Урок української мови в спецкласі для дітей з порушенням мовлення з використанням мультимедійного забезпечення на інтерактивній панелі на тему:"Іменник. Істоти та неістоти"

Про матеріал
Урок української мови в спецкласі для дітей з порушенням мовлення з використанням інтерактивних технологій: інтернет-ресурсів, мультимедійного забезпечення на інтерактивній панелі мультиборд на тему:"Іменник. Істоти та неістоти"
Перегляд файлу

Українська мова в спецкласі для дітей з порушенням слуху та мовлення

Клас: 4 клас

Тип уроку: засвоєння нових знань (з використанням інтернет-ресурсів, мультимедійних засобів та роботою на інтерактивній панелі мультиборд)

Тема

Іменник. Істоти і неістоти

Мета

 

 

 

 

Навчальна: Ознайомити учнів з поняттям істота та неістота, вчити розрізняти іменники в тексті, розрізняти іменники-істоти та іменники-неістоти  .

Виховна: Виховувати навики злагодженої роботи при вирішенні спільних завдань

Корекційна: розвивати уміння  давати відповіді на питання та знаходити причинно-наслідкові зв’язки, самостійно знаходити інформацію в тесті

Основні поняття

Іменник, істота, неістота, назва предмету, назва явища

Ресурси:

Робочі зошити, сигнальні картки, роздаткові картки, підручники, презентація та ігри для використання на мультиборді (інтерактивна панель)

Організація простору

Фронтальна робота, індивідуальна робота, робота в парах

 

 

Етапи уроку

Мета етапу

Діяльність учителя

Діяльність учня

Педагогічний прийом

Система очікуваних результатів

1.Організаційний  момент.

 

Сконцентрувати увагу дітей

- Діти, ви готові до уроку?

- Хто сьогодні черговий?

 

Відповіді учнів без зорової опори

Розвиток слухового сприймання

Комунікативні:

Розпізнавати на слух питання і давати на них відповіді

2.Повідомлення теми та мети уроку

 

Забезпечити сприйняття учнями мотивації вивчення нової теми

- Оленка, йди до дошки і запитай дітей про наш урок

 

 

 

 

 

 

 

- Допоможи дітям згадати, що ми будемо робити спочатку?

- Ми будемо працювати на дошці? Уточни у дітей.

 

 

- Правильно. А тепер послухайте план уроку та поставте на дошці за порядком:

Перевірка домашнього завдання, нове правило, виконання вправ  

 

- Діти, що ми будемо робити на уроці?

- Ми будемо писати вправи.

-Що треба зробити спочатку?

- Перевірити дом. завдання.

 

-Що ще ми будемо робити?

- Будемо писати на дошці.

 

 

 

 

 

Повторюють мовленнєвий матеріал з опорою на словосполучення на дошці (мультиборд)

 

 

 

 

Створення проблемної ситуації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розвиток слухового сприймання

Комунікативні: формулювати питання, спираючись на попередній досвід, підбирати варіанти відповідей.

Регулятивні:

 Вміти промовляти послідовність виконання дій на уроці

 

 

 

 

Пізнавальні: вміти послідовно розміщати готовий мовленнєвий матеріал на дошці

Комунікативні: сприймати словосполучення на слух

3.Перевірка домашнього завдання.

Повторити назви частин мови

- Діти, я буду показувати слова, а ви будете називати, до яких частин мови вони належать.

- Хто відповідав без помилок?

- Кому ще треба повторити?

- Які ви знаєте частини мови?

 

Діти ланцюжком називають слова за сигнальними картками, визначають частину мови.

- Я відповідав без помилок.

- Мені треба повторити.

 

 

Актуалізація знань дітей.

Використання сигнальних карток.

Рефлексія.

 

 

 

 

Інтелектуальні: знати частини мови.

 

Комунікативні: формулювати питання, спираючись на попередній досвід, підбирати варіанти відповідей.

4.Актуалізація опорних знань.

Забезпечити сприймання, усвідомлення нового матеріалу

- То які ви знаєте частини мови?

-На які питання відповідає іменник?

- Що називає іменник?

- Іменник, прикметник, дієслово.

- Хто?Що?

- Означає предмет.

 

Актуалізація опорних знань.

Інтелектуальні: знати частини мови.

 

5.Фізкульт-хвилинка

Мотивація до вивчення нового матеріалу.

Вправи на кореляцію крупної моторики з довільною увагою

                                         

- Встаньте зручно. Будемо читати слова. Якщо слово-іменник- робимо нахил головою вперед.  Якщо інша частина мови- нахили вліво-вправо .

- Хто був уважним?

Слова та словосполучення на мультиборді:

Ніс

Носити воду

Будинок у саду

Будувати

Лікарня

Лікувати дітей

Зелень

Зелений ліс

Релаксація. Використання карток

Актуалізація опорних знань

 

 

 

 

Рефлексія.

Регулятивні:  уміння спів- ставити дії зі словесною інструкцією

6.Пояснення нового матеріалу.

Вивчення нового матеріалу.

- Іменники, що відповідають на питання «Хто» - це іменники-істоти. Це слова, які означають  живі предмети, що дихають, ростуть, розмножуються. Предмети неживої природи – це іменники-неістоти.

Робота з теоретичним матеріалом

 

 

Уважно слухають , засвоюють теоретичний матеріал.

Демонстрація предметів живої і неживої природи. Карток, слайдів

 

 

Розповідь учителя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Регулятивні: уміння сприймати і засвоювати новий матеріал.

 

 

7. Засвоєння нових знань

Дидактична гра «Засели будиночки»

Використання інтернет-ресурсу «Педагогічні ігри від мультимедійного видавництва «Розумники»

Тема 1. Уявлення про іменники. Розрізнення іменників, які відповідають на питання хто? і що?

 

Подивіться уважно на малюнки, розташовані на дошці.

 

Хто на них зображений?

Що вони тримають в руках?

Розселіть ці слова в будиночки «Хто?» і «Що?».Молодці!

 

До яких іменників ви ставили питання хто? (До живих)

 

До яких іменників – питання Що? (До неживих)

 

Діти дивляться уважно на малюнки, відображені на інтерактивній панелі, за правилами у цікавій формі виконують завдання гри

 

 

 

 

 

 

( Бабуся, дівчинка, хлопчик)

(Квіти,книга,лялька)

 

Тренувальні вправи

Використання сигнальних карток.

Рефлексія.

 

 

Пізнавальні: вміти послідовно розміщати готовий мовленнєвий матеріал на дошці

 

8.Узагальнення нових знань

 

Сигнальні картки. Учитель пропонує поставити запитання Хто? або Що? до слів на дошці.

Чи правильно діти виконували завдання?

 

 Заєць

Ліжко

Сонце

Осінь

Учень

Вікно

Тренувальні вправи

Використання сигнальних карток.

Рефлексія.

 

Регулятивні:  уміння спів- ставити дії зі словесною інструкцією

7.Підсумок уроку.

Мобілізувати учнів на рефлексію своєї поведінки, мотивувать способи діяльності, спілкування; стимулювати навики самоорганізованості

- Урок закінчився.

- Повторіть, що ми робили на уроці?

- Что нового ви дізналисч на уроці?

- Які слова називаємо неістотами?

- Які слова називаємо істотами?

- Молодці! Гарно працювали!

Оцінювання успіхів дітей.

- Спочатку ми повторювали матеріал про частини мови, потім вчили правило, далі виконували вправи, грали в гру.

 

Аналіз діяльності на уроці.

 

Регулятивні:

 Вміти промовляти послідовність виконання дій на уроці

 

8.Домашнє завдання.

Забезпечити розуміння мети, змісту та способу виконання домашнього завдання .

- Відкрийте підручники.

- Вправа….Сторінка..

 - Що потрібно зробити?

- Запишіть завдання у щоденник.

- На якій сторінці?

- Ми будемо виписувати слова-назви істот.

 

Робота з підручником.

Установка на виконання домашнього завдання.

Пізнавальні: вміти самостійно працювати з підручником,  орієнтуватися в системі знань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
5 березня 2020
Переглядів
1894
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку