Громадянська освіта, 10 клас
СТАЛИЙ РОЗВИТОК
Очікувані результати:
Знання і розуміння:
- може дати визначення поняття «сталий розвиток».
Вміння і навички:
- вміє господарювати на основі принципів сталого розвитку.
Установки і цінності:
- підтримує ідею сталого розвитку.
План уроку:
1. Обмеженість ресурсів.
2. Необхідність раціонального та ефективного використання ресурсів.
3. Вплив діяльності людини на довкілля.
4. Сталий розвиток як спосіб збереження довкілля.
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Запитання для фронтальної бесіди:
Хто є основні учасники економічних відносин.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Завдання для обговорення:
Висловіть свою думку, як задовольнити зростаючі потреби людства за умов обмеженості ресурсів?
ІV. Вивчення нового матеріалу
Ресурси – сукупність природних, соціальних та інтелектуальних сил, що можуть бути використані для створення матеріальних благ і надання послуг.
Сталий розвиток – це розвиток, який задовольняє потреби нинішнього покоління без шкоди для можливостей майбутніх поколінь задовольняти власні потреби.
Принципи сталого розвитку:
- відповідальність перед майбутніми поколіннями;
- рівні можливості для розвитку та задоволення потреб різних поколінь;
- право кожної людини на здорове та активне життя в гармонії із природою, на життя в екологічно чистому та благополучному для неї довкіллі;
- забезпечення збалансованості економічної та екологічної діяльності, спрямованих на збереження біосфери;
- формування екологічної свідомості.
V. Рефлексія
Фронтальне обговорення (робота з підручником):
Які з наведених економічних, соціальних та економічних проблем є актуальними для України і заважають її сталому розвитку?
VІ. Домашнє завдання
Завдання для учнів:
Створіть плакат на тему «Як ми можемо зменшити шкоду довкіллю», навівши в ньому прості щоденні дії звичайної людини, які допоможуть заощаджувати воду, газ, електроенергію, зменшити викиди сміття.