінчено. Дякую за співпрацю!
Додаток 2
Інструктивна картка №2
Тема. Спосіб зведення до спільного показника.
-
-
-
-
3. За алгоритмом розв’язати рівняння
Додаток 2
Інструктивна картка №1
Тема. Спосіб зведення обох частин показникового рівняння до спільної основи.
-
-
-
-
3. За алгоритмом розв’язати рівняння
Додаток 3
Самостійна робота
Варіант 1.
а) 5 х+3 = 125
б) * =
в) - = 78
Варіант 2.
а) = 64
б) * =
в) + = 110
\
Додаток 4
Тестове завдання
Варіант 1.
А. 5; Б. -1; В. 1; Г. 2; Д. -2;
А. 5; Б. 6; В. 94; Г. -5; Д. 84;
Варіант 2.
А. 4; Б. -8; В. 2; Г. 8; Д. -2;
А. -3; Б. 46; В. -2; Г. 4; Д. 2;
Додаток 5
Гра «Знайти помилку»
2 + = 57
= 57
= 57
= 57
= 57:13;
Відповідь: 0
Ключ Додаток 3
Самостійна робота
Варіант 1 Варіант 2
а) х=0; а) х=5;
б) х=3; б) х=2;
в) х=1; в) х=1;
Тести Додаток 4
Варіант 1 Варіант 2