Урок «Стандартний вигляд числа»

Про матеріал

В розробці уроку значна увага приділяється вивченню наскрізних ліній "Екологічна безпека та сталий розв`язок", "Здоров`я і безпека". Наскрізні лінії допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних предметах. Виховною метою уроку є виховання патріотизму, любові до Батьківщини.

Перегляд файлу

Розробка уроку з алгебри у восьмому класі по темі «Стандартний вигляд числа»

Мета: сприяти засвоєнню учнями змісту понять «стандартний вигляд числа», «порядок числа»; сформувати вміння застосовувати вивчені поняття для запису даного числа у стандартному вигляді і визначення його порядку. Розвивати розумову активність, логічне мислення, інформаційну компетентність учнів, використовуючи міжпредметні зв’язки математики з біологією, географією, хімією, фізикою. Виховувати патріотичну свідомість шляхом ознайомлення з іменем видатного українського математика М.П. Кравчука; виховувати екологічну культуру, соціально-економічну культуру.

Тип уроку: засвоєння та формування вмінь.

Наочність та обладнання: алгоритм запису числа в стандартному вигляді, презентації «Стандартний вигляд числа в біології, географії, хімії, фізиці», кросворд, підручник алгебра 8 А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір.

Ключові слова: патріотизм, гордість за Батьківщину.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання (з’ясувати незрозумілі питання. Зібрати зошити в кінці уроку)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Виконання усних вправ.

1.   Виконайте дії: 0,1 ∙ 0,25; 320 : 10; 10 ∙ 0,25; 320 : 100; 100 ∙ 0,25; 320 : 1000; 0,01 ∙ 0,25; 320 : 10000.

2.   Подайте числа у вигляді степеня з основою 10: 10; 100; 1000; 0,1; 0,001; 0,01.

3.   Які з чисел задовольняють умову 1 ≤ а < 10? 0,1; 1; 1,5; 9,99; 10; 101.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель:

У науці та практиці для короткого позначення великих значень величин або дуже малих використовують степінь числа 10.

Наприклад, відстань від Землі до Полярної зірки при­близно дорівнює 4 470 000 000 000 000 км або 4,47 • 10-5 км. Маса Сонця дорівнює

1 990 000 000 000 000 000 000 000 000 000 кг або 1,99 • 1030 кг.

Маса атома Гідрогену дорівнює

0,000060000000000000000000001661 кг.

Перегляд презентації «Степінь у фізиці, хімії, астрономії, біології, географії».

Описание: -18-638.jpg Описание: -16-638.jpg

Описание: -17-638.jpgОписание: C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\media\image10.jpegОписание: C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\media\image10.jpeg

 

Описание: -15-638.jpgОписание: -14-638.jpg

Вчитель розповідає про забруднення вод Дніпра, необхідність збереження екологічного стану річки людьми і про вживання очищеної питної води.

Нині водою Дніпра користується 70% населення України. Через господарську діяльність людини триває інтенсивне забруднення підземних вод. У Дніпродзержинську – стічними водами хімічної та металургійної промисловості. У листопаді 2003 року Київрада заснувала День Дніпра «з метою донесення до людей проблеми сучасного екологічного стану Дніпра». Відзначається День Дніпра у Києві в першу суботу липня і пов’язується зі святом Івана Купала.

IV. Формулювання мети і завдань уроку.

Вигляд чисел, які ви бачили на слайдах називається стандартним виглядом числа. Наша мета сьогодні: навчитись записувати числа в стандартному виді, а на наступних уроках виконувати дії з числами, записаними в стандартному виді та переводити одні одиниці вимірювання в інші.

V. Засвоєння знань.

Вчитель дає означення стандартного вигляду числа. Учні записують в зошит.

Показник степеня  n називають порядком числа, записаного в стандартному вигляді.

Алгоритм запису числа в стандартному вигляді

1. Поставити кому в числі b так, щоб в цілій частині була одна цифра відмінна від нуля.

