Дата 2 клас
УРОК 3
Тема: Сприймання людиною інформації.
Мета:
Тип уроку: розвитку компетентностей;
Основні поняття: інформатика, інформація
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація, картки.
Очікувані результати:
пояснює значення інформації для життя людини
наводить приклади із власного досвіду, значення інформації для себе особисто
називає органи чуття, якими людина отримує інформацію із навколишнього середовища.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Діти, подивіться один на одного, усміхніться. Тепер до мене усміхніться. Ось із таким хорошим настроєм розпочинаємо наш урок.
Давайте пригадаємо, якими повинні бути учні на уроці? (Уважними, організованими, слухняними, активними, …)
Тож, сподіваюся, що саме такими будуть мої хлопчики і дівчатка!
ІІ. Актуалізація опорних знань
Гра «Передай повідомлення»
Учень виходить на середину класу, витягує карточку, на якій зображено певний об’єкт і розповідає про цей об’єкт.
На карточках зображено полуницю, метелика, їжачка, м’яча , кавуна, морозиво, кота, кубика.
Діти розповідають,вчитель доповнює .
полуниця: солодка, червона, соковита, духмяна, запашна, смачна, маленька, кругленька;
метелик: барвистий, маленький, легенький, крилатий, красивий;
їжачок: колючий, сіренький, маленький, може згортатися у клубочок, любить їсти яблучка, грибочки).
м’яч: руглий,кольоровий,великий,можна грати у фудбол.
кавун:рослина ,однорічна, теплолюбна, жаровитривала, кругоподібна, полосата, солодка.
морозиво :заморожений десерт, що виробляють переважно з молока, вершків, масла, цукру з додаванням смакових та запахових речовин, приємно смакувати , поживне,смачне.
кіт:невеликий ссавець ряду хижих родини котових,пухнастий.
яблуко:їстівний плід яблуні, соковитий, багатий на вітаміни та мікроелементи.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Оголошення теми і мети уроку
https://www.youtube.com/watch?v=bMdAcrjUn-E
Отже, сприймаючи різноманітні повідомлення, ми отримуємо інформацію про навколишній світ, про явища, що відбуваються в ньому; дізнаємося різні новини, факти, набуваємо нових знань.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Протягом усієї історії свого існування люди, спілкуючись з природою та між собою, набували знань про навколишню дійсність і про самих себе. Інформація як знання або як відомості про явища та різноманітні за своєю природою об’єкти (фізичні, хімічні, біологічні, соціальні, економічні тощо), набуваються шляхом спостереження.
Природними засобами спостереження людини є органи чуттів людини, передусім зір і слух. Спочатку різноманітні відомості просто накопичувалися людством. А вже маючи їх у достатній кількості, люди помічали, що існують певні закономірності, які можна узагальнити та обґрунтувати.
У людей п'ять органів чуття. Це: зір, слух, смак, нюх, дотик.
|
ЗІР - за допомогою очей ми знаємо, що небо синє, а соняшник жовтий. |
|
СЛУХ - вухами ми чуємо спів птахів і голос мами. То чим ми чуємо? (вухами). Вуха - орган слуху. Все, що ми чуємо - це звукові повідомлення. Повторіть хором: все, що ми чуємо - це звукові повідомлення. Слух так само, як і очі треба берегти. Гучна музика, різкі звуки, шум - негативно впливає на слух. Необхідно також оберігати вуха від простуди.
|
|
ДОТИК - погладивши м’яку іграшку, ми дізнаємося, що вона м'яка. |
|
НЮХ - наш помічник ніс, він допомагає відрізнити запах троянди від запаху ліків. |
|
СМАК - язик дасть сигнал, що лимон кислий, а варення солодке. Язиком ми відчуваємо смак їжі, тобто смакові повідомлення. |
Ці органи постійно знаходяться в роботі. Вся інформація від них поступає в мозок людини у вигляді сигналів. Мозок їх обробляє.
Гра «Органи чуття »
Учні вибирають орган чуття та клюється на хлопчика.
Вправа «Яка інформація»
Виконати класифікацію об’єктів і розклеїти об’єкти у відповідну групу: слухова інформація,зорова, нюхова, тактильна ,смакова.
Група |
Об’єкти |
Слухова Інформація
|
|
Зорова Інформація
|
|
Нюхова Інформація
|
|
Смакова Інформація
|
|
Тактильна Інформація
|
|
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=4HRtxxo9HWUVІ.
V. Формування практичних вмінь та навичок
Робота за комп’ютером
https://learningapps.org/view2773672
Вправа для очей
https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM
VІІ.Підсумок уроку
Рефлексія «Смайлик»
все сподобалось цікавим та пізнавальним
настрій гарний, урок хороший
нічого не сподобалось , настрій поганий