Тема заняття: Способи задання функцій. Графік функції. Монотонність, парність і непарність функцій.
Мета заняття: узагальнити і систематизувати знання студентів про способи задання функцій. Удосконалювати вміння досліджувати функції на монотонність аналітично і користуючись графіками.
Тип заняття: лекція комплексного характеру.
Обладнання: підручники, опорні конспекти, презентація «Парні і непарні функції»
Література:
1. Алгебра і початки аналізу: підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закладів М.І. Шкіль, З.І. Слєпканеь, О.С. Дубинчук.-К.: Зодіак – ЕКО, 2007. – 272 с.
2. Математика: Підручник О.М. Афанасьєва, Я.С. Бродський, О.Л. Павлов, А.К.Сліпченко – К.: Вища школа, 2001.-447 с.
3. Чекова А.М. Алгебра. 7-12 класи: Навчальний посібник – 5-те видавництво.-Х.: Країна лерій. 2007.-120 с.
План заняття
I. Організація початку заняття.
ІI. Актуалізація опорних знань:
ІІI. Систематизація знань студентів. Виконання вправ.
IV. Підведення підсумків заняття.
V. Домашнє завдання.
Хід заняття
I. Організація початку заняття.
ІI. Актуалізація опорних знань:
1. Питання до усного опитування:
- Як можна задавати функцію?
- Що називають нулями функції?
- Які функції називаються зростаючими? А спадними?
- Чи може функція на одному проміжку спадати, а на іншому – зростати?
2. Перевірка виконання домашнього завдання.
3. Робота за індивідуальними картками:
Картка №1.
1. Функцію задано формулою , знайти : f (1), f (0), f(-3).
2. Знайти область визначення функції, заданої формулою:
а) ; б)
3. Чи є парною або непарною функція, задана формулою:
а) ; б)
Картка № 2.
1. Функцію задано формулою , знайти: f (2), f (0), f (-2).
2. Знайти область визначення функції, заданої формулою:
а) ; б)
3. Побудувати графік функції, знайти проміжки, в яких функція зростає, і проміжки, в яких вона спадає:
а)
Картка №3.
1. Знайти область визначення функції, заданої формулою:
а) ; б)
2. Чи є парною або непарною функція, задана формулою:
а) ; б) ; в)
ІІI. Систематизація знань студентів. Виконання вправ.
1. Не виконуючи побудову, знайти координати точок перетину графіка функції з осями координат.
Розв’язання . Щоб знайти точку перетину графіка з віссю , необхідно розв’язати рівняння у=0.
-2х -8=0
-2х=8
х=-4
(-4;0) – точка перетину з віссю .
Щоб знайти точку перетину графіка з віссю , необхідно обчислити у при
х =0
у=
(0;-8) – точка перетину з віссю .
Відповідь: (-4; 0), (0; -8).
2. Графік лінійної функції проходить через точку (-3;2). Знайти k.
Розв’язання. Щоб знайти к , підставимо замість точки х та у координати даної точки в рівняння, яким задана функція.
Точка (-3;2), то . Тоді
Відповідь:
3. Не виконуючи побудову графіків функцій та , знайти координати точки їх перетину.
Розв’язання. Щоб знайти координати точки перетину графіків даних функцій, розв’яжемо рівняння:
Через те, що х=-3, то .
Точка перетину графіків (-3; -7).
Відповідь: (-3; -7).
4. Побудувати графік функції . Це лінійна функція. Графіком є пряма. Для побудови прямої достатньо знати дві точки.
x |
0 |
2 |
y |
-1 |
3 |
(0;-1), (2;3)
V. Підведення підсумків заняття.
VI. Домашнє завдання.
Повторити §1 .
а) ; б)
а) через точку (3;3); б) через точку (2;2).