2. Порахувати кількість цифр на які змістилась кома.

3. Визначити знак порядку числа n :

n>0,     n<0,

якщо b >10     якщо b <1

(, переносимо кому вліво)  (, переносимо кому вправо)

Вчитель пояснює приклади:

а) Представте число 3540000 у стандартному вигляді.

3540000=3,54∙106

б) Представте число 0,00248 у стандартному вигляді.

0,00248=2,48∙10-3

VІ. Формування вмінь.

Виконання усних вправ.

1). №244 з підручника.

2). Демонструється слайд «фізичні сталі».

Питання до слайду: Який порядок чисел записаних в стандартному вигляді?

Виконання письмових вправ. Учні виконують №245 (1-5  коментовано; 6,7  вчитель пояснює на дошці; 8,9  самостійно), №246 (2,3,6 учні виконують в зошитах; один учень – на зворотній дошці), №262 (демонструється слайд з умовою до завдання №262; учні виконують самостійно).

Описание: C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\media\image6.png

Питання до № 262: записати назви планет у порядку збільшення відстані від них до сонця? Відповідь демонструється на слайді.

Для самостійної роботи учням пропонується математичний диктант, умова до якого демонструється на слайді.

Після виконання діти виконують самоперевірку за слайдом.

VІІ. Домашнє завдання: п. 8, № 247, 249, 261, 263. Повторити множення і ділення десяткових дробів, одиниці вимірювання маси і довжини.

VІІІ. Підсумки уроку. Вчитель пропонує відгадати кросворд, питання до якого демонструються на слайді. Роздатковий матеріал – шаблон кросворду.

 


Кросворд

1. Порядок числа, записаного у стандартному вигляді – це…

2. Яка планета знаходиться на найменшій відстані від Сонця? 5,790*107 км

3. Запаси якої речовини найбільші у мінеральних ресурсах світу? 8,8*1010 т (відповідь знайдіть в таблиці до №264 на ст. 68).

4. Найвища гора України. 2,061*103 м.

5. Найбільше водосховище ріки Дніпро 2,252*103 км2

6. Найбільший звір України. 1,2*103 кг.

7. Найменша пташка на Землі. 1,7*10-3 кг.

Демонструються відповіді до кросворду на слайді. Після заповнення кросворду учнями вчитель пропонує звернути увагу на слово в першому вертикальному стовпчику.

 

 

 

 

П

О

К

А

З

Н

И

К

 

 

М

Е

Р

К

У

Р

І

Й

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З

А

Л

І

З

А

 

 

 

 

 

 

Г

О

В

Е

Р

Л

А

 

 

К

Р

Е

М

Е

Н

Ч

У

Ц

Ь

К

Е

 

 

 

 

 

 

З

У

Б

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

К

О

Л

І

Б

Р

І

 

На екрані з’являється слайд з інформацією про видатного українського математика – Кравчука М.П.

Описание: C:\Users\Dimka\Pictures\Kravchuk_M_P_1.jpgКРАВЧУК Михайло Пилипович (12.10(30.09).1892—09.03.1942) — математик, громад. діяч. Кравчук написав понад 180 робіт, у т. ч. більше 10 монографій з різних галузей математики: алгебри, теорії чисел, теорії функцій дійсної і комплексної змінних, теорії диференціальних рівнянь, теорії ймовірностей і мат. статистики.

«Моя любов – Україна і математика» ці слова викарбовано на гранітному постаменті пам’ятника науковцеві. Ми сподіваємося, що це патріотичне висловлювання видатного українського математика стане для вас надійним дороговказом на шляху до професіоналізму.

 

Рефлексія (на екрані з’являється слайд).

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Лисенко Юлія Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ритова Ірина
    Дякую,але не вистачає презентації
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шулімова Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Алгебра 8 клас (Бевз Г.П., Бевз В.Г.)
До уроку
§ 11. Стандартний вигляд числа
Додано
3 листопада 2018
Переглядів
9104
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку